http://www.faz.co.il/thread?rep=134944 | |
אריה פרלמן (שבת, 04/07/2009 שעה 22:10) | |
''אֵין הַיּוֹם מְדִינָה בָּעוֹלָם שֶׁכָּבְשָׁה שְׁטָחִים, בִּנְסִבּוֹת כָּלְשֶׁהֵם, וְלֹא הֶחְזִירָה אוֹתָם. אֲנַחְנוּ נוֹתַרְנוּ הַיְּחִידִים. מִבְּחִינָה זֹאת אֵין נָפְקָה מִנַּהּ אִם מְדֻבָּר בִּמְדִינָה אוֹ בִּשְׁטָחִים שֶׁל יֵשׁוּת''. עַד כָּאן דְּבָרָיו שֶׁל הַמּוֹרֶה לְתַלְמִידֵי כִּתָּה א'. אֶלָּא שֶׁכְּבוֹד הַמּוֹרֶה כְּכָל הַנִּרְאֶה מִזְּמַן לֹא הָיָה בְּהִשְׁתַּלְּמוּת: 1) סִין כָּבְשָׁה אֶת טִיבֶּט - עַל פִּי כָּל קְנֵה מִדָּה ''שְׁטָחִים שֶׁל יֵשׁוּת'', וְלֹא הֶחְזִירָה אוֹתָם. 2) רוּסְיָה כָּבְשָׁה אֶת הָאִיִּים הַקּוֹרִילייִּם מִיַּפָּן וּמְסָרֶבֶת עַד הַיּוֹם הַזֶּה לְהַחְזִיר אוֹתָם. 3) בְּאֶמְצַע שְׁנוֹת הַשִּׁבְעִים פָּלְשָׁה טוּרְקְיָה לְקַפְרִיסִין, כָּבְשָׁה חֵלֶק מֵהָאִי וַעֲדַיִן ''לֹא הֶחְזִירָה'' דָּבָר וַחֲצִי דָּבָר. אֲנִי מְקַוֶּה שֶׁדַּי בְּשָׁלוֹשׁ דֻּגְמָאוֹת אֵלֶּה כְּדֵי לְהַבְהִיר שֶׁאֵין שׁוּם בָּסִיס מֵאֲחוֹרֵי הַצְהָרָתוֹ שֶׁל כְּבוֹד הַמּוֹרֶה. * עוֹד דָּבָר שֶׁנִּשְׂגָּב מִבִּינָתִי לְהָבִין מֵהַשִּׁעוּר הַמָּרָתוֹנִי הוּא כֵּיצַד מִי שֶׁעָלָיו לְשַׁלֵּם - יְקַבֵּל הֶחְזֵר? אִם בָּאתִי לַחֲנוּת לְהַחְזִיר מוּצָר - עַל הַמּוֹכֵר לְהַחְלִיט הַאִם הוּא מְקַבֵּל אֶת טַעֲנָתִי אוֹ לֹא. אִם הַמּוֹכֵר טוֹעֵן שֶׁעָלַי לְשַׁלֵּם וְלִסְפֹּג אֶת הַהֶפְסֵד - זוֹהִי עֶמְדָּתוֹ הַבְּרוּרָה וְהַפְּשׁוּטָה. מִצַּד שֵׁנִי - אִם הוּא מַכִּיר בְּכָךְ שֶׁאֲנִי זַכַּאי לְפִצּוּי, ''אֵין נָפְקָה מִנַּהּ'' לְצֹרֶךְ הָעִנְיָן הַאִם מְדֻבָּר בְּהֶחְזֵר כַּסְפִּי יָשִׁיר אוֹ בְּמוּצָר חֲלוּפִי. הָעִקָּרוֹן עוֹמֵד בִּפְנֵי עַצְמוֹ: אֲנִי זַכַּאי לְהֶחְזֵר. גַּם זוֹ עֶמְדָּה בְּרוּרָה וְהֶגְיוֹנִית. אוּלָם לְמַטְבֵּעַ זֶה לֹא קַיָּם ''צָד שְׁלִישִׁי'', כְּלוֹמַר: גַּם לְהַכְחִישׁ אֶת טַעֲנָתִי וְלַעֲמֹד עַל כָּךְ שֶׁאֲנִי חַיָּב לְשַׁלֵּם (דְּהַיְנוּ לִסְפֹּג אֶת הַהֶפְסֵד) וְגַם לְזַכּוֹת אוֹתִי בְּהֶחְזֵר. זֶהוּ תַּרְתֵּי דְּסָתְרֵי לְכֻלֵּי עָלְמָא וְאִידָךְ זִיל גְּמור... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=134969 | |
סיפור מיותר | |
סתם אחד (יום ראשון, 05/07/2009 שעה 10:44) בתשובה לאריה פרלמן | |
לק''י אני מסכים שצריך לחזור לכיתה א'. כלומר לדרך שבה הלכנו מאז ראשית הציונות ומאז הקמת פתח תקווה - להקים ישובים להוליד ילדים ולהעלות עולים. תוך ארבע עד שמונה שנים0ניתן להדיע לרוב יהודי של שישם שבעים אחוז ביהודה ושומרון. מעזה צריך קודם להשלים את ההתנתקות - לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם צריכים דרך מצריים. תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=134996 | |
דווקא הסיפור הזה מעניין (סיפור מיותר) | |
סתם אחד (יום ראשון, 05/07/2009 שעה 15:44) בתשובה לסתם אחד | |
מעניין שהרב אליצור סגל מזהה את הציונות לחלוטין עם הטריטוריאליזם הקולוניאליסטי בגירסתו הרצחנית והמנשלת. עבורו הציונות, ועימה היהדות הציונית יכולים להגיע לביטוי מלא רק תוך יצירת עדיפות דמוגרפית בשטחים המזוהים כיום עם המדינה הפלסטינית העתידה. כדי להגיע לעדיפות שכזו, על ישראל והישראלים לעבור על כל ציווי הקשור ליחס לאדם ולמקום שיהודי מאמין צפוי לקיים. ומגדיל לעשות הרב, כאשר הוא מתווה, אולי בתמימות מסוימת, תכנית לנישול תושבי עזה (כמליון וחצי תושבים) מבתיהם: ''לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם צריכים דרך מצריים. תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת.'' איני מופתע כבר כאשר הבריונים היהודים הגזעניים באתר כותבים דברים כאלה, אך כאשר רב בישראל מתכן תכניות לגירוש, ועוד גירוש ונישול שאת האחריות להם הוא מטיל על הקורבנות עצמם ועל גורמים שאינם ישראלים. - כאשר הרב אליצור כותב דברי בלע כאלה, לא נותר לי אלא לומר: אם הרב מייצג - כפי שרב אמור לייצג - ציבור אמוני יהודי רחב יותר. הרי שכל הדיונים באופיה היהודי של מדינת ישראל מיותרים. הרב וקהילתו באשר היא באמת אינם ראויים לתואר 'יהודים'. נמדד הרב בדברים שהוא כותב, ודבריו דברים של פשע ועברה מכל נקודת מבט אנושית, ביחוד היהודית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135003 | |
יושב כאן על הוריד יונק דם ארץ ישראלי . | |
סתם אחד (יום ראשון, 05/07/2009 שעה 18:39) בתשובה לסתם אחד | |
מרבה להג למען אויבי ישראל ועיקר להגו כמה רעים הישראלים היהודים וכן הלאה . והנה תלונתו היומית היא שמציעים לנתק את קוי המים החשמל הדלק והתחבורה בין ישראל ורצועת עזה . כל המביט במפה או בשטח רואה השקה בין רצועת עזה ומצרים . גבול משותף של 14 קילומטרים . יכולים הסרדינים של עזה לקבל הכל ממצרים . אריה עירן . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135012 | |
דווקא הסיפור הזה מעניין (סיפור מיותר) | |
סתם אחד (יום ראשון, 05/07/2009 שעה 19:04) בתשובה לסתם אחד | |
מעניין מה רע עם הטריטוריאליזם הקולוניאליסטי בגירסתו הרצחנית והמנשלת? רק לערבים מותר? מהם השטחים המזוהים כיום עם המדינה הפלסטינית העתידה? מה זו בדיוק המדינה הזו? אל תגיד לי ששמעת שמועות שהיא כבר קמה? נראה שאתה נמצא בדיכי! אנחנו היהודים נעבור על כל ציווי הקשור ליחס לאדם ולמקום שיהודי מאמין צפוי לקיים, ונוודה שנקיים אותם. בינתיים פתחנו שולחן גדול לקבלת הארץ עם הרבה התנחלויות מפוארות, כי מישהו חייב לשבת בארץ! אין ספק שתוכניתו של הרב לנשל את ערביי עזה מבתיהם היא תוכנית מעולה לקידום השלום והביטחון לשני העמים. לאחר שנישלו את מתיישבי עזה היהודים יש לעשות מהלך דומה על הערבים כדי לבסס את האמון ההדדי. כבריון יהודי גזען אני מצדיע לרב האמיץ שלא מפחד לומר את דברו אפילו בארץ הצבי. נשבר לי שנהיה קורבנות השלום שלכם כל הזמן ושרק הערבים יהנו מהטרור שלהם. למה ליהודים אסור להיו רשעים כמו הערבים? הרי אם אתה אוהב את הערבים ככאלה, אתה בודאי תתחיל לחבב גם את היהודים! אני מתנחם בעובדה הפשוטה שמהלכו של אובמה ייכשל גם הוא והכל תודות לערבים שלנו. ואחרי זאת יפתחו הערבים במצהלות טרור ויניחו לפנינו את הצ'אנס בפעם המאה להכות בהם עד זוב כל דמיהם ולהביא לגירוש כולם לירדן ולמצרים, לתוניס ולאירופה. שיתחילו שם חיים חדשים ויבואו בעוד 2000 שנה כשיהיו סוף סוף בני אדם. אנחנו הרי צריכים להצדיק את העובדה שאנחנו אנשים הגונים ונדיבים ורק רוצים בשלום העולם. לא ככה? יום ראשון הטוב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135020 | |
דווקא הסיפור הזה מעניין (סיפור מיותר) | |
סתם אחד (יום ראשון, 05/07/2009 שעה 19:29) בתשובה לסתם אחד | |
יוסלה עכשיו אתה משת''פ של המצרי? למה אנחנו צריכים לפתוח את הגבול עם עזה? למה זו בעיה שלנו שהופכת אותנו ללא ''מוסריים'' בעיניך? למה אינך פוזל לעבר מצרים? שהם יפתחו את הגבול מה אמר לך המצרי שאינך רוצה לומר לנו באופן הכי מוסרי או כספי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135058 | |
דווקא הסיפור הזה מעניין (סיפור מיותר) | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 10:50) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י המענין הוא שגם יוסלה מבין שברגע שהעזתים יחברו עם מצרים לא ישארו שם הרבה אנשים לפחות לא אנשים חיים. למה יוסלה למה? האם זה בגלל שהיהודים מטפחים במו ידיהם את אויבהם הקשים ביותר דבר שהמצרים לא ישמחו כל כך לעשות? אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135059 | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 11:18) בתשובה לסתם אחד | |
בתור רב, הייתי שם לב לכשל החוזר בדבריך: כאשר מגיב מי מהקוראים לדבריך מהם משתמעת פגיעה קשה בזכויות האדם (הזכויות הפוליטיות) של האוכלוסיה הפלסטינית בארץ ישראל, אתה מסיט את הדיון למקום אחר - להתנהלות הפושעת של גורם אחר (מצרים למשל). חשבתי (וקיוויתי) שמוסד הרבנות מייצג את הציווי של לקיחת האדם אחריות אישית על מעשיו, והרב מחויב הרי בנתינת דוגמא אישית בכל מעשיו. אך התכנית הערמומית שמעלה הרב בענין תושבי עזה, אינה ראויה לרב: ''לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם צריכים דרך מצריים. תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת.'' ואכן, זה מה שרוב הישראלים כיום היו ממליצים לעשות, כמו גנבים בחשכה. ואיני מתפלא לגמרי שהרב מתכן תכניות מסוג זה, כי הרי למען שלמות הארץ מותר לבצע מעשי פשע מסוגים שונים ומשונים, ואיזכור השם המפורש עוזר. אך שכחתי שהרב קבע מקומו עם חסידי אומות העולם כבר מזמן, - הרי מתגורר הוא בשלווה מקראית בעפרה, ישוב ש90% מאדמותיו נגנבו בחסות הצבא הישראלי מבעליהן הפלסטיניים החוקיים כבר לפני שנים רבות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135065 | |
נו נו | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 12:28) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י נו נו יוסלה הערבים הם פולשים זרים שגנבו את אדמותינו ואחנו חזרנו לביתנו - מקומם בארצם בחצי האי ערב. ערבים לערב - יהודים ליהודה, ירושלים ליהודים - מכה לערבים. שתי מדינות לשני עמים שתי בירות לשני עמים. זה הצדק הטבעי. הם בארצם בחצי האי ערב - אנו בארצינו בארץ ישראל. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135069 | |
כפל המוסר של הרב | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 14:12) בתשובה לסתם אחד | |
נו נו אומרים לילד סורר בחדר אך הרב סגל, אינך הרב שלי כאמור. האוטוריטה של רב, של כל רב, באה מהדוגמא האישית שהוא נותן. במקרה שלך, אני רואה סמכות (אוטוריטה) מדורדרת עד עפר - עד רגבי האדמה שלהם רבנים מהאסכולה הטריטוריאליסטית-מנשלת סוגדים כמו לאליל זר. לומר היום על תושבי רמאללה, בית לחם, שכם, ג'נין, וביחוד אנשי העיירות והכפרים אשר על האדמות הגנובות שלהם אתה וחבריך דרים, שהם, ''פולשים זרים שגנבו את אדמותינו... מקומם בארצם בחצי האי ערב,'' מבייש את הכותב יותר מאשר את מושא הכתיבה. יש כאן כפל מוסר מובהק, כאשר מצד אחד מוגן הרב בהיותו ספון בביתו בעפרה על ידי מערכת המשפט הישראלית והמשטר הפרלמנטרי בישראל שמגן על זכויותיהם הפוליטיות של המתנחלים ביהודה ושומרון, ומצד שני מנצל הרב חסות משפטית וחוקתית זו כדי א. להטיל דופי בנימה גזענית בכל מי שאינו יהודי השוכן בארץ ישראל, ו-ב. פועל במעשה ובהטפה לשלילת מעט הזכויות הפוליטיות שעוד נותרו לציבור הפלסטיני והערבי בארץ ישראל. ו-ג. הרב וידידיו ובני משפחתו בפסגות תקוע ועפרה חוסים בצל מדיניות ישראלית המכוונת מלכתחילה לעושק הרכוש והאדמות של האוכלוסיה הפלסטינית, ובשל כך חשים בטוחים בתועבת המעשה הנפשע המתמשך ואף חוזר על עצמו מדי יום בשטחים. אך, כפי שיודע הרב, לא לעולם חוסן, כי העברות שבין אדם לאדם אינן נופלות בחומרתן מהעברות שבין אדם למקום. וכמו שראינו במקרה בלעם, אלוהים מדבר באמצעות האתון רק לאחר שפגע בלעם באתונו הנאמנה. גם לאחר בגידתו של בלעם בעמו לא קרה 'נס' שכזה, אך כאשר בגד בלעם באתון הנאמנה לו ללא תנאים,- אז דיבר ה'. אם יש לקח ממקרה האתון ובלעם, הרי הוא, שבגידת האדם בערכי האדם חמורה בעיני האל פי כמה מבגידת האדם בעמו או באל עצמו - כי יודע האל שהאמונה מתחילה מהנאמנות האישית לקרובים לך ביותר. הדמוניזציה לצורך גירוש את האוכלוסיה הפלסטינית של ארץ ישראל, היא הכלי העוזר לרבנים הסוררים כדוגמת הרב סגל לטהר את השרצים והטרפות - את פשעי היהודים האמוניים נגד תושבי הארץ שאינם יהודים. ופחדם גדל והולך, כי את כל תורתם המבוססת על הדיעה הקדומה והנימה הגזענית הבוטה הם מעגנים בפירושם המעוות את הציווי האלוהי את ארץ ישראל לעם ישראל. וכאשר מתברר להם ולפגי הכאילו-אמונה מבית מדרשם שהוו עליו תלו את כל תורתם -תורת החיסול והגירוש וההרס של חיי אדם - הוא וו חלש - מקסם שווא של השטן - אוזל הדם מלחייהם וליבם מחסיר פעימה. וו התליה הפך לתורה עצמה - המעשה הנפשע נגד האדם והתירוצים השקופים להצדקתו הפכו תורה זו לתורת העבריין והבריון היהודי עד לא נותר בה מתום. אין הצדקה או תירוץ, לעושק ולרצח שהוא מנת חלקם היומיומית של תושבי השטחים הפלסטיניים, לא אם זה נעשה ב'דרכי נועם' - גניבת האדמות של עפרה בחסות הצבא - או בדרך הרעבה ומצור - כפי שמציע הרב לגבי תושבי עזה. אין הצדקה או תירוץ למעשי פשע מסוג זה שהיו ושמוצעים כאן. הפרשנויות של הטקסט המקראי המעודדות מעשי תועבה אלה הן בדיחה ולא יותר. באותה המידה יכול היה הרב להטיף לקטיעת ידי גנבים ולעקירת עיני בריונים. על מי אתה מנסה לעבוד. אולי תלמידיך טפשים, ולהם הינך אומר 'נו נו' ואצבע מתנופפת מול הפנים. אך אני בוודאי שאיני תלמיד שלך, כי בוחר התלמיד הנבון את רבו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135073 | |
כפל המוסר של הרב | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 14:23) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י יוסוף יוסוף לך לך לארצך - חצי האי ערב מחכה לכשרונתיך. ערב לערבים - יהודה ליהודים. מכה לערבים - ירושלים ליהודים. שתי מדינות - לשני עמים. שתי בירות - לשתי מדינות. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135077 | |
כפל המוסר של הרב | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 15:03) בתשובה לסתם אחד | |
דווקא מרב ציפיתי לתגובה עניינית, אך מה יענה הרב שעל ראשו בוער הכובע? פוצח הלה בזמר חסידי. נו שוין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135342 | |
מוסר הרב ברור וחד ויש לו סימוכין | |
סתם אחד (יום ראשון, 12/07/2009 שעה 12:13) בתשובה לסתם אחד | |
בבראשית פסוק ז-ח כתוב: ''ויאמר אברם אל לוט אל נא תהי מריבה ביני וביניך ובין רעי ובין רעיך כי אנשים אחים אנחנו: הלא כל הארץ לפניך הפרד נא מעלי אם השמאל ואימנה ואם הימין ואשמאילה''. לוט הלך ימינה לעבר הירדן והיהודים ישבו במערב הירדן (כולל מובלעת גדולה של שניים וחצי שבטים ממזרח לירדן). הוא הדליק את הכובע שעל ראשך ואתה עדיין לא קופץ? חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135422 | |
כפל המוסר של הרב | |
סתם אחד (יום שני, 13/07/2009 שעה 9:24) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י התגובה ענינית לחלוטין וזה בדיוק הצדק הטבעי- צרפת לצרפתים, יהודה ליהודים, ערב לערבים. שלוש מדינות לשלושה עמים. פריס לצרפתים, ירושלים ליהודים, מכה לערבים. שלוש בירות לשלוש מדינות. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135458 | |
כפל המוסר של הרב | |
סתם אחד (יום שני, 13/07/2009 שעה 20:52) בתשובה לסתם אחד | |
כמי שבקיא בקריאה ובפשרנות של טקסטים טענת הרב אליצור שתגובתו עניינית אינה משכנעת. במקום לענות לביקורת המתבקשת של תכניתו הלא מוסרית בעליל בנוגע לעזה: ''לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם צריכים דרך מצריים. תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת,'' מתחמק הרב ומנסה להסיט את הדיון לשאלת ''הצדק הטבעי''. זה לא החוג לפילוסופיה, וגם לא בית האולפנא בו רגיל הרב לדרוש בפני חוג מוקיריו. הרב עדיין לא ענה לשתי שאלות עיקריות הנוגעות לעמדתו המוסרית כיהודי מאמין: א. 'תכנית עזה' שלו, המכילה עברות חמורות על החוקים הנוגעים ליחס לאחר ולזר בתחומי השלטון היהודי. ב. העובדה המופיעה ברשומות על דבר היות האדמות בהן מתגוררים הרב ומשפחתו ב-93% אדמות שנגנבו מבעליהן הפלסטיניים החוקיים - שוב עברה ברורה שהרב משום מה בוחר להתעלם ממנה. בשני המקרים, הרב בורח בתגובתו למחוזות רחוקים של צדק מופשט ורמזים להבטחה האלוהית את ארץ ישראל לעם ישראל. כיצד רעיונות ומסורות אלה רלוונטיים לאנשים (ארבעה מליון פלסטינים) החיים כיום ביהודה שומרון ועזה, הרב אינו מסוגל להסביר. נראה לי שגם לעצמו לא טרחו הרב ובני קהילתו להסביר את הדברים. מה שמסביר את הסתירה המתמדת העולה מדבריהם בכל עת שהנושא עולה לדיון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135460 | |
כפל המוסר של הרב | |
סתם אחד (יום שני, 13/07/2009 שעה 21:01) בתשובה לסתם אחד | |
''כמי שבקיא בקריאה ובפשרנות של טקסטים'' נו, באמת יוסלה הרי % אתה מתעקש להבין ואינך יודע זרקת רפש על עירן בתחושת עליונות מבזה ובנזיון להשפיל אותו בנושא ה- % תפסיק להצחיק כי עוד אפשר להתפוצץ מזה המלה הנכונה היא פרשנות או כשזה מדובר בלעדית בך הפרשנות של בלוטות ההפרשה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135461 | |
אתה ספינר לא מפסיק לזרוק רפש! | |
דוד סיון (יום שני, 13/07/2009 שעה 22:51) בתשובה לסתם אחד | |
מה קרה? אתה רוצה בלעדיות? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135484 | |
שב הסוס הטרויאני לנעור . | |
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 5:44) בתשובה לסתם אחד | |
יוסלה הפרקליט של הערבים חזר אלינו אחרי כמה ימים שהתקיימנו בלעדיו . ומה בפיו ? תלונות שאין מדייקים בתשובות להוד קדושתו . סנט-יוסלה שאל וכולם צריכים לענות בדיוק לשאלותיו . ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח מה קרה יוסלה ? הפלגת לקפריסין ? היית על סירת סיוע לעזה ? אולי נעצרת כשזרקת משהו על חיילי צהל ? או כשקראת להם בשמות גנאי ? שמא היית ברמאללה וקיבלת הנחיות מאבו מישמיש ? לקחת את האדמות של הפלסטינים היא חובה קדושה ! להחזיר אותן ליהודים זו חובה קדושה אף יותר . לסלק את הפלסטינים אל מחוץ לארץ ישראל הוא מעשה כל כך טוב שאין די סופרלאטיבים להללו . ואם בדרך להתגשמות זו ישנו את השילוט בכבישים רק ישתפר המצב . ירושלים ולא אל-קודס , נצרת ולא א-נסרא , עכו ולא עכא , יפו ולא יפא , אשדוד ולא איסדוד ,וכך הלאה בלי היגוי ערבי אחד בכל הארץ שהיא מדינה יהודית בארץ ישראל . כן יוסלה . ישראל . ולפסלטינים אצבע בעין . ובעניין עזה ותושביה ישראל אינה חייבת להם דבר וחצי דבר . לא מים , לא חשמל , לא מזון , לא תרופות ,לא שרותי רפואה . אם יחנקו - שיחנקו . אם יצמאו -שיצמאו . אם ירעבו -שירעבו . אם יחלו - שיחלו . אם אין להם חשמל שישתמשו בנרות . אם ימותו - שימותו . אבל - אם יהגרו נצייד אותם בסכום הגון . אריה עירן . מי שלא רוצה יהודים ישאר בלי ערבים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135498 | |
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 13:52) בתשובה לסתם אחד | |
לשאלות שנשאל הרב אליצור הרב אינו עונה. וכשהוא עונה, אינו עונה לעניין (מפליג למחוזות אחרים). ואם בלעם אינו עונה, אז האתון פוצחת בשיר הלל לגירוש ולפתרון הסופי. אם לא היה מדובר באחד בעל מוסר כפול ובאחר שאינו בעל מוסר כלל, הייתי אומר שקרה פה נס. אך ככל הנראה רק הביוב נסתם. עירן מוכיח, ובהתלהבות רבה, שאכן עמדותיו ותכניותיו אינן מבוססות על עקרונות ממשל ומוסר שווים לכל נפש, אלא על דיעות קדומות ויצרים אפלים. עוד יהודי המפזז במחול שטני על הדם של ילדי עזה. מה חדש? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135506 | |
מוסריסט יוסלה | |
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 19:25) בתשובה לסתם אחד | |
מוסר פלסתיני של רוצחים הוא חמס ואינו שווה לכל נפש אלא אם הוא בא לרוצחה ונראה שאתה מכוון את התנועה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135517 | |
השאלה היחידה | |
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 21:38) בתשובה לסתם אחד | |
לק''י השאלה היחידה שעליה צריך לענות היא מתי יוסלה ובני עמו אחיו וחבריו חוזרים לארצם ולמולדתם בחצי האי ערב. אנו חזרנו לארצינו - עכשיו תורם לחזור לארצם. יהודה ליהודים, ערב לערבים, אנגליה לאנגלים. שלוש מדינות לשלושה עמים. ירושלים ליהודים, לונדון לאנגלים, מכה לערבים. שלוש בירות לשלוש מדינות אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135530 | |
[•] | |
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 2:58) בתשובה לסתם אחד | |
אני מודה לרב שבוחר להדגים בתשובתו, א. שאינו מוכן להגיב עניינית לשאלה הנוגעת לסתירה שבין הטפתו לגירוש התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל לבין התורה שהוא מלמד את תלמידיו היהודים. ב. שתפישתו החברתית והמדינית מרחפת בשולי החברה האזרחית של ימינו כמין פטה מורגנה שאין בה ממש. המעשה המתבקש מדברי הרב, תואם את מה שתיאר לגבי עזה: ''מעזה צריך קודם להשלים את ההתנתקות - לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם צריכים דרך מצריים. תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת.'' ועדיין אני מחכה לשמוע, כיצד מתיישבים הדברים הנוראים האלה - הקריאה להרעבת תושבי עזה בתקווה שיברחו למצרים - עם היותו של אליצור סגל רב בישראל. הרי רק מהמחשבה על כך זעים אמות הסיפים. הרי על פחות מכך נתן ה' לשמשון את הכוח להרוס את המקדש הפלישתי. אך העניין ברור גם ללא תגובתו של הרב. אין מנוס מהמסקנה, ביחוד לאחר ההתחמקויות של הרב עצמו ממתן מענה סביר, שקיימת סתירה שאינה ניתנת לתירוץ או לגישור בין ההטפה הגלויה של הרב לפשעים נגד האנושות לבין היותו רב בישראל. [•]... הרי אין הגיון, לא חילוני ולא אמוני בטענה שכדי לשמור על שלמות הארץ יש לפנות לדרך הפשע כלפי האדם. האם בעיני הרב התושבים הפלסטיניים של יהודה ושמרון ועזה אינם בני אדם? מה בדיוק הרציונל של הרב? החזרה כמו תוכי על, ''אנו חזרנו לארצנו - עכשיו תורם לחזור לארצם,'' אינה מענה נאות, וגם אינה מסבירה את עמדת הרב. אך אולי הרב נוטה להסתפק בקלישאות ובאצבע מתנופפת 'נו נו', במחשבה שרבים האידיוטים בינינו. זה מעניין שגם במקרים אחרים, כדוגמת מקרה אריה עירן, שאפילו אינו דתי, הנימוק היחיד שנשאר באמתחתם של הטריטוריא-ליסטים היהודים, גנבי האדמות והחמורים הוא הנימוק הפרימיטיבי והלא מספק של 'ככה זה' - אנחנו חזרנו לכאן ולכן הארץ שלנו. כבר שאלתי את אריה עירן בעניין הסתירה שבין היעדר האמונה אצלו וההסתמכות הנואשת שלו על ההבטחה האלוהית את ארץ ישראל לעם ישראל. פתאום כולם דתיים. העובדה היא שלעניין ההפרות הבוטות של הזכויות הפוליטיות (זכויות האדם) של התושבים הפלסטיניים בארץ ישראל אין, לא לרב סגל ולא לאריה עירן תשובה מספקת. לבד מחזרה על קלישאות מגומגמות אין חומר אמיתי אפילו לוויכוח בריא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135531 | |
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 5:58) בתשובה לסתם אחד | |
יוסלה חוזר כמו מכשיר פגום לנגן על מיתר אחד . זכויותיהם של הפלסטינים . אך גם לנו זכויות . עוד חוזר יוסלה על סבלם של הפלסטינים . אך גם עמנו סובל . זכויות הפלסטינים מועטות מזכויותינו . סבלם של הפלסטינים קטן מסבלנו . ומכיוון שאי אפשרי חיים משותפים , חובה עלינו לסלקם . והשאר זוטות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135544 | |
זעקת הפריץ הנגזל | |
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 16:12) בתשובה לסתם אחד | |
אריה עירן שוב טועה. היחסים של הישוב היהודי בישראל עם האוכלוסיה הפלסטינית אינם מוגדרים אקסקלוסיבית במונחים של 'הישרדות'. אם בעת הקמת המדינה ובעת מלחמת השחרור, ואולי בשולי מלחמת יום הכיפורים עוד נשקפה סכנה קיומית למדינת ישראל, הרי שמאז (ובעקרון, מאז סיום מלחמת ששת הימים) משוואת היחסים בין מדינת ישראל לבין האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים מוגדרת כיחסי שליט (שלטון) צבאי ונשלט ולא כיחסי שני עמים הנלחמים על אותה כברת אדמה. את המומנט ה'מלחמתי-קיומי' החדירו לשיח הפוליטי במזרח התיכון היהודים שהחליטו להתנחל בשטחים במטרה למנוע החזרתם במסגרת הסכם שלום לרשות מדינית פלסטינית עצמאית. קל ונוח לפרש את ההתנגדות המיליטנטית של הפלסטינים תושבי השטחים לכיבוש הישראלי המתמשך כ'מלחמת חורמה' נגד ישראל. אך יודעים הישראלים, מתנחלים כלא מתנחלים שמטרת ההתנגדות הפלסטינית לשלטון הישראלי היא בדיוק נמרץ סיום הכיבוש הישראלי בשטחים והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגדה ובעזה. הפרמטרים של הסכם קבע בין ישראל לפלסטינים אינם פרמטרים של 'מלחמה', 'הפסקת אש', 'הפרדת כוחות' או 'שלום', כפי שהיה במלחמות ישראל השונות נגד מדינות ערב. עזה והגדה כבר נמצאות תחת שליטה צבאית ישראלית מזה ארבעים ושתיים שנים, והרטוריקה, במקרה הזה של אריה עירן, שרק בורותו בנושא גדולה מהחשיבות העצמית בה הוא חוזר על הטיעון השגוי הזה, - הרטוריקה של 'מלחמת הישרדות' או 'מלחמת קיום' בהקשר הזה מיותרת וריקה מתוכן: ה'התנגדות' הפלסטינית לכיבוש הישראלי אינה שייכת לקטגוריה של 'מלחמה' או 'מלחמת קיום' במובן הדרוויניסטי שעירן נותן לדברים. ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש הישראלי שייכת לקטגוריה של 'שמירה על הזכויות', שמירה על הזכויות הפוליטיות של הנמצא תחת שלטון צבאי ישראלי, ושמירה על הרכוש והאדמה של תושבי יהודה שומרון ועזה. הכללים והחוקים שאמורים 'לסדר' את היחסים בין השלטון הצבאי הישראלי לבין האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים נושאים אופי אזרחי במהותו למרות היות המסגרת מסגרת של החוקים לשעת חרום. אין כאן מלחמה, אלא התנגדות להמשך הכיבוש - או בלשון שהישראלי השבע אולי מבין יותר טוב: מאבק לעצמאות מדינית ולאומית. רק במובן הזה יש כאן 'מלחמת הישרדות'. אך כל זה רחוק מרחק גדול מהתמונה שאריה עירן חוזר ומצייר לנו. ודווקא הסכמי אוסלו השנואים על המתנחלים ותומכיהם, הוכיחו שבשלב זה של חיינו במזרח התיכון נגמרה מלחמת הקיום או מלחמת ההישרדות של ישראל בתוך 'ים' של 'ערבים'. ולהוכחה, הסכמי השלום עם שתי המדינות הערביות הגדולות באיזורנו, מצרים וירדן, וההסכמות אליהן הגיע ישראל עם הפלסטינים מאז אוסלו גם בעת שהכיבוש נמשך ועמו הסיפוח הזוחל. קיים היום בישראל ציבור קטן יחסית של מחרחרי מלחמה מקצועיים כדוגמת אריה עירן והרב אליצור סגל, אשר עולמם מצטמצם במימד הפיזי של חיי האומה הישראלית, האחד חושב שרק זיונים ללא אמצעי מניעה יצילו את העם היהודי, והשני חושב שהישיבה על אדמות פלסטיניות שנגנבו מבעליהן החוקיים בחסות הצבא היא הדרך לישועה ולגאולה. שניהם טועים כידוע, כי יש חיים מעבר לקיום הפיזי, -למעשה רוב ככל מה שמזוהה עם הקיום האנושי מוגדר הרי כ'מותר האדם' מהקיום הבהמי, וביחוד החיים הפוליטיים מתקיימים בתחום שמעבר ל'הישרדות', היות והמודל שלהם הוא לוגי-סמנטי ומחייב את ה'הידברות' המתמדת עם האחר, ובכל מקרה לגנבים לא תהא תקווה - גם אם הם מברכים על הגנבה בפסוקים מהתנ''ך. המכשול לקיום והישרדות הרוחניים והלאומיים של העם היהודי כיום הם דווקא יהודים גזענים אלה המנסים לשכנע את הציבור בישראל שיש לנו מלחמת קיום אל מול אויב שטני, לא מתפשר, השואף להשמידנו, כאשר המציאות היא לגמרי אחרת: די להסתכל על ההרס והשכול שישראל גרמה בעזה, ובתוצאות המצור המתמשך שם, ודי להתבונן בנסיונות הרשות הפלסטינית לסבר את אוזני העולם בנושא המשא ומתן כדי להבין עד כמה חמור מצבם של הפלסטינים כיום, ביחוד בהשוואה לישראל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135546 | |
אריה עירן אומר | |
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 17:58) בתשובה לסתם אחד | |
לא ראוי להטריד את כלל הקוראים בתגובה שלי לשטות האחרונה שכתבת , אסתפק בשירשור כאן . דבריך הם תערובת של שקרים וחוסר הבנה עם קמצוץ של סתירה פנימית . ראשית - אינך יודע הישרדות מה היא . קבוצה שגדלה מ-1.3 מיליון ל-7 מיליון מצבה ההישרדותי טוב יותר מאשר קבוצה שפחתה מ-17 מיליון ל-13 מיליון . שנית - מדינת ישראל מצויה בשלוש סכנות . אבדן הגדרתה וציביונה היהודי-ציוני . הצפה באוכלוסיה עויינת . התקפה צבאית . שלישית – גם כאשר הפלסטינים הם אוכלוסיה תחת כיבוש והישראלים הם הכובשים , עדין יש מלחמה בין האוכלוסיות . כאן כבר אתה נכנס לסתירה הפנימית כשאתה כותב ''ההתנגדות המיליטנטית של הפלסטינים'' אחרי שכתבת ''ולא כיחסי שני עמים הנלחמים על אותה כברת אדמה'' . רביעית - אין לך מושג ראשוני על דרוויניזם ואין לך הבנה בכלל על הישרדות ואבולוציה . לכן זה ''ה'התנגדות' הפלסטינית לכיבוש הישראלי אינה שייכת לקטגוריה של 'מלחמה' או 'מלחמת קיום' במובן הדרוויניסטי'' הוא שטות גמורה . אם תבקש יפה אסביר לך את העיקרון שבבסיסו של התהליך האבולוציוני . עד אז אסתפק בזה שאקרא לך בור ללא הבנה . כמובן שאחרי שטענת שאין מיד הוספת ''רק במובן הזה יש כאן 'מלחמת הישרדות'' כלומר סתירה פנימית משורה לשורה . אתה כרגיל נזקק לכתוב ''האחד חושב שרק זיונים ללא אמצעי מניעה יצילו את העם היהודי'' כאשר טרחתי להסביר שגודל אוכלוסיה נקבע מגורמים אחרים . אבל כרגיל כמו הסברים אחרים - אינך קולט . והשקר הגדול שלך ''כמה חמור מצבם של הפלסטינים כיום, ביחוד בהשוואה לישראל'' לדעתי דווקא מצבם ניפלא למרות הכיבוש . אריה עירן . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135572 | |
סתם אחד (יום חמישי, 16/07/2009 שעה 0:28) בתשובה לסתם אחד | |
כהרגלו, אריה עירן טורח להגיב כאשר אין לו דבר אחד לומר לעניין. ושוב הדברים מצביעים על פגמיו של הכותב במקום לכוון אותנו אל הדיון בנושא. מבחינתי זה 'מה שהיה להוכיח'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=135086 | |
דווקא הסיפור הזה מעניין (סיפור מיותר) | |
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 18:42) בתשובה לסתם אחד | |
כבוד הרב כשהמצרים יטבחו בפלסטינים אף אחד לא יצייץ כהרגלו כל איגודי התרבות האירופיים של אירגוני זכויות האזרח וחופש הפרט והחידקל יתענגו בבנקט אצל אובמה מי שרוצח ערבים ומוסלמים בהמוניהם הם ערבים ומוסלמים בהמוניהם לצערנו זה גם קרה בכל מעשי הטבח באפריקה שהיתה שתיקה של שיגרה אז לאיש לא איכפת ובעיקר לא ליוסלה המוסרירי זו תמונת העולם שרק היהודי שחי בתוכו אלפי שנים מכיר ויודע תנו להם מדינת כל אזרחיה, בבקשה! | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |