פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לשקד, 08/10/02 16:13)

http://www.faz.co.il/thread?rep=13465
כואב לשמוע על אחיך ואין נחמה ואין מנוס
מי שזוכר (יום שלישי, 08/10/2002 שעה 16:51)
בתשובה לשקד

מהמחשבות הטורפות את הנפש.

נושא האבידות הפך להיות כלי ניגוח פוליטי בישראל מיום שנכנסו לחיינו המלחמות המיותרות או השנויות במחלוקת.
התחיל בכך השמאל בלבנון והגדיל לעשות הימין בכל מקרה שלאחר מכן.
נושא הטיפול בפצועים אף הוא נגזרת לויכוח הפוליטי, יש לי לפעמים תחושה שאילו היתה נטרפת דעתנו להשאר באותו קבר שיך שבשכם, יוסף מדחת היה שוקע ומתכסה באבק ההיסטוריה כמו אלפי חללים אחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=13475
אין קשר למשמעות של קבר יוסף
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 08/10/2002 שעה 17:55)
בתשובה למי שזוכר

אין שום קשר בין משמעותו של קבר יוסף לבין החובה לחלץ משם את מדחת יוסף. הוא הגיע לשם כחייל שנשלח על ידי ממשלתנו, והיה צריך לחלצו בכוח ללא תלות במספר הקורבנות שהדבר היה גורם לאוייב. בסופו של דבר - זה כנראה מה שהכריע: אי הרצון לגרום למוות מתוקשר של פלשתינאים.

מעבר לחובתנו המוסרית כלפי מי שנשלח שם על ידינו כדי להגן עלינו, ההיבט המעשי של הריגת חייל שלנו ללא תגובה מיידית מצידנו הוא באיבוד גורם ההרתעה לשנים רבות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=13478
אין משמעות הא?
מי שזוכר (יום שלישי, 08/10/2002 שעה 18:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ

כל המהומה קמה מסיבות פוליטיות, הרצון להכפיש ולערער את כהונתו של אהוד ברק.

אלפי חיילים נפלו בנסיבות שונות ומשונות, מאות לא חולצו, ורק האומלל שנהרג בקבר יוסף מעסיק את כולם באובססיה.

אילו היינו כובשים את קבר השיך הזה במחיר עשרות חיילים, וכל ''תלמידי הישיבה'' ששם היו ממשיכים לשבת במקום, אני לא בטוח שהדברים היו נראים כפי שהם מוצגים היום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=13522
כרגיל, אין קשר בין הודעתך לבין העובדות.
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 09/10/2002 שעה 4:08)
בתשובה למי שזוכר

אני מניח שבהמשך תטען שהימין הרג את מדחת יוסף במו ידיו כדי להפיל את ברק. נדמה לי היא שחוץ ממך - אף אחד בפתיל הזה לא הזכיר את אהוד ברק כאחראי, והוא הודח בשל התנהלות לא תקינה באלף ואחד תחומים אחרים. לא ידוע לי שהוא פשע במשהו בעניין מדחת יוסף. אולי לך ידוע משהו אחר. כשאתה אומר ש 'מאות [חיילים] לא חולצו', אני מצפה שתגבה את האמירה המשונה הזו באיזה שהוא מקור.

כשהתנהל הקרב שבו נפל מדחת יוסף, לא היו שם שום תלמידי ישיבה. הם פונו זמן רב לפני כן. ההחלטה להמשיך ולהחזיק בקבר יוסף לא נדונה כאן כלל. אני בהחלט מקבל את הלגיטימיות של הטענה שהישיבה שם היתה שגויה. אין לכך שום קשר לעובדה שכשמדחת יוסף נפגע, היה צורך דחוף לחלצו בכל האמצעים.

כשאתה מדבר על 'קבר שיך' - האם אני צריך להבין מהודעתך שאם באמת היה זה קברו של יוסף היתה הצדקה להמשיך ולהחזיקו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=13486
מי שזוכר: מדוייק וכואב.
שקד (יום שלישי, 08/10/2002 שעה 19:22)
בתשובה למי שזוכר

מרגישה בדיוק כמוך.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.