http://www.faz.co.il/thread?rep=159802 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
עמיש (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 15:42) בתשובה לע.צופיה | |
היהדות היתה קיימת ומבוססת במזרח העתיק ובאימפריה הרומית במשך דורות ארוכים. יש הטוענים כי מספרם של היהודים הגיע לשמונה מיליון (!) הרומאים אימצו את הנצרות כדת האימפריאלית רק בסוף המאה השלישית לספירה או תחילת הרביעית (אני לא זוכר בדיוק ברגע זה). הרומאים היו אדישים לעניין דתם של תושבי האימפריה כל עוד התקבל העקרון של ציות לדרישות השליטים בעניינים כספיים ומדיניים. ברגע שעמים או אוכלוסיות התמרדו אז היו מקרים שבהם החליטו הרומאים גם להכרית את דתם של המתקוממים. זה קרה בגאליה, בישראל וכמובן גם לנוצרים. הרומאים הצליחו להכחיד את הדת הדרואידית בגאליה ואת הדת המקומית בבריטניה. חלק מההצלחה שלהם היתה כתוצאה מכך שהמקומיים קבלו את העקרון שעליהם לקבל את אלוהיו של המנצח שהוכיח את כוחו לעומת האלוהים שלהם. מאמיני הדתות המנותאיסטיות כמובן לא קבלו את העקרון הזה אבל כל עוד הם ישבו בשקט אף אחד לא הפריע להם יותר מכפי שהפריעו לעמים אחרים. אני לא מבין את הערתך לגבי נירון, אתה טענת כי לא הכירו בהתבדלות של היהדות מהנצרות ואני טענתי ההפך - בהחלט הכירו בהבדל וזאת כבר בתקופה המוקדמת של הנצרות. כהוכחה הבאתי את העובדה שבימי נירון האשימו נוצרים והיהודים לא נפגעו. אילו לא היו מבדילים בין נוצרים ליהודים מן הסתם היו פוגעים גם ביהודים. האם תוכל להסביר את ההערה שלך בעניין? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159803 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 15:59) בתשובה לעמיש | |
אני התכוונתי ברמה הכוללנית. בעיני רוב תושבי האימפריה היהודים והנוצרים היו היינו הך עד לקבלת הנצרות על ידי קונסטנטינוס קיסר בסוף המאה ה-4.היו רדיפות של הנוצרים במקומות מסוימים,כנראה ביזמת היהודים תושבי המקום שחרדו מתחרות על נפשות אנשי הקהילה. במקרה של נירון הייתה הבדלה,כנראה מהסיבות שציינת. מנגד ,עד כמה שידיעתי מגעת נירון ששרף את רומי אינו בדיוק הקיסר שניחן בשיקול דעת מעמיק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159804 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 17:28) בתשובה לע.צופיה | |
נירון לא שרף את רומא . זו תעמולה מוצלחת מאד , אבל מחקרים מבהירים שהוא בכלל לא היה ברומא כאשר היא עלתה באש . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159806 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 18:07) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
לפי חלק מההיסטוריונים של התקופה הוא רצה להרחיב את ארמונותיו לשטח שנשרף לכן מיוחסת לו ''האשמה'' שהוא גרם לשרפה. בכל אופן הוא היה מהגרועים השליטים ברומא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159807 | |
לא באתי לשבח את נירון | |
עמיש (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 23:09) בתשובה לע.צופיה | |
אלא להראות שהיהדות והנצרות הוכרו כנבדלות כבר בשלב מוקדם של התפתחות הנצרות, בערך 25 שנה אחרי מות ישו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159846 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 1:36) בתשובה לע.צופיה | |
אז מה אתה אומר, צופיה, שהיהודים רדפו את הנוצרים, לשם שינוי? האם אתה רומז שלהגן על יהודים ולרדוף נוצרים גם זה לא נורמלי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159861 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 8:15) בתשובה לע.צופיה | |
מבחינה פרטנית של הרמה הכוללנית אתה צודק כאילו, אבל מבחינה כללית של הרמה הכוללנית אתה בהחלט טועה. או להיפך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159864 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
ע.צופיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 8:42) בתשובה לחוק שימור האלרגיה | |
מעולם לא נכתבו דברים ברורים מאלה. כל הכבוד! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=159875 | |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 13:00) בתשובה לע.צופיה | |
(-: | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |