| רבקה, כבר אמרתי לך שאין לי עניין להגיב לדבריך אם הדבר פוגע בבריאותך,
אך את ממשיכה לתקוף במרץ רב אותי ואת שרון על שניסינו להעיר לך על הפער בין הטענה המגולמת בכותרת מאמרך על טבריה לבין המסקנה המתבקשת מהעובדות שאת מביאה במאמר.
ואני מבין שהמאמרים לא נועדו להיות ''הסטוריה של העת החדשה עם מכלול רחב ומגוון של מקורות.''
אך אין לזה ולפער עליו הצבעתי ולא כלום. אילו פער זה היה שולי לנושא שבו עוסק המאמר, מילא. אך נושא המאמר הוא בדיוק השאלה האם היה רצף ישוב יהודי בטבריה והאם ניתן לקרוא לעיר בתקופות שונות 'עיר יהודית'.
את טוענת ש''טבריה היתה עיר יהודית רוב הזמן לאורך ההסטוריה שלה'', והניסוח הזה כולל בתוכו גם את טענת הרצף וגם את טענת ההגמוניה היהודית בעיר. ולכן לא מובן לי זעמך על הביקורת, היות והביקורת אינה על עובדה הסטורית זו או אחרת אלא על העובדה - עובדה הנוגעת לצורת הטיעון והכתיבה - שהקשר בין הטענה להוכחתה לא ברור דיו. ואת זה גם הדיוטות כמוני וכמו מר שרון ואולי אפילו מר פורסטר מסוגלים לבטא בבהירות מפתיעה. |