פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 15/12/09 18:58)

http://www.faz.co.il/thread?rep=143602
מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:04)
בתשובה לדוד סיון

המילים ''שקט תעשייתי'' משמשות שלא במקומן . כשבמערכת בארץ יש רגיעה משתמשים בהן לתאור המצב . אף על פי שאין הנושא תעשייתי .
המילה ''שימוע'' מקומה בבירור עובדות אצל היעץ-המשפטי-לממשלה טרם הגשת כתב-אישום נגד בכיר במערכת הציבורית .

מר אהוד ברק אינו דמות משפטית , מר מלמד אינו איש ציבור . הראשון הוא שר השני הוא רב בישיבה . ביחסים בניהם אין מקום לשימוע . רק לבירור או דיון או משא-ומתן .
כאן זה מתחיל . מלמד אינו כפופו של ברק .

אין ביחסים בין ישיבות ההסדר ובין צהל יחסים שיפוטיים . אלה הם יחסים של זה-תמורת-זה . אפשר שהם מעוגנים במסמך כתוב .
כשאחד הצדדים אינו מרוצה , ותהייה הסיבה אשר תהייה , ניתן לנתק יחסים אלה . משהחליט ברק לנתקם - נותקו .
אינני חוזה בכדור בדולח , אך יש לי תחושה שדווקא ברק יהייה המפסיד עם חלוף הזמן .

ולמה אני סבור כך ?
כי לתופעה שמנסה ברק להשריש יש נטייה דווקא להשתרש . נכון הוא נוהג כשהוא פועל להציב עמדה בצורה של ''לצבא יש רק שדירת פיקוד אחת'' ולפקודות יש לציית בצבא . אך משקבע לפני עשרות שנים בית-המשפט-העליון כי אין לציית לפקודות שדגל שחור מתנוסס עליהן , מה שנשאר מרחף באויר הוא השאלה ''מהיא פקודה שדגל שחור מתנוסס עליה?''
יש אנשים שסבורים שהפקודה הצבאית לפינוי יהודים מבתיהם בארץ ישראל היא פקודה שדגל שחור מתנוסס עליה .

אין חולק על כך שצבא בכלל וצהל בפרט , ייעודו ללחום באוייבי המדינה ולא לקיים את הסדר הציבורי . לכן , יש מי שאומרים כי מעשה כזה הוא מלאכה שהמשטרה צריכה לעשותה ולא הצבא .
במצב הזה , שבו העמדה שפינוי יהודים ממגוריהם בארץ ישראל , היא מלאכה משטרתית ולא צבאית יגיע הדבר לפני בגץ . אמנם תושבי השטחים סולדים מבגץ ובמידה רבה בצדק , אך בכל זאת זה יגיע לשם . מה יעשה ברק אז ? כלום מובטח לו ניצחון משפטי ? תמהני .

מר ברק מחשיב עצמו לפיקח במיוחד . עדיף לו להיות חכם ולא להכנס למקום שדרושה פיקחות כדי לצאת ממנו !

אנו נראה אם ייצרו הנוטה לקונפליקטים וכוחנות ירוסן על ידי מעט תבונה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=143603
מי שחשוד בהפרת הסדר לא ראוי להסדר!
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

יש המון מילים וסיפורים העניין כאן הוא אכיפת החוק וחשד להפרת הסדר ולא בצורה מקרית. החוק הוא חוק המדינה וההסדר הוא בין מערכת הביטחון והישיבות. לכן ברור מה צריך לעשות לאכוף את החוק ולבטל את ההסדר אם הופר וההפרה נמשכת. הרי אין תוקף להסכם כאשר צד אחד מפר אותו.

מאחר שידועות העבירות על החוק (הן קיבלו במה בשידור החדשות) והן טופלו נשאר החשד לקשר בין העבירות והפרת ההסדר. לכן על שר הביטחון להחליט אם הוא מקיים את חלקו בהסדר. חלק מהבירור הוא שימוע. זה הסיפור. לאחר ששר הביטחון בירר את שדרוש בירור הוא צריך להחליט. אם הרבה מפר את ההסדר ראוי שגם שר הביטחון יבטל את חלקו.

אם אינך יודע ההסדר כולל גם מימון וגם תנאי שירות למשתתפים. לכן מי שלא מקיים את חלקו לא ראוי למימון ולתנאי השירות האלה. 

http://www.faz.co.il/thread?rep=143620
קשקוש, שקרים והמשכו של קשקוש
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:25)
בתשובה לדוד סיון

תנסה עוד פעם מההתחלה
כי אני עדין לא מצליח להגיע למצב

http://www.faz.co.il/thread?rep=143624
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:47)
בתשובה לspinner013@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=143610
מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:45)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

חבל שכל פעם אתה נכשל ומכשיל את עצמך מחוסר ידע.
שימוע הוא הליך של מתן הזדמנות ל''כפוף'' להשמיע את טענותיו בפני הממונים עליו או בעלי הסמכות להפעיל נגדו צעדים מסוימים, לפני שהנ''ל פועלים.
כך זה בפני הרשות השופטת, כך זה בפני מעביד בטרם פיטר עובד וכך זה במערכת הבטחון בטרם שר הבטחון נקט צעדים כנגד גוף שפועל למען מערכת הבטחון.
הרב מלמד, שהוכיח בימים האחרונים שהתואר רב תואם לו כמו לרב אליאור חן, החליט לסטות מההסכם שיש לישיבות ההסדר עם מערכת הבטחון (כל יתר מנהלי הישיבות הביעו תמיכה בעמדת מערכת הבטחון)וישיבתו צפויה להשעייה מהיותה ''ישיבת הסדר'' לדבר זה משמעויות כספיות גדולות גם לישיבה, גם לעובדיה וגם ללומדים בה.
זה הליך מקובל בטרם נקיטת צעדים מרחיקי לכת לתת לגוף העשוי להיפגע להשמיע את דברו.
מאחר ולפי דעתי הרב מלמד הוא ליצן לא קטן. הוא ניצל זאת להאדרת שמו בקרב ציבור מסוים, כאשר כל יתר במשמעויות הן כקליפת השום בעיניו.
אין לנהוג בתבונה בקליפות שום, יש להשליכן לאשפה.
ומי שמשליך אותן נוהג בתבונה ובאחריות רבה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143623
מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:44)
בתשובה לע.צופיה

לא ברור לי אם אתה מבין את ההגיון של דבריך
אנסה להסביר לך מה כתבת בעצם

יתר המשמעויות בעיניו ( עיני הרב) הן כקליפת השום
ולכן אין לנהוג בתבונה בקליפות השום ומי שמשליך אותן נוהג בתבונה
יוצא מדבריך שהרב הוא הנוהג בתבונה

אני מניח שאתה מתכוון לדבר הפוך מזה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=143641
מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:14)
בתשובה לspinner013@gmail.com

צדקת, התכוונתי שהרב, דבריו ומעשיו שווים כקליפת השום.
נ.ב.
גם תוארו

http://www.faz.co.il/thread?rep=143642
מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:18)
בתשובה לע.צופיה

עכשיו אתה במקום שלך
אני שונא הפתעות

http://www.faz.co.il/thread?rep=143645
מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:19)
בתשובה לspinner013@gmail.com

שמחתי לשמוע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143913
כקליפת השום
גלעד היפתחי (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 8:26)
בתשובה לע.צופיה

טבחי גורמה נוהגים לבשל את השום בתבשילו עם הקליפה בשל ערכי בריאות וטעם שלהם.
לכן אני מציע לך לשקול מחדש את הביטוי ההולם למצב, מבחינתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143957
כקליפת השום
ע.צופיה (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 14:19)
בתשובה לגלעד היפתחי

ויש טבחי גורמה שמשליכים את קליפת השום כמשהו מאוס.
שקלתי, הביטוי נעשה הולם יותר מיום ליום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=144168
כקליפת השום
גלעד היפתחי (יום רביעי, 23/12/2009 שעה 9:14)
בתשובה לע.צופיה

טוב, אני בכל זאת רוא שהאמת שלך היא כקליפת השום עבורך ..... (-:

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.