פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לגדעון ספירו, 27/05/02 1:25)

http://www.faz.co.il/thread?rep=2108
לסוראיה -אנא אל תתוכחי עם חסר התקנה הזה!
יורם המזרחי (יום שני, 27/05/2002 שעה 5:39)
בתשובה לגדעון ספירו

אשה או נערה יקרה!
מותר לך להיות גאה בלאומיותך.בדיוק כפי שהדבר ראוי אצל אחרים, מרוב הלאומים. ספירו שהוא ממוצא גרמני עוד עשוי להגר לגרמניה ואז יוכל להתגאות בלאומיותו שם.
את מנסה לשכנע את הבלתי ניתן לשכנוע.
מישהו העיר שהדברים עשויים להסתיים בבית המשפט.
אני חושש שהמשך התנפלויות חסרות אחריות והאשמות קולקטיביות בשאלת ''אחריות לרצח ילדים'' ובפרט קטל תלמידי צפת שהיו בטיול במעלות - על הקרבנות ועמם שומט כל בסיס לדיון אחראי עם גדעון שלצערי טועה ומטעה.
הרשי לי לציין שבשעת ארועי מעלות הייתי במקום כעיתונאי, ראיתי במו עיני מה שהתרחש. הסלפן מספר לך על ''מו''מ'' וכו'......מעשה הטבח החל לפני ההתקפה על בית-הספר. ולפני כל משא ומתן!
להלן תמצית ארועים וסדר כרונולגוי פחות או יותר:

1. התקפת הרוצחים תוכננה לקראת יום העצמאות 1974
2. החדירה בוצעה בלילה שבין ה 13 ל14 במאי
3. בערב החדירה בשעה עשר וחצי בלילה בערך, ניסו החודרים לחטוף רכב. הם ירו על טנדר והרגו שתי פועלות ערביות-ישראליות מכפר פאסוטה פועלות נוספות נפצעו. הטנדר הצליח להתחמק.
4. בשעה ארבע לפנות בוקר בערך, הגיעו הרוצחים לבית הספר של מעלות לא לפני שחדרו לבית מגורים שם ירו לתוך דירות ופגעו באב ובתו ממשפחת כהן.
5. המרצחים המשדיכו וירו ופגעו בפועל נקיון שיצא לעבודה.
בחצר מצאו, בתוך מכונית חונה, מורה שישן. חטפו אותו והובילו אותו לתוך בית-הספר. (התלמידים היו שם במקרה עם מלווים, כי המשטרה אסרה על הטיול ללון בחורשה מחשש שתהיה חדירה....)
6. שני מלווים, חיילים בחופשה וכן חובשת ומספר תלמידים קפצו מהחלון ונמלטו.
7. 85 תלמידים ומורים כונסו באחת הכתות שם הניחו הרוצחים חומר נפץ.
8. המשא ומתן התנהל בפתקים ומגבר קול והתביעה היתה שמחבלים אסירים יבחרו כ''א עשרה מחבריהם שישוחררו בתמורה לשחרור בני הערובה ויועברו לדמשק.
9. במו''מ שולבו שגרירי רומניה,צרפת והצל''א.
10. הממשלה הסכימה לתנאים, למעט התביעה שהתלמידים יוטסו עם המחבלים המשוחררים והרוצחים לדמשק.
11. בפעולה לשחרר את בני הערובה נהרגו 21 תלמידים וכן שלושת בני משפחת כהן חיל שנורה בצליפה כשהיה בביתו וכן שתי פועלות ערביות-ישראליות. 70 בני אדם נפצעו.
אחרי הארוע (אגב בשחרור השתתף מי שהיה אז מח''ט בגזרה והיום שר-הביטחון) הוקמה ועדת חקירה בה השתתפו עורכי הדין ארווין שימרון,משה אונא והאלוף עמוס חורב.
---------------------
זה הסיפור ואלה, אליבא דספירו, הגיבורים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2109
תפתחו לו אתר משנה
z/x/y (יום שני, 27/05/2002 שעה 5:49)
בתשובה ליורם המזרחי

מספיק יש גבול לסבלנות.אם אתם רוצים-תפתחו לספירו אתר פורום מיוחד.כתל מערבי של יהודים שונאי עצמם.יש גבול ויש מחסום ויש שיקול דעת להשמצות הנוראות אין מקום בשום מקום אלא בבתי משוגעים ששמה כל אחד יכול להיות מהוא רוצה.נפוליון.ערפת,שרון,או ספירו.רק שיעזוב אותנו בשקט.ככה אי אפשר יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2111
להיפך
יובל רבינוביץ (יום שני, 27/05/2002 שעה 6:41)
בתשובה לz/x/y

הישראלים שונאי ישראל קיימים, וכדאי לשמוע את מה שיש להם לומר ולהגיב להם.

מבחינה זו - ספירו הוא אידיאלי מבחינתי: גם שונא ישראל קיצוני (למרות שיכחיש זאת), גם מקפיד לכתוב באופן קבוע, וגם קל לסתור פחות או יותר את כל מה שהוא כותב.

העובדה שהטור שלו ממשיך להתפרסם כאן לאחר שנפסל לפרסום במקום אחר גורמת לי נחת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2134
mister RABINOVIZ
סוריא סהארה (יום שני, 27/05/2002 שעה 23:10)
בתשובה ליובל רבינוביץ

GOOD for you

http://www.faz.co.il/thread?rep=2113
יורם, תודה על סקירתך
אלכסנדר מאן (יום שני, 27/05/2002 שעה 10:32)
בתשובה ליורם המזרחי

יורם שלום,

אני מודה לך על התגובה הארוכה והמנומקת, אשר תיארה בפרוטרוט ובהגינות עיתונאית את שהתרחש במקום. עשית עבודה חשובה שהבאת וגוללת סיפור זה לפני באי הפורום.

אני חייב לומר שאחרי שקראתי פעם נוספת את שכתבת התחזק אצלי הזעזוע אלפי מונים מאותם רוצחי ילדים, שרצחו ופגעו גם באנשים אחרים.

שלך, אלכס

http://www.faz.co.il/thread?rep=2117
יורם בא לקלל ונמצא מברך
גדעון ספירו (יום שני, 27/05/2002 שעה 14:19)
בתשובה לאלכסנדר מאן

אלכס יקירי,
הסקירה של יורם (שכרגע אינני מוכן לערוב לדיוק של כל פרט בה-אבל הבה נניח שהיא נכונה), מוכיחה את אשר טענתי. ישראל לא מיצתה את המו''מ. על פי ערכיי מוטב היה להטיס את הילדים לדמשק עם האסירים המשוחררים וליווי בינלאומי של שגרירים, ואחר כך להחזירם לישראל. כך היינו מקבלים את כולם חיים. אין ספק שהילדים היו מוחזרים מדמשק מיד לאחר הנחיתה. סוריה כמדינה לא היתה יכולה לנהוג אחרת. לישראל דווקא נסיון חיובי באשר לחילופי שבויים עם מדינות ערב וארגוני אש''פ. כל ההסכמים שהגיעו אליהם בנושא זה, כובדו. כאשר נחטף מטוס אל-על לאלג'יריה, התנהל מו''מ ובסופו שוחררו החטופים בעיסקת חילופי שבויים.
יורם עשה כבלעם. רצה לקלל (אותי) ונמצא מברך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2126
ישראל לא מיצתה את המו''מ...
אסתי וולש (יום שני, 27/05/2002 שעה 17:50)
בתשובה לגדעון ספירו

''מוטב היה להטיס את הילדים עם האסירים והשגרירים לדמשק...אין ספק שהילדים היו מוחזרים מדמשק... לישראל נסיון חיובי באשר לחילופי שבויים...''

זה בוודאי נפלא להיות אדם שאין לו ספקות לגבי מה צריך היה לעשות במצבי משבר, במיוחד כשלא אתה צריך לנהל את המשבר, או את המדינה.

אני אומר לך לגבי מה אין ספק- כניעה לכל הדרישות של המחבלים, עד כדי הטסת הילדים לדמשק, והנחה לאנשים שכבר זרעו רצח בדרכם לביה''ס לצאת בלי סריטה היתה מזמינה עוד פיגוע מיקוח כנ''ל מיד. היית מציל את הילדים האלה, אולי. ומכניס עוד ועוד אזרחים למצבים דומים. זה השיקול שעמד בפני אלה שניהלו את המשבר הזה- שיקול נרחב של כל האימפליקציות, ונסיון לפעול בתווך, בין הרבה ברירות רעות.

עסקת ג'יבריל היתה מיקח טעות שגרם להרבה מאוד צרות אח''כ, ואין (כמעט) בארץ מי שלא התחרט עליה. זו בדיוק דוגמה טובה ללמה לא להיכנע לדרישות מופרזות.

ובנוסף- יש כמובן הבדל אדיר בין ''חילופי שבויים''- שכך ניתן היה לראות את עסקת החיילים- לבין שחרור אסירים תמורת אזרחים שנחטפו בני ערובה. אבל אל תניח לפרטים האלה להטריד אותך.

תמשיך ליהנות מההרגשה שאתה הצדיק היחיד בסדום. כולנו נלך לגיהנום ואתה לגן העדן. אוקיי?

ובעניין מסורת הנביאים- יש כמובן גם את עמוס מתקוע,
עמוס של ''על שלושה פשעי דמשק ועל ארבעה לא אשיבם..''
עמוס שהתחשבן עם כל השכנים, עד האחרון שבהם. תקרא אותו בהזדמנות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2128
עמוס - הנביא שלי
גדעון ספירו (יום שני, 27/05/2002 שעה 20:26)
בתשובה לאסתי וולש

אסתי הנפלאה,

הכיצד ידעת להביא כראייה את עמוס? זהו הנביא שלי. סוציאליסט אמיתי. ''חלק גדול מנבואותיו כוונו נגד ההידרדרות המוסרית, במיוחד אצל הגדולים והעשירים, החיים חיי תענוגות ועושקים את הדלים'' (מבוא לספר עמוס - פירוש קסוטו).
נכון שעמוס לא עשה חשבון לשכנים, והרי מעולם לא טענתי כך. אבל גם עמוס מתמקד קודם כל בביקורת נוקבת וקשה נגד יהודה וישראל. ''הדברים הקשים נגד המלך והשרים גרמו לכך, שאמציה, כהן המקדש, האשימו בפני המלך ודרש ממנו לעזוב את תחום המדינה. (אותה עצה שמשיאים לי מספר נשמות טהורות בפורום ג.ס.) עמוס השיב לו באומץ לב, והוסיף להינבא במלכות ישראל'' (קסוטו). ''אחד הרעיונות המודגשים במיוחד בספר עמוס הוא הרעיון בדבר שלטונו של ה' על כל הגויים כולם; את כולם הוא מביא במשפט, אולם עם ישראל הוא מקפיד יותר מאשר עם כל הגויים, כי הבחירה שבחר בישראל להיות לו לעם סגולה מטילה על העם חובות יתרות על אלה של שאר העמים'' (מבוא לספר עמוס-קסוטו).
''כה אמר יהוה: על שלושה פשעי יהודה ועל ארבעה לא אשיבנו, על מאסם את תורת יהוה וחוקיו לא שמרו, ויתעום כזביהם אשר הלכו אבותם אחריהם. ושלחתי אש ביהודה ואכלה ארמונות ירושלים''. (עמוס, פרק ב' פסוקים ד' - ה')
''כה אמר יהוה: על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו, על מכרם בכסף צדיק, ואביון בעבור נעלים'' (עמוס, פרק ב' פסוק ו')
''שמעו את הדבר הזה אשר דיבר יהוה עליכם, בני ישראל, על כל המשפחה אשר העליתי מאץ מצרים, לאמור: רק אתכם ידעתי מכל משפחות האדמה, על כן אפקוד עליכם כל עוונותיכם'' (עמוס, פרק ג' פסוקים א' - ב')

הבה ניקח נשימה עמוקה, ונחזור לעמק הבכא של עולמנו.
אני מודה לך על הענקת התואר צדיק. בעניינים מסויימים זה בוודאי נכון בהשוואה לעדת הרשעים המובילה אותנו כיום (נא לקרוא שוב את עמוס, הוא הרבה יותר חריף בגינוי השליטים). אבל בשום אופן אינני מקבל את קביעתך כי אני ''הצדיק היחיד בסדום'' יש עוד אלפי אנשי שמאל, צדיקים שוחרי שלום וצדק חברתי שעולים עלי בצדיקותם בסדום זו, ואני אך עפר לרגליהם.
אינני יודע מהיכן לקחת את הדיאגנוזה שאין לי ספיקות. כל מה שאני כותב כאן, הוא תוצאה של העלאת ספיקות מול עדר השבט שפועה בקול אחד. תראי עד כמה אני בודד כאן בפורום, ואיזה גיצי שנאה נשלחים אליי מכל עבר. מה שמחזיק אותי, זו היכולת להעלות ספיקות. רק בדידותו של עמוס עולה על בדידותם של הסבורים כמוני במדינת ישראל של היום. אני בהחלט שואב השראה מיכולתו המופלאה של עמוס לעמוד מול השלטון, העשירים והמושחתים. (ובכדי למנוע התנפלות מחודשת בנוסח ''משווה עצמו לנביא'', אני מבקש לקרוא היטב את הטקסט. אינני משווה עצמי לנביא, רק שואב ממנו השראה).

לעניין ילדי מעלות. בוודאי, שכמי שניצב מחוץ לשלטון, נתונה לי היכולת לבקר ולהעלות אלטרנטיבות בקלות יתירה, שהרי אינני צריך לממש כאן ועכשיו. אבל זה גם יתרוני, שאני יכול לעשות זאת בישוב הדעת, ולכן להגיע למסקנות אחרות. הביקורת החוץ שלטונית בדמוקרטיה ראוייה לשמה, היא אחד המנועים המרכזיים לשיפורים, חידושים וחשיבה מחדש לגבי מוסכמות. שאם לא כך היה, לא היה מתרחש אף פעם שינוי.
בבואי לחשוב על סיטואציית ילדי מעלות אני חושב בנוסח, כיצד הייתי רצה שהממשלה תפעל אם ילדי היה בין החטופים? כיצד היית את רוצה שהממשלה תפעל אם ילדך היה בין החטופים? האם היית אומרת לממשלה, קדימה, פתחי אש? חוץ מכמה הורים מתאבדים, כל הורה היה אומר לממשלה, מתחנן לפניה, כי כל אלטרנטיבה שתציל את חיי הילדים עדיפה על התקפה צבאית שתהרוג רבים מהם.
על כן הגעתי למסקנה יחידה האפשרית מבחינתי: להטיסם לדמשק ולהחזירם בחיים.

טענתך כי ''כניעה למחבלים'' היתה מעודדת חטיפות, היא מנטרה ידועה שאינני מסכים עימה. אפשר ללמוד מנושא אחר, שההגיון הזה אינו נכון. אחת ההצדקות שצבא הכיבוש הישראלי הביא לנקיטת העונש הברברי של הריסת בתי משפחות, שהופך אנשים חפים מפשע לחסרי קורת גג, היא, שכך ''מרתיעים מחבלים''. המציאות הוכיחה כי עונש זה לא הרתיע, להיפך, הוא יצר מוטיבציות חדשות אצל קורבנות הריסת הבתים. העונש הזה רק הגדיל את מספר לוחמי הגרילה.
תפקיד הממשלה להגן עלינו ככל שניתן למנוע חטיפות. אולם משעה שחטיפה הצליחה ובידי החוטפים בני ערובה, יש להניח הצידה כל שיקולי יוקרה, ולנהל מו''מ לשיחרור בלי יריות. מאז מעלות היו עוד חטיפות, ומדיניות ''הלא ניכנע'' לא מנעה אותם''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2137
צדק חברתי, סאוב הכוח וחנק זעקת החמס
מיכאל שרון )שכטל( (יום שני, 27/05/2002 שעה 23:23)
בתשובה לגדעון ספירו

גדעון,
אכן הרעיון של צדק ותחושות הצדק הטבעי האנושיות הוא חשוב, לא רק מהבחינה האנושית הבסיסית, אלא גם מהבחינה של מניעת התפוררות חברתית ומלחמת הכל בכל (והרי בעטיו של אבסורד אי הצדק המחריד של פרשת קמצא ובר-קמצא ''חרבה ירושלים'', והנביאים כידוע קושרים את עניין העושק והעוולה תחת כל עץ רענן לנושא החורבן הצפוי.

אבל ראה נא,
עקרון הצדק האנושי כמונופול של השמאל, הביא, בשלב תפעולו המעשי, לבניית מנגנוני כוח האחראים לחלוקה מחודשת של המשאבים. מנגנונים אלו, הפכו את קיומם מאמצעי למטרה בפני עצמה, המזרימה משאבים מעשירה ונותנת כוח עד כדי אבסורד לחברי אליטות מצומצמות. על תופעה פרדוקסאלית זאת הצביע עוד בשנות ה- 50 הוגה הדעות היוגוסלאבי מילובאן דג'ילאס (אני מקווה שאני זוכר נכון את שמו) בספרו המהפכני אודות הסוציאליזם והסתאבות הכוח. כך תפעולו המעשי של עקרון הצדק החברתי הפך, פרדוקסאלית, לנושא אי צדק חברתי גדל מימדים. זאת בנוסף להחנקת הביקורת בנוסח ''על איזה עוולות ואי צדק חברתי אתה מדבר? פועלים עשוקים, המונים רעבים, דאצ'ות וחיי פאר לחברי מעמד השררה, עובדים אינטלקטואלים נבזזים שעבודתם מועברת ליקירי המשטר, שחיתויות? אין דבר כזה, הרי חברתנו סוציאליסטית לתפארת. נא לא לשכוח, לשם משל, שבישראל, בפרוייקט שיקום השכונות כלפיו הוזרם הון עתק, לא היגיע מיל אחד לניצרכים. שאלת מפתח כאן היא ''איפוא הכסף'', המתלווה לשאלה ''מי נעשק''. ובעניין המונופול ששכרו בצידו של השמאל על עניין הצדק החברתי, נא לא לשכוח שמדינת הסעד הראשונה באירופה, על מנגנוני הרווחה שלה כפי שהיא כיום, לא נוצרה על ידי הסוציאליסטים, אלא על ידי מפלגתו השמרנית של קאנצלר גרמנייה ביסמארק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2222
מדינת הרווחה של ביסמארק-חצי אמת...
ע.בשארה (יום רביעי, 29/05/2002 שעה 23:22)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(

ביסמארק ראה במפלגה הסוציאל-דמוקרטית איום רציני על האוטוקראטיה שלו.ובעצם דאג לחוקים אנטי סוציאליסטים רבים, ולהוצאת איגודים מיקצועיים מחוץ לחוק.חוקי הסעד שחוקק לא נבעו מטוב ליבו של היונקר הפרוסי.היתה כאן ''זריקת עצם'' למעמד החדש של מיליוני פועלים,בהם הוא בעצם כלל לא התענין.וזאת מתוך מטרה של השרדות פוליטית,חתירה ליעדים אחרים לחלוטין מרווחה,ותקוה להוצאת העוקץ מן המפלגה הסוציאל- דמוקרטית.בבחינת גם אני יכול ''להיטיב עם העם''.
אגב,זה לא עזר לו,הסוציאל דמוקרטים התחזקו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2235
אחריות גלובאלית לשיפור רווחת כל העם.
מיכאל שרון )שכטל( (יום חמישי, 30/05/2002 שעה 11:21)
בתשובה לע.בשארה

מר בשארה,

אני תוהה אם תאורך אינו שרירותי וספקולטיבי, במישור של נארטיב רכילותי (הם עשו כך, אז הוא עשה כך וכך, אז הם נקטו בצעד נוסף, וכך הלאה) תאור מאולץ מציאות שנועד מראש לתמוך בהנחותיך.

שכן באותה מידה אתה יכול גם להניח מידה של אחריות גלובאלית מצד המפלגה השמרנית וחוגי העלית הפרוסיים (אגב, מעמד בעל חוש אחריות ומצפון אצילי שהתנגד להיטלר, וניטבח באכזריות על ידיו החל מיוני 1944).
זאת בדומה למלכת אנגלייה אליזבט השנייה שאינה חשודה בסוציאליזם, שהתייצבה בשם עקרון האחריות הגלובאלי לימין הכורים בשביתת הכורים הגדולה, ואיתה רבים מבית הלורדים).

http://www.faz.co.il/thread?rep=2236
הארכיטקטורה הלא אלימינטיבית של מדינת סעד
מיכאל שרון )שכטל( (יום חמישי, 30/05/2002 שעה 11:54)
בתשובה לע.בשארה

מר בשארה, שלום,

בהמשך להודעתי הקודמת, ניתן להתקדם לגישתי, בנושא, אם נציג את השאלה הבאה: האם גם לסוציאל דמוקרטיים היתה פלטפורמה מגובשת וכוללת אודות יצירת מדינת רווחה לפרטיה, כך שהנוצרים/שמרנים הישמיטו הקרקע מתחת רגליהם עם אג'נדה שלקחו מהסוציאל דמוקרטים?

הדגשתי את עניין התוכנית הכוללת והמקיפה, היוצרת מוסדות ומבנים מתאימים.
זאת משום שנראה שהסוציאליסטים דאז לא גבשו מערך מקיף ומגובש כזה. מדובר יותר מצידם בקידום לינארי המציב בזה אחר זה חוקים ספציפיים הבאים לקדם קבוצות מסויימות. במקרה של בריה''מ והדמוקרטיות העממיות, כדוגמא מוקצנת, הרי שהאירגון המדיני/חברתי החדש היה אלימינטיבי (סלקני) בעליל, שכן שכבות שלמות הושמדו הלכה למעשה.
ראייה כוללת, אך בלתי מעשית מבחינות רבות, היתה אצל האוטופיסטים של תחילת המאה ה- 19, גישה ממנה התנערו המרכסיסטים. זכותו של ביסמארק ומפלגתו הינה בהצבת ואירגון הארכיטקטקטורה המגובשת של מדינת סעד על מבניה ומודותיה, באופן בר ישום, שפגיעתו בשכבות אוכלוסייה מסויימות אינה קשה.

לסוציאל דמוקרטים שבאו אחריו היה כבר מודל ישים ומשוכלל...

בברכה,
מיכאל

http://www.faz.co.il/thread?rep=2220
לאסתר ווולש / יפה מאד!
דן המזרחי )קנדה( (יום רביעי, 29/05/2002 שעה 22:34)
בתשובה לאסתי וולש

שלום אסתר!

קראתי מדברים שנכתבו על ידי אבי (יורם המזרחי) בפורום הזה וההתקפות.
כשהייתי ילד במטולה נסעתי עם אבא להרבה מקומות עם תקריות.
אני ראיתי מחבלים חיים שתפסו חיילים גם של אבא ותמיד התנהגו אתם יפה והגינות.גם עמדו להתקיף את האטובטוס שלנו כשהיה בדרך ממטולה לבית-ספר בכפר גלעדי.את המחבלים הרגו במטע על הכביש והמחצבה הישנא.ממש בוקר כשהאוטו כבר ירד ממטולה.חבר של אבא מהצבא יגאל אגסי נפצע שמה ביד.
אבא תרגם לי הוראות שלהם וגם ראיתי פתק לדרישה לשחרר אסירים בשביל ילדי מטולה.
לא הייתי רוצה להגיע לדמשק ובגדד.לפני כמה חודשים הייתי בישראל לפתיחת סניפים של סתרבאקס ושוב הרגשתי החשש מפיגועים.אמנם אני גר בקנדה ולצארי לא הכי טוב בעברית- אבל הסיכון מוכר לי.
באמת-טוב שאז לא שיחררו המחבלים ושלחו הילדים לסוריה!
דן המזרחי

http://www.faz.co.il/thread?rep=2221
העברית בסדר גמור דן!
אסתי וולש (יום רביעי, 29/05/2002 שעה 22:51)
בתשובה לדן המזרחי )קנדה(


http://www.faz.co.il/thread?rep=2138
mister SPIRO
סוריא סהארה (יום שני, 27/05/2002 שעה 23:49)
בתשובה לגדעון ספירו

Who gives a ... about curse or bless or .. it is does not matter.
What does matter is that the MAALOT children

are not among the living
and you can add to this to day little girl in PATH TIKVA merder is merder there is no esxuse for that in any way negoshation/politics/terrorisem/ etc
and please read again mister jorm report.

http://www.faz.co.il/thread?rep=2216
ספירו,לה בדקתי הכל אמת-על ראש ה..בוער הכובע
עובדיה ש (יום רביעי, 29/05/2002 שעה 16:46)
בתשובה לגדעון ספירו

ספירול'ה בדקרתי בספר לקסיכון ביטחו ישראל ובקטעי עייחתונים בספריה התאור של המזרחי מדוייק ולא ראיתי בו משהוא שצריך להקפיץ אותך.כמובן שאתה נשוך עקרבים עצמיים ואז על ראש ה....בוער הכובע ואצלך כבר בעור השיער.שתוק כשאינך צודק ואז תעשה טוב לעצמך ו.....לאחרים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.