http://www.faz.co.il/thread?rep=17386 | |
אי התמודדות | |
הצבי ישראל (יום שלישי, 12/11/2002 שעה 19:39) בתשובה לנסים ישעיהו | |
לא, באתר שהפנתי אליו לא חסר צלב, כיוון שאינו אתר נוצרי ואינו משדל אף אחד להתנצר. בהערת אגב אציין שהטענה שלך מזכירה את התיאור של תשדירי הבחירות של מפלגת ש''ס, שבהם, על פי הנטען, עומדים אנו לראות כאילו אם תוקם ממשלה שבה חברה סיעת שינוי יותקנו בכוח צלבים על בתי כנסת. שטות מוחלטת כמובן. לעיניינו, האתר, ''דעת אמת'', שם לו למטרה להתמודד עם ההלכה ולטעון שלא סתם ''לא בשמים היא'', אלא כי פרי מחשבת אדם. אתה כמובן שלא התמודדת עם הטענות באתר אלא פסלת אותן. לכן, חובת הוכחה היא כרגע עליך להראות שהטענות במאמר אליו קישרתי, שגויות. יתרה מזאת, טענת כלפי האתר שהוא עוסק במיסיונריות נוצרית - טענה נוספת שעליך להוכיח. קישורים: דעת אמת: http://www.daatemet.co.il | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17387 | |
דבר אל העצים ואל האבנים | |
מי שזוכר (יום שלישי, 12/11/2002 שעה 19:41) בתשובה להצבי ישראל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17388 | |
טעיתי; לא צלב, סתם מחיקה של המסורת. | |
נסים ישעיהו (יום שלישי, 12/11/2002 שעה 20:11) בתשובה להצבי ישראל | |
אין לי עניין להתפלש בזבל ואיני מתכוון לעשות זאת; סתם חשבתי שכדאי למנוע מכשול מאנשים תמימים. לעצם העניין, מי שמאשים מישהו בכוונות זדון, כפי שהם עושים לגבי כל גדולי ישראל בכל הדורות, לא רק שעליו הראיה אלא הוא מעיד על כוונותיו שלו בבחינת הפוסל במומו. מדובר בצאצאים של אלה שמחקו מסידור התפילה כל זכר לציון וירושלים בטענה שזה כבר לא רלוונטי; אם בינתיים שינו עמדתם משיקולים של רייטינג, זה עדיין לא מכשיר את השרץ. מדובר בחברים של מי שביחד עם כומר חיתנו בכנסיה זוג מעורב. אם זוהי הקידמה שלהם, תודה לא! ציינתי במאמרי את השקפתו ודרכו של יעקב אבינו: ''מוטב ראש אבן הדבק באמת מאשר פתיחות לשקר''. אז שיהיה לכם כל טוב. מבחינתי תם הדיון בנושא. כל אחד בוחר לעצמו את הדרך וגם למי להאמין. בברכה, נסים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17390 | |
שוב, אין התמודדות עם הטיעונים | |
הצבי ישראל (יום שלישי, 12/11/2002 שעה 20:41) בתשובה לנסים ישעיהו | |
כמה ציטוטים נבחרים מתגובתך: ''אין לי עניין להתפלש בזבל'' - האם דעתו של מישהו שאינה כדעתך משולה לזבל? ממש תרבות דיון נפלאה. ''למנוע מכשול מאנשים תמימים'' - אם יש כאן מכשול - קום והסירו - התמודד נא עם הטיעונים. בינתיים לא עשית זאת, רק התקפת את האנשים,אך לא את הטיעונים. ''מדובר בצאצאים של אלו שמחקו מסידור התפילה כל זכר לציון וירושלים וגו'''. שוב השמצה חסרת ביסוס. אין קשר בין ארגון ''דעת אמת'' לבין התנועות הקונסרבטיבית והרפורמיות. למרבה ההפתעה, העומד בראש ''דעת אמת'', מר ירון ידען, הוא ראש כולל לשעבר... ''מדובר בחברים של מי שביחד עם כומר חיתנו בכנסיה זוג מעורב'' - שוב, חזרה על הטענה השגויה שיש קשר בין ''דעת אמת'' לתנועות הקונסרבטיביות והרפורמיות. מה יהיה? על פניו נראה שפסלת את הדברים בכלל מבלי להתייחס אליהם, והפגנת חוסר ידע מוחלט לגבי ארגון ''דעת אמת''. בתחילה טענת שזהו ארגון נוצרי-מסיונרי, אחר כך טענת שזהו ארגון הקשור לתנועה הקונסרבטיבית או הרפורמית. חבל מאד. ישפטו הקוראים מי הפגין בינתיים אמינות ומי לא. כמובן שלתוכן המאמר אליו קישרתי, שאליו אני מספק שוב את הקישור, לא התייחסת, כלומר הסטת את הדיון לכיוון אחר - לא אסייע בעדך, וטענות המאמר עדיין עומדות כל עוד לא תראה אחרת. קח לך משימה - קרא אותו והפרך אותו! פרסם את תגובתך כאן ב''ארץ הצבי'' ושלח אותה להתיחסות לאנשי ''דעת אמת''. מי יודע, אולי אפילו תשכנע אותם? קישורים: דעת אמת: http://www.daatemet.co.il המאמר הרלוונטי: http://www.daatemet.co.il/pamphlets/he_pamphlet9.htm... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17392 | |
תודה לך הצבי ישראל | |
רפי גטניו (יום שלישי, 12/11/2002 שעה 22:10) בתשובה להצבי ישראל | |
תגובתו הלא עניינית של מר ישעיהו, רק האיצה בי לקרוא את המאמר שצרפת, ולאחר קריאתו, ברורה לי סיבת תגובתו של מר ישעיהו. המאמר הנ''ל נכתב על ידי מי שבקיאותו ושליטתו במקורות רחבה , והוא מצליח להוכיח את טיעונו שאינו ערב באזני מר ישעיהו, מתוך המקורות עצמם. חוסר היכולת להפריך, הוא כנראה הגורם לתגובת הרוגז. הקישור אכן מומלץ לקריאה. יתרה מזאת, בדף בקישורים של פ.א.צ יש קישור לאתר של דעת אמת, ומומלץ מידי פעם להכנס לאתר, ולקרוא פרשנות קצת אחר. זה אכן מרחיב את הדעת. מעניין אם מישהו אחר מ''שומרי האמונים'' יקבל את האתגר שהצבת, וינסה להפריך את הטיעונים הקשורים לנושא המאמר של אליצור המופיעים בקישוור שצרפת. בברכה רפי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17407 | |
רפי גטניו והצבי ישראל. - רצף מסורת הנוסח. | |
אליצור סגל (יום רביעי, 13/11/2002 שעה 8:52) בתשובה לרפי גטניו | |
לק''י לרפי גטניו והצבי ישראל - אי אפשר להסביר כל מה שבשמים ממעל ועל הארץ מתחת במאמרים של שלושה עמודים. אני כותב על מה שמענין אותי וחושב שאולי יענין את חברי הפורום. כסופר סת''ם השאלה כיצד נוסח התנ''ך הגיע אלי מרתקת אותי. משה רבינו כתב שלושה עשר ספרי תורה אחד לכל שבט והשלושה עשר היה הספר ה''קנוני'' שהושם ליד ארון הברית כדי שממנו יעתיקו ויתקנו. ומאז מזה למעלה משלושת אלפים שנה הנוסח עובר מדור לדור מסופר לסופר בטוב וברע בתלאות וברדיפות בשלוה ובהשקט. כיצד כל זה נעשה? מה מידת האמינות של המסורת הזו? היכן הן נקודות התורפה והיכן נקודות החוזק? האן הוכנסו שינויים מכונים? אם כן היכן ומתי? מה היו הצמתים השונים שבהן מסורת הנוסח פנתה לכאן או לכאן? אני לא בטוח שזה מענין אחרים, הארי פוטר מענין יותר אולי. אבל, אם יש ענין, אכתוב על משהו ובאותה הזדמנות גם אסביר היכן טמונה הטעות או אולי ההטעיה המכונת בקישור של דעת אמת. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17481 | |
נשמע ונעשה | |
הצבי ישראל (יום חמישי, 14/11/2002 שעה 17:29) בתשובה לאליצור סגל | |
אם כך, נמתין לשמוע את הסבריך לטעויות לטענתך במאמר של ''דעת אמת''. עם זאת, חורה לי ההאשמה הנרמזת בסוף דבריך כאילו אנשי דעת אמת עושים הטעיה מכוונת. אני מעדיף לראות בכל אדם זכאי עד אשר ''הוכחה אשמתו''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=17495 | |
הצבי ישראל אתה צודק. | |
אליצור סגל (יום חמישי, 14/11/2002 שעה 20:41) בתשובה להצבי ישראל | |
לק''י הצבי ישראל, אתה צודק בנוגע אליהם - במיחוד שאינני מכיר את האתר הזה מה גם שזה נושא שרק מומחים בקיאים בו. ברגע שאוכל אנסה לכתוב מאמר או סדרת מאמרים אם לא אוכל לתמצת את כל ההסברים בשלושה עמודים שבהם אסביר מדוע לדעתי הם טועים. אליצור | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |