http://www.faz.co.il/thread?rep=173294 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 8:44) | |
1 - אינני מוסמך לקבוע אם הנתונים המספריים נכונים . 2 - תפוצת האוריינות בקרב היהודים , תחילתה בהוראת יהודה הנשיא שציווה על הלמידה . 3 -עולה שאלה מה קדם למה ? האם האוריינות גרמה לעזיבת החקלאות ועבודות כפיים אחרות כפרנסה או האם התנאים הפוליטיים/שלטוניים אילצו את היהודים להתרחק מהם . כפי שכתב ע.צופיה . כיום האורינות נפוצה בקרב עמים רבים ובכל זאת ליהודים יש יותר הישגים אינטלקטואליים באופן יחסי לעמים האחרים . וגם כיום אין חסרון באורינות ושמירת מצוות התורה בקרב חקלאים ועובדי כפיים , אך בכל זאת אין שומרי המצוות עוסקים במקצועות אלה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173299 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 11:37) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
3. במאמר יש תשובות לשאלה מה קדם למה 3.1 כתוב במפורש שבכל התקופות לפני ימי הביניים לא התנאים השלטוניים הניעו את המעבר למקצועות העירוניים. עלות האוריינות הניעה את השינוי הדמוגרפי ואת המעבר למקצועות העירוניים. 3.2 תנאים שלטוניים-פולטיים, הגבלות רדיפות גירושים וכו', התחילו (בעיקר באירופה) באמצע ימי הביניים (לפי הספר בימי הביניים המאוחרים). 3.3 המעבר למקצועות העירוניים הושלם לפני מה שמתואר ב-3.2. אשמח אם תחזור לדון בנושא לאחר שתקרא או תעיין בספר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173311 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 17:17) בתשובה לדוד סיון | |
אני קורא כרגע את הספר ''החברה החופשית ואויביה'' מאת קרל פופר . זה די כבד ומצריך זמן . אשתדל לקרוא את הספר בעתיד , אבל אז כבר הדיון הזה יהייה מאחורינו . מה שמפליא אותי זה נפוצות הטענה כי היהודים עברו בגלות לעסוקים מסחריים בגלל האיסור לבעלות על הקרקע או עבודה חקלאית . אף כי כפי שכתב ע.צופיה הקרקעות היו רכוש פיאודלי של האצולה ובכל זאת היו אריסים/חקלאים . יש כאן איזה דבר שאינו מסתדר טוב . בכל אופן יש לי חבר שהוא MS.C בהיסטוריה ואשוחח איתו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173312 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 17:40) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
טענת המגבלות והאיסורים יותר נפוצה בגלל גם שהטענה של הספר היא חדשה יחסית. ברור לגמרי כי מידת הנכונות של תיזה כלשהי לא תלויה במס' היחסי של תומכיה. המגבלה שהזכיר ע. לא היתה קיימת בפני היהודים לפני ימי הביניים המאוחרים (סוף בתקופה המוזכרת בספר). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173315 | |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |
ע.צופיה (יום רביעי, 05/03/2014 שעה 19:34) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מי שקצת מצוי בהיסטוריה של ימי הביינים יודע שליהודים הותר לעסוק באותם המקצועות שאינם מהווים תחרות ממשית לנוצרים. בהיפכא מסתברא כנראה שהתושבים הנוצרים באירופה בימי הביינים לא עסקו, במיוחד, ברפואה, פיננסים, מסחר במתכות יקרות, צורפות וכדומה. ההשכלה בתקופה זו הייתה בעיקר מאב לבן. לכן אנו רואים התמחויות משפחתיות הן אצל הנוצרים והן אצל היהודים. נקודה נוספת היא שהיהודים התחנכו על התלמוד והנוצרים על הברית החדשה והפילוסופים היוניים.מבחינת הכשרה לחיים אין ספק שהתלמוד עלה על הספרים האחרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173316 | |
הכללות גורפות מהוות בעיה | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 4:34) בתשובה לע.צופיה | |
במקרה שלנו: מי שקרא את הספר ומצוי בהיסטוריה של ימי הביניים יודע שההכללה שכתובה במשפט הראשון לא מדוייקת, במקרה הטוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173317 | |
הכללות גורפות מהוות בעיה | |
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 6:22) בתשובה לדוד סיון | |
אשרי הידענים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173318 | |
חבל שאתה לא ענייני! | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 7:37) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173319 | |
חבל שאתה לא ענייני! | |
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 8:21) בתשובה לדוד סיון | |
אני? לא ענייני? הצחקת אותי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=173320 | |
אתה לא ענייני! | |
דוד סיון (יום חמישי, 06/03/2014 שעה 9:03) בתשובה לע.צופיה | |
הערה שלך לא היתה לעניין. אתה גם רשאי לצחוק ולרקוד, אבל זה לא ישנה את העובדה.. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |