שיש יותר עובדים דתיים ממה שהיה קודם אולם לא ממה שהיה קודם הקודם וכאשר יתבאר לפי היהדות העיסוק במלאכה נחשב דבר חשוב הן מהמקרא שם כתוב בספר תהילים יגיע כפך כי תאכל אשריך וטוב לך שברובד המקראי נחשב משובח וערך קדוש ליגיע בכפו והן בעיני חזל הרבנים שבגמרא ברכות שדרשו אותו פסוק שגדול הנהנה מיגיע כפיו יותר מירא שמים ולפי התפילה של רבי אחד גם בגמרא ברכות יט בערך ירא שמים גדול מתורה לאור ההלכה בשולחן ערוך אורח חיים קנז לעסוק במלאכה עם התורה הנזכרת יש מה לשמח שעוד דתיים מתקרבים לדת - חבל שלא מקיימים גם בל תוסיף אלא מוסיפים על התורה מצות כמו ארבע כוסות יין בליל הסדר ואיסורים נוספים על התריג מצות וכדומה ומתי הנזהרים מלהוסיף על התורה יעלה בשבע אחוז? לאור שזה בשולחן ערוך לכן כל רבי המתיימר לייצג את ההלכה ראוי שיקיים את הדרישה של ההלכה לעסוק במלאכה עם התורה אחרי שמתפלל כל בוקר כי אם לא יעסוק אז אינו מייצג את ההלכה אשר מתיימר לייצג כי לפי ההלכה על האדם לעסוק במלאכה עם התורה תקוותי שלא רק יפורסם הדבר שלפי ההלכה על הדתי לעסוק במלאכה עם התורה ככתוב בספר שולחן ערוך אלא שלא ייחשב אותו רבי (שלא מיישם את ההלכה בניגוד להלכה)ל למייצג ההלכה כי לא עוסק במלאכה עם התורה הן שלא ימסרו לו כסף מכל סוג בתור נציג דת מאחר ולא מייצג את ההלכה אשר מתיימר לייצג והן שלא להחשב מייצג של ההלכה ראה הסבר מפורט באתר