http://www.faz.co.il/thread?rep=148540 | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 09/04/2010 שעה 5:50) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
הפוזה המוסרית שלך נמצאת במקום הלא-נכון . היות ואינך מבין מוסר מהו לא אצליח להסביר לך עד כמה מוסרית העמדה שלי . לכן אני מסתפק בהסבר פשוט יש רק 2 אפשרויות - טרנספר או לא . אתה מתנגד לטרנספר ולא חשוב למה , לכן אתה בעד הכחדת העם היהודי . הנאצים רצו לבצע את זה מהר ואתה רוצה שזה ייקרה לאט . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148558 | |
לא נחוצים ''קברים המוניים בשולי הערים והכפרים הפלסטיניים. | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 09/04/2010 שעה 8:26) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מפליא אותי כיצד אתה מבחין כי ''שאינך מציע בפה מלא את מימוש האופציה של 'פתרון סופי' עבור תושבי הארץ שאינם יהודים, אך אתה מתקרב לכך באופן מסוכן'' אבל אינך מבחין בין ''אם טענת לביטול כל עמדה עקרונית מוסרית מסוג זה בעבר'' לבין ''שהתיאוריה של מוצא המינים מבטלת את עקרונות המוסר המערביים המוכרים לנו'' לי כבר די נמאס להסביר לך לכן אסתפק בזה שאכתוב שהמוסר המקובל במערב ונקרא לפעמים מוסר יודו-נוצרי הוא רק חלק מתמונת מוסר גדולה יותר התואמת את הברירה הטבעית . ועוד הערה מוצא המינים והברירה הטבעית קרובים זה לזה אך הם דברים שונים . וכל אחד מהם הוא תת-נושא נפרד . אכן יש קשר במהופך בין עתיד העם היהודי וטרנספר של הפלסטינים הערבים . הדבר הזה הוסבר על ידי ואתה מתכחש לו . הנאצים תכננו לחסל את העם היהודי , לפחות באירופה . תכניתם בוצעה באופן נרחב אך לא מלא , תודה לאל או מי שמנע זאת . אני לא מציע לחסל פיזית את הפלסטינים אלא את קיומם על אדמת ארץ ישראל ואת הקמת יישות מדינית פלסטינית בארץ ישראל . למרות שישראל מעולם לא ביצעה חיסול של העם הפלסטיני בכל זאת הם טוענים שכן . מאידך אחמדיניג'ד , נסרללה , הנייה , משאל ואחרים קוראים לחיסולנו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148564 | |
עוד קישקוש | |
דוד סיון (יום שישי, 09/04/2010 שעה 9:13) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
הוא בהחלט יכול להסתפק בניסוח הזה גם אם לדעתך הוא מעורפל. הוא גם לא טען שהוא מסתמך רק על הניסוח הזה. מכאן שהתיזה שלך מופרכת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148566 | |
(יום שישי, 09/04/2010 שעה 9:18) בתשובה לדוד סיון | |
הפוסל במומו פוסל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148569 | |
עדין, התיזה שלך מופרכת!!! | |
דוד סיון (יום שישי, 09/04/2010 שעה 9:31) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148570 | |
לצערך ולרוע זיכרונך | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 09/04/2010 שעה 9:38) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אתה לא רצית להכנס לעובי הקורה בנושא המוסר . למרות זאת הסברתי באופן מצומצם את הנושא , כפי שאני מבין אותו . גם היה איזה דיון חלקי עם דוד סיון . גם הצעתי לך לקרוא כמה ספרים לפני שאני נכנס להסבר מלא , כדי שיהיה לשנינו בסיס אחיד לדיון . לכל אלה לא נענית , אז למה אתה מתלונן ''על ניסוחים מעורפלים כגון זה'' ? בינתיים גם התברר לי כי אתה משנה ניסוחים ובזה משנה משמעויות ולפעמים משקר ממש . אתה גם מסיק מסקנות שלא לפי הלוגיקה ואתה מלא בכשלים לוגיים . לכן , אל תצפה יותר מדי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148592 | |
אריה פרלמן (יום שישי, 09/04/2010 שעה 14:46) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
כָּל תִּשְׁפֹּכֶת הַפָּתוֹס שֶׁלְּךָ הִיא לְחִנָּם. הַמֻּנָּח ''פְּלִיטִים'' בִּיהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה אֵינֶנּוּ הַמְצָאָה 'גִּזְעָנִית' שֶׁלִּי, אֶלָּא נָתוּן סְטָטִיסְטִי שֶׁמִּתְפַּרְסֵם מִטַּעַם אוּנְרָ''א: ''עַזָּה]...[ 1.4 מִילְיוֹן הַתּוֹשָׁבִים הַחַיִּים בָּהּ, שֶׁיּוֹתֵר מִשְּׁנֵי שְׁלִישִׁים מֵהֶם הֵם פְּלִיטֵי פָלַסְטִין הָרְשׁוּמִים בְּאוּנְרָ''א.'' ''הַגָּדָה הַמַּעֲרָבִית הִיא בֵּיתָם שֶׁל 771,000 פְּלִיטִים רְשׁוּמִים]...['' כְּלוֹמַר, לְפִי הַנְּתוּנִים הַמֻּסְמָכִים בְּיוֹתֵר (כִּבְיָכוֹל, אֲבָל זֶה כְּבָר סִפּוּר אַחֵר) יֵשׁ בִּיהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה 1.75 מִילְיוֹן פְּלִיטִים לְעֵרֶךְ. זוֹ הָיְתָה כַּוָּנַת הַתֵּבָה ''פְּלִיטִים'' בְּהוֹדָעָתִי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148594 | |
(יום שישי, 09/04/2010 שעה 15:18) בתשובה לאריה פרלמן | |
אתה מזכיר את דב יוסף בשיטת הנקודות שלך חוץ מזה יישר-כח ושבת שלום ומבורך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148620 | |
אריה פרלמן (יום שישי, 09/04/2010 שעה 23:04) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
שַׁבָּת שָׁלוֹם. מַהִי שִׁיטַת הַנְּקֻדּוֹת שֶׁל דֹּב יוֹסֵף? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148628 | |
מַהִי שִׁיטַת הַנְּקֻדּוֹת שֶׁל דֹּב יוֹסֵף? | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 10/04/2010 שעה 6:51) בתשובה לאריה פרלמן | |
ידידי , אתה כנראה חדש בארץ . דב יוסף היה ממונה על חלוקת מזון בשנות המדינה הראשונות . הוא דאג לכך שלכולם יהיה מינימום של אבות המזון וויטאמינים . לשם כך הייתה הקצבה שנעשתה עם פנקס ובו ''נקודות'' . הוא הושמץ אז רבות , אבל לדעתי הוא הציל הרבה אנשים ממחלות הנובעות מתזונה גרועה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148631 | |
מדובר על תקופת הצנע | |
דוד סיון (שבת, 10/04/2010 שעה 7:32) בתשובה לאריה פרלמן | |
בתקופת מדיניות הצנע מונה דב יוסף לעמוד בראש משרד האספקה והקיצוב. במסגרת הזאת קיבלו בתי האב תלושים, ''נקודות'', שרק באמצעותם יכלו לקנות מוצרים חיוניים (http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=12940). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148619 | |
אריה פרלמן (יום שישי, 09/04/2010 שעה 23:03) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אֵינֶנִּי מְכַנֶּה אֶת ''הַתּוֹשָׁבִים הַפָלַסְטִינִיִּים'' בְּשֵׁם ''פְּלִיטִים'', אֶלָּא מְכַנֶּה בְּשֵׁם ''פְּלִיטִים'', רַק אֶת הַפְּלִיטִים שֶׁחַיִּים בְּקֶרֶב ''הַתּוֹשָׁבִים הַפָלַסְטִינִיִּים''. מֵאַחַר שֶׁהַפְּלִיטִים לֹא יָשׁוּבוּ לִמְקוֹמוֹת מְגוּרֵיהֶם הַמְּקוֹרִיִּים לְעוֹלָם, אֵין שׁוּם טַעַם לְהוֹתִיר אוֹתָם בִּפְלִיטוּתָם. יִשּׁוּבָם וְשִׁקּוּמָם בְּקֶרֶב אֲחֵיהֶם הָעֲרָבִים בְּמֶרְחָבָיו הָעֲצוּמִים שֶׁל הָעוֹלָם הָעֲרָבִי, יִתְרֹם לִזְכֻיּוֹתֵיהֶם וְרַוְחָתָם, לַצֶּדֶק, לַמּוּסָר, לַשָּׁלוֹם וְלַיַּצִּיבוּת בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן מֵאוֹת מוֹנִים מִכָּל תָּכְנִיּוֹת הַנְּסִיגָה עַל שְׁלַל גִּרְסְאוֹתֵיהֶן. הַצָּעַת הַסִּפּוּחַ אֵינֶנָּה כּוֹלֶלֶת שְׁלִילָה שֶׁל אַף זְכוּת, אֶלָּא מִסְתַּמֶּכֶת עַל הַהִסְתַּבְּרוּת הַגְּבוֹהָה יַחֲסִית, לְכָךְ שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הַמְּסֻפָּחִים יִנְהֲגוּ כַּאֲחֵיהֶם בִּירוּשָׁלַיִם, וִיסָרְבוּ לְבַקֵּשׁ (וּלְקַבֵּל) אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148679 | |
אריה פרלמן (שבת, 10/04/2010 שעה 22:36) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אַחַד הַבִּטּוּיִים הַנְּדוֹשִׁים בְּיוֹתֵר לְגַבֵּי צַהַ''ל הוּא ''אֵין הִגָּיוֹן בְּצַהַ''ל''. פְּעָמִים הַרְבֵּה בָּחַנְתִּי אֶת תְּקֵפוּת הַבִּטּוּי הַזֶּה לְנֹכַח אֵרוּעִים וְקוּרְיוֹזִים שֶׁהָיִיתִי עֵד לָהֶם בַּצָּבָא. וְהַמַּסְקָנָה שֶׁהִגַּעְתִּי אֵלֶיהָ הִיא שֶׁאָמְנָם יֵשׁ הִגָּיוֹן בְּצַהַ''ל, אוּלָם כָּל קֶשֶׁר בֵּין הַהִגָּיוֹן לְצַהַ''ל הוּא מִקְרִי בְּהֶחְלֵט... כָּךְ גַּם בְּנוֹשֵׂא הַדִּיּוּק וְיוֹסָ'לֶה. לֹא שֶׁיּוֹסָ'לֶה אַף פַּעַם לֹא מְדַיֵּק, אֶלָּא שֶׁכָּל קֶשֶׁר בֵּינוֹ לְבֵין הַדִּיּוּק הוּא מִקְרִי בְּהֶחְלֵט. וְהִנֵּה, בַּהוֹדָעָה הָאַחֲרוֹנָה מִתְגַּשְּׁמִים שְׁנֵי צִדֵּי הַמַּטְבֵּעַ שֶׁל מַטְבֵּעַ הַלָּשׁוֹן: דִּיַּקְתָּ לַחֲלוּטִין בִּסְעִיף א', שֶׁעָלָיו אֵין לִי מַה לְהוֹסִיף. לְשֵׁם שִׁנּוּי - בְּאֹפֶן אַקְרָאִי לְמַדַּי - הִגְדַּרְתָּ אֶת עֶמְדָּתִי כְּפִי שֶׁהִיא בֶּאֱמֶת, וְלֹא כְּפִי שֶׁהָיִיתָ רוֹצֶה שֶׁתֻּגְדַּר. עַל הֶשֵּׂג זֶה - צָנוּעַ כְּכָל שֶׁיִּהְיֶה - יֵשׁ לְבָרֵךְ. אוּלָם בִּסְעִיף ב' כָּשַׁלְתָּ פַּעֲמַיִם, וּבְכָךְ אַתָּה מִתְקָרֵב בִּצְעָדִים בְּטוּחִים לַשִּׂיא הָאוֹלִימְפִּי, הַלֹּא הוּא ''לְאַיֵּת 'נֹחַ' בְּשֶׁבַע שְׁגִיאוֹת''... 1) לֹא טָעַנְתִּי שֶׁיֵּשׁ לִמְנֹעַ מֵהֶם אֶת הַזְּכֻיּוֹת הַפּוֹלִיטִיּוֹת בְּמִסְגֶּרֶת סִפּוּחַ. טָעַנְתִּי שֶׁעֵקֶב עֶמְדָּתָם הַלְּאֻמָּנִית הֵם עֲשׂוּיִים בְּמִדָּה רַבָּה שֶׁל סְבִירוּת לְהִמָּנַע מִלְּבַקֵּשׁ וּלְקַבֵּל אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית. 2) מֵעוֹלָם לֹא דִּבַּרְתִּי עַל גֵּרוּשׁ ''לְאַלְתַּר'' שֶׁל הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' מֵאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, אֶלָּא תּוֹךְ כְּדֵי סַעֲרַת מִלְחָמָה, כְּפִי שֶׁנַּעֲשָׂה בִּשְׁנַת 1948. מִלְּבַד צֵרוּף מִקְרִים חָרִיג וְקִיצוֹנִי שֶׁכָּזֶה, אֵין לִמְצֹא בְּהוֹדָעוֹתַי וּבְמַאֲמָרַי, הַפְּרוּשִׂים לְאֹרֶךְ שָׁנִים וּבַמִּסְפָּר אֲתָרִים, שׁוּם קְרִיאָה אוֹ תָּכְנִית אוֹ הַצָּעָה, לֹא לְ''גֵרוּשׁ'', וְלֹא ''לְאַלְתַּר''. הַשְּׁאֵלָה שֶׁהֶעֱלֵיתָ ''אֵיךְ מְגָרְשִׁים פָלַסְטִינִים מֵאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל אִם אֵין בִּכְלָל פָלַסְטִינִים'', הִיא דֻּגְמָא קְלָסִית לְכֶשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ: ''הַדּוֹבֵר מֵנִיחַ שֶׁדְּבָרָיו הוּכְחוּ בֶּעָבָר וְלָכֵן יָכוֹל לְהַסִּיק מַסְקָנָה עַל סְמַךְ הַהֲנָחוֹת הַלָּלוּ'' , וּבְמִקְרֶה זֶה כְּדִלְקַמָּן: א) 'הַלְּאֻמָּנִים הַגִּזְעָנִים מֵהַיָּמִין הַפָשִׁיסְטִי טוֹעֲנִים שֶׁאֵין פָלַסְטִינִים בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל'; ב) 'אַךְ לַמְרוֹת שֶׁלְּטַעֲנָתָם-שֶׁלָּהֶם אֵין פָלַסְטִינִים בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, הֵם רוֹצִים לְגָרֵשׁ אוֹתָם'; ג) 'אִי לְכָךְ יוֹצֵא שֶׁהֵם רוֹצִים לְגָרֵשׁ אֶת מִי שֶׁאֵינָם קַיָּמִים'; ד) וּמִכָּאן נוֹבֵעַ שֶׁהֵם לֹא רַק לְאֻמָּנִים גִּזְעָנִים וּפָשִׁיסְטִים חֲשׁוּכִים - אֶלָּא גַּם קְצָת מְטֻמְטָמִים'... ה) וּמֵאַחַר שֶׁהוּכְחָה בְּאֹפֶן הַנַּעֲלֶה מִכָּל סָפֵק נְחִיתוּתָם הַשִּׂכְלִית / אִינְטֶלִיגֶנְטִית / תַּרְבּוּתִית שֶׁל הַיְּרִיבִים הָאִידֵאוֹלוֹגִיִּים - הֲרֵי לְךָ פְּטוֹר - וְלוּ גַּם חֶלְקִי - מֵהִתְמוֹדְדוּת עִם טִעוּנֵיהֶם'... הַתַּעְתּוּעַ הַזֶּה הוּא כֹּה פְּרִימִיטִיבִי עַד שֶׁיֵּשׁ בּוֹ מִדָּה שֶׁל שַׁעֲשׁוּעַ. אִם אֲנִי טוֹעֵן שֶׁהָאֲנָשִׁים (שֶׁאֵינָם יְהוּדִים) תּוֹשָׁבֵי יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה אֵינָם ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'', מִסְתַּבֵּר שֶׁאֲנִי טוֹעֵן שֶׁלֹּא גָּרִים שָׁם אֲנָשִׁים כְּלָל... אֵין סָפֵק שֶׁמַּגִּיעַ לְךָ כֶּתֶר גְּאוֹן הָאֱנוֹשׁוּת עַל הַטִּעוּן הַפַנְטַסְטִי הַזֶּה, כֵּיוָן שֶׁאִם עַל אַיִנְשְׁטַיְן נֶאֱמַר שֶׁרַק 12 אֲנָשִׁים בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם מְסֻגָּלִים לְהָבִין אוֹתוֹ, הֲרֵי שֶׁאֶת הַהֲגִיג הַזֶּה, סָפֵק רָב אַף אִם אָדָם אֶחָד (הָעוֹמֵד מוּלְךָ בַּמַּרְאָה) יִהְיֶה מְסֻגָּל לְהָבִין... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148693 | |
[•] פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |
(יום ראשון, 11/04/2010 שעה 9:15) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מה עם המצור המצרי? למה אתה לא עושה הפגנות בקהיר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148698 | |
[•] פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |
אריה פרלמן (יום ראשון, 11/04/2010 שעה 16:29) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
כַּנִּרְאֶה שֶׁכֶּשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ מְאוֹד מְבֻקָּשׁ אֶצְלְךָ... שׁוּב פָּסַקְתָּ כְּאַקְסְיוֹמָה שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הֵם קָרְבָּן. עַל כֵּן כָּל מִי שֶׁמַּאֲשִׁים אוֹתָם בִּדְבַר מַה, אוֹטוֹמָטִית מַאֲשִׁים ''קָרְבָּן''... עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל אֵינָם קָרְבָּן, אֶלָּא תּוֹקְפָן; וְאִם קָרְבָּן - לָאו דַּוְקָא שֶׁל הַיְּהוּדִים; הֵם אֵינָם הַצַּד הַחַלָּשׁ - אֶלָּא חֵלֶק אוֹרְגָּנִי מֵהַצַּד הֶחָזָק; וְגַם אִם נִתְיַחֵס אֲלֵיהֶם כְּאֵל צַד ''חַלָּשׁ'', הֲרֵי שֶׁלֹּא תָּמִיד הַחַלָּשׁ הוּא הַצּוֹדֵק. קִצּוּרוֹ שֶׁל דָּבָר - אֲרֻכָּה מְאוֹד הַדֶּרֶךְ עַד לְהַאֲשָׁמַת הַיְּהוּדִים בְּצָרוֹתֵיהֶם שֶׁל הָעֲרָבִים. מֵעוֹלָם לֹא הִצַּעְתִּי לְגָרֵשׁ אֶת מִי שֶׁאַתָּה מְכַנֶּה הַפָלַסְטִינִים. מֵעוֹלָם לֹא טָעַנְתִּי שֶׁיֵּשׁ לְהַעֲבִיר ''עַם פָלַסְטִינִי'' לְשׁוּם מָקוֹם. כָּל הִתְיַחֲסֻיּוֹתַי אֲלֵיהֶם הֵן בִּלְשׁוֹן ''עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל'', אוֹ ''פָלַשְׂתִּינִים'' בְּמֵרְכָאוֹת כְּפוּלוֹת, אָנוּס עַל פִּי הַדִּבּוּר הַכּוֹזֵב הַמְּקֻבָּל בָּאָרֶץ וּבָעוֹלָם, אוֹ פָלַשְׁתִינִים לְלֹא מֵרְכָאוֹת, לְשֵׁם נוֹחוּת הַכְּתִיבָה וְהַקְּרִיאָה בִּלְבַד. לָכֵן מֵעוֹלָם לֹא יָכֹלְתִּי לִטְעֹן שֶׁיֵּשׁ לְהִפָּטֵר מֵהָעָם הַפָלַסְטִינִי כִּדְבָרֶיךָ. כָּל אֶחָד עִם הָאָסוֹצְיַאצְיוֹת שֶׁלּוֹ... אֲנִי דַּוְקָא רוֹאֶה בְּהַעֲבָרוֹת אֻכְלוּסִין הַמּוֹנִיּוֹת אָסוֹצְיַאצְיוֹת שֶׁל פְּרָס נוֹבֶּל לְשָׁלוֹם, שֶׁל כּוּוֵיְת הַמְּשֻׁחְרֶרֶת מֵהַכִּבּוּשׁ הָעִירָאקִי, שֶׁל מֶחְקָר גֵּאוֹגְרָפִי מַעֲמִיק הַנָּטוּל לַחֲלוּטִין נְטִיּוֹת פּוֹלִיטִיּוֹת, וְעוֹד: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148712 | |
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |
אריה פרלמן (יום ראשון, 11/04/2010 שעה 22:23) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אִם נִתְיַחֵס לִתְמוּנַת הָרְאִי שֶׁל טִעוּנְךָ, הֲרֵי שֶׁהִתְיַחֲסוּת אוֹטוֹמָטִית לְכָל הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין כְּאֵל ''טִהוּר אֶתְנִי'' הִיא שִׁמּוּשׁ שִׁיטָתִי בְּשָׂפָה 'מְלֻכְלֶכֶת' כְּדֵי לְהַטְרִיף אֶת הַכָּשֵׁר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148764 | |
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |
אריה פרלמן (יום שני, 12/04/2010 שעה 16:48) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
לֹא צָרִיךְ ''הֶקְשֵׁר'' כַּאֲשֶׁר יֵשׁ קִשּׁוּר. הֻגְדַּר בִּמְפֹרָשׁ וּבִמְדֻיָּק - עַל חוּט הַשַּׂעֲרָה - מַה פֵּרוּשׁ הַתֵּבָה ''פְּלִיטִים'', אוּלָם כַּנִּרְאֶה שֶׁאֵין דַּי בְּכָךְ. הַהֶקְשֵׁר פָּשׁוּט אֵינוֹ תּוֹמֵךְ בְּכָךְ. וַיָּקָם הַפִּלְפּוּל וַיַּךְ אֶת הָרְאָיָה... הַדָּבָר מַזְכִּיר בְּמִדָּה מַפְתִּיעָה אֶת הַגִּזְעָנוּת הַיְּהִירָה וְהַחִסּוּלִּית שֶׁל אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם, אֲשֶׁר טוֹעֵן שֶׁאָמְנָם לִכְאוֹרָה אוֹמְרִים עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם בְּנֵי הָ''עָם הַפָלַשְׂתִּינִי'', אַךְ הַהֶקְשֵׁר שֶׁל הִתְנַהֲגוּתָם וְדִבְרֵיהֶם לְאֹרֶךְ 4 דּוֹרוֹת - 'אֵינוֹ תּוֹמֵךְ' בְּטַעֲנָתָם זוֹ. אוּלָם מַה שֶׁאָסוּר לְגִזְעָנִים פָשִׁיסְטִים - מֻתָּר לִיהוּדִים 'אֲמִתִּיִּים' שׁוֹחֲרֵי שָׁלוֹם. ''אוּלַי אִם נְסַפֵּחַ אֶת הַשְּׁטָחִים, הַפָלַסְטִינִים יַסְכִּימוּ לִחְיוֹת עַל אַדְמָתָם וּבְבָתֵּיהֶם לְלֹא זְכֻיּוֹת אֶזְרָח מְלֵאוֹת'' מִשְׁפָּט זֶה מוּבָא כְּמָשָׁל וּשְׁנִינָה לְהִתְנַשְּׂאוּתָם הָרֵיקָנִית וְהָאֱוִילִית שֶׁל גִּזְעָנֵי הַיָּמִין הַלְּאֻמָּנִי, אֶלָּא שֶׁהָעֻבְדּוֹת הַמּוּצָקוֹת, מְעִידוֹת בְּאֹפֶן אִירוֹנִי דַּוְקָא עַל נְכוֹנוּתוֹ הַמַּכְרַעַת שֶׁל מִשְׁפָּט זֶה, כְּכָל הַנּוֹגֵעַ לְעַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, וְנִתָּן לְהִוָּכַח בְּכָךְ בְּקַלּוּת בַּסְּקִירָה שֶׁל מְכוֹן יְרוּשָׁלַיִם לְחֵקֶר יִשְׂרָאֵל, בַּקִּשּׁוּר הַבָּא תַּחַת הַתָּגִּית ''מַעֲמָד הָעֲרָבִים'': כְּדֵי לְבַצֵּעַ הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין בִּקְנֵה מִדָּה רָחָב, ''אֵין מָנוֹס מִבִּצּוּעַ פְּשָׁעִים נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת'', וּבְכָךְ שׁוּב עוֹלֶה כְּפוֹרֵחַ כֶּשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ: מֵאַחַר שֶׁנִּקְבַּע כְּמַסְקָנָה קְבוּעָה מֵרֹאשׁ, שֶׁכָּל הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין כְּרוּכָה בְּבִצּוּעַ פְּשָׁעִים נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת - חֲזָקָה עַל מִי שֶׁדּוֹגֵל בְּהַעֲבָרָה כָּזוֹ שֶׁהוּא פּוֹשֵׁעַ (לְפָחוֹת בְּכֹחַ אִם לֹא בְּפֹעַל) נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148780 | |
פרלמן - שאלה והערה | |
דוד סיון (יום שני, 12/04/2010 שעה 19:07) בתשובה לאריה פרלמן | |
1. מי זה אותו ''אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם''? 2. הקישור שנתת אין תגית ''מַעֲמָד הָעֲרָבִים''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148782 | |
פרלמן - שאלה והערה | |
אריה פרלמן (יום שני, 12/04/2010 שעה 20:06) בתשובה לדוד סיון | |
אֲנִי מַעֲתִיק אֶת הַקֶּטַע בִּמְלוֹאוֹ לְכָאן: ------------------------------------------------------ מעמד הערבים אמנון רמון ינואר 2007 למרות שחלפו כמעט 40 שנה מאז נקבע למעשה מעמדם של ערביי מזרח ירושלים נותרה סוגיית מעמדם עלומה לרבים מאוד בציבור הישראלי והירושלמי. מאז 1967 יש לערביי מזרח ירושלים מעמד של 'תושבי קבע בישראל' והם נושאי תעודת זהות ישראלית. בכך שונה מעמדם הן מזה של ערביי השטחים והן מזה של הערבים המתגוררים במדינת ישראל בתחומי הקו הירוק, הנהנים מאזרחות ישראלית מלאה. בהיותם תושבי ישראל זכאים ערביי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לעיריית ירושלים (לבחור ולהיבחר) ולהלכה פתוחה לפניהם האפשרות לבקש אזרחות ישראלית. אולם בשני המקרים רק מיעוט קטן מתוכם בחר לנקוט בצעדים אלה עקב אי ההכרה שלהם בצעדי ''איחוד העיר'' שנקטה ישראל ביוני 1967. השלטון הישראלי מצידו בחר לא לכפות על תושבי מזרח ירושלים אזרחות ישראלית - כפי שנעשה הדבר לגבי הערבים בישראל ב-1948. כתוצאה מכך הרוב המכריע של תושבי מזרח ירושלים אינו יכול לבחור ולהיבחר לכנסת ואין להם גם ייצוג במועצת העיר. כך נוצרה האנומליה שכשליש מאוכלוסיית ירושלים אינו מיוצג במוסדות הנבחרים של העיר ואינו משתתף בניהולה. רבים מתושבי מזרח ירושלים הם בעלי אזרחות של ירדן, אך מאז 1988, השנה שבה ניתק המלך חוסיין את הקשר המשפטי-מנהלי בין ירדן לגדה המערבית, איבדו תושבים רבים את זכותם לאזרחות זו. כדי לצאת מן הארץ זקוקים תושבי מזרח ירושלים לתעודת מסע (לסה פסה) ממשרד הפנים הישראלי, שהיא מעין דרכון זמני. כתושבי קבע בישראל נהנים תושבי מזרח ירושלים מכמה יתרונות חשובים בהשוואה לתושבי השטחים: זכאות לביטוח לאומי ולביטוח בריאות ממלכתי, תנועה חופשית ברחבי ישראל וכן גישה חופשית לשוק התעסוקה בירושלים ובישראל, כולל בזמני סגר. מצד שני עליהם לשלם את כל המיסים הממשלתיים והעירוניים כשאר אזרחי ישראל. בעיה קשה המטרידה רבים מתושבי מזרח ירושלים היא שלילת התושבות שלהם על ידי השלטון הישראלי במידה ועברו להתגורר לתקופה ארוכה בחו''ל או בגדה המערבית. מעמדם של תושבי מזרח ירושלים הוא איפוא סוגיה מסובכת ולמעשה הם ''קרועים'' בין שלוש זהויות: ישראלית, פלסטינית וירדנית ---------------------------------------------------- ''אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם'', זֶה אוֹתוֹ מוּקְיוֹן פָשִׁיסְטִי מֵהַיָּמִין הַסַּהֲרוּרִי, מוּסוֹלִינִי דֶּה-לָה-שְׁמַאטֶע לַעֲנִיִּים, הַמִּתְכַּחֵשׁ לְקִיּוּמוֹ שֶׁל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' וַאֲפִלּוּ טָרַח לִכְתֹּב עַל כָּךְ מַאֲמָר אָרֹךְ הַמִּתְחַלֵּק לִשְׁלוֹשָׁה חֲלָקִים... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148633 | |
כפל לשון וכפל התייחסות הם המצפן המפוקפק שלך . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 10/04/2010 שעה 7:44) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
כך כתבת ''התושבים הפלסטיניים (אותם אתה מכנה ''ערבים'' או ''פליטים'')'' לפליטים הפלסטינים יש הגדרה של האום . יש בה שני חלקים . החלק המגדיר ''פלסטינים'' והחלק המגדיר ''פליטים'' . לפי החלק המגדיר פלסטינים ''מי שהיה תושב פלשתינה (א''י) בין יוני 1946 למאי 1948'' , כלומר שנתיים תושבות עושות אדם לפלסטיני . לפי זה כל מי שתושב ארץ ישראל שנתיים הוא שווה זכויות עם ''פלסטיני ששורשיו כאן הם בני מאות שנים'' . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148717 | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/04/2010 שעה 7:35) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מי שרוצה לכווץ את ישראל חזרה ולהקיפה בחומה דומה למי שהכניס בעבר יהודים לגטו . מי שרוצה את קיומו של העם היהודי בכלל והישראלי בפרט יאלץ ברצון או באי-רצון לעסוק בריבויו של העם . כל מי שלא עושה כך כעת או בעתיד הריהו מקטין את העם היהודי בהדרגה . אמנם אין דין אחד למי שהורג יהודי כמו הנאצים בזמן השואה למי שיולד רק ילד יהודי אחד , אך הולדת ילד אחד בלבד שווה לרצח כזה מבחינת התוצאה . מי שאין לו ילדים כלל , הריהו שווה על פי התוצאה לנאצי שהרג שני יהודים . מי שמגביל ילודת יהודים בהסברים תבוניים הריהו כמשתתף בועידת וונזה Wannseekonferenz . אלה היו המשתתפים ריינהרד היידריך ד''ר רודולף לאנגה ד''ר גרהרד קלופפר ד''ר גיאורג ליברנד מרטין לותר ד''ר אלפרד מאייר ד''ר אברהרד שוינגרט ד''ר וילהלם סטוקארט וילהלם קריצינגר היינריך מילר אריך ניומן רולנד פרייזלר יוזף בילר אוטו הופמן אדולף אייכמן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148727 | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/04/2010 שעה 8:58) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
השוואת דעתי אל הנאציזם היא מישגה . ----------------------- ---------------------- ---------------------- בסוף כל מעשה או מחדל יש תוצאה . במיעוט ילודה העם מתכווץ ובריבוי ילודה העם גדל . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148722 | |
התלהמות עלובה! | |
דוד סיון (יום שני, 12/04/2010 שעה 8:21) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
השוואות חיי היום-יום עם מעשי הנאצים הן התלהמות מיותרת. השוואת בעלי ילד אחד עם מעשי הנאצים היא התלהמות עלובה! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148725 | |
התלהמות עלובה! | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/04/2010 שעה 8:52) בתשובה לדוד סיון | |
ההשואה במקומה . נכונה ומדוייקת . לתוצאה אין חשיבות אם הילד שאינו בגלל קונדום או כדור בראש . מבחינת התוצאה יש זהות בכמות בין הולדת ילד אחד לבין הריגת ילד אחד מתוך שנים , או עשרה מתוך אחד-עשר . בכל המיקרים יש רק ילד אחד . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148738 | |
גם כעת ההתלהמות עלובה! | |
דוד סיון (יום שני, 12/04/2010 שעה 11:46) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148747 | |
חלוקת העבודה מביאה תוצאות . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/04/2010 שעה 12:49) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148756 | |
אז תחלק את העבודה בין אריה לעירן! | |
דוד סיון (יום שני, 12/04/2010 שעה 14:22) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148768 | |
אז תחלק את העבודה בין אריה לעירן! | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/04/2010 שעה 17:14) בתשובה לדוד סיון | |
דווקא בא לי לחלק אותה איתך . זה מאהבה . קח מעט מהגלידה שלי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148723 | |
תגיד אתה | |
עמיש (יום שני, 12/04/2010 שעה 8:47) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מתי היית לאחרונה בקופת חולים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148726 | |
אתה לא אדם חושב . תעמולה ורגשות מערפלים את ראשך . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/04/2010 שעה 8:54) בתשובה לעמיש | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |