פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 04/07/09 17:20)

http://www.faz.co.il/thread?rep=134934
כרגל אינך נזהר ומדביק תוויות!
סתם אחד (שבת, 04/07/2009 שעה 18:29)
בתשובה לדוד סיון

אם אכן אין זה מר גיל
המכוון נשקו לעבר ה'אוייב'
בתצלום מ-'73, אז
אלף סליחות.

ואכן נסחפתי באינטרפטציה
של דברי מר גיל. אך כוונת
המחבר - הסנטימנט שהבאת
התצלום הזה בהקשר הזה
מייצג - די ברורה: נצחון ותחושת
עליונות מעורבים ברוח קונדסית
משהו. ולכך הרי כיוונו דברי.

אכן זה נשמע מוגזם להעמיס על מר גיל
את האחריות להמנעות מלקיחה בחשבון
את פשעי ישראל מדי יום בשטחים.

אך האחריות הקולקטיבית של מעשים
אלה מהווה מעמסה 'מיותרת' עבור כל
ישראלי שעמו אני בא במגע יומיומי. מעטים
מוכנים לשים ראשם בעול אחריות זו.
אך העובדה היא פשוטה וברורה: כישראלי,
כותב שורות אלה, כמו מר גיל, או גם מר
סיון, קשורים באחריות אישית וקולקטיבית
לנעשה בשם ישראל בשטחים. וכאשר
מתבצעים שם מעשי פשע נגד האדם,
קיימות ברירות אחדות בפני כל ישראלי:
לתרגם את האחריות הקולקטיבית לאחריות
אישית כפי שצריך להיות, או לנהוג כמו רוב
הישראלים- להמשיך את החיים כרגיל בתקווה
שמישהו אחר יקח את האחריות. האופציה
השניה, המקובלת במקומותינו, גורמת בטווח
הארוך לדרדור המערכת הערכית-מוסרית של
כל ישראלי הבוחר בה. זה בלתי נמנע.

דברי, יותר משנועדו להטיל אשם כזה או אחר על
מר גיל, נועדו להפנות את תשומת הלב למנגנון
ההעלמה וההדחקה הפועל את פעולתו, לא רק אצל
מכחישי הכיבוש למיניהם, אלא גם בחשאי וללא רואה
אצל הדור הוותיק שרגליו עדיין עומדות בתנועת העבודה
שתרם רבות למדינה המתפתחת ועכשיו סופר גמלים בנסיון
להגיע לתנומת השלאפשטונדה המיוחלת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=134935
במבט נוסף
סתם אחד (שבת, 04/07/2009 שעה 18:43)
בתשובה לסתם אחד

במבט נוסף על התצלום של מר גיל
בקילומטר המאה ואחד התברר לי
שאין מר גיל מחזיק כלל כלי נשק
אלא מצלמה.

לא נותר לי אלא לחזור בי מהדברים
הכלולים בתגובותי למאמרו של מר גיל,
ולבקש סליחתו.
כן ירבה שנים ומאמרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135018
ולשקרנים אל תהי פתח-תיקווה
סתם אחד (יום ראשון, 05/07/2009 שעה 19:22)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
תפתח צוהר לעולם
היונה חזרה עם עלה זית
מפלס המים בכנרת ירד
אפשר לצאת בגדה המזרחית
עוד מעט מחזירים אותה לסורים

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.