http://www.faz.co.il/thread?rep=168660 | |
למכובדי שלום | |
דוד סיון (יום ראשון, 30/09/2012 שעה 15:27) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
לא הבנת. אדם המגדיר עצמו יהודי אתאיסט אומר ש: 1. שהוא בן הלאום היהודי - חלק מעם ישראל. 2. השקפת עולמו אינה כוללת אמונה באל או אלים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168662 | |
הבוטות לא תועיל לך! | |
דוד סיון (יום ראשון, 30/09/2012 שעה 18:15) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
א. את מה הוא הלאום היהודי קובעים היהודים לפי השקפת עולמם. בתמצית מאפייני הלאום מורכבים מ: - מסורת היסטורית משותפת; - זהות גזעית או אתנית; - אחידות תרבותית; - אחדות לשונית; - קרבה דתית או אידיאולוגית; - זיקה לטריטוריה; - חיים כלכליים משותפים. בין המאפיינים האלה ישנה גם דת וההלכה שלה, אבל בהחלט לא מאפפין עליון או יחידי. ההגדרה הזאת מתאימה לעם היהודי כמו לעמים רבים אחרים. ב. היהדות שונה מעמים אחרים בדבר אחד שם הדת ושם העם זהים. אצל הצרפתים, למשל, השם של הדת הוא אחר. ג. השקפת עולם היא מושג רציונלי שמתאר מה בן אדם חושב על העולם סביבו ובין השאר 'מה זה בן הלאום היהודי' (ראה סעיף א'). ד. התייחסות בוטה ושחצנית המלווה בטענות מופרכות לא תעזור לך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168687 | |
למכובדי שלום | |
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 15:54) בתשובה לדוד סיון | |
תודה על תגובתך המזדהה. אכן, נכון ויפה דרשת! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168663 | |
למכובדי שלום | |
ע.צופיה (יום ראשון, 30/09/2012 שעה 18:18) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
אני הייתי מגדיר את סעיף 2 שלך אחרת. האתיאיסט כן מאמין. הוא מאמין שאין הגדרה וירטואלית שמכונה ''אלוהים''. אין לזה וליתר הלכות היהדות שום קשר ישיר ,אולי משהו עקיף. מעשית היהדות היא תורת משה+ התלמוד, כפי שהנצרות היא תורת משה+ הברית החדשה והאיסלם היא תורת משה+ הקוראן. האמונה בהגדרה וירטואלית זו או אחרת היא עניין אישי של המאמין. הקביעה הבסיסית ביותר ביהדות היא ההשתייכות לפי האם. הוא אינו יכול לשנות זאת ( בניגוד לדתות אחרות) ולכן אם אינו נוקט איזו שהיא פעולה יזומה הוא נשאר יהודי. הוא אינו יכול להיות גרמני או פולני (כמשל) כי עמים אלו ואחרים בשעת מבחן ''הלכו'' דורות אחורה בכדי להוכיח את לאומיותו היהודית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168666 | |
למכובדי שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/10/2012 שעה 18:54) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
1 - האתאיסט יודע שאין אלוהים . 2 - הקביעה שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה היא קביעה של עזרא הסופר . מאז זו מסורת של כל מי שרוצה לשמור מסורת זו . 3 - אין לזה שום קשר לאמונה באלוהים ולא לאף מצווה מאלה שבתורה . 4 - הנרדפים בשל יהדותם הם יהודים בעיני הרודפים . מי שרוצה לחמוק מזה שיוכיח שהוא אינו יהודי - אם יוכל . לכן דעת הזולת עלינו היא חלק מהגדרתנו . 5 - ליהודים היסטוריה משותפת , שפה משותפת (עברית) , דת משותפת (אפילו אם לאחרונה עזבו את הדת - הוריהם היו יהודים דתיים) , זיקה לארץ ישראל מסיבות היסטוריות , זהות גזעית (עם חריגות מועטות ביותר) . 6 - עם מורכב ממי שרוצים להיות עם (הגדרה עצמית) . הסיבה יכולה להיות דתית או לאומית או היסטורית או אפילו אהבת מלפפונים חמוצים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168669 | |
למכובדי שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/10/2012 שעה 19:59) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
או שאינך מבין או שאתה משבש בכוונה . 1 - אתאיסט יודע שאין אלוהים ולא כפי שכתבת ''מאמין שאין אלוהים'' . 2 - כיצד אתה מראה שהביולוגיה אינה נכונה בגלל נכונות המתמטיקה והפיזיקה ? זה מעניין ! 3 - לא הבנתי באיזה עולם יש ''חוקים פיזיקאלים, ו/או חוקים כימיים/ן/או ביוליוגים שונים לחלוטין וסותרים אחד את השני'' . 4 - מי זה שטרילר ? 5 - כן . לצאצי גרים יש היסטוריה משותפת עם יהודים אחרים . 6 - כן . אפשר להצטרף לעם אחר . 7 - ההגדרות הבינלאומיות הן כמו הסבר במילון - הכי טוב לא מספיק טוב . 8 - לפני 3000 שנה לא היה ''עם יהודי'' רק עם עברי . 9 - המלצות איך להתנהג בחיים יש להמון אנשים מהם פילוסופים מפורסמים וסמכותיים . אין בזה הוכחה שהם או הרמבם צודקים . בלוגיקה זה כשל האיש המפורסם . 10 - תורשה אינה ירושה . היא תהליך ברור של המציאות . אם יש לי הורים כחולי עיינים אזי אני גם כן כחול עיניים ואם להורי עור שחור אזי גם לי עור שחור . אם אמי יהודיה ואמה יהודיה אזי אני יהודי וזו הוכחה מספקת לפי חוקי ההוכחה לסדרות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168674 | |
למכובדי שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/10/2012 שעה 21:25) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
עורבא פרח . 1 - ''אין אלוהים'' משמעו עד כה לא הוכח קיומו . בדיוק כמו מפלצת המקרוני האוימה . או הפיל הורוד . אין - זה מצב שבו לא הוכח שיש . 2 - סעיף לא מובן , מלבד סעיף האמבה . אתה טועה ההסבר מפורט וקיים . בין פיצוץ מגרש גרןטאות למפץ הגדול יש כמה הבדלים והם הדבר הקובע . 3 - אז מה אם לא אמר ''אלוהי אבותי'' ? 4 - אני יכול . 6 - השפה בשונה ממתמטיקה אינה מספיק חד-משמעית , לכן הגדרות של מילים אינן מדוייקות במידה מספיקה . 7 - הרמבם הוא רק אחד ממאות פילוסזופים והוא טעה פה ושם , כמו אחרים . בכל מיקרה לעשות כדבריו זו רשות ולא חובה . 8 - זו דעתך אך לא דעתי . אם אבי התנצר משמע בחר לעזוב את היהדות . אם אמי גם כן הרי שהמשפחה עזבה את העם היהודי וגם את הדת היהודית . דניאל רופאייזן בחר להיות יהודי לפי לאום ונוצרי לפי דת . הממסד לא קיבל זאת אבל זה לא שינה את העובדות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168676 | |
למכובדי שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 6:15) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
1 – לא ניתן להוכיח משמע – אין . 2 - שאין מוסר אלא רק תועלת היא טענה שלי מקדמת דנא . 2א – העולם הוא מה שהוא ולא מה שאתה רוצה . 3 – אין הבדל בביצוע אל יש הבדל בתוצאות . 4 – זה נכון עקרונית . אנחנו ביסודו של דבר עושים את מה שהכימיה שלנו מאלצת . 5 – אני לא יודע אם החלק המוכח הוא הגדול או הקטן וזה לא חשוב . מה שהוכח נכון עד שיוכח אחרת ומה שהוכח מתפקד בלי פגם . 5א – הכתוב בתורה , שבה אתה מאמין , מכילה יותר דברים הסותרים את המציאות . 6 – לא איכפת לי עולם רב מימדים . אני חי בעולם הזה . 7 – אין לי דרישות מהאל . היכולת לסתור טיעון מדעי משמעה שלמדנו דבר מה חדש . 8 – אני לא מבין מה טענתך . אנא הסבר . 9 – נכון . גם יהודי שנולד ממשגל של גוי עם יהודיה כך . ולאחר דורות אחדים זרעו נימהל בשאר לפי נוסת הארדי-וויינברג . תשאל את בני משפחתך מה זה . 10 – זה קורה עם אנשים אחרים , אין צורך שאני אעשה זאת בעצמי לצורך ההוכחה . 11 – דבריך נכונים בייחס לחשבון אך לא בייחס למתמטיקה . 12 – מספיק לי אריסטו , ע. קאנט , רוסו , לוק , הובס . כולם טועים . 13 – יש קבוצה הנקראת יהודים , אך הגדרתה שונה משלך . אני תולעת השדה . דברי נכונים אם הם נכונים ולא אם איש שלראשו כובע שחור/מרובע נתן לי קרטון עבה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168678 | |
למכובדי שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 7:28) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
היות ו- ''1. כפי שאמרתי אין לך שמץ של ידע במדע'' גמרתי את הדיון איתך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168684 | |
אינני שטרילר | |
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 13:54) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
הנ ספרו המפורסם של מקס פריש ולא של מוהם - תיקון טעות סופר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168679 | |
למכובדי שלום | |
ע.צופיה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 8:31) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
אני איני מאמין באתיאיזם. האמונה במשהו היא דבר מובנה באדם. לכן גם האתיאיסט מאמין, הוא מאמין שאין אלוהים. מאחר ואינך יכול להוכיח בצורה גרפית או פיזית או אחרת שכן יש אלוהים הרי האי-אמונה בקיומו גם היא אמונה. ההלכה היא דבר מאוד כוללני שקיבל אלפי ועשרות אלפי פירושים ותיקונים ושינויים וקבלת חלק מהכללים אינה משייכת או פוסלת את מי שמאמין בחלק אחר. ביהדות יש מספר דברים בסיסיים מאוד שמהווים תשתית לציבור שקורא לעצמו יהודי. אחד מהם הוא ההשתייכות לפי האם. איני חושב שזה משהו קדוש ובלתי ניתן לשינוי, אך הוא קיים ומקובל עליי ולכן אני ''פועל'' על פיו. זה אינו מחייב אותי באותה נשימה גם לקבל את כל יתר הפירושים למיניהם. אחד ההבדלים הבסיסים של היהדות מעמים ודתות אחרות היא היותה גם דת וגם לאום. כתוצאה מזה אנו, כיהודים, מוצאים את בטחוננו הרב ביותר בחיינו בארץ ישראל. אחת החידות הגדולות בהיסטוריה היא אי- היטמעות היהדות בין העמים שבהם היא הייתה ועודנה קיימת. ישנם מאות דוגמאות של עמים עתיקים שנעלמו, אך היהודים שרדן. מדוע? לטעמי, אחת הסיבות העיקריות היא חוסר רצונם של העמים לקבל את היהודים לתוכם. איני נכנס כרגע לסיבות המהותיות, אך הדוגמאות הבולטות הן גירוש ספרד והנאציזם. לכן אינך יכול לזלזל במניע זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168681 | |
למכובדי שלום | |
ע.צופיה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 21:43) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
א. צר לי לכתוב, אך אתה נשמע לי קצת מבולבל. 1.כתבתי לך שאיני מאמין באתיאיזם. 2.כל הגדרה שלך או של מישהו אחר אינה טובה יותר מההגדרה שלי. לאף אחד אין בלעדיות על מהות היהדות. 6. הכלל הבסיסי הוא היולדות לאם יהודיה ויחס הסביבה אליך. מצטער, אך ביתר הסעיפים לא ירדתי לסוף דעתך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168683 | |
למכובדי שלום | |
ע.צופיה (יום רביעי, 03/10/2012 שעה 1:51) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
עקרונית אני מקבל את דבריך. יתכן שההגדרה על אתיאיסט דורשת שינוי מילולי כלשהו, אך בעיקרון גם חוסר אמונה הוא סוג של אמונה. ברור שצריך להיות מכנה משותף כלשהוא כדי להגדיר קבוצת אנשים. הויכוח על ''המכנה המשותף'' מתחדש מדי תקופה לפי שינויים פנימיים וחיצוניים העוברים על ''הקבוצה''. חג שמח | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168695 | |
למכובדי שלום | |
ע.צופיה (יום רביעי, 03/10/2012 שעה 21:56) בתשובה לzsherer@gmail.com | |
אני מסכים עימך שלהיות יהודי זה לא רק הנחת תפילין כל בוקר. להיות יהודי זה קודם כל להתחנך כיהודי הן ב''חדר'' והן בבית הספר הפתוח. להיות יהודי זה לשאוף, מעשית או וירטואלית, לחיות בארץ ישראל. להיות יהודי זה להבין שמנוחה בשבת אינה רק בספסלי בית הכנסת אלא גם על כסא נוח בשפת-הים. להיות יהודי זה גם חהבליג על פרובוקציות ולהעמיד את אחדות העם מעל הכול. נ.ב. איני זוכר שקרה משהו מיוחד בהתכתבויות בינינו, אולי תזכיר לי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168699 | |
למכובדי שלום | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 6:47) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
גם אתה נוקט במכבסת מילים. אמירות ניתן להגיד על כל דבר, הן אינן בהכרח מוכיחות משהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168733 | |
למכובדי שלום | |
(יום שישי, 05/10/2012 שעה 19:03) בתשובה לע.צופיה | |
לע. צופיה שלום רב, אכן צדקת, בפיסקה האחרונה של תגובתך - אני מתנצל. שלך, זלמן שרר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168693 | |
למכובדי שלום | |
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 21:35) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
שלום אייזיק מכובדי! 1. כן הבנתי, אך לא הסכמתי. 2. אני מציע פשרת ביניים: אתה לא תאמר לי מי ומה אני ואני לא אומר מה ומי אתה! הייתי אומר, בעקבות חז''ל ''הצדיק באמונתו יחיה לולי הסכמתי איתך מראש כי אינני צדיק ואין לי אמונות, אלא דעות ורגשות המוגדרות על ידיך ''שטות'' שאין בדעתך להרחיב עליה את הדיבור! לתשומת ליבם של גולשים אחרים אני מביא בקישור http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=62949... את אחד ממאמרי בנושא המורשת היהודית ההומנית והאוניברסאלית. אשמח לשמוע את דעתם! לאחר שאינני מאמין באלוהים מבחינת הספק, למקרא דבריך ספקותיי רק מתעצמים! בקשה לי אליך: אולי תוכל להעביר את רמב''ם בנוסח העברי של היום, בור ועם הארץ כמוני מתקשה בהבנת הטקסט הזה. לא יצא לי ללמוד, הייתי בגולה קומוניסטית-אתאיסטית. יש משהו יפה בדבריו של הרמב''ם, בניגוד לדעתם של מדענים בני ימינו המנסים להוכיח, לשווא לדעתי, כי הנפש נמצאת בתוך הגוף (המוח!!) ולמחפשים בו כל מיני תאים האחראים על נפשנו ורגשותינו! חג שמח זלמן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168704 | |
למכובדי שלום | |
(יום חמישי, 04/10/2012 שעה 11:09) בתשובה לisaac01@netvision.net.il | |
ראה פתיחה להנ''ל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=168705 | |
זלמן שלום וברכה | |
(יום חמישי, 04/10/2012 שעה 12:12) בתשובה לzsherer@gmail.com | |
בנוסף ראה להלן | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |