http://www.faz.co.il/thread?rep=14213 | |
על נשים ותירוצים | |
Doron Arazi (יום רביעי, 16/10/2002 שעה 20:00) בתשובה ליעקבי | |
יש להפריד בין היחס ליחידי סגולה יוצאי דופן (ובמקרה זה יחידות סגולה יוצאות דופן) לבין היחס הכללי לקבוצה שלמה. החברה האנושית היא מנגנון מורכב. תמיד היה מקום, בכל החברות, לעלייתן של נשים יוצאות דופן הודות לנסיבות מיוחדות (וכמובן לכישוריהן) : באיסלם תמיד היה יחס של כבוד והערצה לאשת הנביא פאטמה, בנצרות -לבתולה הקדושה ולסידרה שלמה של קדושות אחרות. בימי הביניים היו כמה מקרים של מלכות ורוזנות שירשו את השלטון ושלטו בתקיפות - למשל אליאונורה מאקויטאניה, ובעת החדשה היו מלכות כמו אליזבת מאנגליה, יקטרינה הגדולה מרוסיה, מריה תרזיה מאוסטריה ואחרות. גם המלכה ויקטוריה הבריטית היא דוגמה טובה: היא זכתה להערצה כללית - ובחברה שלט המוסר הוויקטוריאני,המגביל חמורות את מעמד האשה. אפילו בעולם החרדי הקיצוני ביותר בן זמננו, בין חסידי סאטמר, הצליחה הרבנית פייגה טייטלבוים הודות לשילוב של ייחוס, נישואין, כסף וכמובן אישיות סמכותית ומטילת מורא ליצור לעצמה למעשה מעמד של אדמו''ר גבר. האם מכל זה אפשר להסיק שבנצרות, באיסלם, בימי הביניים ובעולם החרדי מעמד האשה הוא (או היה) שיוויוני? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=14479 | |
(ללא נושא) | |
יעקבי (יום שישי, 18/10/2002 שעה 10:54) בתשובה לDoron Arazi | |
אלי אשד טוען שהיחס של המקרא כלפי עתליה הוא תוצה של יחס עוין אוניברסלי כלפי נשים מולכות. א. אין להקיש מן התרבות המצרית על התרבות הישראלית. ב.אין להקיש על התנ''ך -ספר אידיאולוגי מוסרי-מכל מיני קישקושים אחרים מן העולם העתיק ג.אין לאלי שום ראיה פנימית מספר מלכים לטענתו. ד.הספקולציה מעידה על השקפותיו של אלי בלבד,ללא קשר למקור עצמו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=64296 | |
על נשים ותירוצים | |
יצחק (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 23:47) בתשובה לDoron Arazi | |
לא היה לה טיפת רודנות כל חי'ה עסקה בצדקה וחסד ובעזרה לזולת חיתנה מאות אלמנות ויתומים בנתה רוב רובה של מוסדות סאטמאר ברחבי תבל מדובר באשה צקנית ביותר, ולא אישה שעסקה בורדנות ובשליטה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |