http://www.faz.co.il/thread?rep=17720 | |
יעקב - לא קשה להבין מכתיבתך את זעמך לשיטתך. | |
רפי גטניו (יום ראשון, 17/11/2002 שעה 20:59) בתשובה ליעקב יזרעאלי | |
ואילו הסתפקת בביקורת עניינית על מה שקראת וראית, מילא. השילוב של גישה מתנשאת, גם בהודעתך זו, שאתה מלמד כביכול סנגוריה בכך שהכותב צעיר ולא מבין, וחוסר התייחסותך כלל לדיון שהוא מעלה בפרשת דינה, עם הניתוח השונה מזה המופיע תדירות בפורום, משאיר טעם רע של התחמקות מדיון ענייני , גם כשעוסקים בדברי תורה. צר לי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17723 | |
שמו וזהותו של האומר דברי תורה הם | |
יעקב יזרעאלי (יום ראשון, 17/11/2002 שעה 21:12) בתשובה לרפי גטניו | |
משמעותיים והם חלק מן המאמר. לא אתייחס לדברי מי שמבזה את משה רבינו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17724 | |
רפי, יעקב יזרעאלי אינו זקוק להגנתי; | |
נסים ישעיהו (יום ראשון, 17/11/2002 שעה 21:21) בתשובה לרפי גטניו | |
הוא מסתדר לבד. אבל הנה הערה שצינזרתי מתוך המאמר בטור ששלחתי למערכת הערב: הערה מתודית אחת: לדלות שני פסוקים מפרשה שלמה (ולפעמים גם להוסיף שני פרשנים לחיזוק) כדי לתמוך בהשקפת עולם כזו או אחרת, זה לא רציני ויש בזה משום גניבת דעת; שהרי לא כולם מצויים במקורות עד כדי יכולת לבחון את הדברים לעומקם ולזהות את שטחיות הצגת הנושא. עד כאן ההערה שצונזרה מסוף המאמר. אז יפה שתומכים ומפרגנים אפילו אם עושים זאת רק כלפי אחים לדעה; אבל אפשר להבין את התגובות מצד מי שמכבד את המקורות ומתייחס אליהם ביראת קודש, בעת שהוא רואה התייחסות כל כך לא רצינית לאותם מקורות. הבעיה של המגיב עוד מחריפה כאשר המסר השטחי/מעוות בא מצד מי שמתיימר להבין ואף לייצג את אותם מקורות. בברכה, נסים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17727 | |
לנסים וליעקב - על סובלנות ווסבלנות | |
רפי גטניו (יום ראשון, 17/11/2002 שעה 22:08) בתשובה לנסים ישעיהו | |
כמו שכבר כתבתי קודם, אני יכול להבין את זעמכם, לשיטתכם. אולי איני יכול לחוש אותה, אולם דומה הדבר לכך שאתם אינכם יכולים לחוש את זעמי, ואת אותו גוש המתכדר אצלי בבטן כאשר אתה מצטט את דבריו של רבך הרב גינצבורג המלמד זכות על רב הטבחים גולדשטיין. עם כל הזעם שהדברים מעוררים בי, אין אני נמנע מלקרוא את טוריכם, ולהגיב עליהם תוך התייחסות שאני משתדל שתהייה עניינית. זה סוד קסמו של דיון,וזה ערכו, אחרת הוא הופך להיות דיבור לקיר, אז הוא מיותר. השיטה של להחרים ולנדות קיימת בחברה החרדית, ולעניות דעתי, לא על זה גדולתה. לעומת זאת, השיטה של לא להתייחס היא גם נחלתם של חילונים רבים, וראה בעניין את תגובתו של ברניר בפתיל זה , המעדיף לסגור חשבונוות עם ישעיהו ליבוביץ זצ''ל במקום להתייחס עניינית לטורו של שמאי. לשיטתי, כל דיעה או עמדה, ניתנת לחיזוק או להפרכה. אולם גם זה וגם זה צריכים להיעשות באמצעות טיעונים. הפרכה בהבל פה מתאימה למקומות אחרים, אך לא לכאן. בברכה רפי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17731 | |
רפי, האם נתקלת : | |
יעקב יזרעאלי (יום ראשון, 17/11/2002 שעה 22:43) בתשובה לרפי גטניו | |
א.בהתייחסות אישית בלתי מכבדת מצידי אל מי ממשתתפי הפורום? הזכר לי ולא אהסס להתנצל. ב.בהמנעות שלי לדון עם מישהו/מישהי על רקע דיעותיו? [אתה הרי יכול לתאר לך את דעתי על עמדותיהם של פלוני ושל אלמוני.] לא נדמה לי שהציון שלי בסובלנות הוא נמוך כל כך. ליבוביץ' ראוי להתייחסות מיוחדת, ולא הייתי טורח כל כך להסביר זאת אלמלא החשש שלי ששתיקתי כחבר הפורום, תתפרש כהסכמה שלי להסתופף תחת גג אחד איתו. מכאן מחאתי. אם אתה היית כותב את אותו מאמר בדיוק [למה שלא תכתוב בעצם.הרי בהחלט יש לך דיעה בענין?] בודאי שהיית זוכה לתגובה שלי, ענינית וחברית. אגב,ההתנשאות עליה אתה מדבר,היא בעיניך בלבד. לי אין תחושה כזו. BEAUTY IS IN THE EYE OF THE BEHOLDER לסיום,חבל שהסטת את ענין הכבוד ת''ק פרסה.הבעיה המפורסמת והמתוקשרת היא זו של הזלזול במשה רבינו. הזלזול במשה רבינו הוא זלזול בתורת ישראל ובעם ישראל ,ואינו ענין אישי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17754 | |
רפי, ברמת העיקרון אתה צודק | |
נסים ישעיהו (יום שני, 18/11/2002 שעה 5:21) בתשובה לרפי גטניו | |
אבל עובדה היא שלכל אחד יש, או לפחות אמורים להיות, תחומים ומחוזות שהם מעבר לכל ויכוח או אף דיון. לדוגמא, כאשר שוללים את (או אף מטילים ספק ב-) עצם הלגטימיות של מישהו ואת זכותו לחיים - זה משהו שחורג מכל בסיס אפשרי לדיון. כאשר מכפישים ושוללים את הלגטימיות של היסודות הרוחניים של עם ישראל, אין על מה לדון כי אין בסיס לדיון. זה שווה בדיוק לטענה: אין לכם זכות לחיים. כאשר פלוני השווה את ברגותי למשה רבנו (כאן צריך לבוא, על פי המסורת, האיחול: 'עפר לפיו') הוא השווה במשתמע את משה רבנו לרוצח הנאלח. מכאן ועד להשוואת מעשה ההצלה של שמעון ולוי למעשי ידידיו הרוצחים, קצרה הדרך. לנהל איתו דיון??? לא אני! בודאי שמת לב כי אינני מרבה בתגובות וגם בעניין זה לא הגבתי עד עתה למרות שנדון בפורום בהרחבה. גם לא ראיתי טעם להגיב לפרשנותו על פרשת השבוע באופן ישיר. העדפתי להחליף את המאמר שתיכננתי למאמר שנכתב ופורסם, תוך צינזור כל רמז להתייחסות ישירה, והקורא ישפוט. כבר נתקבלה תגובה אופיינית; אז מה? להתייחס אליה? כבוד, רפי, נותנים למי שמכבד; את הזולת הכוונה. אתה אמנם בר פלוגתא שלי בהרבה עניינים אבל לא נראה לי שחטאתי בחוסר כבוד אליך פשוט מפני שאני מכבד אותך כמו עוד רבים כמוך. עם עו''ד לייבוביץ', אמור להיות לי מכנה משותף רחב יותר מאשר איתך, לכאורה; אבל רק לכאורה. באשר גם הוא מניח תפילין ואתה אולי לא; אבל רק לכאורה. כלפיו, גם בצו שמונה לא אצליח לגייס אצלי תחושת כבוד. לא כל עוד הוא עומד מאחורי הכרזתו המטופשת. בברכה, נסים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17782 | |
רק טור ראשון, וכבר הישג נאה | |
גדעון ספירו (יום שני, 18/11/2002 שעה 11:41) בתשובה לנסים ישעיהו | |
שמאי ליבוביץ יכול לזקוף לזכותו הישג נאה, וזאת כבר עם טורו הראשון: נסים ישעיהו, חסידו של הרוצח גולדשטיין, לא מכבד את שמאי ליבוביץ. מחמאה גדולה מזו לא היה יכול שמאי לקבל בפורום זה. כי זה מנהגו של עולם: הנאצים לא מכבדים יהודים הקו קלוקס קלן לא מכבדים שחורים ונסים ישעיהו לא מכבד את שמאי ליבוביץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17792 | |
לא בדיוק אבל בערך | |
כהן אפרים (יום שני, 18/11/2002 שעה 12:30) בתשובה לגדעון ספירו | |
ויותר נכון לומר: היהודים לא מכבדים את הנאצים. השחורים לא מכבדים את הקו קלוקס קלן. ושמאי לייבוביץ לא מכבד את נסים ישעיהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17808 | |
רגע, ברגותי זה לא אחד מאלה שרימו אותנו, וניסו | |
מכאל מ. שרון (יום שני, 18/11/2002 שעה 14:19) בתשובה לגדעון ספירו | |
לקחת מאיתנו דבר במרמה? הרי היתה כאן הונאה קשה קודם כל, ואליה התלוותה גם שותפות ברצח חסר הבחנה. מדוע על אנשי נכלים ודמים לשחק את הגיבורים? ההשוואה למשה? משה? את מי רימה משה? מה שכן, הוא כונן אומה ומערכת חוקיה המוסריים והמשפטיים, הקים היסודות למוסדותיה, וכונן מחדש דת אדירה ששנתה את ההיסטוריה. ברגותי? כונן איזה דבר פרט לקונן הברברי? כתב וחקק איזו מילת נצח או לפחות עקרון אתי? ברגותי, נכון, אדם שיודע לשאול ולטעון, אך לא לשתול ולנטוע - מקצץ בנטיעות. טובח עוללים, ועוד בעדת המקללים והמקלקלים. מול ברגותי הבנדיט -גם קורח הוא צדיק. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |