http://www.faz.co.il/thread?rep=142356 | |
פוליטיזציה של ההיסטוריה | |
rivka (שבת, 21/11/2009 שעה 13:37) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מדוע , לדעתך, מנסים הפלסטינים לשכנע שהם צאצאי הכנענים או היבוסים, כדי להוכיח שהם ''עם ילידי''? זהו שיכתוב גס של ההיסטוריה. היהודים הם הקבוצה הוותיקה ביותר ששרדה מהעממים שהגיעו לארץ במהלך נדידות עמים בתקופה העתיקה. הניסיון מוכיח ששני עמים אינם מסוגלים לחיות בדו- קיום במדינה אחת: בלגיה ויוגוסלביה לשעבר ובריה''מ הם דוגמאות לכך. כל עם רוצה מדינה לאומית משלו. לכן, הפתרון הוא 2 מדינות ולמיעוט הערבי- ישראלי מגיע שוויון אזרחי. איני שוללת את הזכויות המגיעות לערביי ישראל ולעם הפלסטיני. יתר על כן, ברור, שאם תהיה מדינה אחת מהים לירדן הפלסטינים יהיו רוב וזו תהיה מדינה פלסטינית עם מיעוט יהודי שיאבד את זכויותיו הלאומיות וסביר להניח שגם את האזרחיות. אני רק איני מוכנה להשלים עם מאמציהם לפגוע בזכויות של העם היהודי ע''י שיכתוב ההיסטוריה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142357 | |
בעיה הזקוקה לתשובה | |
rivka (שבת, 21/11/2009 שעה 18:00) בתשובה לrivka | |
אני שואלת מדוע הפלסטינים מחפשים את מוצאם בכנענים, או ביבוסים, או ביהודים(התזה שהפלסטינים ם יהודים שהתאסלמו) ומצד שני מצהירים שהם חלק מהאומה הערבית? הרי מה שברור מעבר לכל ספק הוא שהפלסטינים הם חלק מהאומה הערבית. לשם מה הם מחפשים קשר לכנענים, יבוסים ויהודים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142359 | |
בעיה הזקוקה לתשובה | |
אריק פורסטר (שבת, 21/11/2009 שעה 19:57) בתשובה לrivka | |
הסיבה היא שהמונח ''אומה ערבית'' מסתמך על שייכות לשונית ותרבותית, ולא על שייכות גזעית או אתנית. יכול אדם פלסטיני לטעון שהוא בן האומה הערבית ושהוא צאצא לבני העמים הקדומים שישבו בא''י, ולא תהיה סתירה בדבריו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142368 | |
בעיה הזקוקה לתשובה | |
rivka (שבת, 21/11/2009 שעה 22:31) בתשובה לאריק פורסטר | |
אני מציעה שתביא לי מחקר המאשר את דבריך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142369 | |
בעיה הזקוקה לתשובה | |
אריק פורסטר (שבת, 21/11/2009 שעה 23:10) בתשובה לrivka | |
מויקיפדיה: Arab identity In the modern era, defining who is an Arab is done on the grounds of one or more of the following three criteria: Distribution of Arabic as sole official language (green) and one of several official or national languages (blue).Genealogical: someone who can trace his or her ancestry to the tribes of Arabia - the original inhabitants of the Arabian Peninsula - and the Syrian Desert. This definition was the definition used in medieval times, for example by Ibn Khaldun, but has decreased in importance as more people have come to identify as Arabs. Linguistic: someone whose first language, and by extension cultural expression, is Arabic, including any of its varieties. This definition covers more than 300 million people. Certain groups that fulfill this criterion reject this definition on the basis of non-Arab ancestry, such an example may be seen in the way that Egyptians identify themselves.[17][18] Political: in the modern nationalist era, any person who is a citizen of a country where Arabic is either the national language or one of the official languages, and/or a citizen of a country which may simply be a member of the Arab League (thereby having Arabic as an official government language, even if not used by the majority of the population). This definition would cover over 300 million people. It may be the most contested definition, as it is the most simplistic one. It would exclude the entire Arab diaspora outside of the Arab world, but include not only people with Arab ancestry (Gulf Arabs and others, such as Bedouins, where they may exist) or who identify themselves as Arabs, but would also include Arabized groups who do not identify themselves as Arabs (including many Lebanese and many Egyptians, both Christians and Muslims) and even non-Arabized ethnic minorities who have remained non-Arabic-speaking (such as the Berbers in Morocco, Kurds in Iraq, or the Somali majority of Arab League member Somalia). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142370 | |
ויקיפדה אינה מסמך מדעי | |
rivka (שבת, 21/11/2009 שעה 23:47) בתשובה לאריק פורסטר | |
אני שאלתי על מחקר של חוקר רציני שיגיד שהערבים אינם קבוצה אתנית. הם קבוצה אתנית, לשונית ותרבותית מוצאם מחצי האי ערב ואין להם כל קשר לכנענים, או ליבוסים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142372 | |
ויקיפדה אינה מסמך מדעי | |
אריק פורסטר (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 0:53) בתשובה לrivka | |
נושא הויכוח אינו ברור לי: האם את סבורה שכל הלבנונים, סורים, עירקים, לובים וסודנים הם כולם צאצאי 50,000 חייליו של מוחמד שכבשו את המזרח התיכון וצפון אפריקה במאה השביעית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142387 | |
היו גלי הגירה לקשת הפוריה | |
rivka (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 9:14) בתשובה לאריק פורסטר | |
איזה רעיון עלה בדעתך. הקשת הפוריה הייתה מטרה לפלישות בלתי פוסקות מהמאה ה- 7 לס' מחצי האי ערב, סיני, עבר הירדן, המדבר הסורי ערבי. שבטים בדווים פלשו לאזורים המיושבים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142378 | |
אתה ממשיך להסתבך http://www.faz.co.il/thread?rep=142377 ! | |
דוד סיון (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 5:24) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142380 | |
עמדתה של רבקה ברורה לכולם | |
יענקלה (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 6:56) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
רק לא ליוסלה { ולגאון מלוס אנג'לס- מיסטר אריק פרוסטר אבל אותו כרגע נזניח בצד}. יוסלה, רוצה ממנה הצהרה ברורה, שכל הזכויות בארץ ישראל מתל אביב עד סנור שייכים למכונים פלסטינאים- קרי פולשים מעמים שונים, ערב רב, מוסלמי ערבי בעיקרו, ללא מוצא ברור. זוהי למעשה, תמצית העמדה האשפיסטית -פלסטינאית הקלאסית- הכל או לא כלום. מנגד עומדת רבקה, אוחזת באמת היסטורית בידה האחת, ובעמדה שמאל ציונית קלאסית של שתי מדינות לשני עמים. רבקה נתונה להתקפות חוזרות ונשנות, התקפות אישיות, מתחת ומעל לחגורה ומנסה להסביר בכלים מדעיים לפלסטינאי את עמדתה אך לשוא. יוסלה הפולש, הפולשתיני הוא רכיב , כלי זין נוסף,{מהזן המתבכיין} . בארסנל הפולשתיני. קיימים כלי נשק רבים לאויב הפולשתיני, החל מהמתאבדים , פצצות אדם, בסכינאים ובגרזנאים, בגנבי הרכב והתוצרת החקלאית, ואנשי ''זכויות האדם'' הנתמכים על ידי מאגרי כספים בלתי נלאים- גם אחמדיניג'אד, הוא רכיב לואי של המלחמה הפולשתינית נגד יהודים רכיב מסוכן,שמשום מה אין לרצותו... ולנו היהודים , יש רק את אמונתנו, בקושאן ההיסטורי שניתן לנו על ידי הקדוש ברוך הוא על כל ארץ ישראל, ללא פשרה, ללא חת ותוך מאבק ללא לאות בחובתנו ובזכותנו ההיסטורית. לא השואה, נתנה לנו זכות על ארץ ישראל, השואה היא רק סימפטום לפשרה שהעם היהודי הסכים לה בויתור על טריטוריה בארצו היחידה- היא ארץ ישראל. רבקה, היא דוגמה ליהודים טובים, שבידם האמת ההיסטורית, אך הם מעדיפים את הפשרה, את הויתור. את חלוקת ארץ ישראל ומסירתה לזרים. הסכם אוסלו, אבי אבות הטומאה והפשרה, מוכיח כי כל פשרה, או התקפלות בהקשר לארץ ישראל, מחמירה את מצבנו, הן בארץ, הן בעולם הו מבחינה בטחונית והן מבחינה מדינית. קיים קו ישר ומוביל מתחילת התהליך של אוסלו, הכנסת מחבלי אש''פ, ועידת דרבן הראשונה, אינטיפאדה , רצח 2000 יהודים, הפגזת שדרות בריחה מעזה, התחזקות החמאס, התבוסה במלחמת לבנון השניה , מלחמת עופרת יצוקה, דוח גולדסטון, נידוי ישראל בעמים, קו יש שלא יפסק אלה אם יוכחו היוסאלאך והיוסופים, כן, וגם האנשים הטובים מהשמאל הציוני כי אין לנו על מי לסמוך לא על הכוכב הדועך אובאמה, לא על סרקוזי ומרקל, גם לא על הזמר הטורקי בן הברית עד אתמול ארדואן ושו''ת. לאט לאט נווכח כי אין לנו לסמוך אלא על אבינו שבשמיים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142382 | |
קישקוש | |
דוד סיון (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 7:23) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
הסתבכת כי ניסית, אבל לא הראית ולא הוכחת כלום. אם כבר הצגת עמדה ששוללת את הזכויות של היהודים בארץ הזאת; הראית שאתה תומך בעמדות האלה המוצגות שחור על גבי לבן במסמך: ''החזון העתידי לערבים הפלסטינים בישראל'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142386 | |
אתה מסלף ומעוות את דברי.נמאס | |
rivka (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 9:10) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אין לי כל עניין להמשיך בויכוח חסר תוחלת אני הבעתי את דעתי ואתה לא תסלף את דברי כדי שיתאימו למה שנדמה לך שאני חושבת. אתה חושב בצורה דוגמטית.הכל שחור או לבן. כשאדם לא מתאים לקופסאות שלך אתה מנסה בכוח לדחוף אותו לקופסאות שלך. אין לי עניין בהתפלספויות שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142388 | |
נא לא לסלף את דעותי | |
rivka (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 9:17) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אתה דמגוג מהסוג הגרוע ביותר. אתה רוצה לעוות את דברי מפני שאינך רגיל לאנשים הנמצאים באמצע. אצלך הכל שחור או לבן וזה נמאס. אני מציעה לך לחפש עיסוק אחר מאשר לייחס לי דעות שאין לי. זוהי עלילה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142390 | |
כדאי שתתן אמון בדעתם של אחרים | |
rivka (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 12:17) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אם אני אומרת, למרות הביקורת שיש לי על התנהלות ערביי ישראל והפלסטינים(יש לי גם ביקורת על הישראלים)שאני בעד: פתרון של 2 מדינות לאום שיוויון אזרחי לערביי ישראל. אתה צריך להאמין לדברי. הטעות שלך היא שאינך מבין שיכולה להיות לי ביקורת ולמרות זאת לתמוך בגישה הוגנת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142392 | |
אין כל סתירה בדברי.הסברתי לך | |
rivka (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 13:35) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מדוע אינך מסוגל לקבל שלמרות הביקורת שלי אני בעד פשרה של 2 מדינות כדי לחסל את הסכסוך מה כל כך קשה לך להבין? אין לי כל עניין להמשיך בוויכוחים. אני רק מנסה להסביר לך שפשוטאינך מבין אותי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142394 | |
הפרשנות שלך מופרכת מאד | |
דוד סיון (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 14:49) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
יש עובדה אחת שלא כותבים עליה אבל אצל רוב האנשים נמצאת ברקע. אני מתכוון לעובדה שמסתכמת בביטוי ''עניי עירך קודמים''. זה בעצם אומר שהאינטרס שלי קודם לאינטרסים של אחרים - שלום ילדי קודם לשלומם שלך האינטרס של היהודים קודם לאינטרס של הפלשתינאים וכו'. זה לא גזענות ולא בטיח זו התנהגות נורמלית של בני אדם. בהודעותיך אתה דורש מרבקה, מע. וממני לשים את האינטרס של הפלשתינאים לפני האינטרס שלנו. אם היית מטיל אותה מגבלה על הפלשתינאים אז אפשר היה להתמודד עם הטענות שלך. אבל אתה מתעקש שלא. זה עוד היבט של הבעיה המוסרית בה אתה נגוע. אחת המסקנות מכל היא שהדברים שאתה מרבה לכתוב הם הם שיא הגזענות! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142652 | |
אתה ממשיך להתחמק! | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/12/2009 שעה 9:55) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
כבר הבהרתי בדיוק מדוע ההודעות שלך מעידות על מוסר ירוד או אי-מוסריות בכלל (http://www.faz.co.il/thread?rep=142394): אתה דורש מאחרים מה שאינך דורש מעצמך. ההתפתלות-התפלספות סביב הביטוי ''עניי עירך קודמים'' ממשיכה את ההתדרדרות המוסרית שלך (אם עוד יש לאן לרדת). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142655 | |
(יום רביעי, 02/12/2009 שעה 10:09) בתשובה לדוד סיון | |
תגובתך אינה עניינית, וזה בלשון המעטה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142657 | |
ההדרדרות המוסרית נמשכת! | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/12/2009 שעה 10:30) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
ההתייחסות שלי מאד, מאד עניינית. גם כעת נכשלת בהמצאת תירוצים. זהו עוד שלב בהתדרדרות המוסרית... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142665 | |
פשוט לא נכון! | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/12/2009 שעה 11:51) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
הערתי לך שבדברים שאתה כותב לא כלול העיקרון ש''עניי עירך קודמים''. העובדה היא שעד לרגע זה לא כללת את העיקרון הזה בדברים שאתה כותב כאן בעינה עומדת. זה שאתה טוען (לא הראית כלום) שעניין זכויות האדם לא סותר את העיקרון לא פותר לך את הבעיה המוסרית שנובעת מהשמטת העיקרון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142675 | |
הפוסל במומו פוסל! | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/12/2009 שעה 15:47) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
לא יעזרו לך כל ההתפלפלויות ועודף המלל לא מעיד שאכן הבנת את הטיעון שלי. הנה הוא שוב: ''יש עובדה אחת שלא כותבים עליה אבל אצל רוב האנשים נמצאת ברקע. אני מתכוון לעובדה שמסתכמת בביטוי ''עניי עירך קודמים''. זה בעצם אומר שהאינטרס שלי קודם לאינטרסים של אחרים - שלום ילדי קודם לשלומם של [ילדי]ך האינטרס של היהודים קודם לאינטרס של הפלשתינאים וכו'. זה לא גזענות ולא בטיח זו התנהגות נורמלית של בני אדם. בהודעותיך אתה דורש מרבקה, מע. וממני לשים את האינטרס של הפלשתינאים לפני האינטרס שלנו. אם היית מטיל אותה מגבלה על הפלשתינאים אז אפשר היה להתמודד עם הטענות שלך. אבל אתה מתעקש שלא. זה עוד היבט של הבעיה המוסרית בה אתה נגוע'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=142394). פרשנות: 1. הערך ''עניי עירך קודמים'' הוא תנאי לקיום הערך זכויות אזרח. 1. ע''פ הערך הזה, הבריאות של ילדי קודמת לזו של ילדיך אתה; החיים של ילדי קודמים לאלו של הפלשתינאים (או כל אחד אחר). 2. ע''פ הערך הזה, זכויות אדם של ילדי קודמות לזכויות אדם של כל אחד אחר. זו המשמעות של המושג ''עניי עירך קודמים'' ובמושג ''זכויות אזרח'' בו אתה משתמש האפשרות שעבור יהודים הערך ''עניי עירך קודמים'' לא קיים. כפי שכבר טענתי הדרך הזאת שלך איננה מוסרית וזאת בלשון המעטה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142679 | |
הפרשנות שלך מופרכת ובזדון! | |
דוד סיון (יום חמישי, 03/12/2009 שעה 5:33) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אתה ממשיך להתפתל ולמרוח ולא בגלל אי-הבנה. אתה ממשיך לבלבל את העיקר (זכויות אדם של ילדי קודמות לזכויות אדם של כל אחד אחר) בהרבה טענות ותירוצים מדוע להתעלם מהעיקר. זאת עובדה בוהקת! מכאן שיש לנו עוד עדות שדבריך מקורם בזדון והם מהווים ביטוי למוסר ירוד, עלוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142687 | |
עניי עירך הוא ערך אוניברסלי! | |
דוד סיון (יום חמישי, 03/12/2009 שעה 10:22) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
עניי עירך קודמים הוא ערך אוניברסלי שבלעדיו הקישקוש שלך על זכויות אדם חסר ערך. הוא גם הנסיון שלך להבדיל בין זכות לזכות. הקושי שלך להבין זאת נובע כנראה מרמה מוסרית מפוקפקת. דבר נוסף: הקישקוש שלך גם לא מבחין בין דיבור ודיון ובין פעולות. גם זאת בעיה חמורה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142677 | |
ו'עניי עירך' אינם בני-אדם? | |
ע.צופיה (יום רביעי, 02/12/2009 שעה 20:44) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
וברור מאליו שהפלשתינאים מובילים בהגנה על זכויות האדם. חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה . יוסוף! אתה ליצן, משהו! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142401 | |
סוף פסוק- אתה לא רלבנטי | |
rivka (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 18:19) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
יש לך מוח העובד רק בכיוון אחד:לפי קופסאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142403 | |
סוף פסוק- אתה לא רלבנטי | |
ע.צופיה (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 18:27) בתשובה לrivka | |
קופסאות פח? זה רעיון! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142412 | |
יוסלה נעלב.... | |
יענקלה (יום ראשון, 22/11/2009 שעה 22:17) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
הג'נטלמן הפולשתינאי נפגע עמוקות , שרבקה (אשה ויהודיה) לקחה לעצמה את זכות המלה האחרונה. וכדרך כל פולשתינאי , הוא נוטל לעצמו בחזקה ובאלימות את הזכות לאמר לאשה הזו אני גבר, אני גבר, אני גבר. אני אומר את המלה האחרונה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142416 | |
יוסלה נעלב.... | |
rivka (יום שני, 23/11/2009 שעה 8:29) בתשובה ליענקלה | |
תודה על תגובתך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142683 | |
יוסלה שמח | |
ע.צופיה (יום חמישי, 03/12/2009 שעה 8:05) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
הצחקת את עולם התקשורת. ממי היא קיבלה פרס? מטיפשורת שכותבת שטויות כמוה. לכן, יוסוף פלשתינאי מחמד שלנו, שמח בחלקת האלוהים הקטנה שלך. אנו רק מרחמים עליך,זה הכול. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142696 | |
השנאה של יוסלה? | |
דוד סיון (יום חמישי, 03/12/2009 שעה 14:35) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
שנאתך לעוסקים בזכויות אדם מובהקת! אתה כנראה לא מרגיש את הצחנה שעולה מהשלולית בה את יושב וצולל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142698 | |
יוסלה שמח | |
ע.צופיה (יום חמישי, 03/12/2009 שעה 15:19) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
עמירה הס, אשת שלום? מה היא בכלל עשתה למען השלום חוץ מייצוג בלבדי של צד אחד בסכסוך. זה נקרה ליבוי הסכסוך ולא הרגעתו. יוסוף, תהיה רציני,זה פורום הכי רציני ברשת,אל תוריד את הרמה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142688 | |
האם ליוסלה יש הוכחה? | |
דוד סיון (יום חמישי, 03/12/2009 שעה 10:28) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
האם יוסלה יודע ויכול להוכיח שעמירה הס היתה ברצועת עזה בזמן המלחמה? | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |