פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 27/04/09 13:50)

http://www.faz.co.il/thread?rep=131446
עוד גוש דביק וריחני
ע.צופיה (יום שני, 27/04/2009 שעה 17:32)
בתשובה לסתם אחד

פליטת יוסוף התעמולן מראמאללה.
הריח, יוסוף, הריח, זו הבעיה שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131453
מדינת ישראל שוב עוברת על החוק - וחד העין מצטרף בהתלהבות
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 22:27)
בתשובה לע.צופיה

'טוב' לראות
כיצד צופיה ועירן
מיישרים קו, הרחק
מעבר לגבול של החוקיות
או המוסריות, יהודית או לא.

התגובות לדברי יוסלה בעניין בילעין
מדגימות את תחולת הקונצנזוס
הגזעני בעליל בישראל בצורה
'מושלמת'.

ואם שמתם לב, אף לא פרור של עובדה
או תגובה עניינית לעניין בילעין. וזה
מובן, היות וגם בית הדין הגבוה לצדק
מצא שנגרם עוול חמור לתושבי בילעין
בשל תוואי הגדר, והורה לשנות את התוואי.

יותר מאוחר נזפו שופטי בית המשפט העליון
במדינה על שאינה מקיימת את פסיקת
הבג''ץ.

ההפגנות בבילעין חוקיות, היות והן מתקיימות
על אדמות הכפר, ותמיד בצד הפלסטיני של הגדר.
הקצין 'התורן' בשטח מחליט מתי והיכן להכריז
על המקום כשטח צבאי סגור באופן שרירותי,
ורק כאמתלא על מנת להפעיל כוח כלפי המפגינים.
גם זה לא חוקי, כמובן.

מעניין שמפיהם של עירן וצופיה יוצאת אותה
פליטה מהבילה של קיא גזעני, ולא מילה אחת
של תגובה עניינית.

מתתיהו החשמונאי. הצחקת אותי מר פריהאוף ג'וניור.
בשם דמות מתקופת המקרא הינך מצדיק גניבת
אדמות של כפר שלוו, ואף מטיף לגירוש תושביו.
ה'דתיות' שלך, כמו ה'פטריוטיות' שלך,
מושתת על דיעות קדומות, ופחדים קיומיים שאין
להם כל קשר ללאומיות יהודית אמיתית.
ידעתי את זה מהרגע הראשון בו נתקלתי בתגובותיך
באתר. ולא התבדיתי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131455
עוד גוש דביק
ע.צופיה (יום שני, 27/04/2009 שעה 22:29)
בתשובה לסתם אחד

איכס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131462
[•] מדינת ישראל שוב עוברת על החוק - וחד העין מצטרף בהתלהבות
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 4:50)
בתשובה לסתם אחד

אתה מצדיק גניבת קרקע מהתקופה העותומנית .
אתה מצדיק בעלות בעזרת קושאנים מזוייפים .
אתה מנתק את הכפר בילעין מהטענה ללאומיות פלסטינית .
לא רק שאינך מוסרי , [•]...

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131468
יוסלה נגד המכבים. חיפה,תל-אביב?
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 6:42)
בתשובה לסתם אחד

בשם איזו דמות של ערבי בידואיני שחי במדבר לפני אלף ארבע מאות שנים - המוסלמים מנסים לכבוש את העולם ולרצוח את כל היהודים שחיים היום בארץ
יוסלה - תתעורר
כי בשינה אתה פולט המון גזים

http://www.faz.co.il/thread?rep=131490
יוסלה נגד המכבים. חיפה,תל-אביב?
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 10:32)
בתשובה לסתם אחד

המגיב הסתמי האחרון מבלבל בין 'מכבי' וה'צופים'. אני דווקא הייתי ב'מכבי'
למרות שלא הייתי ממשפחה רוויזיוניסטית.

אכן, צמצום האדם לכדי מערכת עיכול המייצרת גזים, הוא רעיון מעניין,
אך ליוסלה יש הרבה פחות גזים מאז שהפסיק לאכול מוצרים המכילים חיטה,
וגם הריח השתפר (אתה שאלת).

אריה עירן לעומת זאת כותב:

''אתה מצדיק גניבת קרקע מהתקופה העותומנית .
אתה מצדיק בעלות בעזרת קושאנים מזוייפים .
אתה מנתק את הכפר בילעין מהטענה ללאומיות פלסטינית .
לא רק שאינך מוסרי , [•]...''

ויוסלה (שעוקב בדאגה בשנים האחרונות אחר ההתדרדרות במצבו
של עירן ג'וניור) חושב לעצמו: מהיכן לוקח הלה את השטויות האלה?
ומדוע הוא מוצא לנכון לענות בכל הזדמנות.

יוסלה נעלב עד עמקי נשמתו מההאשמה שהוא מצדיק ''גניבת
קרקעות מהתקופה העותומנית''. ועוד יותר נפגע יוסלה - מההאשמה
שהוא ''מנתק את הכפר בילעין מהטענה ללאומיות פלסטינית''.

אך גם ממה שנותר מהדיון המעמיק של אריה עירן בנושא המוסר
ניתן ללמוד שהוא עקבי גם הפעם, היות ומהמלים ''לא רק שאינך מוסרי''
שהוא מפנה ליוסלה ניתן ללמוד שעבור עירן הגדרת המוסר האישי שלו
מותנית תמיד במה שאחרים עושים. וזה כמובן מאכזב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131491
יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 11:28)
בתשובה לסתם אחד

אין מה לעשות . מסבירים מסבירים והוא לא מבין .

והנה יצא קצה המרצע משקו של יוסלה.

כל המוסר כולו עוסק רק ביחסים בין בני אדם , אף כי יש המרחיבים גם לעולם החי .
ואז כותב יוסלה את מישפט הפלאים
''ניתן ללמוד שעבור עירן הגדרת המוסר האישי שלו
מותנית תמיד במה שאחרים עושים. וזה כמובן מאכזב''

אמור מעתה - ליוסלה יש מוסר שאין ענינו ''אחרים'' .
לדרגת התרוממות רוחנית כזו גם קאנט לא הגיע .
אפילו קאנט ענינו חוקים אוניברסליים .
אבל זה קטן על יוסלה . הוא יכול בלי ''אחרים'' .
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131493
יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 11:57)
בתשובה לסתם אחד

פילוסופיה אינך יודע (סילפת לחלוטין
את משמעות הציווי הקטגורי אצל קאנט),

על מוסר אתה פולט מספר
גידופים גזעניים (''הערבים רוצחים''),
וטוען במצח נחושה שבן שיחך
מסרב לדון בנושא (לא היה ולא נברא).

ההתלות שלך עם כל איזכור של המילה
'מוסר' במה שאחרים עושים, בין אם הם
'ערבים רוצחים', כלשונך, נאצים ושאר
רבי טבחים, או סתם קולגות שבבוגדנותך
אתה מסגיר פרטים אישיים מהיכרותך עימם
(כגון אורי אבנרי),
-בכל פעם שהוזכרה המילה 'מוסר' עברת
לתיאור של פשע שמישהו אחר ביצע, כסיבה
מספקת לכך שגם לך מותר לבצע פשע כזה
(כמובן בשם היהדות וקיום העם היהודי).

הבעיה היא שתפישתך את המושגים הפילוסופיים
המופשטים הקשורים בהכרח בדיון בשאלות מוסר
ובהגדרת המוסר בכלל היא כה שטוחה, שאינה
מאפשרת כלל דיון עמך מעבר ל'הערבים רוצחים'.

בהתחלה חשבתי שאתה סתם עושה תרגיל בעניין
זה, אך עם חלוף הזמן נראה שזה באמת העומק של
המים בבריכת המים העמוקים אצלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131494
יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 12:46)
בתשובה לסתם אחד

לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה ,
על פי הכללים שלך חשוב מאד מ-א-ד
מה עושים האחרים .
על פי הכלל שלך כשהערבים רוצחים
הם ראויים שיירצחום .
ואם הצו הקטגורי של קאנט מקובל עליך
לא עלי
הרי שמעשיהם השפלים של הערבים
ראוי שיהיו חוק אוניברסלי .

כך שאני מבין את הדברים מצויין . זה אתה שעיוור לכללים שלך .
את המוסר שלי פשוט אינך יודע כי לא כתבתי ולא הסברתי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131496
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 13:12)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן כותב:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

בדצמבר 2008 היתה לי שיחה דומה עם עירן. גם
אז טען שהוא דוחה 'דין אחד לכולם',

וגם אז עניתי לו:

אריה עירן משקר כשזה נוח לו.
עירן כתב אז:
''אני לא , לא , לא חסיד של דין אחד לכולם .
התבלבלת !''

ויוסלה ענה:

קצת מוזר,
היות ועירן כתב,
ב-‏9 בפברואר 2008
''לא קיים אצלך הצעד הראשון של הגישה המוסרית .
''דין אחד לכולם'' .

ועוד בעניין 'דין אחד לכולם', עירן כתב בעבר:

''במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

כמו תמיד,
אצל עירן,
יד ימין אינה יודעת
מה שיד שמאל עושה.

כאמור השיחה שלמעלה התרחשה
בדצמבר 2008.
וזה אופייני לעירן, שגם מושגים ועקרונות
אותם כבר הציג בפירוט רב בעבר,
הוא מכחיש, כאשר נדמה לו שזה
משרת את מטרותיו.

זה לא סתם היעדר עיקביות.
זה שימוש ישיר בשקרים מתי שזה נוח
לכותב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131503
ברור שאינך מבין טקסט כתוב
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 16:10)
בתשובה לסתם אחד

אני לא מסכים לעיקרון של דין אחד לכולם . זה אני . א-נ-י .
אתה עובד לפי העיקרון הזה . זה אתה . א-ת-ה .

כאשר אתה מקבל את העיקרון הזה , א-ת-ה , אז
כאשר הערבים רוצחים מותר לי לרצוח אותם , לפי השקפתך . ש-ל-ך .

הרי הציטוט שא-ת-ה הבאת כתוב בו במפורש ''לא קיים אצלך הצעד הראשון של הגישה המוסרית ''דין אחד לכולם'' . זה על רקע שבו טענת שכך צריך להיות . א-ת-ה חסיד של דין אחד לכולם . א-ת-ה לא מקיים את הכלל ש-ל-ך .

ואתה מביא ציטוט נוסף שמחזק את הקודם ''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך'' לא ע-ל-י מקובל . מקובל ע-ל-י-ך .

הבנת ? או שאתה צריך להסבר נוסף ?
כך מצטרפים לכשלים הלוגיים שלך גם אי-הבנת הנקרא .
את הסופרלאטיבים שאתה ראוי להם לא אפשר לכתוב כאן .

א-ת-ה חסיד של קאנט . לא א-נ-י .
אני לא מסכים לקאנט . אני לא מסכים לפרשנות של הלל הזקן .
אני לא חושב כך . אני חושב אחרת . עבורי המוסר הוא אחר .
אתה לא יודע מהו . לא כתבתי ולא הסברתי ולא ניראה לי שמוחך המלא סיד יבין .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131522
או ש... או ש...
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 21:37)
בתשובה לסתם אחד

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.

תחליט אריה,
או ש... או ש...
אבל כמו ש... אי אפשר.

והיה עוזר אם היית
מפסיק להתעלל בקאנט
המסכן. במה זכה עמנואל
שיהודי, דור שני למהגרים
ישב בפלסטינה ויעשה שימוש
מעוות ברעיונותיו, במטרה
להצדיק פשעים נגד
האנושות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131527
אני חייב להניח שאתה עיוור .
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד

אחרי שציינתי והדגשתי שמדובר בך ולא בי .

שים לב
''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה''
המילה החמישית היא ''ע-ל-י-ך'' אתה , גוף שני יחיד .

וכך זה הולך לאורך כל הדיונים .
או שאתה עיוור או שאתה חסר הבנה .
על פי הדיעות ש-ל-ך אתה לא מוסרי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131529
אני חייב להניח שאתה עיוור .
ע.צופיה (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 6:09)
בתשובה לסתם אחד

הרי כתבתי: תעמולן פלשתינאי מראמאללה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131545
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 9:20)
בתשובה לע.צופיה

גם ציפציפ רוצה להשתתף בחגיגה של עירן.
מדוע? כי עבור שניהם הדבר הכי גרוע שאפשר
לייחס למישהו זה שהוא 'ערבי' או 'פלשתינאי'.

זו גישה המבוססת על דיעה קדומה.
וכאשר עירן קורא לטרנספר ולחיסול 'ערבים'
והקיקלופ תומך בטבח האוכלוסיה בעזה
בדצמבר 2008, אז מה נותר ליוסלה לעשות
חוץ מלהשתאות כיצד הפכו שני ה'ליברלים'
האלה תוך שנות דור אחד לגזענים מובהקים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131548
ע.צופיה (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 10:27)
בתשובה לסתם אחד

ממקום מושבך אין לך מה להשתהות.
.
אתה בצד השני של המתרס.
ערבי ופלשתינאי אינם דבר גרוע כלל.
רוצח פלשתינאי שתופס מחסה בין נשים וילדים הוא דבר מבחיל.
תעמולן פלשתינאי הוא דרגה אחת לפני הרוצח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131550
או ש... או ש....
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 12:41)
בתשובה לע.צופיה

האופן שבו אתה נאלץ לעוות את העובדות,
או, כפי שהיה בעת הטבח בעזה בדצמבר 2008
- הדחקה והכחשה מוחלטים
של העובדות, אינו מעיד על יכולתך לשפוט
או להשוות. דווקא הדמוניזציה של כל הפלסטינים
ככלל מעמידה אותך במגזר הצר והמסוכן
של היהודי הגזען שאפילו אינו מודע לכך.

הגזענות אצלך היא. מה שקוראים, לטנטית.
וכך גם הקונפורמיזם הפוליטי שמאפיין את עמדותיך.

אם אצל אריה עירן קנה המידה המוסרי
הוא 'אם אחרים מבצעים פשעים אז גם לי מותר',

אז אצלך קנה המידה לאימוץ עמדה פוליטית הוא
'מה עושים או מה חושבים רוב הציבור'.

בשני המקרים, שלך ושל עירן,
קנה המידה המוסרי מבוסס על קנה המידה
של מישהו אחר, בין אם עבריין אחר, או הקבוצה
בה אתה חי. היכולת של שניכם לעשות הבחנה
פשוטה ואישית בין טוב לרע, פגומה. וזה כמובן
פוגע בתפישת המוסר שלכם בכלל, כי אין מוסר
לא אישי.

בגלל זה החזרה שלך על הרעיון שיוסלה הוא
ערבי או פלסטיני, רק מבליטה ביתר שאת את
המידור של בני אדם שהינך עושה לפי מפתח
של גזע דת ולאום. זה גם מסגיר עד כמה אין
לך ענין בהגנה על זכויות האדם, בין של ישראלים
או של פלסטינים. הכרזותיך בעניין ההתנחלויות
לכן חסרות תוקף.

אתה נגד ההתנחלויות,
אך היית בעד טבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה
בדצמבר , 2008 ועדיין אתה מצדיק
את הטבח בכל הזדמנות.

או שאתה מגן על זכויות התושבים הפלסטינים להגנה בפני המתנחלים
ואז ההגיון מחייב שהיית יוצא נגד הטבח בעזה בשל הפגיעה החמורה
באוכלוסיה הפלסטינית שם,

או שאתה מטיף כפי שאכן עשית וממשיך לעשות לטבח האוכלוסיה בעזה,
ואז ההגיון אומר שעליך לתמוך גם בבריונות של המתנחלים ביהודה ושומרון.

או ש... או ש...
אבל כמו ש...
אי אפשר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131551
יוסוף!
ע.צופיה (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 16:03)
בתשובה לסתם אחד

לא משנה איזה תחפושת תלבש תמיד תשאר תעמולן פלשתינאי צר אופקים שמתיימר להבין את המנטליות נישראלית אך קו מחשבתך הפלשתינאי מסגיר אותך בכל שורה ושורה.
איני מייחס כל חשיבות למילותך או לדבריםן שאתה כותב כי ברור לי המניע שלהם.
כך גם עירן ואחרים ,כולם מנקודות מוצא שונות מגיעים לאותה מסקנה. יהודי אתה לא.
אז אל תברבר לי את המוח על העובדות שלך, התובנות שלך,המוסר שלך והצדק של, הכל מזויף ולא אמיתי.
אז תמשיך לכתוב שטויות,זה לעיתים משעשע אותי ואני מגיב ולעיתים ממש לא מעניין ואני מדלג.
ביי יוסוף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131576
או ש... או ש....
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 6:16)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
הרגע
למעלה-
עין אומר לך שאין זה רע להיות פלשתיני וערבי.הוא כותב את זה ברור
אבל אתה קורא לא ברור
אולי אתה הקיקלופס?
הוא נגד רוצחים מתועבים שמסתתרים מאחורי נשים וילדים ורוצחים ללא הבחנה יהודים (גם את בני עמם)
אולי תקרא עוד פעם גם בשבילי ותנסה שוב להסביר?
תפסיק לכבות סיגריות על כפות ידיך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131544
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 9:15)
בתשובה לסתם אחד

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.

תחליט אריה,
או ש... או ש...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131553
אתה קיבלת לזה תשובה
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 16:54)
בתשובה לסתם אחד

קצת יותר למעלה .

(יום רביעי, 29/04/2009 שעה 6:06)
אחרי שציינתי והדגשתי שמדובר בך ולא בי .

שים לב
''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה''
המילה החמישית היא ''ע-ל-י-ך'' אתה , גוף שני יחיד .

וכך זה הולך לאורך כל הדיונים .
או שאתה עיוור או שאתה חסר הבנה .
על פי הדיעות ש-ל-ך אתה לא מוסרי

http://www.faz.co.il/thread?rep=131558
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

שלשום כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131559
אדוני
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 19:42)
בתשובה לסתם אחד

אם אתה רוצה לשמוע ממני עליך להזדהות .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131565
להתפלל לא יעזור
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 22:11)
בתשובה לסתם אחד

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''...אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

שלשום כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131578
תקרא בעיון את המקור ותראה שאתה טועה
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 6:26)
בתשובה לסתם אחד

בשלב זה ההודעה של עירן עליה אתה מסתמך מפברואר 2008 (http://www.faz.co.il/thread?rep=111926)
עוסקת למעשה בפרשנות של עמדתך. לכן יוסלה תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131579
[•]קראתי בעיון את המקור, ועכשיו לאחר שבחרת להתערב, דוד, אתה טועה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 7:19)
בתשובה לדוד סיון

דוד, ההתממות של עירן והנסיון שלו להגן על כבודו האבוד מובנים.
מה שלא מובן זה שאתה [•]..., אינך טורח לבדוק את תגובותיו של אריה עירן
מלפני כשנתיים (מחוץ לטווח החיפוש של האתר), כי שם היית מוצא דיונים
בהם עירן מציג את 'דין אחד לכולם' כאחד העקרונות של תפישתו.

הציטוט שהבאתי מ-‏2008 מראה בבירור שעירן מציג את העקרון
'דין אחד לכולם' כעקרון שהוא דוגל בו. וכדי למצות את הנושא מצאתי את
הלינק שהבאת בשלמותו ושם כותב עירן:

''...במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .''

הקטע שלמעלה אינו ''עוסק למעשה בפרשנות'' עמדתי שלי,
אלא מהווה מצגת העקרונות של עירן (בתקווה למצוא עמי קרקע
משותפת לשיחה).

על רקע זה, טענתו של אריה עירן
שהוא דוחה מכל וכל את העקרון של 'דין שווה לכולם'
היא שקרית.

וכנראה שהתממות היא מדבקת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131581
יוסלה אתה עוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 8:57)
בתשובה לסתם אחד

א. שיטה מוכרת של דמגוגים היא הוצאת דברים מהקשרם המלא, כדי להציג תמונה מטעה או מזוייפת.

למעשה לפי הכתוב ההודעה של עירן מפרשת עמדות שלך. הוא מתחיל מהצגת עמדתך (http://www.faz.co.il/thread?rep=111926):
''את זה כתבת בתשובה לשאלותי בעינין המוסר שלך :
''אני מאמין בכך שבני אדם
דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. אני מאמין
בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. אני מאמין בדמוקרטיה. אני מתנגד
למשטר צבאי מכל סוג שהוא. אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון
צבאי. אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות, שהפרתן
משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו''''.

אני מבין את המשך אותה הודעה כפרשנותו לקטע הזה. הרי בהמשך הוא מסביר קטעים מעמדתך זו ואיך לדעתו צריך להתייחס אליהם. נכון הוא לא מסמן שזה ציטוט אבל זה אכן כך - הוא מסביר-מפרש את עמדותיך.

אתה, יוסלה, מצטט מההודעה הזאת תוך התעלמות מהעובדות האלה, מההקשר. לכן טענותיך בהקשר הזה הן דמגוגיה.

ב. זו ההודעה ממנה אתה, יוסלה, שואב ומרכיב את מעשה הדמגוגיה. הדרישה שלך שאבדוק הודעות אחרות של אריה עירן היא משוללת כל יסוד סביר, משתי סיבות:
1. זה לא תפקידי לחפש הוכחות או עדויות תומכות בעמדתך. זה תפקידך.
2. הרי בהודעתי (http://www.faz.co.il/thread?rep=131578) כתבתי במפורש שההתייחסות שלי היא לאותה ההודעה.

לכן יוסלה עדין תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן.
עד אז העובדות מורות שאתה עוסק בדמגוגיה וטועה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131583
יוסלה אתה עוסק בדמגוגיה
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:05)
בתשובה לדוד סיון

עוד מסכה שהוסרה מפרצופו של יוסוף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131585
ה- yes-man מכה שנית
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:50)
בתשובה לע.צופיה

אני לא יודע אם
זה מצחיק או
עצוב,

לראות כיצד
חד-העין מחכה
בצללים לרגע בו
מישהו אומר משהו
שלילי על יוסלה

כדי להגיח מהמסתור
ולהצטרף ל'חגיגה' בזעקת
'יש לי, יש לי' המוכרת.

תוך פילבול העין האחת במאמץ
הודיע הנ''ל לא מזמן שיוסלה
הוא 'תועמלן פלסטיני'.

עכשיו דוד סיון מנסה לבסס
טענה שהשמיע כבר לפני חדשים
וללא הצלחה רבה,
על דבר היות יוסלה 'דמגוג'.

מאיפה הדברים האלה באים?
השראה אלוהית אין לא לזה ולא לזה.
הוכחות וסימוכין לטענה הראשונה
או השניה לא ראינו.

מה מניע את השניים. האם זה משהו
ענייני? לא נראה לי. האם זה בגלל שיוסלה
מעצבן את שניהם בארוגנטיות שלו?
כנראה שזו הסיבה האמיתית.

וזה מובן שהצופיה חוגג על האשמת שווא
וכינוי שלילי המוצמדים לשמו של יוסלה,
כי יוסלה באמת עשה מתגובותיו של 'חד-העין'
עפר ועפר.

אך מה עניין יש לדוד סיון להערים האשמות
כוללניות כלפי דבריו של יוסלה?
כלל לא ברור.

מה שמעניין בתהליך הזה, זה שהחשיפה אכן
בעיצומה, אך זהו תהליך חשיפה, לא של יוסלה
שתוכו כברו, אלא של עירן וסיון וצופיה גם.

אחת התכונות של שפה וכתיבה בכלל זו הנטיה
לחשוף את הפגמים של טקסטים המכוונים לפגוע
במישהו. ה'אינסטרומנטליות-יתר' של השימוש
שהכותב עושה במונחים, כמעט תמיד בעכריו.

וזה בדרך כלל סימן היכר של הכותב שליבו ופיו שווים
שקיימת בדרך התנהלותו (ובכתיבתו) מעין שלווה נהנתנית
משהו המתבטאת באהבה קודם כל לכתיבה עצמה,
-מין התפנקות בשמש האביבית לאורן של המלים הנכתבות
כאילו מעצמן, ומתגודדות מסביב לשקרים של השקרן
שמנגד לכלותם.

הכותב הנאור אינו זקוק למליצי יושר, או להגנה נגד הקסאמים
של הווכחנים אנשי העובדות שמרוב כיווץ השריר הטבעתי כבר
זקוקים לחוקן. המלים שלו הן המגנות עליו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131595
יוסוף!! היה כדאי
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 15:41)
בתשובה לסתם אחד

איייייייייייין- קקקקקקקקקקקקאסמים!!!!!!!!!!
איייייייייייין!
מהשלא נכנס דרך האזניים נכנס דרך החור באדמה.
תשאל את השפנים במחילות בעזה ובהרי השוף.
גם אחדי כבר מכין מחילה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131584
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:24)
בתשובה לדוד סיון

דוד, קראתי שוב את הקטע של עירן, ולצערי הינך שוגה.
אני מוכרח לציין שאני קצת מופתע מהנסיון שלך לשפץ
את הבלבולת העירנית.

עירן אמנם מצטט מהודעה קודמת שלי בתגובה בה מדובר כאן,
אך תגובתו בהמשך מכילה מצגת מפורטת של עקרונותיו שלו.

עד כדי כך מפורטת מצגת עקרונותיו, שהוא ממספר את העקרונות.

תחילה חשבתי שדוד סיון סתם טעה בפירוש הכתוב,
אך עכשיו אני מתחיל לחשוב שיש כאן החלטה שקולה
של דוד סיון לעוות קצת את האמת כדי להמציא טענה
שאין לה בסיס.

הקטע בו עירן מציג את עקרון 'דין אחד לכולם' ברור,
גם במקור וגם בציטוט.
עירן משקר במצח נחושה בנושא דחייתו את העקרון הזה
ביודעו היטב שכמעט כל מה שכתב מאז סותר את העקרון.

דוד סיון, שמודע היטב לעמדותיו של עירן, ולטענתו במקור
ש'דין שוה לכולם' הוא העקרון שבו הוא דוגל, עושה כאן מעשה
לא ישר. אם יש לדוד בעיה עם יוסלה, שיעלה אותה ישירות,
ולא יחפש דלתות צדדיות לכל מיני חלסטרות כדי לנגח את
יוסלה. זה לא עושה רושם טוב.

אך זה עוזר לקוראים להבין אולי מה פירוש המונח 'דמגוגיה',
כי ההדגמה שעושים סיון ועירן למונח, ממש מושלמת.

עירן וסיון, זה דווקא מתחרז.
אפשר גם, עירן וסיון ופרלמן וליברמן וצופיה-מן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131588
לא יוסלה, עד לרגע זה דברי בתגובה 131581 נכונים!
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד

כתבתי שם איך אני מבין את ההודעה (תגובה 111926) שכתב אריה עירן.
אם אתה באמת חושב שלא הבנתי נכון את דבריו עדיף שתנסה להוכיח לי
שטעיתי, במקום לפזר האשמות הרבה יותר מופרכות שאינך יכול לבסס
כלל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131589
קרא לאט, פרשנותך שגויה.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 11:28)
בתשובה לדוד סיון

דוד היקר,
אלוהים עדיין אינך,
ואם אתה מעלה טענה
מהסוג שהעלית בעניין
המשמעות של דברי עירן
מ-‏2008

חובת השכנוע היא עליך,
במיוחד כאשר הקטע המלא
של עירן מדבר בעד עצמו.

אני מתפלא עליך. זה לא
אופייני לך לעקם את האמת.

מתוך כבוד שעדיין יש לי כלפיך
אני מציע שתקרא את ההודעה
המלאה של עירן כפי שהצעת בעצמך
באמצעות הקישור להודעה המקורית
ולא תסתבך באינטרפרטציה שקשה
לבסס אותה בכל דרך שהיא.

וכדי להסיר כל ספק מליבם של משתתפים
אחרים בכך שאריה עירן הצהיר במפורש
שהעקרון ''דין שווה לכולם'' הוא עקרון בו הוא
מאמין הרשה לי להביא את התגובה של
עירן מ2008 במלואה:

וכותב עירן:

''אני אמנם לא מומחה גדול לעיניני מוסר . וכפי שהבנתי מאחרים יש דבר שנקרא ''תורת המוסר'' . גם בזה אני לא מומחה . למעשה אני בקושי מבין בזה . לכן אני עלול לטעות מאד .
את זה כתבת בתשובה לשאלותי בעינין המוסר שלך :
''אני מאמין בכך שבני אדם
דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. אני מאמין
בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. אני מאמין בדמוקרטיה. אני מתנגד
למשטר צבאי מכל סוג שהוא. אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון
צבאי. אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות, שהפרתן
משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו''

1-אני מאמין בכך שבני אדם . דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. זה לא טיעון מוסרי . לדעתי הטיעון המוסרי הקרוב ביותר הוא ''לכל בני האדם זכויות שוות'' . או ''כל בני האדם נולדו שווי זכויות''

2-אני מאמין בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. גם זה אינו טיעון מוסרי . זהו טיעון טכני . השפיטה נעשית על פי חוקים ואלה נחקקו בידי בעלי עיניין . אין בינם ובין ''צדק'' קשר ממשי . השופטים אף אינם מקיימים את החוק בכל המיקרים ולפעמים אף פוסקים בניגוד מובהק לחוק . השיוויון המשפטי אינו קיים כלל . מומחיות בעינייני משפט נקנית בכסף . והכסף אינו מצוי בכיסי כולם .

3-אני מתנגד למשטר צבאי מכל סוג שהוא. זה בודאי אינו עיקרון מוסרי . זו דעתך על סוג רצוי של שילטון . אחרים יכולים לבחור ''שלטון חכמים'' כמו שמציעים פילוסופים אחדים .

4-אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון צבאי. גם זה אינו עיקרון מוסרי . למרות שאני נוטה להסכים איתך , יש פיתרונות צבאיים להתקוממות עממית , מהם גם בהיסטוריה של העם היהודי .

5-אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות . זה דומה מאד להערתי בסעיף 1 . ההמשך ...

6- ... שהפרתן משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו'' . שוב אין זה ערך מוסרי , אלא הערכה לגבי תוצאות מעשה או מחדל .

כפי שאתה רואה נושא המוסר אינו פשוט בכלל . היה לי בעיניין הזה דיון ארוך מאד . והוא מתחיל למעשה בקושי הקיים בהגדרת תכונות הן של חפצים והן של מושגים מופשטים . אפילו להגדיר כיסא קשה . נסא ותראה שזה לא פשוט בכלל .
אם קשה להגדיר ''כיסא'' שהוא גשמי שער בנפשך כמה קשה להגדיר ''מוסר'' שהוא מושג מופשט ולא מהפשוטים .

לכן במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .'' [סוף ציטוט]

אכן עירן מפרש בחלק הראשון של תגובתו את המשפטים שציטט ממני.

אך בחלק השני של תגובתו הוא מציע את העקרונות שלו
(בהנחה שיהיו מקובלים גם עלי), וכך כותב עירן [ושימו לב שבשורה השניה
כותב עירן ''אני מציג עקרונות אלה'']:

''לכן במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .''

ברשימה זו בסוף סעיף 2 בפירוש נאמר שלפי עירן יש לכבד
את העקרון של ''דין שווה לכולם''. אין דרך אחרת לפרש את הכתוב,
גם ברמת התוכן וגם בהקשר של הפיסקה האמורה בטקסט בכללותו.

ונקודה נוספת שכבר הזכרתי בהודעה קודמת:
זכור לי היטב שאריה עירן הציג מספר פעמים עוד לפני התגובה
המצוטטת את העקרון של 'דין שווה לכולם'. אך בשל הגבלת החיפוש
במאמרים באתר לשנה אחת מקסימום אין גישה נוחה לאיזכורים מוקדמים
אלה. אך אפשרות החיפוש בטווח של התגובות שפורסמו באתר גם ב-‏2007
מצויה בידי דוד סיון, ואשמח אם יעשה חיפוש שכזה וישתף אותנו בתוצאות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131590
[•] התוספת שתופסת
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:03)
בתשובה לסתם אחד

חיפשתי ומצאתי
[•]...
תגובה נוספת של אריה עירן
בה הוא בפירוש מצהיר
שהוא מאמין בעקרון של
דין אחד לכולם
שימו לב לשורה האחרונה:

''אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 8:55)
כל אמירה שלי שאינה זוכה להפרכה מסודרת ונתקלת בפסילה חיוורת , לא רציונלית וחמקנית מחזקת את עמדתי , על זה אני מודה לך .
קישקשת על מוסר די הרבה ושוב כעת . אבל ברגע של אמת כשהלכתי לקראתך והשמעתי אמירה מוסרית אחת או יותר , בום ! נפלת שדוד . התברר לך כבזק שיש לי עמדה מוסרית ולך אין .
אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

גם כאן הדיון הוא על מוסר, והמשתתפים הם עירן ויוסלה.
גם כאן אריה עירן כותב בפירוש:
''אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

ומכך ניתן להבין שדחייתו של עירן את העקרון 'דין אחד לכולם'
בהודעתו אתמול היא שקרית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131592
התוספת שתופסת את הצ'ופציק
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:35)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן כתב ביום שלישי, 28/04/2009:

''לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה.''

עירן כתב בדצמבר 2008:
''אני לא , לא , לא חסיד של דין אחד לכולם .
התבלבלת !''

ב-‏6.3.2008 כתב אריה עירן:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' . יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .''

והרי לכם כל הסיפור הנוגע ללב
של עירן המדחיק ודוחה גם את העקרונות
שהוא עצמו מציב ומנסח:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון
''דין אחד לכולם''''
כפי שהוא כותב לפני קצת יותר משנה.

ליוסלה יש כנראה זכרון
של פיל.
חבל שאריה עירן משקר כשזה נוח לו.
ועוד יותר חבל שדוד סיון
נחלץ לעזרתו
כאשר חיפוש פשוט היה מגלה
את האמת בשניה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131608
אי הבנת הטקסט .
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 18:54)
בתשובה לסתם אחד

טרחת לצטט
''הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה''
כלומר ברור לגמרי שזה כלל ל-ב-ח-י-נ-ה .
אני במפורש כותב שאת הכלל הזה צריך לבחון .
זה נכתב מתוך ציפיה שאתה תגן על הכלל הזה ואני אתקוף אותו .
אני תוקף את הכלל הזה , כי אינני מסכים איתו !

אתה יודע מי !

http://www.faz.co.il/thread?rep=131591
אתה, יוסלה, ממשיך לטעות!
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:25)
בתשובה לסתם אחד

א. מסתבר שאינך מבין איך עובד מנגנון החיפוש. אז במקום לשלוח מייל, כפי שקובעים כללי המערכת, ולשאול אתה מפזר האשמות מופרכות. אם היית שואל היינו ברצון מסבירים לך שאם תבחר את תקופת החיפוש ''ללא הגבלה'' הרי שתוכל לחפש בין דברים שנכתבו כאן מיומו הראשון של הפורום. אם היית נוהג כך לא היית חוסך את כתיבת הפיסקה האחרונה בהודעתך

ב. טוב שהחלטת (לפחות בשלב זה) להתמקד בתוכן ההודעה של אריה ולא בכתיבת האשמות מופרכות.

ג. בחלק השני של הודעתו המצוטטת עירן בעצם מציע עקרונות לדון על עמדתך. הרי כתוב שם, ''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=111926).

ד. אין לי שום חובה לשכנע אף אחד ובמיוחד לא אותך.

ה. הערה כללית: כבר למדתי מזמן והגעתי למסקנה שעם דעותיך ודעותיו של אריה אינני מתווכח. מצד שני אני נוהג, כאשר זה נראה לי, להציג את הסתירות או את הבעיתיות של גישתכם. הפעם הבעיה שלך היא אי הבנה ובעקבות הביקורת על כך הפרחת האשמות מופרכות רבות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131593
עירן משקר, ודוד סיון מסיט את הדיון ליוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:52)
בתשובה לדוד סיון

קצת צניעות לא תזיק גם לך.
קרא את ההודעה שלמעלה
ותבין שטעית בפרשנות שלך את
הטקסט של עירן.

ב-‏3. 6. 2008
אריה עירן כותב:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם''''.

ב-‏29. 2. 2008
אריה עירן כותב:
''אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

אכן דבר והיפוכו,
שמשמעותו בהקשר הזה
היא שעירן פשוט משקר
כי זה נוח לו.

דוד סיון,
במקום לעשות חיפוש
פשוט שהיה מספק לו
את ה'הוכחות' להן הוא
זקוק,
בחר להשתמש בהזדמנות
שחשב שנקרתה לפניו לזרוק
רפש על יוסלה - הטענה
החוזרת כמו דיבוק אצל
סיון על כך שיוסלה 'דמגוג'.

אפשר גם להתנצל לפעמים
כאשר טועים, דוד, זה לא
יפחית מכבודך, להיפך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131596
יוסלה עברת את הגבול
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 15:43)
בתשובה לסתם אחד

א. הנה ההודעה (http://www.faz.co.il/thread?rep=131578) שכתבתי הבוקר בשעה 6:26:
''תקרא בעיון את המקור ותראה שאתה טועה
בשלב זה ההודעה של עירן עליה אתה מסתמך מפברואר 2008 (תגובה 111926)
עוסקת למעשה בפרשנות של עמדתך. לכן יוסלה תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן''.

ב. במקום להתייחס אל ההודעה ברצינות מרגע שקראת אותה ולבדוק את משמעותה בחרת לעשות טריקים דמגוגים (הוצאה מהקשר) ולפזר האשמות מופרכות לרוב. לבסוף אחרי כ-‏5 שעות בדקת את התגובה 111926 כולה ולא הצלחת להראות שאני טועה.

ג. ההודעה (תגובה 131578) עדין נכונה כשהיתה. הרי אפילו אתה הלכת לחפש מקורות אחרים כדי שאולי תוכל לבסס את טענותיך...

ד. החוצפה היא שלאחר כל זאת אתה ממשיך לטעון טענות מופרכות ביחס לדברים שכתבתי כאן. החוצפה היא שלאחר כל זה אתה מתחנן שיתנצלו בפניך. תשכח מזה. על מעשי הדמגוגיה החצופים שלך רק אתה יכול להתנצל.

ה. שוב נוכחנו שיוסלה, כמו בעלי תוויות אחרים, נוטה להסתבך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131614
דוד סיון טועה ומטעה, אריה עירן סתם משקר.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 21:03)
בתשובה לדוד סיון

הנה ציטוט תגובה משל אריה עירן בה
הוא מצהיר באופן שאינו משתמע לשתי
פנים שהוא תומך בעקרון 'דין אחד לכולם':

''קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008

אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' .
יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .''

אבקש מחבר הלצים לרדת מהעץ הגבוה
עליו טיפסו, לאט לאט ובזהירות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131615
יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 21:52)
בתשובה לסתם אחד

ככל שאתה מוסיף ציטוטים יותר מבינים שאתה לא מבין טקסט

כל הציטוטים האלה מכוונים להראות שאתה לא מקיים את מה שלטענתך צריך להיות המוסר . אלה אינם הדיעות שלי אלה הם הדיעות שלך .
מה שאתה רואה כאילו הם דיעותי זה הראי בו אתה משתקף , לא אני .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131622
יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:23)
בתשובה לסתם אחד

חשפתי את העובדה שבמקרה ספציפי הוצאת דברים מהקשרם כדי
ליצור מצג שווא - מעשה דמגוגי (http://www.faz.co.il/thread?rep=131596). אתה מעדיף להמשיך
להתרוצץ ולהסתבך במכנסיך המופשלים; ממשיך להציג דברים מחוץ
להקשרם כאילו זה לא קרה - כאילו לא נחשפת.

כמו שזה קורה עם דמגוגים אחרים אל תצפה שהאמינות שלך תשתפר כל
עוד לא הוכחת שאינך עוסק בשקר ובדמגוגיה. כעת חובת ההוכחה
היא עליך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131625
לא חשפת ולא בטיח. אם זה עוזר לאגו שלך אז בבקשה.
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:40)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=131629
יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131622)!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:00)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=131609
השקר של יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 18:57)
בתשובה לסתם אחד

טרחת לצטט
''הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה''
כלומר ברור לגמרי שזה כלל ל-ב-ח-י-נ-ה .
אני במפורש כותב שאת הכלל הזה צריך לבחון .
זה נכתב מתוך ציפיה שאתה תגן על הכלל הזה ואני אתקוף אותו .
אני תוקף את הכלל הזה , כי אינני מסכים איתו !

http://www.faz.co.il/thread?rep=131619
עירן סיון
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 4:53)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה מתפלא על שדוד סיון יוצא למסע שכזה
ללא ציוד מתאים, ובחפזה שאינה אופיינית לו כלל:

אריה עירן כתב במרץ 2008
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון 'דין אחד לכולם'.''
ומוסיף מיד ש''יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה''.
[ראה הנוסח המלא של ההודעה למטה]

מזה ברור שעירן בעד 'דין אחד לכולם'.

אך לפני יומיים, בתגובה ליוסלה, כותב
עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה.''
[ראה הנוסח המלא של ההודעה למטה]

גם בעל קשיי למידה כעירן חייב להודות
שיש כאן סתירה מוחלטת.

אך לא, - עירן יוצא למסע הכחשה, הדחקה והכפשה,
ומשום מה, דוד סיון מצטרף אליו באופן האומר דרשני,
אולי משום שהוא רואה במקרה הזה הזדמנות 'להוכיח'
שיוסלה אכן 'דמגוג' כפי שסיון ניסה לטעון בעבר.
היילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו (או משהו כזה)?

הכי מצחיקה בכל האירוע הזה היא התגובה
של הצופיה, אשר מוצא כאן אמתלה לחזור ולפזר
סימני קריאה ביד נדיבה וברוח ההסטרית המוכרת
לנו מתגובותיו לטבח האוכלוסיה הפלסטינית של עזה
בדצמבר 2008.

את מה שצריך להוכיח,
יוסלה אכן הוכיח.
אך כדי שעירן, סיון, לא ירגישו מקופחים,
הנה בית משיר שכתב
א. אמיתן, והלחין יצחק לוי:

במדינת הגמדים רעש מהומה
הצבא לבוש מדים יוצא למלחמה
ובראש הגדוד צועד אצבעוני המפקד,
הוא לבוש כובע פלדה ובידו סיכה חדה
לה לה לה לה...

והנה להנאתכם שתי התגובות
של אריה עירן במלואן (כדי להסיר
כל ספק), האחת ממרץ 2008, והשניה
מאפריל 2009. בשתי ההודעות
אריה עירן מנהל קרב כושל נגד יוסלה
בנושא המוסר - עד כדי הסתבכותו
בסתירה גמורה:
בהודעה הראשונה
עירן מציג את הכלל 'דין אחד לכולם' כככל
המייצג את תפישתו, ועוד נוזף ביוסלה על
שכביכול אינו חפץ לקיים את הכלל.
בהודעה השניה דוחה עירן את הכלל
לחלוטין, והפעם בגלל שיוסלה
לפי דעתו של עירן כן שואף לקיים
את הכלל.

המסקנה די פשוטה:
אריה עירן טוען שהוא פועל לפי הכלל 'דין אחד לכולם'
כאשר נדמה לו שיוסלה אינו פועל לפי הכלל,
ואריה עירן טוען שהוא אינו מאמין בכלל 'דין אחד לכולם'
כאשר נדמה לו שיוסלה אכן פועל לפי הכלל.

יוצא מכך שאריה עירן מצהיר על דבר והיפוכו
רק בגלל שיוסלה עושה כך או אחרת.
בקיצור עמוד שדרה מוסרי של סביבון,
או סתם סחבה רטובה.

והנה שתי ההודעות בהן מדובר במלואן:
-------
קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 18:31)
בתשובה למיכאל שרון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' .
יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .
כדי לחמוק מזה הוא פתח במיתקפה על אישיותי ועל המבנה הנפשי שלי . אתה משתתף בזה ואני מציע לך לחדול מזה .
אם אתה סבור שהערבים בכלל והפלסטינים בפרט אינם מפריעים להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל , כתוב על זה . אם אתה חושב שהם אינם מיכשול או ''דלת'' כפי שכתבתי תראה שדעתי שגויה . לאישיותי אין קשר לדיון .

-------
יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 12:46)
בתשובה לסתם אחד הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה ,
על פי הכללים שלך חשוב מאד מ-א-ד
מה עושים האחרים .
על פי הכלל שלך כשהערבים רוצחים
הם ראויים שיירצחום .
ואם הצו הקטגורי של קאנט מקובל עליך
לא עלי
הרי שמעשיהם השפלים של הערבים
ראוי שיהיו חוק אוניברסלי .
כך שאני מבין את הדברים מצויין . זה אתה שעיוור לכללים שלך .
את המוסר שלי פשוט אינך יודע כי לא כתבתי ולא הסברתי .

-------

קשה לעיתים להדגים את היעדר העקביות
הלוגית והמוסרית אצל אריה עירן, גם כאשר
מדובר בהודעות סותרות בבירור, כי אצלו גם
ההפכים אינם מדויקים - הכל, כולל השימוש
בשפה, מבולגן כבמין עיסה שיצאה ממטחנת
בשר ישנה. וחזרנו לניקנוק.

גם הפרשנות שעירן נותן לעקרונות אותם הוא
מזכיר בשם, מוזרה עד מגוחכת. בעקרון 'דין אחד
לכולם' הוא משתמש לעיתים כדי לדבר על
שוויון משפטי של אנשים שונים, אך ברוב המקרים כדי
לטעון שאם 'הערבים רוצחים' אז גם לנו מותר
לרצוח - דין שווה לכולם.

שוכח עירן (ואולי לא הבין זאת מעולם) שהעקרון
'דין אחד לכולם' לא נועד להבטיח 'התנהגות שווה'
לטוב או לרע של בני עם או תושבי מדינה,
אלא שוויון בפני החוק.

עירן לוקח עקרון שנועד למנוע אפליה בפני השופט,
ומשתמש בו כדי להצדיק פשיעה נוספת (תוך שימוש
פרברטי במונח 'שוויון').
וזה כמובן עיוות מוחלט של העקרון.

הבלבול המושגי העמוק שאופייני לדברי עירן,
פושה לכל טקסט שהוא כותב, וקצרה היריעה
מלנתח את הסתירות הפנימיות והחיצוניות
בתגובותיו של הנ''ל. אך נדמה לי שעיון בתגובותיו
של יוסלה בשנתיים האחרונות להודעותיו של אריה
עירן יכול לספק ביקורת ואנאליזה די מקיפות של
עבודתו של עירן ומשמעותה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131621
יוסלה לא הבין , לא מבין ולא יבין לעולם .
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 5:59)
בתשובה לסתם אחד

השירשור ההזוי הנוכחי מענין מעט מאד קוראים . את יוסלה האובססיבי להשחיר אותי ואותי מעט , כמי שניסה להראות שיוסלה טועה .
כפי שאני רואה את הדברים , יוסלה הסבור שהוא בעל עקרונות מוסריים גבוהים תקף את התייחסויותי לפלסטינים . אני ניסיתי להראות שהעקרונות המוסריים הללו שגוים .
מייד כשהתברר ליוסלה שלא יוכל להתמודד הוא פתח בסידרה של סילופים , חצאי אמיתות , שקרים והכפשות , כולל התייחסות לגופי במקום לדברי ועד להערות כתיב .
אפילו הערות של דוד סיון שאינו מאוהדי לא זכו להבנה אצל יוסלה . הוא אינו רוצה להבין ולזה אין תרופה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131626
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 7:09)
בתשובה לסתם אחד

אריה,
אם עוד לא שמעת, אז אין הנחתום מעיד על עיסתו,
והערות כגון: ''השירשור ההזוי הנוכחי מענין מעט מאד קוראים''
מעידות יותר עליך מאשר על תגובות הקוראים באתר.

מתגובותיך הנזעמות-מתלהמות לחשיפה של סתירה
כה ברורה בדבריך, אפשר רק להסיק שמצאת ענין רב
בדברי יוסלה.

גם צופיה הגיב בהתלהבות רבה, אם גם בקיצור נמרץ
שהסתכם בחרחורים קלים וריבוי סימני קריאה.

מההערות של דוד סיון ניתן היה להבין בעיקר שבראותו
מה שנראה לו כהזדמנות 'להוכיח' שיוסלה הוא אכן 'דמגוג'
קפץ על ההזדמנות כמוצא שלל רב, אך שכח לקרוא את
הטקסטים הנוגעים בדבר בתשומת לב מספקת.

אני מאמין שכך התרשמו רוב הקוראים מחילופי הדברים,
ואם אני טועה בהערכתי אשמח לשמוע גידופים נוספים
ממכחישי הטבח בעזה המסתופפים ב'ארץ הצבי'.

אתה רואה, אריה, יוסלה ממשיך לכתוב בגלל שראשית, הכתיבה גורמת
לו הנאה, ושנית, יש סיפוק מסוים בלראות את ההתפתלויות של גזענים
יהודיים ישראלים אשר אינם מודעים לעצמם ברמות שלא תתוארנה.

ובין החברה שאינם מודעים לעצמם, לא בכתיבתם ולא במעשיהם האחרים,
ולא בעמדותיהם הפוליטיות-חברתיות, אתה אריה זכית כבר מזמן במקום
הראשון. תגובותיך הן כר נרחב לאנאליזה ספרותית ופסיכולוגית של הנפש
הישראלית ותחלואיה.

באופן פראדוקסאלי ניתן לומר שאריה עירן האיש כלל אינו הנושא כאן,
אך הדרך היחידה לדון בנושא היא לדון באריה עירן. והסיבה לכך היא
בעיקר העובדה שכל מעשיו ומאמריו של אריה עירן סובבים סביב לו ולאישיותו.
והסיבה המשנית לכך שאנו מוצאים עצמנו דנים שוב ושוב באריה עירן היא
שאופן הכתיבה וההתנסחות של עירן מלאים במוקשי הגיון המתפוצצים לך
בידיים בכל פעם שאתה ניגש עם מיטב הכוונות לדון בנושא כל שהוא. הכתיבה
והסגנון והסתירות הפנימיות הפכים בלית ברירה לנושא הדיון, ומיד כמובן
זה גורר את אישיותו של הכותב אל תוך הדיון - מדוע הוא כותב כך, ומה קרה
לו בדרך לפורום.

אכן, עדיין רב הנסתר על הנגלה,
ויוסלה לא הבין, לא מבין ולא יבין לעולם עד תום.
זה טבעו של עולם.

עירן, המתימר לדעת דברים עד תומם ובהחלטיות
גוזר את הקופון של הקיום הישראלי (ושלו בכלל זה)
קצר מדי. לגייס את דארווין ומלתוס וכל מעשה טרנספר
ורצח עם בהסטוריה לעיצוב העתיד של ישראל, זה
חלום בלהות ערפדי מסרט סוג ב'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131630
יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131596, תגובה 131622)!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:04)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=131632
יוסלה איפה הסמירקלקעס?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 9:40)
בתשובה לסתם אחד

''אני מאמין שכך התרשמו רוב הקוראים מחילופי הדברים,
ואם אני טועה בהערכתי אשמח לשמוע גידופים נוספים
ממכחישי הטבח בעזה המסתופפים ב'ארץ הצבי'.''

איפה ההגיון במה שכתבת למעלה?
- אתה מאמין שרוב הקוראים התרשמו שאתה צודק בויכוח האינסופי עם עצמך והעולם
- אבל אם אתה טועה והם לא התרשמו ממך לטובה - אזי הם מכחישי הטבח בעזה....
נו,באמת?
מציע שתפסיק לכבות סיגריות על כפות ידיך

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.