http://www.faz.co.il/thread?rep=142346 | |
המסע המפוקפק של יוסלה | |
דוד סיון (שבת, 21/11/2009 שעה 8:49) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
התמונה ההיסטורית של הארץ כוללת תקופה קולוניאליסטית ארוכה אבל מספיק אם נזכור את כ-500 השנים שקדמו להקמת מדינת ישראל ככאלה. לכן לא פלא שפעולות קולוניאליסטיות השפיעו על אוכלוסיית הארץ לטוב או לרע. בין שאר העובדות שמגלה היסטוריון מתחיל היא העובדה שאוכלוסיית הארץ היתה קטנה בהרבה (נזקו של הקולוניאליזם) בהשוואה לתקופות קודמות. זה הדימוי הקולוניאליסטי שמנסה המסמך ליצור לתהליכי ההתיישבות של היהודים בארץ. זה עולה גם מהציטוטים שבחרת מבלי להיכנס וללמוד את כל ההקשר. מה שמאד חסר במסמך הם שני דברים בוהקים ''ילידות של יהודים'' והתיישבות קולוניאליסטית של ערבים ואחרים מחלקי עולם שונים (שכיום צאצאיהם מהווים חלק משמעותי מהעם הפלשתינאי). אז כמו בכל מאמר אולי אפשר למצוא בסדרת המאמרים של רבקה בעיות כאלה או אחרות אבל ההקדמה שלה מתארת נכון את המבט השלילי של ההמסמך על ילידותם של היהודים כאן. יעני אנחנו כולנו ילידים ואתם כולכם קולוניאליסטים. זהו אחד משורשי המסע המפוקפק שלך נגד סדרת המאמרים של רבקה. עובדות סותרות לדבריה של רבקה אינך מציג אבל הרבה ביקורת מתודולוגית מופרכת משום שרוב מה שיש בה הם דברי אידיאולוגיה ולא עובדות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=142353 | |
אתה ממשיך כצפוי במסע המפוקפק! | |
דוד סיון (שבת, 21/11/2009 שעה 11:11) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
מי שמגדיר חלק מתושבי הארץ כקולוניאליסט, במובן השלילי שלו, ואת השני כעם ילידי (כפי שמשתמע מהציטוטים וההקשרים שאתה מציג והם גם עמדתך...) אינו נקי כפיים. ראשית הוא מבקש להפריד בין זכות לזכות. שנית הוא מבקש ליצור דימוי שלילי לבעל זכות אחד. זו גישה מאד בולטת בגופים אידיאולוגיים מהסוג שחיברו את המסמך. הם כמובן לא מסתפקים בכך ובפרק המשפטי, שכתבת מדגישים את היות הפלשתינאים ''בעלי הארץ המקוריים''. כך יוצא שצד אחד הוא קולוניאליסטי שלמעשה לא שייך לכאן והצד השני הוא עם ילידי ובעל הארץ המקורי. על הרקע הזה המשפט המסכם שאתה מתפאר בו נשמע לא אמין (שאינו כוונה אמיתית). ההקשר המלא שעולה כאן הוא 'לי (הפלשתינאי) יש זכויות עודפות ובנתיים אני מסכים להגיד שגם לך (היהודי) יש זכויות. 'יעני אנחנו כולנו ילידים בעלי הארץ המקוריים ואתם כולכם קולוניאליסטים ולא באמת שייכים' הוא המשמעות של הנאמר. הבהרתי שיש לך בעיה מתודולוגית כי אתה מתעקש לטעון ש''הביקורת'' היא כאילו אקאדמית אבל היא מלאה בטיעונים פוליטים-אידיאולוגיים. היא נובעת מהעמדה היוסלאית ההזויה שמבקשת למחוק את עניין ההדדיות מסדר היום הםוליטי ולא מרצון לבחון עובדות היסטוריות. אתה גם כמובן לא תורם כל עובדה עניינית לאלה שמוצגות במאמרים. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |