פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 11/04/10 4:58)

http://www.faz.co.il/thread?rep=148698
[•] פרלמן מציע טיהור אתני מנומס
אריה פרלמן (יום ראשון, 11/04/2010 שעה 16:29)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

כַּנִּרְאֶה שֶׁכֶּשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ מְאוֹד מְבֻקָּשׁ אֶצְלְךָ...

שׁוּב פָּסַקְתָּ כְּאַקְסְיוֹמָה שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הֵם קָרְבָּן. עַל כֵּן כָּל מִי שֶׁמַּאֲשִׁים אוֹתָם בִּדְבַר מַה, אוֹטוֹמָטִית מַאֲשִׁים ''קָרְבָּן''...

עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל אֵינָם קָרְבָּן, אֶלָּא תּוֹקְפָן; וְאִם קָרְבָּן - לָאו דַּוְקָא שֶׁל הַיְּהוּדִים; הֵם אֵינָם הַצַּד הַחַלָּשׁ - אֶלָּא חֵלֶק אוֹרְגָּנִי מֵהַצַּד הֶחָזָק; וְגַם אִם נִתְיַחֵס אֲלֵיהֶם כְּאֵל צַד ''חַלָּשׁ'', הֲרֵי שֶׁלֹּא תָּמִיד הַחַלָּשׁ הוּא הַצּוֹדֵק. קִצּוּרוֹ שֶׁל דָּבָר - אֲרֻכָּה מְאוֹד הַדֶּרֶךְ עַד לְהַאֲשָׁמַת הַיְּהוּדִים בְּצָרוֹתֵיהֶם שֶׁל הָעֲרָבִים.

מֵעוֹלָם לֹא הִצַּעְתִּי לְגָרֵשׁ אֶת מִי שֶׁאַתָּה מְכַנֶּה הַפָלַסְטִינִים.

מֵעוֹלָם לֹא טָעַנְתִּי שֶׁיֵּשׁ לְהַעֲבִיר ''עַם פָלַסְטִינִי'' לְשׁוּם מָקוֹם. כָּל הִתְיַחֲסֻיּוֹתַי אֲלֵיהֶם הֵן בִּלְשׁוֹן ''עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל'', אוֹ ''פָלַשְׂתִּינִים'' בְּמֵרְכָאוֹת כְּפוּלוֹת, אָנוּס עַל פִּי הַדִּבּוּר הַכּוֹזֵב הַמְּקֻבָּל בָּאָרֶץ וּבָעוֹלָם, אוֹ פָלַשְׁתִינִים לְלֹא מֵרְכָאוֹת, לְשֵׁם נוֹחוּת הַכְּתִיבָה וְהַקְּרִיאָה בִּלְבַד.

לָכֵן מֵעוֹלָם לֹא יָכֹלְתִּי לִטְעֹן שֶׁיֵּשׁ לְהִפָּטֵר מֵהָעָם הַפָלַסְטִינִי כִּדְבָרֶיךָ.

כָּל אֶחָד עִם הָאָסוֹצְיַאצְיוֹת שֶׁלּוֹ...

אֲנִי דַּוְקָא רוֹאֶה בְּהַעֲבָרוֹת אֻכְלוּסִין הַמּוֹנִיּוֹת אָסוֹצְיַאצְיוֹת שֶׁל פְּרָס נוֹבֶּל לְשָׁלוֹם, שֶׁל כּוּוֵיְת הַמְּשֻׁחְרֶרֶת מֵהַכִּבּוּשׁ הָעִירָאקִי, שֶׁל מֶחְקָר גֵּאוֹגְרָפִי מַעֲמִיק הַנָּטוּל לַחֲלוּטִין נְטִיּוֹת פּוֹלִיטִיּוֹת, וְעוֹד:


http://www.faz.co.il/thread?rep=148704
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס
(יום ראשון, 11/04/2010 שעה 18:09)
בתשובה לאריה פרלמן

חזרנו לנקודת המוצא כמובן,
לאחר סיבוב של נסיונות מצידך להראות
שהשפה ה'נקיה' בה אתה משתמש
כדי לתאור טיהור אתני אכן
תהפוך את השרץ לכשר:

''וְיָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁתָּכְנִית נִרְחֶבֶת לְיִשּׁוּב הַפְּלִיטִים מִיְּהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם הָעֲרָבִי תַּחְתֹּךְ בְּאִבְחָה אַחַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַגּוֹרְדִי.''

מ.ש.ל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148712
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס
אריה פרלמן (יום ראשון, 11/04/2010 שעה 22:23)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

אִם נִתְיַחֵס לִתְמוּנַת הָרְאִי שֶׁל טִעוּנְךָ, הֲרֵי שֶׁהִתְיַחֲסוּת אוֹטוֹמָטִית לְכָל הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין כְּאֵל ''טִהוּר אֶתְנִי'' הִיא שִׁמּוּשׁ שִׁיטָתִי בְּשָׂפָה 'מְלֻכְלֶכֶת' כְּדֵי לְהַטְרִיף אֶת הַכָּשֵׁר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148715
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס
(יום שני, 12/04/2010 שעה 0:23)
בתשובה לאריה פרלמן

אתה טוען להנחת המבוקש אצלי,
אך כל מאמריך ותגובותיך נזונים
מהמסקנה הקודמת לחקירה
שמקומם של תושבי ארץ ישראל
הפלסטינים במקום אחר.

כדי לממש את ה'חלום' המעוות
הזה שלך ושל יהודים אחרים, אין
מנוס מביצוע פשעים נגד האנושות.

וכדי להרגיע את המצפון היהודי, טרחת
בשנים האחרונות טירחה גדולה כדי
לנסות ולהלביש את המתכונת הגזענית
המובהקת של תכנית 'מרחב המחיה היהודי'
במזרח התיכון והטיהור האתני המתבקש
ממנה, במעטה לגיטימי לכאורה,
בין ב'תיאוריה' הבאה לשלול את זכותם של
התושבים הפלסטינים לזהותם כעם,
ובין בשימוש חוזר ותכוף במונחים גזעניים
המוסווים כטרמינולוגיה 'הסטורית' או 'טכנית'.

במשאלות הלב שלך המגולמות בשתי הפיסקאות
הבאות קשה שלא להבחין, וכן גם קשה שלא
להבחין במשמעות הגזענית הברורה שלהן:

''יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁאִם נְסַפֵּחַ אֶת יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, יִנְהֲגוּ הָעֲרָבִים שָׁם כְּמִנְהָג עַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, כְּלוֹמַר יֵהָנוּ מִמַּעֲמָד שֶׁל תּוֹשָׁב קֶבַע בַּעַל תְּעוּדַת זֶהוּת כְּחֻלָּה וְלוּחִית רִשּׁוּי צְהֻבָּה, וִיוַתְּרוּ עַל הַתַּעֲנוּג שֶׁבְּהַגָּשַׁת בַּקָּשָׁה לְקַבָּלַת אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית.

... וְיָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁתָּכְנִית נִרְחֶבֶת לְיִשּׁוּב הַפְּלִיטִים מִיְּהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם הָעֲרָבִי תַּחְתֹּךְ בְּאִבְחָה אַחַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַגּוֹרְדִי.''

במקום הסיסמה הברוטלית של הימין הלאומני
בימים עברו: 'ערבי טוב הוא ערבי מת',
יש לנו כיום סיסמאות חדשות:

1. אולי אם נספח את השטחים,
הפלסטינים יסכימו לחיות על אדמתם
ובבתיהם ללא זכויות אזרח מלאות.
הרי בשל היתרונות הכלכליים שהשליטה
הישראלית בשטחים מציעה הם בכלל
חיים בשטחים. ובכלל הרי רובם בנים של
מהגרי עבודה. שיגידו תודה שאנחנו
טורחים בעבורם כל הזמן.

2. אם נצליח לקבל את הסכמת מדינות
ערב להעביר אליהן את האוכלוסיה הפלסטינית
(פרלמן טוען שהתכוון רק ל'פליטים' רשמית,
אך ההקשר אינו תומך בטענתו זו)
הרי ה'בעיה' תיפתר.

3. היות ואין 'עם פלסטיני', לפי פרלמן,
אז ניתן 'לפתור' את ה'בעיה' הפלסטינית
לפי יחידים: את ביתה של משפחה אחת
יפקיעו לצורך הנחת צינור ביוב חדש להתנחלות
הסמוכה, ואת אדמות הכפר יחרשו הבולדוזרים
של צה''ל והמנהל האזרחי כדי לפנות מקום
לתוואי גדר ההפרדה. אך שכחתי הרי שאת כל
אלה עושה מדינת ישראל בשטחים מזה שנים.

למעשה ההצעות של פרלמן (העונות כולן להגדרה
של 'גזענות'), אינן מחדשות מאומה, לבד מהיותן
בגדר אפולוגטיקה שלאחר המעשה ברוב המקרים,
אפולוגטיקה שייעודה להכשיר את הפשעים הידועים
מכבר שישראל מבצעת באופן ממוסד בשטחים.

אם עד עכשיו הפשעים בוצעו, אך במידת האפשר ללא
הכרזות ותוך ההסוואות המתאימות, הרי האפולוגטיקה
מהסוג של האפולוגטיקה של פרלמן שואפת לתאר את
האסור כמותר, את הלא-חוקי כחוקי, את הגניבה
כ'שחרור', ואת הגירוש הכפוי של מליונים היושבים כיום
על אדמתם ללא כל כוונה ללכת - כ''העברת אוכלוסין''.

עבור פרלמן העיסוק בתיאוריה ובהסטוריה של המצב משמש אולי מפלט
אישי מהסרחון המלווה את אותם המעשים במציאות בשטחים,
ולכן גם אינו טורח לעשות את המעשה הפשוט וההגיוני, והוא
לצאת לרחבי הארץ הזאת ולבקר בשטחים.

זה שהרעיון לשוחח ישירות עם הנוגעים בדבר, מושאי תכנית
מרחב המחייה היהודי שלו, לא עלה כלל בדעתו, מורה מצד אחד
על שטחיות המחקר עצמו, ומצד שני מורה על העמדה המתנשאת
של החוקר אשר כותב ברצף מזה שנים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני
אך מביא שוב ושוב רק את הגירסה הישראלית - לבד מהמקרים בהם
הוא משתמש במובאות פלסטיניות כדי 'להוכיח' שאין עם מי לדבר.

זה די פשוט. כדי להבין שתכניתו של פרלמן ל''העברת אוכלוסין''
היא חסרת כל בסיס במציאות (ומתפרשת בקלות כגחמה גזענית-כהניסטית),
די לשוחח עם תושבים פלסטיניים בעיר ובכפר. אך עבור פרלמן
הפלסטינים אינם קיימים כעם,
עבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כבני-שיח,
עבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כשותפים אפשריים למשא ומתן,
ועבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כבעלי זכויות פוליטיות
אפילו כיחידים.

אם בחיסולים עסקינן, הרי שעיסוקיו של פרלמן עונים בדיוק
למנטרה של אריה עירן: ''ואת פלסטין צריך לחסל''. האם זה קשור
ישירות או בעקיפין לתכנית עתידית של השניים ל'פתרון סופי' של
האוכלוסיה הפלסטינית לא ברור כרגע. אך הכיוון ברור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148764
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס
אריה פרלמן (יום שני, 12/04/2010 שעה 16:48)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

לֹא צָרִיךְ ''הֶקְשֵׁר'' כַּאֲשֶׁר יֵשׁ קִשּׁוּר.
הֻגְדַּר בִּמְפֹרָשׁ וּבִמְדֻיָּק - עַל חוּט הַשַּׂעֲרָה - מַה פֵּרוּשׁ הַתֵּבָה ''פְּלִיטִים'', אוּלָם כַּנִּרְאֶה שֶׁאֵין דַּי בְּכָךְ. הַהֶקְשֵׁר פָּשׁוּט אֵינוֹ תּוֹמֵךְ בְּכָךְ. וַיָּקָם הַפִּלְפּוּל וַיַּךְ אֶת הָרְאָיָה...
הַדָּבָר מַזְכִּיר בְּמִדָּה מַפְתִּיעָה אֶת הַגִּזְעָנוּת הַיְּהִירָה וְהַחִסּוּלִּית שֶׁל אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם, אֲשֶׁר טוֹעֵן שֶׁאָמְנָם לִכְאוֹרָה אוֹמְרִים עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם בְּנֵי הָ''עָם הַפָלַשְׂתִּינִי'', אַךְ הַהֶקְשֵׁר שֶׁל הִתְנַהֲגוּתָם וְדִבְרֵיהֶם לְאֹרֶךְ 4 דּוֹרוֹת - 'אֵינוֹ תּוֹמֵךְ' בְּטַעֲנָתָם זוֹ.
אוּלָם מַה שֶׁאָסוּר לְגִזְעָנִים פָשִׁיסְטִים - מֻתָּר לִיהוּדִים 'אֲמִתִּיִּים' שׁוֹחֲרֵי שָׁלוֹם.

''אוּלַי אִם נְסַפֵּחַ אֶת הַשְּׁטָחִים, הַפָלַסְטִינִים יַסְכִּימוּ לִחְיוֹת עַל אַדְמָתָם וּבְבָתֵּיהֶם לְלֹא זְכֻיּוֹת אֶזְרָח מְלֵאוֹת''
מִשְׁפָּט זֶה מוּבָא כְּמָשָׁל וּשְׁנִינָה לְהִתְנַשְּׂאוּתָם הָרֵיקָנִית וְהָאֱוִילִית שֶׁל גִּזְעָנֵי הַיָּמִין הַלְּאֻמָּנִי, אֶלָּא שֶׁהָעֻבְדּוֹת הַמּוּצָקוֹת, מְעִידוֹת בְּאֹפֶן אִירוֹנִי דַּוְקָא עַל נְכוֹנוּתוֹ הַמַּכְרַעַת שֶׁל מִשְׁפָּט זֶה, כְּכָל הַנּוֹגֵעַ לְעַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, וְנִתָּן לְהִוָּכַח בְּכָךְ בְּקַלּוּת בַּסְּקִירָה שֶׁל מְכוֹן יְרוּשָׁלַיִם לְחֵקֶר יִשְׂרָאֵל, בַּקִּשּׁוּר הַבָּא תַּחַת הַתָּגִּית ''מַעֲמָד הָעֲרָבִים'':
כְּדֵי לְבַצֵּעַ הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין בִּקְנֵה מִדָּה רָחָב, ''אֵין מָנוֹס מִבִּצּוּעַ פְּשָׁעִים נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת'', וּבְכָךְ שׁוּב עוֹלֶה כְּפוֹרֵחַ כֶּשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ: מֵאַחַר שֶׁנִּקְבַּע כְּמַסְקָנָה קְבוּעָה מֵרֹאשׁ, שֶׁכָּל הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין כְּרוּכָה בְּבִצּוּעַ פְּשָׁעִים נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת - חֲזָקָה עַל מִי שֶׁדּוֹגֵל בְּהַעֲבָרָה כָּזוֹ שֶׁהוּא פּוֹשֵׁעַ (לְפָחוֹת בְּכֹחַ אִם לֹא בְּפֹעַל) נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148780
פרלמן - שאלה והערה
דוד סיון (יום שני, 12/04/2010 שעה 19:07)
בתשובה לאריה פרלמן

1. מי זה אותו ''אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם''?
2. הקישור שנתת אין תגית ''מַעֲמָד הָעֲרָבִים''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=148782
פרלמן - שאלה והערה
אריה פרלמן (יום שני, 12/04/2010 שעה 20:06)
בתשובה לדוד סיון

אֲנִי מַעֲתִיק אֶת הַקֶּטַע בִּמְלוֹאוֹ לְכָאן:

------------------------------------------------------
מעמד הערבים
אמנון רמון
ינואר 2007
למרות שחלפו כמעט 40 שנה מאז נקבע למעשה מעמדם של ערביי מזרח ירושלים נותרה סוגיית מעמדם עלומה לרבים מאוד בציבור הישראלי והירושלמי.

מאז 1967 יש לערביי מזרח ירושלים מעמד של 'תושבי קבע בישראל' והם נושאי תעודת זהות ישראלית. בכך שונה מעמדם הן מזה של ערביי השטחים והן מזה של הערבים המתגוררים במדינת ישראל בתחומי הקו הירוק, הנהנים מאזרחות ישראלית מלאה.

בהיותם תושבי ישראל זכאים ערביי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לעיריית ירושלים (לבחור ולהיבחר) ולהלכה פתוחה לפניהם האפשרות לבקש אזרחות ישראלית. אולם בשני המקרים רק מיעוט קטן מתוכם בחר לנקוט בצעדים אלה עקב אי ההכרה שלהם בצעדי ''איחוד העיר'' שנקטה ישראל ביוני 1967. השלטון הישראלי מצידו בחר לא לכפות על תושבי מזרח ירושלים אזרחות ישראלית - כפי שנעשה הדבר לגבי הערבים בישראל ב-‏1948.

כתוצאה מכך הרוב המכריע של תושבי מזרח ירושלים אינו יכול לבחור ולהיבחר לכנסת ואין להם גם ייצוג במועצת העיר. כך נוצרה האנומליה שכשליש מאוכלוסיית ירושלים אינו מיוצג במוסדות הנבחרים של העיר ואינו משתתף בניהולה.

רבים מתושבי מזרח ירושלים הם בעלי אזרחות של ירדן, אך מאז 1988, השנה שבה ניתק המלך חוסיין את הקשר המשפטי-מנהלי בין ירדן לגדה המערבית, איבדו תושבים רבים את זכותם לאזרחות זו. כדי לצאת מן הארץ זקוקים תושבי מזרח ירושלים לתעודת מסע (לסה פסה) ממשרד הפנים הישראלי, שהיא מעין דרכון זמני.

כתושבי קבע בישראל נהנים תושבי מזרח ירושלים מכמה יתרונות חשובים בהשוואה לתושבי השטחים: זכאות לביטוח לאומי ולביטוח בריאות ממלכתי, תנועה חופשית ברחבי ישראל וכן גישה חופשית לשוק התעסוקה בירושלים ובישראל, כולל בזמני סגר. מצד שני עליהם לשלם את כל המיסים הממשלתיים והעירוניים כשאר אזרחי ישראל.

בעיה קשה המטרידה רבים מתושבי מזרח ירושלים היא שלילת התושבות שלהם על ידי השלטון הישראלי במידה ועברו להתגורר לתקופה ארוכה בחו''ל או בגדה המערבית. מעמדם של תושבי מזרח ירושלים הוא איפוא סוגיה מסובכת ולמעשה הם ''קרועים'' בין שלוש זהויות: ישראלית, פלסטינית וירדנית

----------------------------------------------------

''אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם'', זֶה אוֹתוֹ מוּקְיוֹן פָשִׁיסְטִי מֵהַיָּמִין הַסַּהֲרוּרִי, מוּסוֹלִינִי דֶּה-לָה-שְׁמַאטֶע לַעֲנִיִּים, הַמִּתְכַּחֵשׁ לְקִיּוּמוֹ שֶׁל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' וַאֲפִלּוּ טָרַח לִכְתֹּב עַל כָּךְ מַאֲמָר אָרֹךְ הַמִּתְחַלֵּק לִשְׁלוֹשָׁה חֲלָקִים...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.