| נתחיל מהמסקנה:
''עד עכשיו לפחות היה ברור שאם תועלה הצעה באו''ם להקמת מדינה פלסטינית - נציג אחד יצביע בוודאות נגד. הנציג הפלסטיני''.
המסקנה של ימיני מתייחסת בפירוש ל''הצעה ...להקמת מדינה פלסטינית.''
ברשימה של הצעות מסוג זה כולל ימיני גם את שלושת הלאווים של חרטום.
ומהרשימה של הצעות מסוג זה משמיט ימיני את הסכם אוסלו.
יש סתירה בין שלושת העובדות הללו. האיפיון של ההצטרפות לשלושת הלאווים של חרטום כסרוב להקמת מדינה עצמאית הוא על דרך הרמיזה והסמיכות בשל הרצף שימיני יוצר בדרך למסקנה. והיות והמסקנה מכילה את הביטוי, ''...הצעה באו''ם להקמת מדינה פלסטינית - נציג אחד יצביע בוודאות נגד. הנציג הפלסטיני'', הרי ברור שלכך כיוון ימיני.
ואם יש עדיין ספק בליבכם שלכך כיוון ימיני, (תוך שימוש באיניואנדו) הרי שהעובדה שהשמיט את הסכם אוסלו מהרשימה של ה'סרובים' מוכיחה שיש כאן כוונה להטעות מעבר לכל ספק.
אני חושב שיש לכם וויכוח לא עמי אלא עם פרלמן שדווקא הודה שימיני 'טעה' בנוגע ל'סרוב' ב-1967.
ההערות שלכם בנוגע לצורת הטיעון שלי מבטאות עצבנות וחרדה הנובעים מהתחושה הברורה של סיון ועירן שההגנה על דבריו של ימיני היא נסיון לטהר עוד שרץ עיתונאי ( הדברים, לא הכותב) שהוא תוצאה של האווירה הגזענית ששורה כיום בישראל.
ההתייחסויות של ימיני לאוכלסיה הפלסטינית גדושה בביטויים של הקטנה. אולי אין הוא בוטה כמו אריה עירן והתבטאויותיו הגזעניות המובהקות, אך אם נתבונן אפילו רק במסקנה שלמעלה,
''עד עכשיו לפחות היה ברור שאם תועלה הצעה באו''ם להקמת מדינה פלסטינית - נציג אחד יצביע בוודאות נגד. הנציג הפלסטיני'',
נוכל לראות בבירור כיצד כולל ימיני במשפט אחד את הנושא המדיני, את ההקטנה של הפלסטינים, ואת השלילה של זכויותיהם הפוליטיות: ניתן לראות בבירור כיצד מפנה ימיני את המסקנה המעוצבת מראש כמכשיר נגד הפלסטינים - הם אשמים בכל מה שישראל עושה להם כי הם תמיד סרבו להצעות שלום ישראליות. העובדה שהמסקנה אינה נתמכת על ידי העובדות אינה מפריעה לימיני, כי את העובדות ניתן או לפברק או להשמיט. וכמובן יש לכלול בתערובת גם עובדות נכונות או אמיתיות כי אחרת ירגישו הקונים שהבצק עשוי מפסולת נייר והבל פה.
ה'מסקנה' של ימיני שקדמה כרגיל ל'חקירה' שלו, ואינה נובעת מה'עובדות' ומההשמטות, מוכיחה בבירור שלימיני יש דיעה קדומה. ההוכחה לקיומה של הדיעה הקדומה היא בנסיון של המסקנה להסיר מישראל כל אחריות למצב ולמעשיה במסגרת הכיבוש המתמשך בשטחים.
הרי אם הפלסטינים אשמים בכך שהכיבוש קיים ושהכיבוש מתמשך, אז ניתן להסיר את האחריות למה שנעשה בשטחים מישראל אחת ולתמיד.
ההסטוריונים לעת מצוא כדוגמת ימיני ורבקה עושים את מלאכתם קרדום לחפור בו שוחות רדודות שהופכות לשלוליות של מי מדמנה מצחינים תוך מספר ימים. מה שמוזר זה לראות שעם ישראל משכשכים בשלוליות אלה בהתלהבות של ילדים ביום חופש על שפת הים. |