http://www.faz.co.il/thread?rep=146790 | |
נראה לי שאתה עושה כאן ניסיון כן להציג עמדה שפויה | |
גלעד היפתחי (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 10:28) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
ועל כך יש רק לברך, למרות שמרבית טיעוניך משוללי יסוד ונקויי אמת. ישנה הבחנה ברורה בקודקס הציוני בין עם, לאום, דת ומדינה, ובן גוריון דווקא עמד על העניין בצורה נאותה. המושג ''עם יהודי'', ''עם ישראל'' נמשך לכל אורך ההיסטוריה הכתובה ומבטא היותו של עם יהודי מובהק ולא דימיוני. היותו של העם הזה מפוצל מנע ממנו לממש את זכותו לבטא את עצמו גם באמצעות מדינה לאומית ובכך למצות את הלאומיות שבתוך העם. צודק ע.צופיה שטוען שהיהודים החלו לפתח כלים לאומיים כשהמהפכה הלאומית התעוררה באירופה. יש לציין שהיהודים הקדימו אף עמים מתעוררים באירופה ויצרו תנועה לאומית רחבה מבחינת ההרכב האידיאולוגי. זה שיהודים רבים לא נהו בזמן אחרי התנועה הציונית אינה טענה שאין עם יהודי, אלא שהרעיון מימוש הלאומיות היה זר לרובם בגלל האידיאולוגיות שהתפתחו במקביל - החרדים החליטו לחכות למשיח והסוציאליסטים-קומוניסטים-בונדיסטים ראו עצמם משתתפים בשלטון המהפכה כשווים לאחרים. לצערנו, שתי האידיאולוגיות השיקריות האלה פגעו בגיבוש הציונות על בסיס רחב יותר דבר להאיט את מימוש הציונות שפעלה להלביש את הלאומיות על העם היהודי ולהופכו לעם נורמלי המחובר לקרקע מולדתו. המונח לאום אינו רלוונטי לתקופת המקרא ולהיסטוריה של עד סוף ימי הביניים, כי הוא נוצר מאוחר יותר. ''עם ישראל'' הוא מונח עתיק שמלווה את התרבות האנושית מאז יציאת מצרים ועד ימינו והוא מונח שכל יהודי חזר ואמר בתפילותיו ובלימודיו עשרות פעמים ביום, והוא מקובל גם בלקסיקון התרבותי המערבי ואפילו הערבי (לפחות עד שנות ה-40). זה אינו רק מונח מקראי, אלא ערך תודעתי, קיומי ומקובל בתרבות המוכרת לנו במאות האחרונות. אין שום בעיה של ''היעדר ההבחנה בין לאום לדת'' כי אין העדר כזה, והיא גם אינה קשורה בכלל ל'לאומיות', כפי שהסברתי. גם אין דבר בין זה לבין עבודתה הראויה לשבח של רבקה ההיסטוריונית שמראה שהיתה נוכחות מתמשכת של יהודים בארץ ישראל למרות הכיבושים הרבים של כל מיני אימפריות ועמים. המושגים של עם ולאום ביהדות משלימים זה את זה כמו עם ואלוהיו, איש ואישתו, בית ואדמתו. העם היהודי והדת היהודית חופפים אחד לאחד שלא כמו דתות אחרות. גיור הוא אקט דתי של הצטרפות לעם ישראל. לכן אין ממש בטענתך ל''היעדר ההבחנה בין לאום לדת'', כי האחד משלים את השני. אף אחד לא כשל להציג ''יישות לאומית יהודית'' והיא פועלת מאז החלו התנועות הלאומיות הקדם-ציוניות לפעול, בעיקר באירופה. כל ניסיונך למחוק את ההיסטוריה, שרק את חלקה תיארה רבקה ההיסטוריונית, לא מועיל לך בכלום לעניין הויכוח על זכות היהודים למולדתם היא ארץ ישראל. ארץ ישראל אינה מיתי-לנד אלא ממשי-לנד. בקשר לדיליריום שלך אני מציע לך לקחת כמה טיפות תיאמין B1 כדי שהדיליריום שלך לא ייאלץ אותך חלילה לקחת פסיליום (שלפי כתיבתך השוצפת שוטפת בפורום המכובד, נראה בהחלט שאת בלאו הכי זקוק לו). אורי אבנרי ממשיך לטעות בראייתו את ההיסטוריה ואת המצב הנוכחי במזרח התיכון. מאמרו ממש ריקני, אלכן ניזקו גדול עוד יותר מערכו. ויהודים אכן נחשבים ל-caucasian במקורם, כמו הערבים, היוונים, הרומאים והבבלים-עיראקים. אין לזה קשר לויכוח ההיסטורי-פוליטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146795 | |
אם הציונות היתה נכשלת אז היא בודאי היתה הופכת לתנועה משיחית | |
גלעד היפתחי (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 10:51) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
כי מי שהיה רושם את ההיסטוריה היהודית היו החרדים האנטי ציונים. באותה מידה היום אנחנו מכנים את התנועות המשיחיות מהעבר כתנועות משיחיות רק משום שנכשלו (והרבה משום שלא הצליחו לשכנע את החרדים שחיכו למשיח). אם תנועה אחת היתה מצליחה ואפילו במעט, היא בודאי שלא היתה נרשמת כמשיחית. יחד עם זאת הזרמים החרדיים של עד תחילת התנועות הפרה-ציוניות לא שללו את העלייה לארץ, ורבים דווקא עלו ארצה, אם לביקור ואם להתיישבות. ההתנגדות החלה רק כאשר יהודים באירופה נטו לחילוניות שממנה צמחה הציונות. החרדים שללו את הציונות מתוך שיצאה מן החילוניות ואם היא היתה יוצאת מאיזשהו רב ליטאי או חב''דניקי, כי אז חרדים רבים היו מהגרים לארץ ישראל. הריב הפנימי בתוך העם היהודי פגע רבות בעם עצמו ועל זה שילמנו מחיר יקר מאוד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146802 | |
לא טענתי שתמיד היתה ציונות-יהודית | |
גלעד היפתחי (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 12:30) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
כשעלו יהודים ארצה במאות ה-4, ה-12 , ה-14 וה-18 וה-19 (כולל במקביל לפעולת התנועות ''שבי ציון'' ואח''כ הציונות) הם עלו מתוך יהדותם - הקשר הדתי והלאומי לארץ. בודאי שעלו תמיד בודדים, קבוצות, ישיבות לארץ ישראל, אבל זה היה במסגרת מימוש החזון האמוני, שביטא כמובן גם את המשמעות הלאומית של העלייה. אותן עליות דתיות היו שוליות בזמן מקביל לעליות הציוניות. אבל לפחות בחצי הראשון של המאה ה-20 החרדים שללו את העליה לארץ במסגרת תנועה לאומית ולכן היה נתק חמור בין החרדים לציונים. רק חרדים בודדים העיזו להמרות את פי רבניהם ועשו עלייה. רק לאחר מלחמת העולם השניה חל מהפך, בו גם החרדים וגם הרפורמים קיבלו את הציונות כתנועה לשחרור העם היהודי ממצבו התלוי בגויים ויצירת מדינה שתיתן ביטוי לו עצמאי. מבחינה היסטורית החרדים טעו טעות איומה, כמו שרביעיית ליצני נטורי קרתא יקיריו של אחמדיניג'אד טועים כיהודים. החרדים היו צריכים להבין שעם ישראל בגולה צריך וחייב לבטא את עצמו יותר בכלים מדיניים לאומיים על חשבון הביטויים הדתיים, כדי לממש את חזון השיבה למולדת. מאחר שהם נפלו לריב קטנוני ומיותר, העם היהודי ספג מכה קשה ביותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146804 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 13:20) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
האם יתכן שהציונות הייתה אתאיסטית מראשיתה מאחר והתנועות החרדיות החרימו אותה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146814 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 15:03) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אתה מתחמק מתשובה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146820 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
(יום רביעי, 03/03/2010 שעה 15:56) בתשובה לע.צופיה | |
אולי לא הבנתי את השאלה שלך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146840 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 18:29) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
האם יתכן שהציונות בראשית דרכה(סוף המאה ה-19,תחילת ה-20) הייתה אתאיסטית בגלל החרם שהטילו עליה החרדים? כלומר: האם יתכן שהמצב היה שונה מהיבט הדתי אם היה שיתוף פעולה בין הזרמים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146841 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 18:31) בתשובה לע.צופיה | |
מה שתיארת לא מתאים למצב שהיה . הרצל היה אתאיסט מתבולל שהיה מוכן נפשית להתנצר וסבר שמקומם של הרבנים בבתי הכנסת ומחוץ לעשייה המדינית . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146844 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 18:35) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
זה נכון לגבי הרצל,אך היו ציונים נוספים מלבד הרצל ולא כולם היו אתאיסטים כמוהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146851 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 18:48) בתשובה לע.צופיה | |
ליד הרצל ואחר כך נורדאו , וולפסון וויצמן לא היה מקום ליהודים החרדים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146870 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 2:12) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
1.מסכים. 2.הציונות אינה מקרה פרטי של הרצל.אין ספק שחלקו בה גדול אך ללא הגל הגואה של לאומיות יהודית על רקע מעשי אנטישמיות קשים ספק אם היה נשאר יותר מאשר קוריוז. תכנית אוגנדה הייתה ברירת מחדל על רקע אי ההצלחה לחולל מפנה פוליטי בארץ ישראל.לא שופטים אדם בצערו. 5.יהודי חילוני הוא יהודי שמקיים פחות מצות מיהודי חובש כיפה או חרדי. זה כל הבדל.אי היכולת לחיות בצותא נובעת מחוסר הרצון לכבד את אורח החיים הדתי של הזולת,אלא לנסות לכפות עליו את אורח החיים שלו.''ההשמדה'' הוא המורא שמנסה צד זה או אחר להטיל על משנהו בכדי לכפות עליו את השקפת עולמו הדתית. 6.ראינו שבשעת מבחן כל אותם ''יהודים נעלמים'' מופיעים שוב כיהודים החרדים לגורל אחיהם. 7.אין ספק שהסכנה הקיומית של המדינה גורם לאיחוד מסוים ושותפות גורל. ''החילוניות'' שקיימת כבר כ-250 שנה לא חיסלה את העם היהודי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146880 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 6:41) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
''עניין האדיקות'' הדתית הוא ענין יחסי הן ביהדות והן במכלול הדתות בעולם בכלל. הצורך הנפשי לקיים מצוות וכמה מצוות הוא אישי לכל אדם ואדם ונובע מאישיותו,מחינוכו ומהסביבה החברתית שהוא חי בה. קיים גם צורך ציבורי לקיום המצות,כמותן ואיכותן מתוך הרצון להשתייך לקבוצה מסוימת. לכן אי אפשר לקבוע שקודם היו רק חרדים ואחר כך דתיים ואחר כך חילוניים ואחר כך מתבוללים. יש לבחון כל דבר ביחס לתקופה ולמקום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146885 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 8:10) בתשובה לע.צופיה | |
בגלל היות היהודים מיעוט במדינות השונות מישראל , ההתבוללות היא תהליך שמסיים את ההתרחקות מקיום המצוות שבתורה . אי אפשר להיות יהודי אחרי כמה דורות של חילוניות בחברה שבה היהודים הם מיעוט . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146897 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 13:03) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
למה לא? רוב יהודי ארה''ב הם חילוניים כבר הרבה דורות,אז מה,הם נעלמו? המבחן שיהודי נמדד לפי כמות ומספר המצוות שהוא מקיים אינה מקובלת עלי ולדעתי גם על רוב מוחלט של היהודים. זו ''צורת מדידה''של חרדים וסיבותיה ברורות. אנשים שומרים על מורשתם היהודים דורות לא מועטים למרות שלכאורה הם התבוללו. דוגמא לכך היא יהדות ברית המועצות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146900 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 13:15) בתשובה לע.צופיה | |
אתה מכשיל את עצמך . דווקא יהדות ברה''מ התבוללה ועשתה מאמצים גדולים כדי להיתמע . בארה''ב ההתבוללות עצומה . מחצית היהודים בארה''ב נשואים ללא-יהודים . אחרי ששם המשפחה היהודי נעלם לא נישאר מהם דבר יהודי , פרט לקצת גנים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146902 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 15:12) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אתה טועה. העת שנפתחה האפשרות לעליה לארץ,חלה ביהדות ברית המועצות התעוררות רבה וכל מי שהיה לו קשר ליהדות שב אליה. אני מניח שאתה ועוד אחרים תלגלגו על הרוסים שהתחזו ליהודים אך לפי מיטב ידיעתי נעשתה בדיקה, אולי לא לפי מושגי נטורי קרתא וש''ס אך בהחלט באורח שהוכיח על זיקה ליהדות. נשואים אזרחים ואי הקפדה על נשואים לפי דת הם אורחות החיים כיום בארה''ב וצפון אמריקה. אינך יכול לחיות שם ולהתבדל.זה ייחודי לאמיש ולחרדים שחיים עדיין בסיגנון המאה ה-18. העבר הוכיח שבעת מצוקה האנשים האלה מזדהים כיהודים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146917 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 18:20) בתשובה לע.צופיה | |
אתה קצת מתבלבל . כל נישואין לבת זוג גויה היא צעד של התבוללות . כל נישואין לבן זוג גוי היא צעד של התבוללות שהקריטריון היהודי בלבד - אינו חל עליו . לילדים של זוגות מעורבים יש אפשרות להמשיך באותו כוון . או לשוב אל היהדות . זוג מעורב לא השלים את תהליך ההתבוללות . זוג כזה מאותת ''בחרתי להתרחק מהיהדות'' . לזה יש סיבות וזו זכותו אך הסיבות לצעד ההתרחקות אינן משנות את התוצאה . זה צעד של התבוללות . ענין נוסף ואחר הוא שמירת המצוות . הקהילה היהודית בישראל יכולה לשמור את יהדותה בשל הריכוז היהודי הגדול כאן . אך אפילו כאן יש נישואין לגויים ! בארצות הנכר קשה יותר לשמור ציוויון יהודי ועיקרו שמירת המצוות . אשר ליהודי ברה''מ הם לא סיימו את ההתבוללות ובניהם יש רמות התבוללות שונות . עלייתם לארץ הייתה מסיבות אחדות ולא רק קשר ליהדות והרצון למימושו . עוד עליך לזכור שחלק מהם נשארו שם מתוך בחירה . מה איתם ? מתבוללים או לא ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146940 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 5:34) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
יש בדיון כאן שלושה זרמים . דבריו של ע.צופיה שהוא מתנגד לעמדתך . דבריך לפיהם היהדות היא ענין המצוות והחינוך להם . וישנה העמדה שלי . אני מבין את עמדתך טוב מאד אך מצד שני אינני יכול שלא לבקר את הבסיס שהוא הציווי האלוהי . לפי הגישה הדתית הציווי האלוהי הוא דבר שבאמונה ולא בהוכחה . אני מקבל רק הוכחות ולא אמונות . על החומה הזו אין הדתיים יכולים לגבור . משמעות דברי היא שאנשים חקרניים ונבונים השוקלים את המדע החדיש מול האמונה יעדיפו את המדע . זו בעייתה הגדולה של הדת בכלל ושל היהדות בפרט . אני כותב זאת תוך צער לחולשת העם שלי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146949 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 9:31) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
האמונה,הן בדת היהודית והן בדתות אחרות היא ענין אישי שבדרך כל הנובע מחינוך ונסיון חיים. לכן אין כל ניגוד בין האמונה למדע. אפשר להיות דתי וגם להיות איש מדע.הרי יש אנשים דתיים שזכו אפילו בפרס נובל. הבעיה מתחילה עם אותם האנשים או הזרמים הדתיים( ולאו דוקא ביהדות) שהופכים את האמונה למשהו אבסולוטי שאינו ניתן לערעור,או להרהור. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146928 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 21:40) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אתה מתעלם מצורת החיים המקובלת כיום ב''עולם המערב''לעומת דורות קודמים. בעבר חתונה בין שניים בעלי דת שונה היתה נדירה ושערורייתית.כיום הדגש על הדת התמעט והחתונה באה בקלות. המסקנה כי בזה איבדנו יהודי היא נמהרת.כמערב כמעט שאין צביון דתי בחיי היומיום ולכן קשה לעיתים לזהות מי הוא יהודי ומי הוא נוצרי.זה עדיין ,כמעט לא קיים אצל המוסלמים,אך זה בתהליך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146941 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 5:39) בתשובה לע.צופיה | |
תיאור המצב במדינות המודרניות נכון . מה שלא הסברת זה כיצד צאצא של זוג יהודי+גוי נשאר יהודי . עוד יותר , כיצד צאצא כזה + גוי גם הוא יהודי . וככל שחולפים הדורות והצאצאים נישאים עם גויים לתוך סביבתם הזרה הם עדין יהודים . את זה תסביר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146903 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 15:22) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
החילוניות בסיגנון שאנו מכירים כיום קייימת כ-250 שנה מעת תחילת תקופת השכלה בעם היהודי. מנדלסון אינו דוגמא ייחודית. יהדות גרמניה שהייתה חילונית ברובה התקיימה בגאוה עד השואה. וכן גם קהילות אחרות. יש סוג של רמייה באמירה ובמחשבה שאם אדם מקיים מספר רב של מצות הרי הוא מיוחס לחרדים. בעבר הייתה הקפדה רבה יותר בנושא,אך זה היה חלק מאורח החיים הכללי בעולם. גם אז היו קפדניים יותר וקפדניים פחות. יהדות ספרד הייתה די חילונית במושגי הזמנים ההם וגם יהדות איטליה למשל במאות ה-15 והילך. המושג התבוללות הוא יחסית לנקודת המבט. לך כאדם חרדי או דתי יהדות ארה''ב נראית כמתבוללת, לי כאדם חילוני כלל-לא. אין לנו בסיס לויכוח מאותה סיבה שאין לאף זרם ביהדות בסיס לויכוח עם החרדים. הם דורשים ממני הבנה אך אינם מוכנים להתפשר על קוצו של יוד. זו היוהרה והתנשאות שמאפיינת אותם ןלכן הם כל כך מוקצים בעיני רוב העם היהודי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146912 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 17:54) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
התמעטות העם היהודי,או לפי גירסתך שישנם אותו מספר יהודים כיום,כפי שהיו בתום מלחמת העולם השנייה היא תואמת את המצב בכל ''העולם המערבי'',דהיינו,מערב אירופה וצפון אמריקה שאנו חלק בלתי נפרד ממנו.אותו מצב קיים בצרפת,בגרמניה וביתר הארצות באזור זה.הסיבה ,כנראה,היא בילודה במספרים נמוכים מאוד ובחוסר הזדהות לאומית. כפי שטענתי בהודעות קודמות,אנו,העם היהודי ,אנו חלק מתרבות המערב ופועל על פי המגמות בתרבות זו. אני מבין שליהודי חרדי זה נשמע ככפירה,אך אי אפשר לשנות את המציאות,אפשר רק להתעלם מנה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146919 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 18:27) בתשובה לע.צופיה | |
''אי אפשר לשנות את המציאות,אפשר רק להתעלם מנה.'' מי מתעלם מהמציאות ? אתה או אני ? המציאות היא שילודה גדולה מפצה על כל אבדן . זו מציאות . ומה עמדתי ? הגברת הילודה ! ספינר טוען גם לתכנים יהודיים , אני עדין לא הגעתי לשם . דבקותנו בתכנים האירופאים ובדפוסי ההתנהגות של אירופה היא בעלת משמעויות ותוצאות בהן לא דננו . אם תרצה - זה אפשרי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146922 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
(יום חמישי, 04/03/2010 שעה 19:07) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אתה שואף למלא חבית מחוררת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146929 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 21:47) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אתה חוזר שוב ושוב לענין הילודה.אני טוען וכנראה לא היחידי, שלא ניתן להגביר את הילודה כיעד לאומי או מדיני. זה לא עבד בעבר ולא עובד בהוה.אף אחד אינו מביא ילדים למען המדינה! הילודה היא ענין אופנתי.לעיתים היא גדלה ולעיתים היא מצטמצמת.יש גם ענין כלכלי,אך הוא משני לעומת הלך הרוח המקובל בציבור הרחב בעניין זה. אנו איננו ''דבקים'' בתכנים ודפוסי התנהגות אירופאיים וצפון-אמריקאים. זו מהות חיינו. הדת היא מישנית מבחינה זו. זה תמיד היה כך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146942 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 5:53) בתשובה לע.צופיה | |
אני יודע שאני נראה ''נודניק'' בענין הילודה . אבל יש כאן שני אלמנטים . האלמנט הראשון הוא הצורך של מי שזה חשוב לו שהעם היהודי לא יעלם . זה מצריך ילודה והילדים צריכים ערכים יהודיים . ערכים השנויים במחלוקת כאן ובמקומות נוספים . הצורך הוא דבר אחד . הדבר השני הוא התמריץ או הדחף . לנושא זה אתה טוען שזו אופנה וגם ''יש גם ענין כלכלי,אך הוא משני לעומת הלך הרוח המקובל בציבור הרחב בעניין זה.'' והעיקר הוא בראשית דבריך ''שלא ניתן להגביר את הילודה כיעד לאומי או מדיני. זה לא עבד בעבר ולא עובד בהוה.אף אחד אינו מביא ילדים למען המדינה!'' כאן אני אומר שאתה טועה ובגדול . לי יש בענין הזה מישנה סדורה . אפשר לנסות לערער אותה וגם נעשה ניסיון חלש כזה בעבר . ולכן כן ניתן להגביר את הילודה כיעד לאומי או מדיני. אבל אני כרגע מתייחס במיוחד למילים שלך ''זה לא עבד בעבר ולא עובד בהוה'' . זה עבד בעבר וזה עובד בהווה . רק שלא ידוע לי שזה נעשה באופן מכוון ומודע . אני ארחיק לכת בהתבתאות שלי . אפשר לגדל אוכלוסיה אנושית כמו בצל בגינה או כמו פרות ברפת . זה מצריך את הגינה או הרפת המתאימים ותנאי גידול מתאימים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146950 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 9:34) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אנשים אינם לא בצל ולא פרות. לקח לאדם אלפי שנים ללמוד את זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=147006 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 18:42) בתשובה לע.צופיה | |
שים לב שלא כתבתי שאנשים הם בצל או פרות . אנשים הם יצורים ביולוגיים וחלים עליהם הכללים הביולוגיים כמו על בצל או פרות וכל יצורחי אחר . כולם כפופים לכללים אלו . גם אם זה לא מוצא חן בעינך ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=147016 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום שישי, 05/03/2010 שעה 22:34) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
זה לא עניין של מוצא חן. זו שטות מוחלטת. תמשיך להאמין בכך ידידי הבצל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=147027 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/03/2010 שעה 8:30) בתשובה לע.צופיה | |
כל הכבוד ע.צופיה . כדאי שתפיץ ברבים שלדעתך הכללים הביולוגיים החלים על כל היצורים החיים כולל בצל ופרות - אינו חל על בני האדם . יותר תפיץ את דעתך זו יותר ידעו כמה אתה חסר הבנה בנושא . גם שים לב שאתה מכנה אותי בצל ואני נמנע מלקרוא לך בכינויים כאלה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=147039 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (שבת, 06/03/2010 שעה 11:24) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אתה משוה,בין היתר את עצמך לבצל או פרה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=147044 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/03/2010 שעה 11:53) בתשובה לע.צופיה | |
אתה כנראה מושפע מתלאביבסאנור . אני לא '' משוה,בין היתר את עצמך לבצל או פרה.'' אני טוען וממשיך לטעון שחוקי הביולוגיה שחלים על בצל או פרה חלים גם על האדם . וזה שונה ממה שכתבת . אתה תמיד יכול להראות שאני טועה - אם תצליח ! כשלונך מובטח ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=147051 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (שבת, 06/03/2010 שעה 15:39) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מעולם לא עסקתי בהוכחת אקסיומות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146930 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 21:48) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
משפחות גדולות זה עניין יחסי ומשתנה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146898 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
ע.צופיה (יום חמישי, 04/03/2010 שעה 13:06) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
איפוא יש סנהדרין? מי משוה לכנסיה? הפרשנות על מספר המצוות הייתה במחלוקת כל ימי קיום היהדות ואין בר-סמכא לפסוק בנושא זה. איני משווה את היהדות לדתות אחרות,אך,לא ספק, היהדות היא חלק מכלול החיים במה שמוגדר ''העולם המערבי'' ולכן היא מושפעת מהמגמות הכלליות בו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146829 | |
האם היתה אפשרות בכלל שהציונות | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/03/2010 שעה 17:43) בתשובה לע.צופיה | |
עלינו להודות על דברי אמת . בלי זה אין אמינות לעמדתנו . מאחר והתנועה המגשימה של הציונות המודרנית והלאומית היא זו שהתניע הרצל , הרי שאנו רואים את הרצל כאבי הציונות החדשה ובקיצור ''הציונות'' (לצרכי נוחיות בדיונים) . את עמדת הרצל אפשר להבין בלי צורך בפרשנות רבה . הוא כתב בספרו מדינת היהודים כי את הצבא יש להשאיר בקסרקטינים ואת הרבנים בבתי הכנסת . לשניהם אין מקום וחלק בעשיה המדינית . זה ברור מאד . הרצל היה יהודי מתבולל שהיה מוכן בתנאים מסויימים להתנצר . הוא היה בן מובהק של עידן האורות ושל ההתעוררות הלאומית של אביב העמים . הוא נולד שנים אחדות אחרי המרד ההונגרי וצרוף הונגריה למונארכיה האוסטרו-הונגרית . כל אלה השפיעו על עמדותיו בעניני הדת . | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |