http://www.faz.co.il/thread?rep=166640 | |
פסיקת בית משפט קמא | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 15/02/2012 שעה 9:08) בתשובה לדוד סיון | |
אמנם פסיקת בית המשפט העליון גוברת על זו של המחוזי . אבל בית המשפט המחוזי פסק לפי הכתוב בחוק . בעוד בית המשפט העליון פסק אחרת מהכתוב בחוק . בנימוק שתמציתו ''אמת לשעתה'' וזה לא כתוב בחוק ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166641 | |
אתה טועה | |
דוד סיון (יום רביעי, 15/02/2012 שעה 9:40) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
בית התשפט פסק על פי החוק (http://www.shdlaw.co.il/_Uploads/dbsArticles/deflaw....). בסעיף 14 כתוב: ''במשפט פלילי או אזרחי בשל לשון הרע תהא זאת הגנה טובה שהדבר שפורסם היה אמת והיה בפרסום ענין ציבורי...'' סעיף זה מכסה את ''אמת בשעתה''. משתמע מכך שטענתך כאילו ''בית המשפט העליון פסק אחרת מהכתוב בחוק אין בחוק'' שגויה בהחלט. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166643 | |
אתה טועה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 16/02/2012 שעה 6:23) בתשובה לדוד סיון | |
הטענה ''אמת בשעתה'' היא הרחבה חדשנית שאינה מצויה בלשון החוק . יכול היה המחוקק להוסיף את המילה הנחוצה ולא עשה כך . ===================================================== כמוכן לא התייחס בית המשפט העליון לשידור החוזר כאשר היה ידוע כי העלילה אינה נכונה עוד . בשעת השידור החוזר לא הייתה האמת לשעתה כמו בזמן השידור המקורי . באותו זמן כבר היה ידוע כי הדברים אינם אמת . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166644 | |
אתה ממשיך לטעות | |
דוד סיון (יום חמישי, 16/02/2012 שעה 7:00) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
א. בסעיף 14 כתוב: ''במשפט פלילי או אזרחי בשל לשון הרע תהא זאת הגנה טובה שהדבר שפורסם היה אמת והיה בפרסום ענין ציבורי...'' בעברית הביטוי ''היה אמת'' זהה במובנו לביטוי ''אמת בשעתה''. ב. בעמ' 114 - 115 ישנה התייחסות לשידור החוזר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166682 | |
אתה ממשיך לטעות | |
בצלאל פאר (יום שני, 20/02/2012 שעה 23:04) בתשובה לדוד סיון | |
הביטוי ''היה אמת'' אינו זהה במובנו לביטוי ''אמת בשעתה'' ולכן הוספה המילה ''בשעתה'' לביטוי הנוסף. ''היה אמת'' או יותר מדוייק ''אמת דיברתי'' היא אמת מוחלטת שנותרה אמת מאז נאמרה, ואין הדובר או הנפגע חלוקים על כך. לעומת זאת ''אמת לשעתה'' היא אמת יחסית, אמביוולנטית שיכולה להיות נכונה לדקה מסויימת ולא נכונה דקה לאחר מכן. ''אמת לשעתה'' יכולה להיות אמת שהובנה ע''י אילנה דיין לאחר שדיברה עם אחד או שניים והתעלמה מהשלישי והרביעי. אם היא היתה מתחקרת גם את השלישי אז ''האמת לשעתה'' היתה היתה יכולה להצטייר אחרת ובודאי שכך אם היתה מתחקרת את הרביעי. רוצה לומר שכל אחד שלא עושה עבודתו שלמה ונאמנה תמיד יוכל לטעון להגנתו את טענת ה''אמת לשעתה''. בקורס לכתבים מתחילים נוזפים במתלמדים שמביאים כתבות שמתקיים בהן רק ''אמת לשעתה'' ואומרים שזו עיתונות צהובה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166684 | |
צריך לקרוא את פסק הדין | |
דוד סיון (יום שלישי, 21/02/2012 שעה 5:45) בתשובה לבצלאל פאר | |
אפשר להתפלפל מחוץ להקשר ואפשר להתייחס לביטויים בהקשר המלא - הסעיף בחוק והקטע הרלוונטי בפסק הדין. במקרה כזה: א. ''היה אמת'' אולי אינו זהה בדיוק ל''אמת בשעתה'' אבל מספיק דומה. ב. שני הביטויים מתארים אמת שהיתה - אמת בעבר בהקשר המתאים. שניהם מהווים ביטוי לאמת במועד בעבר. ג. אין בפסק הדין אמירה ולו רמז לכל שאר הטענות שלך. אם היית מציגן בקורס לכתבים מתחילים היו ודאי נוזפים בך על הצגתן ''ואומרים שזו עיתונות צהובה''. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |