| בשני המקרים, פעל המתנקש מתוך הנחה שמעשהו מהווה חלק ממלחמה שעליה הוא מצווה מצד ''דתו'', האידאולוגיה שלו, או איך שלא תקרא לזה. בשני המקרים הנושא (המלחמה כולה או לפחות יעילות הרצח) שנוי במחלקת.
האם קאדי אינו שופט על רצח? עד כמה שידוע לי, שופטים איסלאמיים דנים במקרי גנבה, למרות שגם היא אינה בין 5 המצוות הראשיות. האם המסלמים רואים בזה סוג של ''משפט חילוני''? האם יש בכלל מבחינתם דבר כזה?
אולי אפשר לנסח זאת, כאילו האיסלאם פשוט אינו רואה ברצח חטא, אלא סטיה חברתית בלתי רצויה בדרך כלל? שהאיסלאם מעודד הריגה במקרים רבים יותר מאשר היהדות, פשוט מפני שהוא אינו משנה כמעט בכלל את עולם הערכים של הג'היליה, הדוגל בהרג כדרך מקובלת מאד ליישוב הרבה עמותים ובושות? ולפיכך הם שופטים על רצח כמו על עבירת תנועה - כדי להשיב את הסדר החברתי (שזה גם אחד מתפקידי השופט), ולא כעל עבירה מהותית (בנגוד למוסר היהודי, או להבדיל ההומאניסטי)? |