פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לmendes3@zahav.net.il, 27/10/08 14:13)

http://www.faz.co.il/thread?rep=123366
ביהדות יש מצווה לרצוח
עמיש (יום שני, 27/10/2008 שעה 16:18)
בתשובה לmendes3@zahav.net.il

אפילו חובה לרצוח.
לדוגמה - מצוות לרצח מספר דברים:

ז כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן-אִמֶּךָ אוֹ-בִנְךָ אוֹ-בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ, אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ--בַּסֵּתֶר לֵאמֹר: נֵלְכָה, וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים, אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ, אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ. ח מֵאֱלֹהֵי הָעַמִּים, אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיכֶם, הַקְּרֹבִים אֵלֶיךָ, אוֹ הָרְחֹקִים מִמֶּךָּ--מִקְצֵה הָאָרֶץ, וְעַד-קְצֵה הָאָרֶץ. ט לֹא-תֹאבֶה לוֹ, וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו; וְלֹא-תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו, וְלֹא-תַחְמֹל וְלֹא-תְכַסֶּה עָלָיו. י כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ, יָדְךָ תִּהְיֶה-בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ; וְיַד כָּל-הָעָם, בָּאַחֲרֹנָה. יא וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים, וָמֵת: כִּי בִקֵּשׁ, לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבֵּית עֲבָדִים. יב וְכָל-יִשְׂרָאֵל--יִשְׁמְעוּ, וְיִרָאוּן; וְלֹא-יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת, כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה--בְּקִרְבֶּךָ. {ס}

יג כִּי-תִשְׁמַע בְּאַחַת עָרֶיךָ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לָשֶׁבֶת שָׁם--לֵאמֹר. יד יָצְאוּ אֲנָשִׁים בְּנֵי-בְלִיַּעַל, מִקִּרְבֶּךָ, וַיַּדִּיחוּ אֶת-יֹשְׁבֵי עִירָם, לֵאמֹר: נֵלְכָה, וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים--אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתֶּם. טו וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ, הֵיטֵב; וְהִנֵּה אֱמֶת נָכוֹן הַדָּבָר, נֶעֶשְׂתָה הַתּוֹעֵבָה הַזֹּאת בְּקִרְבֶּךָ. טז הַכֵּה תַכֶּה, אֶת-יֹשְׁבֵי הָעִיר הַהִוא--לְפִי-חָרֶב: הַחֲרֵם אֹתָהּ וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּהּ וְאֶת-בְּהֶמְתָּהּ, לְפִי-חָרֶב. יז וְאֶת-כָּל-שְׁלָלָהּ, תִּקְבֹּץ אֶל-תּוֹךְ רְחֹבָהּ, וְשָׂרַפְתָּ בָאֵשׁ אֶת-הָעִיר וְאֶת-כָּל-שְׁלָלָהּ כָּלִיל, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ; וְהָיְתָה תֵּל עוֹלָם, לֹא תִבָּנֶה עוֹד. יח וְלֹא-יִדְבַּק בְּיָדְךָ מְאוּמָה, מִן-הַחֵרֶם--לְמַעַן יָשׁוּב יְהוָה מֵחֲרוֹן אַפּוֹ, וְנָתַן-לְךָ רַחֲמִים וְרִחַמְךָ וְהִרְבֶּךָ, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע, לַאֲבֹתֶיךָ. יט כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר אֶת-כָּל-מִצְו‍ֹתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--לַעֲשׂוֹת, הַיָּשָׁר, בְּעֵינֵי, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. {ס}

http://www.faz.co.il/thread?rep=123397
ביהדות יש מצווה לרצוח
סתם אחד (יום שני, 27/10/2008 שעה 21:35)
בתשובה לעמיש

זה לא רצח, זה שיפוד בוגדים לפי דין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123407
ביהדות יש מצווה לרצוח
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 6:55)
בתשובה לעמיש

אפשר לומר, שכאשר יהודי בא לקיים מצוות אלה, עליו להתגבר על מחסום תרבותי שנובע מהיהדות עצמה. לכן גם ההדגשות ''לא תחמול ולא תכסה''.
בעוד מוסלים ערבי, שבא להרוג מסבות כלשהן, אינו נתקל במחסום כזה - רק בשאלת ההתנגדות הטכנית שתעמוד לפניו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123410
כלומר היהודי רוצח מתוך עקרון
עמיש (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 7:52)
בתשובה לסתם אחד

למרות שיש לו התנגדות פנימית?
זה נהדר - רצח מסיבות עקרוניות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=123422
כלומר היהודי רוצח מתוך עקרון
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 14:56)
בתשובה לעמיש

כלומר, השופט מוציא להורג מתוך עקרון, למרות שאיננו תליין מקצועי.
כלומר, החייל הורג מתוך עקרון, למרות שהיה מעדיף לקרוא על זה בחדשות.

מכל מקום, אני מסכים אתך שהדוגמא של עבדאללה אינה טובה.
מאחר וכל מערכת פוליטית רואה בהרג כלי לגיטימי (ואף חיוני) בנסיבות מסוימות, והפנים הפוליטיים של היהדות ושל האסלאם אינם יוצאים מכלל זה, התנקשות פוליטית אינה מוכיחה את טענתו של מנדס.
כדי להוכיח אותה, צריך להשוות את ההתנהלות האזרחית הרגילה בשתי התרבויות: לפני ''מתן התורה'' שלהם, ההנחיות שבתוך ה''תורה'' הזו עצמה, והדרך בה השפיעה לארך זמן על ההתנהלות ההיא.
לי נראה די בבירור, שהחברה המוסלימית, שקיימת בעיקר באזורים הדומים לערב הקדומה מבחינת עולם הערכים הבסיסי - בושת המשפחה, נקמת דם, סכסוכים אלימים על דברים של מה בכך, יחס סלחני עד מעריץ לשקר, ועוד - שונה בזה מהמקובל בעולם המערבי-יהודי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123423
כלומר היהודי רוצח מתוך עקרון
(יום שלישי, 28/10/2008 שעה 14:58)
בתשובה לעמיש

ציטוט של כמה פסוקים מהתורה כהוכחה ללגיטימיות של רצח ביהדות (מה גם שהמקרה הנ''ל הוא לא רצח אלא עשיית דין)
הוא ניסיון נואל לעשות גזירה שווה ל''פסקי דין'' של האיסלאם בנוגע להיתר לרצח ''כופרים'' כשברור שאין כלל מה להשוות.
חוץ מזה, שכיום אין הרבה רלוונטיות למקרים כאלו ואחרים המצוינים בתורה, כי אין סנהדרין וכיו''ב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123426
ויץ יפה מאד
עמיש (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 15:27)
בתשובה לyitz589@gmail.com

לצטט כמה פסוקים מעוקמים מדרשה של איזה אימאם או תרגום מעוות של הקוראן - זה בסדר, להביא פסוקים מפורשים מהתורה זה לא בסדר...
אכן מוסר הוטנטוטי.
ואגב, הבאתי רק חלק קטן מהמקרים בהם היהדות מצווה לרצוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123428
ויץ יפה מאד
(יום שלישי, 28/10/2008 שעה 15:43)
בתשובה לעמיש

ומה שאתה מצטט מהתורה זה לא מעוקם ומעוות?
אז רק המוסר שלך שקורא לציטוטים כאלה מהתורה כמצווה לרצוח הוא הנכון בעיניך!
זה באמת מוסר הוטנטוטי (ואף חמור מכך).
לא מצאתי עדיין אף רב שאמר ללכת ולקיים את מצוות התורה האלו, לעומת מספר אימאמים שבדרשתם ציינו בלהט על איך שצריך להעניש את הכופרים (ראה ערך ראאד סלאח, המופתי של ירושלים חוסייני ועוד ועוד דוגמאות מיני ים).

http://www.faz.co.il/thread?rep=123430
אם התורה מעוותת בעיניך
עמיש (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 15:50)
בתשובה לyitz589@gmail.com

אז אין הרבה מה להמשיך.
אבל העובדות ברורות, המקרא מפורש, שחור על גבי לבן, תורת ישראל המקודשת שבאה לנו בדואר ישיר מאלוהים קוראת לרצח אנשים בגלל שטויות.
האם מישהו יכול להביא ציטטות דומות מהקוראן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=123432
אם התורה מעוותת בעיניך
(יום שלישי, 28/10/2008 שעה 16:11)
בתשובה לעמיש

אז כאן נעוץ ההבדל בתפיסתנו : אני טוען שאת התורה לא ניתן להבין פשוטה כמשמעה ולשם כך יש את התורה שבע''פ שהיא באה לידי ביטוי בגמרא, משנה, הלכה.
אתה אומר שניתן להביא מהתורה דברים כהוויתם.
חוץ מזה, מה אתה שש לקבוע כי אלו שטויות? אלא אם אינך מאמין בקיום אלוהים או בורא לעולם, או אז תגיד שגם התורה היא שטויות ומי זה בכלל אלוהים שיגיד לנו מה לעשות.
לגבי ציטטות מהקוראן אין זה כלל משנה לעניין שיותר מדי אנשי דת מוסלמים מוצאים צידוק לטרור נגד אזרחים תמימים בתואנות מעוותות כמו האנשים שהזכרתי לעיל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123433
אני מסכים עם המשפט האחרון שבדבריך
עמיש (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 16:16)
בתשובה לyitz589@gmail.com

אבל זה לא משנה כלל את העובדה שהטענה כאילו הדת המוסלמית מצווה על רצח יותר מאשר הדת היהודית היא טענה שקרית שאין לה כל בסיס בכתובים.
התורה מצווה על רצח אנשים ועמים שלמים מסיבות מטופשות וחסרות כל בסיס אנושי ומוסרי.
כל התירוצים הטוענים שצריך לפרש את הדברים רק על סמך מה שנאמר עליהם במהלך הדורות אינם עומדים במבחן הבסיסי של יושר והגינות איטלקטואלית

http://www.faz.co.il/thread?rep=123435
אני מסכים עם המשפט האחרון שבדבריך
(יום שלישי, 28/10/2008 שעה 16:29)
בתשובה לעמיש

אין לי שום עניין לקבוע באיזו דת יש יותר ציוויים על רצח, אבל חורה לי שבאים לגזור גזירה שווה בין הדתות ולהשוות את הקלקולים של האיסלאם לעומת היהדות.
לגבי המשפט השני שלך - הבסיס האנושי והמוסרי שלך רעוע מאוד אם הוא בנוי על אמות מידה ''אוניברסליות'', אם בכלל.
בוא תגיד על מה אתה מתבסס בקובעך כי דברי התורה הם לא אנושיים או מוסריים, בעיני אין מוסר יותר נכון או צודק מהמוסר של התורה בכל תחום שרק תרצה : משפט, חברה, מדינה, משפחה וכו'.
אתה צריך ''קילומטרז' '' רב מאוד בעיון וניתוח דברי התורה בשביל להיות ברמה של מבקר את דבריה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123439
העובדה שאתה רואה בתורה
עמיש (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 17:09)
בתשובה לyitz589@gmail.com

מוסר נכון וצודק מעידה יותר מכל עליך.
התורה היא ספר קדום המשקף את ההתנהגות האופיינית לאותה תקופה ואינו מתאים לאדם הסביר הרוצה לחיות את חייו בשקט.

מכל מקום אם הרעיון של רצח אנשים בגלל חילול שבת או לבישת שעטנז קוסם לך, תוכל לנסות ולגור זמן מה באיראן או בסעודיה ולראות אם המודל הכללי של מדינה דתית מתאים לך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123440
העובדה שאתה רואה בתורה
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 17:27)
בתשובה לעמיש

כאן אתה טועה טעות מרה.
התורה היא לא ספר קדום והיא רלוונטית לכל תקופה שרק תרצה (על איזו תקופה אתה מדבר בכלל ?), מה שכן זה לא מסתדר עם הרצון שלך לחיות את חייך בשקט בלי אחריות על כלום, מה זאת אומרת, שאנשים שהולכים על פי התורה לא רוצים לחיות בשקט ''איש תחת גפנו ותחת תאנתו''?
הבעייה היא בחוסר הבנת התפקיד של האדם בעולם ובפרט זה של האדם היהודי.
נראה לך שאם תהיה פה מדינת הלכה אז היא תהיה דומה לאירן או לסעודיה ויקצצו פה ידיים לגנבים ויתלו חופשי?
אז אתה לא מבין כלום לגבי מה זו בכלל מדינת הלכה על פי היהדות, ואם אני צריך לבחור בין מדינת הלכה לבין מה שהולך כאן כרגע (סוג של מדינה דמוקרטית, מסתבר שרק למגזרים מסוימים היא דמוקרטית) אני בוחר בשתי ידיים מדינת הלכה.
קודם בכלל צריך לראות מה הכיוון של המדינה הזו - יהודית או אוניברסלית רב לאומית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123441
התהום בינינו כה רחבה ועמוקב
עמיש (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 17:35)
בתשובה לסתם אחד

עד כי הוא פוגע בסיכוי לקיים דיון הגיוני.
אין לאדם שום תפקיד בעולם, לא לבודהיסטי ולא ליהודי ולא לאף אחד בכלל.
בדיוק כשם שלנמלים או לחרדונים אין שום תפקיד.
ואם אתה שואל אותי - אני בהחלט מאמין כי אילו ניתנה לאנשי הדת אפשרות לקבוע את אורח החיים בישראל אז בהחלט הם היו הורגים ורוצחים את מי שלא ממלא את הוראות הדת שלהם.
כך פעלו כל אנשי הדת שקבלו סמכות שלטונית ואין שום סיבה שבעולם שהאיאתולות היהודיות תנהגנה אחרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123467
התהום בינינו כה רחבה ועמוקה
(יום רביעי, 29/10/2008 שעה 11:08)
בתשובה לעמיש

אכן, יהודי שלא מאמין שהתורה היא חלק מהותי בחיים שלו לא יוכל להבין מה תפקידו בעולם.
יש משהו מאוד נוח בהסרת האחריות מהאדם ולהגיד שאין לו שום תפקיד.
מטרידה אותי מאוד ההשוואה החוזרת ונשנית שלך למשטרים אחרים (כנראה איסלאמיים לפי הבנתי) כדוגמה למה שעלול להיות אם תהיה כאן מדינת הלכה, זה בערך כמו לשפוך את התינוק עם המים, ובכלל כל הממהרים לקבוע שכל הדתות הם אותו דבר מזכיר לי משהו מהמישור הפוליטי שאנשים אומרים ''ואללה כולם מושחתים, אין במי לבחור'' במקום לבדוק ולחקור ולמצוא את האופציה הכי סבירה.
הפיתרון הזה של פסילת כל משטר דתי מסוג שהוא הוא הקל ביותר, חוץ מזה לא זכור לי שהיטלר או סטאלין או מאו היו דתיים או שלטונם היה מבוסס על משטר דתי.
כנראה שאף סוג של משטר לא חף מטעויות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123468
נדמה שהבעיה אינה בטעויות
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 11:23)
בתשובה לyitz589@gmail.com

נראה שהויכוח בין מי שחושב שרצח והרג הוא תכונה מובנית
של משטרים דתיים, ויש מי שחושב שבמשטרים דתיים אלו טעויות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123476
נדמה שהבעיה אינה בטעויות
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 13:55)
בתשובה לדוד סיון

איפה ראית את הדבר שטענת?

בכתב השיטנה המעוות של עמיש?

אם נוח לך אז שלפחות תהנה מזה. אבל לא נראה לי שדרך חשיבה כה עקלקה וחסר שחר יכולה לגרום למישהו נורמלי הנאה.

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123479
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:24)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123480
אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:28)
בתשובה לדוד סיון

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123481
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:29)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123483
אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:34)
בתשובה לדוד סיון

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123484
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:37)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123485
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:40)
בתשובה לדוד סיון

אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:45)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123505
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 18:06)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123516
אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30)
בתשובה לדוד סיון

אתה תמיד טועה

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123522
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123560
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 15:56)
בתשובה לדוד סיון

אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד טועה

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תגובה 123480

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123572
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 18:22)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123647
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!!
סתם אחד (שבת, 01/11/2008 שעה 11:50)
בתשובה לדוד סיון

הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 15:56)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד טועה

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תגובה 123480

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123654
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (שבת, 01/11/2008 שעה 13:13)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123655
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!!
סתם אחד (שבת, 01/11/2008 שעה 13:18)
בתשובה לדוד סיון

סתם אחד (שבת, 01/11/2008 שעה 11:50)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!!
סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 15:56)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד טועה
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד טועה

אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה.

תגובה 123480

תשתדל יותר

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=123656
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!!
דוד סיון (שבת, 01/11/2008 שעה 13:21)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=123487
אני מסכים עם המשפט האחרון שבדבריך
(יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:48)
בתשובה לעמיש

התורה מצווה על רצח אנשים ועמים שלמים מסיבות מטופשות וחסרות כל בסיס אנושי ומוסרי.
והעמישיות מצווה על הידברות עם לוחמי חפש שאינם בוחלים בהרג מסבות מטופשות וחסרות כל בסיס אנושי ומוסרי, בשתוף פעולה עמם, בהעברה לידיהם בסיסים ומאמנים, בנתינת מתנות ועשיית מחוות לעומתם, ובשליחת חיילים להלחם נגדם כשהם בתנאים המשופרים הללו למחרת.

לגבי התירוצים - עזוב אותך. בוא נדבר על היהדות כמו שהיא, לא על הפרשנות המעוותת והשטחית שלך לספר שאינך מסוגל להתחיל להבין את ההקשרים בהם הוא נכתב.
אך אל דאגה, גם לפי אותה פרשנות - מסית דינו מיתה, ואת האויב צריך להרוג. אינני מכיר שום פרשנות רצינית שטוענת אחרת, ולמעשה אינני מכיר שום פוליטיקה מעשית שמציעה משהו אחר (למעט מיתון מסוים של שיטת ההרג להתאמתה לאסתטיקה המקובלת לפי רוח הזמן, והכל על חשבון משלם המסים כמובן).

http://www.faz.co.il/thread?rep=123429
ע. מישויץ: יפה מאד
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 15:47)
בתשובה לעמיש

למה תמיד כשמתטטים לך קוראן או איזה דיברי אימאם אתה מתחמק מאחריות וטוען שהם ''פסוקים מעוקמים''? אתה חושב שהמוסלמים כה זקוקים להגנתך?

הפסוקים שהבאת מהתורה לא אומרים את מה שאתה אומר שהם אומרים. אתה סתם כזבן בכוונה תחילה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123420
ע. מישביץ': ביהדות א י ן מצווה לרצוח
סתם אחד (יום שלישי, 28/10/2008 שעה 14:46)
בתשובה לעמיש

היכן קראת רצח?

מדובר בהמתת בוגדים, בהוצאה להורג כדין של ''יָצְאוּ אֲנָשִׁים בְּנֵי-בְלִיַּעַל, מִקִּרְבֶּךָ, וַיַּדִּיחוּ אֶת-יֹשְׁבֵי עִירָם.... ''.
אם החוקים האלה היו תקפים היום אז לא היו לנו כל כך הרבה בְּנֵי-בְלִיַּעַל שמשת''פים עם הערבים....

http://www.faz.co.il/thread?rep=123594
כמו בכל ספר חוקים יש גזר דין מוות לנבלות.
סתם אחד (יום שישי, 31/10/2008 שעה 7:11)
בתשובה לעמיש

התורה מצווה לנו חוקים שעמיש לא כל כך אוהב.
שיבוא יום ונזכה לדון מיני עמישים לפי החוקים האלה באם לא יתנהגו כשורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123648
עמיש מעוות
סתם אחד (שבת, 01/11/2008 שעה 11:53)
בתשובה לסתם אחד

אין דין מוות במשפט כרצח.

הוא יודע זאת היטב, אבל משימתו אינה להתווכח ולהגיע לאמת.

מטרתו היא לשקר, להכפיש ולהסתיר את האמת במחיר שנאתו לכל מה שהוא יהודי. כי תורתו הקומוניסטית מחייבת אותו במנהגיה ובכלליה.

חכם ציון

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.