http://www.faz.co.il/thread?rep=142860 | |
חבל שהבורות היא מטרה עיוורת! | |
דוד סיון (יום שני, 07/12/2009 שעה 15:25) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
חבל שאתה לא מצליח להבין בלי הסברים מפורטים ברמה של תינוקות. אבל אפילו בעבודת האלילים שאתה מקיים וממליץ (פולחן האישיות) כתוב פיקוח נפש דוחה שבת. זה אומר שהחיים קודמים למצוות. בהכירו את הנעשה באירופה הוא חי בתחושה קשה שהיהודים נמצאים בסכנה קיומית גדולה כ-50 שנה לפני שהיטלר הוכיח זאת. זו הרי היתה המחשבה שעברה במוחו של הרצל כשדיבר על כך עם ידידיו ויומנו. בעיני זה לגיטימי היום והיה לגיטימי אז. אפשר כמובן לספר עוד ועוד על השגיאות של הרבנים ואפשר לעשות את זה בהכללות גורפות כפי שאתה עושה. זאת תהיה דמגוגיה לשמה. אני מעדיף להזכיר חלק מאלה ששגו בשמות ולהזכיר שבהצלתם לקחו חלק גופים ואישים ציוניים. אני מתכוון בין השאר לרב שך, ולאדמו''ר מבעלז ועוד. כאשר זה קרה הם הותירו את קהילותיהם מאחור. אבל מתעלם מזה וממשיך להפיץ את הבורות שלך בדבר התרומה של הרצל לשרידות של העם היהודי. מצד שני אתה מתפאר בגדולתם של הרבנים השונים אלא שהם לא הצליחו לראות את מה שהוא ראה כ-50 שנה קודם. ----- בקיצור: החיים של בן העם היהודי קודמים לדת היהודית ולמצוותיה. זה ההקשר ללגיטימיות להתנצר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142875 | |
חבל שהבורות היא מטרה עיוורת! | |
דוד סיון (יום שני, 07/12/2009 שעה 18:56) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אתה כרגיל מתחיל בהבטחות-שווא, עובר לשקרים (''להתאפק...'') וכל זה עוד לפני שהתייחסת כלל לדברים שכתבתי. גם בהתייחסות לדברים אתה כרגיל מתייחס ליציר דמיונך (#3). אתה צריך להבין שלא אתה קובע מה זה להיות יהודי; אתה צריך להבין שבמהות הזאת כלולים מאפיינים שאצלך לא נחשבים כערכיים (#2). אינני חייב להכיר בשום מטפורה שיוצאת מהמקלדת שלך. לאור המשפט הפותח כאן עצתי לך שלא תטיף לי מוסר איך להתייחס לרבנים ''הגדולים בתורה'' שהותירו את קהילותיהם מאחור. ראשית העובדות שהצגתי הן נכונות והן היו מאד רלוונטיות לדברים שכתבת על הרצל ועלי, והן גם מאד רלוונטיות לנושאים נוספים עליהם אתה מרבה להתבטא כמו הישרדות העם היהודי, עבודת אלילים... אז אל תבוא ביום אחד ותקשקש עם עיפרון עבה או עקום. ובודאי שלא מתאים שתבטיח סבלנות כאשר אינך מצליח להתאפק. כבר הגיע הזמן שתכיר במגבלותיך. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |