פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לשקד, 08/11/02 9:08)

http://www.faz.co.il/thread?rep=17129
שקד - והרי זו הזדמנות נפלאה לדיון...
רפי גטניו (יום שישי, 08/11/2002 שעה 12:11)
בתשובה לשקד

קביעתו של הכותב לגבי גבולות הגזרה של הדיון, היא דעתו בלבד, ואינה מחייבת. המקסימום שהוא יכול לעשות זה לא להשתתף בו. מרגע שיצא המאמר מתחת מקלדתו לרשות הרבים, הוא עומד בפני עצמו.

אני רואה בהזדמנות זו הזדמנות טובה לשדד מערכות, ולהציג את העמדה החילונית - ליברלית - שיוויונית שהיא הפוכה לקשת הדעות המוצגות במאמר.

זו לא רק הזדמנות, אלא חובה , שהרי גם בנושא זה רבה המלאכה, ובלשון המאמר רבים ''החסידים השוטים'' הנאחזים במסורת על מנת להעצים את גישתם החשוכה למעמד האשה.

על מנת להגיע לחברה המכירה בשיוויון ערך האדם, ללא תלות במינו במקרה זה , יש לשכנע, לחנך, ולהעביר על דעתם הרבה גברים, ומן הסתם גם לא מעט נשים, המוצאות נחמה ונוחות במסגרת המסורתית.

אין כמו חידוד הבדלי ההשקפה על מנת לעשות זאת.

בברכה

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=17132
מסכים עם רפי! אגב,החברה שלנו מתחלקת לשניים-
יעקב יזרעאלי (יום שישי, 08/11/2002 שעה 13:43)
בתשובה לרפי גטניו

חרדים ושאינם חרדים.

החרדים מתחלקים לשניים:חרדי חילון וחרדי דת.

השאר הם המיעוט. המדינה היא יותר ויותר חרדית.

העמדות של החכמים הן הרבה יותר ליברליות מאשר של חלק מן המשתתפים, באופן יחסי לאופק התרבותי בו הם פועלים כמובן.

אבל: המודד היחיד אינו המודד הליברלי. השאלה היא איזו חברה אתה יוצר. השאלה של השוויון היא רק שאלה אחת .

מה לגבי רמת המוסר? הכבוד ההדדי? האותנטיות התרבותית?
מכל הבחינות הללו אנו הרבה יותר נחשלים מהדור ההוא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=17143
לרב יזרעאלי: אין לי אלא לזעוק ''גוועלד'' על קביעתך-
רפי אשכנזי (יום שישי, 08/11/2002 שעה 19:12)
בתשובה ליעקב יזרעאלי

--שאנו גרועים מהדורות הקודמים. מהיכן לקחת את זה, או ע''פ איזה מדיד?

http://www.faz.co.il/thread?rep=17155
לרפי א.:זוהי הערכה סובייקטיבית.
יעקב יזרעאלי (שבת, 09/11/2002 שעה 18:06)
בתשובה לרפי אשכנזי

בכלל,אני חושב שלא ניתן להוכיח דברים מהסוג הזה.
מה גם שאתה נכנס לשאלה מה נחשב מוסרי.

מכל מקום לי אין ספק שהחברה של החכמים היתה חברה עם הרבה יותר כבוד ,התחשבות ,עזרה הדדית ורגישות.
ראה:המשבר החינוכי של דורנו.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.