http://www.faz.co.il/thread?rep=1692 | |
רק כדי להבהיר | |
יוסי גורביץ (יום שישי, 17/05/2002 שעה 13:52) בתשובה לאבו האווה | |
אם ציוני הוא מי ''שאינו עוזב למען הצדק'', הרי שציוני הוא אדם החי בניגוד לצדק, נכון? רק כדי להבהיר דברים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=1703 | |
צדק מדומה והתאבנות הביקורת | |
מיכאל שרון (שבת, 18/05/2002 שעה 3:25) בתשובה ליוסי גורביץ | |
למר יוסי גורביץ, שלום לך. לעזוב למען הצדק? צדק הוא מה שמגיע בדין לפרט או לקבוצה. תחושות הצדק הטבעי המצויות אצל כל אדם סביר עשויות להיות גורם שיפוט לא רע של מהו צודק (כמובן שתחושות אלה עשויות להיות מוטות על ידי דמגוגיה חד צדדית). וכי לעם היהודי לא מגיעה זכות הגדרה עצמית, בפרט לאור תרומתו ההיסטורית והעוול האבסורדי שנעשה עימו, חרף תרומתו? חבר הלאומים היכיר בשנות ה- 20 בזכות זאת, לשיבת העם היהודי למולדתו ההיסטורית, בפרט שזו היתה מאוכלסת בדלילות על ידי ערבים סורים. ב- 1920 היו ממערב לירדן, בסביבות כ- 300,000 ערבים. הזכות להגדרה עצמית של ערביי האיזור הסמוך מתממשות בסוריה ובירדן. פרט לשאלת הריבונות, לא היתה כל כוונה לפגוע בזכויות קיום אזרחי של הערבים שישבו בא''י. במשך התקופה האחרונה נעשו אקטים חסרי תקדים של סילוף ההיסטוריה (למשל נארטיב פלשתין המאוכלסת בצפיפות בתחילת המאה). סילופים שיטתיים אלה ואחרים אכן עשויים להשפיע על תחושות הצדק הטבעי, ממש כעדות שקר בבית משפט העשוייה להטות את פסיקת המושבעים. יש הסוברים כי העיסוק הצדקתני בבעייה מדומה נועד להסיח את הדעת ממעשי עוולה רבים וקשים שנעשו במישור הפנים ישראלי/יהודי, ולחנוק ביקורת אמיתית. אני מכנה נושא זה ''התאבנות הביקורת הפנימית והמנגנונים שסייעו לכך'' ועוד אכתוב על כך שיטתית במוקדם או במאוחר. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |