http://www.faz.co.il/thread?rep=121646 | |
[•] מיהו מר שרון? | |
ז'יואן חסון (שבת, 30/08/2008 שעה 10:47) בתשובה למיכאל שרון | |
אלו שעוסקים בבנייה, תקומת המולדת והתחדשות?! או אלו שעוסקים כל היום רק בעצמם ומנסים בכל דרך לקבל כספים מהמדינה שלא כדין תוך השחרת פניה של ישראל?! נדמה כי התשובה לכך נהירה לכל בר-בי-רב. בכל מדינה מתוקנת אנשים מסוגך היו עומדים בפני בית דין על חומרת מעשיהם וניצול ציני של חופש הביטוי תוך השתלחות בלתי פוסקת בגורצים שלא עשו לך כלום. ניקולא בגלין, כומר צעיר ומוכשר, העמיד אותך בזמנו במקום לנוכח טענותיך השקריות למכביר כי הנך קתולי שעבר טבילה וכן לנוכח נסינותיך הבלתי פוסקים ליצור ריב ומדון בין הנצרות ליהדות. דבר בזוי הראוי לכל גינוי! נסיונך להציג עצמך כפטריוט הוא בבחינת ''טובל ושרץ בידו...''. הפטריוטיזם כידוע הוא מפלטו של הנבל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121648 | |
יפה לבזות מדען וחוקר תרבות? הרי בשעה | |
מיכאל שרון (שבת, 30/08/2008 שעה 13:27) בתשובה לז'יואן חסון | |
היו לי יותר רעיונות חדשניים בתחומי המחקרי משיהיה (ניתן לשער) לכבודו, מכיריו ומשפחתו ועוד מאות כמוהו, בתקופת חיים שלמה. דברי רעננים, משיבי אויר נקי, טהורים, חדשניים, נוסחי אנרגייה של עשייה וחיים, ומה דבריך? צדקתנות מבאישה ונוטפת רוע, ללא כל שביב של יצירה? למי זה נחוץ? ולמה אתה מתקיף בחסות האנונימיות אדם מזוהה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121650 | |
איך אומרים? יש דין ויש דיין! | |
מיכאל שרון (שבת, 30/08/2008 שעה 13:32) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121652 | |
הדין זה אלוהים | |
תמרה (שבת, 30/08/2008 שעה 13:37) בתשובה למיכאל שרון | |
והדיין זה ישו. אבל עם שני עיניים. יש לך הסבר למה הכנסיה או האוניברסיטה לא מכירות במדען דגול וחדשני כמוך? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121653 | |
עיר התבונה, הקרירות והערב - המעגל השלם | |
מיכאל שרון (שבת, 30/08/2008 שעה 17:10) בתשובה לתמרה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121654 | |
עיר התבונה, הקרירות והערב - המעגל השלם | |
יוסי האחד (שבת, 30/08/2008 שעה 18:27) בתשובה למיכאל שרון | |
ממש מרגש. בא לי לבכות. למה הם עשו לך את זה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121655 | |
אנשים לפעמים מנצלים מצב. למה אוהבים לזכות במפעל הפיס? | |
מיכאל שרון (שבת, 30/08/2008 שעה 18:59) בתשובה ליוסי האחד | |
הייתי ''פיס'' בשבילם. אמרו לי ידידים שהמשגה שלי הוא שיצאתי עם רעיונות עוד בשלב מוקדם ב-BA. לרוב מחכים עד הדוקטורט. גניבת קניין רוחני הוא עניין עתיק. ונפוץ בישראל לרוב במינונים גבוהים יותר מאשר במקומות אחרים, מדורג באתר של משטרת ישראל כמכת מדינה. ולמה הוא נפוץ בישראל? הרבה אנשים אמביציוזיים בצפיפות גדולה. האמביצייה מעבירה אנשים על דעתם, השאיפה לא להיות אנדרדוג אלא לטפס למעלה, לפסגת הכוח, הכסף והמין הקל -שלל הכוח. אז אם מעריכים שיוכלו לטפס על גבו של מישהו והדבר יהיה קל וללא עונש ומחיר, יעשו זאת. כשם שאמר לי באוגוסט 1975 (הפרשה מתועדת, אני מנהל יומן מגיל 13) אחד מראשוני הגנבים, דוב אבן זהב, קולגה ללימודי פסיכולוגיה בשנה ג' כששאלתי אותו אם כלל לא איכפת לו ממני, שהיה קרוב אלי, לאחר שעשה מה שעשה, הוא השיב לי ''אם מישהו נותן לי טרמפ לאילת, אז בכלל לא איכפת לי מי הנהג''. הבעייה היא שדבר גורר רע ממנו, שכן בפרט בהמשך יש שינצלו את מצוקתך לרעה. כפי שכתבתי בהמשך למכתבים שציטטטי למעלה לכמה מראשי הכנסייה ''לא יתכן שמשום שפעם גם נעשו כלפי עוולות מסויימות על ידי נוכלים (בכל מקום יש כאלה) ושילמתי מחיר מסויים, כל זב ומצורע יחוש שאני וולנרבילי וחשוף ויבעט בי תוך גרוי יצריו''. אלא שבמקרה בו ניתקלתי היתה עקירת נטיעות. עקירת נטיעות קיימת לא מצד אויב אלא מצד צורר. הוא משמיד באכזריות לא רק את היוצר, אלא גם את פיריו, את יצירתו. וכך עשו כמה מהחלאות ה''קתוליות'' האלה, שכן לא היה אהוב עליהם ברק מחשבה ואמונה יפה מצד איש יהודי. אם אתה במעמד כאן, לא יגעו בך, אך אם הם מזהים בחושיהם החדים שאתה נטול מעמד, הרי שהחלאות יפעילו כלפיך צוררות לשמה. הרי לא יודו שהם בינוניים והיהודי עולה עליהם, במקום זה יגידו ''זה יהודי אופייני, מתנשא, שכל דבריו זה אפס, שהרי הוא יהודי, לעומתי, יאן, כומר מסלובקיה, שאני באמת, יש לי דברים מיוחדים שאין ליהודי רוצח המשיח הזה והרע מטיבעו, הירוד הזה''. את כל זאת הוא עושה לשיקום הערכתו העצמית self esteem וכאן האנטישמיות, כמערכת מגמדת יהודי מן המוכן, באה לעזרו. ניתקלתי כאן לראשונה בחיי בנטייה עוקרת נטיעות ובצוררות של ממש. הבנתי לראשונה את עניין השואה, שכאשר היהודים הושמו להפקר על ידי הגרמנים, כל זב ומצורע אוקראיני או סלובקי (כדוגמת יאן הכומר הסלובקי האנטישמי) יכול היה לפגוע בהם בכל דרך ואין עוצר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121649 | |
ניקולא בגלין אינו כהן דת, אלא צעיר שכבר איש אינו מגיב וכותב | |
מיכאל שרון (שבת, 30/08/2008 שעה 13:29) בתשובה לז'יואן חסון | |
באתר האינטרנט שלו. אלוהים העניש אותו ועוד יעניש אותו והבוחרים בדרך הרשע והצביעות כמוהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121651 | |
למה את כה תוקף את ניקולא? | |
תמרה (שבת, 30/08/2008 שעה 13:35) בתשובה למיכאל שרון | |
כי למרות שהוא נוצרי יש לו עדיין קצת אהבה לישראל? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121728 | |
אהבת ישראל? לא ממש. הכפשה בשקרים והסתה ללא עוול בכפי | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 7:53) בתשובה לתמרה | |
זה מטעמיו שלו, לדעתי אופורטוניזם צרוף בטון חסוד. קרא את דבריו באתר שלו, הדברים נוטפי קיטש, סכריניים, וביחוד עמומים, כאדם הפונה לישראלים, אבל מסתיר את מחשבותיו ומגמותיו האמיתיות... אותי סגנונו המיימי מחליא, זה סגנון לדעתי של אדם מקורנף וחנף. הוא טוען כל הזמן שהוא פוסע על גבול עדין, ומפיץ גישה זאת, המהדהדת דוחה וחסרת חוט שידרה. נראה לי שלא במקרה הוא כושל להבין שמעריכים אמירה של ממש, דברים ברורים, ולא חמקמקות שמנונית. אגב, השליח פול אמר שבשביל שנאמר אמן על משהו (אמירת אמן היא למעשה הכרה באמינות הדברים ותקןפתם) יש לדבר בשפה ברורה. הפילוסוף וולטיר יצא נגד האובסוקורנטיזם (העירפול) כרעה חולה המשרתת חוגי שעבוד ועריצות. אבל מה לי להלין על מר בגלין, המאמין וכותב על קונספירצייה כלל עולמית של הבונים החופשים להפיץ את השטניות בעולם (נכון, הם תמכו בנאורות ובקידום המדע ובגלין מתגעגע למלוכנות בצרפת ולראקצייה השחורה ורואה בהפצת ידע אויב האמונה - בניגוד אגב לקטכיזם של הכנסייה שאינו רואה סתירה בין מדע, תבונה ואמונה - אף שהוא מציג עצמו בצביעות כנאמן לקטכיזם), ולגבי בגלין וחוגי השחור בכנסייה, המהפכה הצרפתית זו מזימה מייסונית-יהודית. הראקצייה השחורה מכה: הסתת בגלין כנגדי תשובתי: מר בגלין, נהיה לרגע הגיוניים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121730 | |
תיארת את עצמך היטב | |
צדק (יום שני, 01/09/2008 שעה 8:24) בתשובה למיכאל שרון | |
אופורטוניזם צרוף בטון חסוד, הדברים נוטפי קיטש, סכריניים, וביחוד עמומים.. ואתה עושה ההיפך הגמור ממה שאמר לך הפול, ''יש לדבר בשפה ברורה'', אתה מתפלסף, בורח לקצוות ארץ, מציף בפרטים חסרי ערך, ותמיד מתחמק מהעיקר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121736 | |
צא וראה עד היכן הצביעות וההסתה השיקרית מגיעים | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 9:01) בתשובה לצדק | |
מר בגלין המייחס לי דעות אנטישמיות... מגלה לי את אמריקה אודות וועידת הוותיקן השנייה ומגמת ההתפייסות ההיסטורית ופרוגרמת הדיאלוג עם היהדות ודתות אחרות. וזאת בהטיפו לי בהתחסדות, כאילו דעתי הפוכה, במסגרת הסתה פרועה כלפי, מעשה נבלה שאין לו שם: ''ברור הוא... שמיכאל שרון המיר את דתו או מתכוון לכך רק בתוך כוונה להצדיק את דעותיו האנטישמיות... כי נראה לו שזה מקום נוח יותר מאשר להישאר יהודי... [וכאן ניקולא מלמד אותי דבר שאיני יודע, לפי דבריו, מגלה לי את אמריקה. רק מה, כתבתי זאת בעצמי פעמים רבות כל כך, בטון נילהב, על ההתפייסות בין הכנסייה והיהדות, על כך שהאפיפיור יוחנן פאולוס השני כינה במרץ 2000 את היהדות ''אחותנו הבכירה'', כתבתי פעמים רבות על היופי במגמות החדשות בועידת הוותיקן השנייה ב-1962 ועל דחיית האשמת היהודים הקולקטיבית בצליבת ישוע, על מגמת ההידברות וההתפייסות ועוד. מר בגלין, המכנה אותי שקרן, מבצע כלפי בשקרנות, ביוזמתו, מעשה נבלה חסר שם, ועוד בשקר גס שנקל להווכח בו, שהרי דברי מופיעים באינטרנט בנושא, יש רק לחפש בגוגל (''מיכאל שרון'' ''ועידת הוותיקן השנייה'' וכו')]. להלן המשך פניני לשונו של מר בגלין: ''אני רוצה להדגיש שהוא [מיכאל שרון] טועה לגמרי... האמונה הקתולית אינה בכלל אליבי ותירוץ לשנאת היהודים... וזאת מזמן מועצת הוותיקן השניה שפרסם טקסטים המגנים באופן ברור כל גישה אנטישמית בכנסייה. טקסטים אלו אושרו פעמים רבות על ידי טקסטים נוספים והצהרות של בישופים ואפיפיורים מאז, במיוחד האפיפיור יוחנן פאולוס השני שתמיד הזמין לפיוס בין שתי הדתות'' אז בסדר, אני מביא כאן גם את תרומתי לדיון באתרו של ניקולא בגלין בנושא הבא, בסדרה של רשימות. האפיפיור יוחנן פאולוס השני לא הסיר את צלבו כאשר ביקר בכותל המערבי הנה דברי שניכתבו שם בנושא וועידת הוותיקן השנייה, והדברים הם באתרו של מר בגלין מדצמבר 2007. והשמצתו היא מפברואר 2008, וכך, הוא משקר בדם קר, שהרי נכח בדיון. ואני כותב שם בבהירות גם כנגד הצביעות, בסגנוני שהוא passionate כאדם איכפתי, ולעיתים דברים חמים, אוהבים, כמו על יהודי פורטוגל (ראו למטה). כמה שונים הדברים מהסיגנון הקר, המתחסד של מר בגלין. חום ואהבה, ואף תוכחה. והוא רואה בגילויי חיוניות אלה של יהודי חם אנטישמיות, והכל בטון רע, יבש, קר ומחושב (מזכיר לי קצת את מכונת ההשמדה הנאצית הקרה וחסרת הרגש, המאשימה ומבזה את טובי האינטלקטואלים היהודים) כתבתי שם: והרי הכנסייה הנהיגה שינויים רבים בוועידת הוותיקן השנייה ב-1962. זאת ועוד - בקטסיזם של הכנסייה הקתולית, שחובר בחלקו הגדול על ידי התאולוג יוזף רצינגר, לימים האפיפיור בנדיקטוס ה-16 נכתב: ''בשליחת בנו ובמתנת הרוח (Spirit), ההתגלות הושלמה עכשו לגמרי, למרות שהאמונה של הכנסיה צריכה בהדרגה לתפוס ולהשיג את מלוא משמעותה מעבר למהלך מאות שנות הזמן'' (סעיף 73). דהיינו הכנסיה תופסת את עצמה כהולכת ומתפתחת בהיסטוריה, וגינתה פרקים מסויימים בעברה כ''פרקים אפלים''. וכתבתי עוד: האפיפיור התנצל הכנסייה אינה מתכחשת לאחריותה לזוועות שנעשו בשמה בידי קתולים, וב-2000 התנצל האפיפיור, יוחנן פאולוס השני, רשמית על מעשי הכנסייה והאלימות המיותרת שבה השתמשה הכנסייה. גם שלשום התנצל האפיפיור על מעשי הכנסייה. ''אנו לא יכולים לקבל את הבגידה בבשורה הנוצרית של כמה מאחינו, במיוחד באלף השני'', _____________ וכתבתי למטה על יהדות פורטוגל: אם כך, חלק משמעותי מאוכלוסיית פורטוגל הם צאצאי יהודים טובים. צריך לראות את חצי הכוס המלאה :) 16 בדצמבר 2007 10:25, מאת מיכאל שרון נו טוב, אז מה יש לנו כאן? הפורטוגלים לא גרשו את היהודים, אלא היזו עליהם מים קדושים. אולי אהבו את שכניהם, כמו הבולגרים או הדנים את היהודים. אשר לאינקויזיצייה, מעט קט מתברר לו ש''לא כצעקתה'', לא הרגו בשיעורים גדולים, זה מתגלה כיום במידה מכרעת כמיתוס. ואם כך, חלק משמעותי מאוכלוסיית פורטוגל כיום, 10.6 מליון, הם בני יהודים טובים. ___ להלן מידע על פורטוגל (הערה: להפעלת הקישור, אין מנוס אלא לעשות ''העתק'' copy , להכנס לדפדפן, לפתוח את ''קובץ'' file , למקם את הסמן cursor ב''פתח'' 0pen, ושם, הופס, להדביק paste והקישור פותח את הדף המיוחל). אכן, יש משהו בפורטוגלים הללו, ראשית, המוזיקה שלהם נהדרת, שלא לדבר על המוזיקה הפורטוגזית שהתפתחה בדרום אמריקה, מזה שנים רבות הזמר האהוב עלי הוא דוריבאל קאימי dorival caymmi בשירי הדייגים הניפלאים בקולו החם והקסום ומה רע בבוסה נובה? ולפורטוגל סופרים נהדרים. כגילוי דעת, בזמן לימודי בארה''ב, קליפורנייה, אהבתי הגדולה היתה בחורה ממוצא פורטוגזי בשם סוזן קואלהו, שמשפחתה היו מהחקלאים המשגשגים ביותר בעמק San Joquin. אביה, איש נמוך קומה, שחום, בעל כובע בוקרים, נהג לדבר איתי על התנ''ך, היתה להם זיקה נהדרת לירושלים וארץ הקודש. הסרט האהוב עליה ביותר היה ''כנר על הגג'' עם חיים טופול, ואפילו הרביי הרפורמי, שם לימדתי עברית ויהדות, היה אומר לי, תתחתן אתה, היא בנשמתה וניראית ממש כמו אחת משלנו. נו, אז הנשמה היהודית אולי השתמרה דורות רבים? אשר לנצרות, ראה את חצי הכוס המלאה: כשבישראל כה הרבה צעירים הולכים לאשראמים בהודו, ומאמצים איזה גורו מוכה סמים, או מיני דתות וכתות מזרחיות, האם כל כך רעה היא הנצרות, שכל מייסדיה, כולל האפיפיור הראשון, שמעון כאיפא (פטרוס) לא היו לא צ’כים, לא איטלקים, אפילו לא צרפתים או איסלאנדים, אלא יהודים טובים? ואפילו לא יהודים פולנים, יקים או ליטאים, אלא יהודים ארץ ישראלים? כשאני קורא את פאולוס (שאול התרסי) - קרא למשל איגרת אל הרומים, החגיגה של הדיאלקטיקה הפרדוקסלית הניפלאה כל כך מתעצמת וכובשת כמו רומן מתח הכי מופלא, החל מהפרק השלישי, ומדברת ישירות לנשמה וללב בכוח היגיון חובק כל המשולב עם לב ואמונה אדירה וחסד מופלא של רוח הקודש - כשאני קורא זאת, אני חייב לומר לעצמי, האיש הזה חשב בעברית, הלוגיקה הפרדוקסלית, ההיגיון החד, שילוב הלב והחוכמה המתבטאת ביעילות לשונית מופלאה, זה אדם כמוני במובנים רבים, שחושב בעברית צחה, ועם מבנים לשוניים יעילים של עברית, כמו חלום, כאילו לא עברו 2000 שנה מאז. אנא, על תשיב בעקיצה או באירונייה, אף שחשפתי כאן דברים אישיים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121742 | |
שוב אתה מתפלסף ומציף. | |
צדק (יום שני, 01/09/2008 שעה 9:38) בתשובה למיכאל שרון | |
אינך מסוגל להתמקד בנושא אחד, אתה חייב לעבור לעוד 50 נושאים אחרים. ההתפייסות של האפיפיור היא קשקוש אחד גדול. אני מבין שלראש ארגון דתי הנחשב כמי שאינו טועה לעולם, קשה להודות בטעויות ובפשעים שבוצעו בשמו ובהוראתו. אם על הודאה ברורה בכך אוכל לוותר מעט, הרי שעל מסקנות ברורות אין לוותר כלל. בלעדי מסקנות מעשיות שימנעו את החזרה על פשעי העבר, אין להתפייסות זו שום ערך. סתם מילים מהפה ולחוץ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121753 | |
ראשית, רוחב יריעה אינו חוסר מיקוד אלא היפוכו המוחלט | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:32) בתשובה לצדק | |
לשם דוגמא, חשוב על עצמך כשאתה רואה בית או עץ בתוך נוף. זוהי סצינה מלאה. אינך רואה רק עץ יחיד. אתה מסוגל לראות בהינף אחד ריבוי דברים. ואז נניח שאתה מתמקד בבית, הרי אינך רואה משטח, אלא אובייקט תלת מימדי - אתה רואה גם עומק, והעומק כולל פרטים נוספים שאין בחתך דו מימדי. מה עושה מערכת הראייה כאן? כל עין לוקחת תמונה דו מימדית החופפת חלקית אך גם כזאת השונה מזו של העין האחרת. השוני הזה נקרא binocular dusparity והוא מאפשר את הדבר הנהדר הנקרא תפיסה תלת מימדית. גם במוסיקה מערבית בשיא גאוניותה, למשל בזו של יוהאן סבסטיאן באך או פלסטרינה, אינך שומע מקהלה שלמה השרה בקול אחד, יחיד, כמו במקהלה מזרחית, נניח, אלא אתה שומע כמה קולות הרצים באופן סימולטני (כמו שירת קאנון). האם באך והמוסיקה הזאת אינה ממוקדת? חלילה, ההפך הגמור מכך, הקולות הרצים בו זמנית יוצרים תחושת תלת מימד אודיטורית, וזה משהו מדהים. והנה, אתה מקבל ידע מרוכז, במקום לחזור על דבר אחד שוב ושוב ולסלסלו בואריאציות שונות. אך אין זה ידע תיפזורתי, אקלקטי, אלא רכיביו מצטרפים לסצינה לכידה, למשהו הוליסטי או לתמונה כוללת. כהפך הגמור מכך - דהיינו יכולת ההתמקדות בשני דברים או יותר - פגוע הקשב אינו מסוגל להתמקד אף בדבר יחיד, אינו מסוגל לנתח נושא לעומק, והוא קופץ מדבר לדבר ללא כל קשר בין הדברים, רק משום שדבר מה בולט חדש משך את קישבו, ואחריו דבר בולט אחר וכך הלאה. כאן יש גבב, ואין תמונה לכידה, אין סצינה כלשהי העולה מהדברים. הנה, אף אתה השתפרת בכתיבתך ובעומק ראייתך מאז אתה כותב כאן, כושר הניתוח שלך ורמת מורכבותך עלו, ולא אתרברב מדי אם אומר שבין היתר תרם לכך החומר שלי, לפחות מבחינה מתודית, כשם שהישפיע על אחרים לא מעטים. לדוגמא, רשימתך הבאה מזכירה את גישתי, ודומני שלא היית כותב כך לפני שנתיים. ואף תמכתי כאן בדבריך (תחת פסידונים) ואשר לדבריך בדבר מסקנות מעשיות, ימים יגידו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121754 | |
כתבתי: ''צדק צודק בכל מלה'' | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:41) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121755 | |
ראשית, רוחב יריעה אינו חוסר מיקוד אלא היפוכו המוחלט | |
צדק (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:46) בתשובה למיכאל שרון | |
רוחב יריעה הוא חוסר מיקוד כאשר היריעה יוצאת מתחום הראיה, מהנושא הנידון. לגבי המאמר שהזכרת, זוהי דעתי מאז שעיינתי במדורי כלכלה, והבנתי את מה שקורה בתחום הזה. וזה היה לפני עשרות שנים, התופעה איננה חדשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121788 | |
דבר מסויים שאינו מוכר לך ואינו אסוסיאצייה בולטת אצלך הקשורה | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 21:25) בתשובה לצדק | |
לנושא נידון, עדיין יכול להיות לא רק משולב הדוקות עם הנושא הזה, אלא אף מהותי לו. אבל אצל אנשים לא מעטים, בפרט בינוניים ונמוכים ביכולת חלוקת קשב, נושא נידון נישלט על ידי אסוסיאציות *מקדמיות* ומה שאינו שייך לדברים הבולטים בקשב שלהם ביחס לנושא הנידון, ניזרק מהקשב. וזה נראה להם חסר שייכות, ואין הם מקצים מאמץ. מכאן גם התופעה שניתקלתי בה עם מפגרים או גבוליים, שביחס לדברים רבים יש להם נקודת עוורון, והם סבורים בגלל חוסר הבנתם שאתה טיפש יותר מהם. זוהי תופעת הסגירות של המוגבל קישבית. בעל חלוקת הקשב הגבוהה יטמיע את הנקודה, ויזהה את השייכות. בעוד הערמומיות וחלק מהפיקחות המעשית הן אינטואיטיביות וכרוכות ביולוגית באבולוצייה שלנו כיצורים חברתיים האמורים לשרוד עקב ובנוכחות סביבה חברתית, הרי שהחוכמה ויכולת חלוקת הקשב אינן אינטואיטיביות וכרוכות ביכולת לזהות ידע חדש ככזה, לראות נקודות מהותיות חדשות. אלא שהערמומיות היום יומית מקנה לאנשים לא מעטים תחושת יתרון, שביחס אליה החוכמה ניראית לעיתים כסוג של טיפשות, עקב אי הכרה בדברים, נקודות עוורון. שכן האיש אומר לעצמו: אם אני ערמומי, לשם מה להתאמץ הלאה? אין שם שום דבר משמעותי... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121787 | |
תיקון: disparity (ה-U השתרבבה) | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 21:11) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121752 | |
גם בחלק גדול מהספרדים זורם דם יהודי | |
מודי בלוז (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:25) בתשובה למיכאל שרון | |
של המומרים מרצון או מאונס עוד בטרם הגירוש. יש גם קצת דם ערבי, אבל מעט, בשל שהמוסלמים והנוצרים חיו אלו כנגד אלו. היהודים חיו אלו בתוך אלו כאשר שלטו הנוצרים בספרד וכאשר שלטו המוסלמים בספרד. טיבעי שקדושי הנצרות הראשונים היו יהודים, כי היהודים המציאו את המונותאיזם והפיצוה בעולם. יש האומרים שגם במוחמד זרם דם יהודי וכמובן היתה לו אישה -ילדה יהודיה שנולדו לשניהם קדושים גדולים לאסלאם. אבל מעבר לכך, יש המלשינים על היהודים שהביאו למוחמד את השורה בדבר אלוהים אחד, ותירגמו לו חלקים מהתנ''ך ומהברית החדשה. כך שבכל דבר ראשיתי תוכל למצוא יהודי. אבל בודאי לא תוכל להאשים את היהודי על שזרים לקחו את המוצר והפכו אותו ל'דבר אחר', במלוא מובן הביטוי! הנצרות הראשיתית היתה זרם בתוך היהדות והיה לה ויכוח לגיטימי פנימי, כמו שלכת ה'איסיים' היה וכמו המאבק בין הפרושים לבין הצדוקים. הנצרות חדלה להיות יהודית, ולדעתי בגדה במייסדיה שבך שהכניסה רוח חיים לחומר, לאבן, לפסל. מרגע זה, למרות כל הנמקות הנוצרים היום, הפכה הנצרות לעבודת אלילים מתקדמת ומודרנית יותר בתקופתה הקדומה. היום היא כבר נחשבת לעבודת אלילים ישנה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121756 | |
העובדות על מוחמד נכונות. הוא הושפע מהיהודים אך גם מנזיר נוצרי | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:48) בתשובה למודי בלוז | |
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 07/03/2003 שעה 22:22) כאן, במקום הזה, באקלים הזה, ליד הים הטהור הזה, בערים ובהרים כאן, נאמרו דבריהם הכבירים של הנביאים והציויליזציה היהודית היגיעה לשיאה. כאן גם צמחה ממנה הנצרות, במקום זה ממש. תושבי הארץ שנשארו כאן אינם עמלק, שכן בתקופת בית שני הדמוגרפיה מתקופת יהושע בן נון כבר מזמן חלפה מהעולם. אלה בעיקר, לפי מידת הסבירות בני עמנו הקדומים שנשארו כאן, אלא מי? אלה קיבלו עליהם את הדת שנוצרה במכה ומדינה הרחוקות מהאיזור, מאות שנים לאחר החורבן, בעקבות כיבושי שליטי חצי האי ערב המרוחק והתנופה הדתית שעוררו. גם דת מכה ומדינה נוצרה על ידי הנביא בעקבות מגעו עם היהודים - שכן מאיפוא היה יכול להכיר את מסורת נביאי ה'? הנביא הגדול הזה אמנם כועס בסופו של דבר על היהודים, אבל, אינני יודע, לעיתים נראה שעם כל קדושתו של איש-אלוהים, האם אין הוא עשוי גם לרגעים להכנע לחולשות אנוש ככל אדם וכמו נביאים כבירים אחרים? ניתן גם כאן לראות מעין כוונה סמוייה של האל, אם תרצה. והרי ניתן לסבור בפשטות שהיהודים, שדתם קדמונית מדתו, אינם נוטים לקבל את מרות הנביא שהושפע מהם, להבנתם. שהרי לעיתים יקרה ואדם המגיע לכוח פוליטי רב ינהג כמנהג הקיסר, אפילו יהיה נביא - ומוחמד הוא הנביא הגדול היחיד שהיגיע לעוצמה ומנהיגות פוליטית ושליטה על מיליונים רבים, תוך מסע כיבושים ענק. לא משה, לא ישעיהו וירמיהו, לא אברהם, ובוודאי שלא ישוע. וכבר נאמר, גם במקורותינו במשל יותם וגם במקום אחר: ''תן לאלוהים את אשר לאלוהים ולקיסר את אשר לקיסר''. שתי מלכויות ניפרדות. כך, לעיתים עשוי אף הנביא המגיע למעלת קיסר רב עוצמה לגלות זעם כלפי מקור רוחני ממנו הושפע בדברים רבים, וזו חולשה אנושית, שכבר עלתה לעם היהודי ביוקר בהיסטוריה. לפחות האפיפיור הנוכחי תקן עוול היסטורי בשנת 2000 בהגדירו את היהדות כ''אחותנו הבכירה''. אנו עוסקים הרי בהיסטוריה עם אנשים וקיסרויות ומלכויות הקיסר (בניגוד ל''מלכות השם והקודש'' או ל''מלכות שמים''), ולא ישירות עם האל עצמו, בתהפוכות ותהליכים היסטוריים. האם יש מקום למלחמת דת כאן? תושבי האיזור - הרי באופן היסטורי ומבחינת הוויתם, הנצרות והיהדות הרי קרובות להם מבחינת הגנאולוגיה. אין סיבה שיתכחשו למקום ולהוויה הקדושה ממנה עולות היהדות והנצרות -מקומם הרוחני שלהם עצמם. ירושליים, בית אל נצרת, בית לחם, חברון. הרי הנצרות והיהדות צמחו מהם, מרוחם, בקרבה אליהם, משל אולי למומרים, במובן מה. הם המקור הקדוש, גם למה שהתחולל במכה ומדינה ובחצי האי ערב 600 שנה מאוחר יותר. וגם האיסלאם עצמו, סובלני. וכמובן התנ''ך. עולה ממנו מסר קדום ומדהים: [קראו את ההמשך...] | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121759 | |
העובדות על מוחמד נכונות. הוא הושפע מהיהודים אך גם מנזיר נוצרי | |
מודי בלוז (יום שני, 01/09/2008 שעה 12:19) בתשובה למיכאל שרון | |
הנזיר הנוצרי גם הוא היה יהודי.... הכל זוהי קונספירציה יהודית לישם את הנבואה של אחרית הימים הרשומה בתנ''ך ולא בברית החדשה. עמלק? איך הגעת לעמלק? אינני מבין את הביטוי הסתום שלך ''הדמוגרפיה מתקופת יהושע בן נון כבר מזמן חלפה מהעולם'', הדמופגרפיה אינה חיה אלה שיטת מדידה וחיזוי. ומי שידע מתימטיקה ושיטות מדידת ריבוי אנושי יכול היה לעסוק בדמוגרפיה גם אז וגם היום. מי קיבל עליו את ''הדת שנוצרה במכה''? יהודי ארץ ישראל במאה ה-7 והלאה לא נטו לאסלאם ולא התאסלמו. יש תיעוד לחיים שהיו כאן ליהודים גם במסעי הצלב, גלותם והחזרתם ע''י צלאח א-דין הכורדי. יש רצף של קיום יהודי, שגם אם היה קטן, הוא שימר בפועל את הזכות שלנו לארץ ישראל. אסור ליהודים לקבל נבואה ממי שאינו מוכשר להינבא. 'הנבואה' הנוצרית והמוסלמית היא נבואת שקר, לפחות לפי הקודקס היהודי. אין זה אומר שלאנשים שרוצים להיות נוצרים או מוסלמים אסור לפי היהודים להיות נוצרים או מוסלמים. זה ההבדל בין היהודים לבין האחרים, שהיהודים מקבלים ומכבדים את האחר באמונתו. האחרים לא קיבלו ורדפו את ה''בלתי מאמינים'' בדתם. הנצרות למזלינו השתנתה במאה ה-20 בגלל מציאות קשה שהראתה לה את טעותה. האסלאם עדיין רואה עצמו כדת הראויה היחידה לשלוט על כל העולם. מוחמד היה מנהיג אבל אינני יודע איזה סוג של נביא היה. המונח נביא כנרה עבר אצלו רוויזיה. אינני מכיר בקוראן שום נבואה מוחמדינית, אלא ציוויים למאמיניו לעשות כך וכך בעתיד. זו לא מהותה של נבואה. אברהם ומשה היו מנהיגים ונביאים שכן ברוח נבואתם קם העם היהודי כמות שהוא ועד היום ממשיך לקיים את האמונה שניתנה לו לפני 4000 שנה ע''י אברהם. מהחינה זו אברהם הוא הנביא הראשון ומכאן שהוא בעל טווח החזון הארוך ביותר. הנצרות והיהדות קרובות זו לזו. מבחינת היהדות זוהי משמעות הדבר שהיהודי צריך לתרי''ג מצוות והזר לעשר מצוות נוח. מבחינת היהדות זה מצב מושלם המביא גאולה. השאלה איך הנצרות, ה''אחות הקטנה'' של היהודית מקבלת את זה? היום יש נוצרים שמקבלים את מעמדה של היהדות כלגיטימית ונשבעו לעזור ליהודים ולישראל. רוב רובם של האוונגליסטים רוצים לעזור ליהודים ולישראל מתוך אהבת אמת לישראל וליהודים ולא מתוך רצון לנצרם בעתיד. זוהי תחילתה של גאולה כמסופר בספר יחזקרל, שגם גויים רבים יחזו ויעלו לירושלים בעת ההיא. המלחמה של מוסלמים ביהודים כאן היא מלחמת השטן ביהודי, מלחמת גוג ומגוג הנמשכת עד בוא הגאולה. יש נוצרים ש'בוחרים בטוב' ותומכים בישראל ולצערי יש גם ה'תומכים ברע' ופועלים נגד ישראל. האיסלאם סובלני (גם זה בערבון מוגבל. פשוט תראה מה עשו ליהודים עוד בטרם 1948 ומה הם עושים לנוצרים ערבים בכל המרחב האסלאמי - דיכוי, רצח, גירוש והגליה) במקום בו הוא עליון ושולט על האחר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121779 | |
לא בטוח שאם יהודים היו מנסים לכונן ריבונות טריטוריאלית | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 15:49) בתשובה למודי בלוז | |
ביפן הבודהיסטית, בפינלנד הפרוטסטנטית, או בספרד הקתולית, לא-מוסלמים אלה, בניגוד (לדבריך) למוסלמים היו אומרים לנו: אהלן וסהלן, תתיישבו ותירבחו, ''כיבוש הארץ וכיבוש העבודה'' (ססמאות העלייה השנייה) דווקא מקובל עלינו, חמדולאללה''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121857 | |
צא ולמד מר שרון על מהות הססוך הערבי-ישראלי | |
סתם אחד (יום רביעי, 03/09/2008 שעה 20:32) בתשובה למיכאל שרון | |
מדינת ישראל לא חייבת דבר לפלסטינים ולא נגזלו מהם כל קרקעות. קרא את ספרה של גואן פיטרס ''מאז ומקדם'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121858 | |
צא ולמד? | |
דוד סיון (יום רביעי, 03/09/2008 שעה 20:57) בתשובה לסתם אחד | |
קראנו את הספר של ג'ואן פיטרס וגם ביקורת על הגישה שלה (פרופסור גרוסמן למשל). מה שבטוח שהספר שלה אינו אסמכתא לטענה שלך על גזל הקרקעות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122107 | |
אכן זה ספר שידינו השמאלנים מנסים להתעלם ממנו | |
חכם ציון (שבת, 13/09/2008 שעה 17:36) בתשובה לסתם אחד | |
הוא לא מושלם בפרטים אבל הוא נותן כיוון נכון להבנת ההיסטוריה של ארץ ישראל בדורות האחרונים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121751 | |
מהויכוח המעניין בינכם עולה שהתנצרת את עצמך לדעת | |
מודי בלוז (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:12) בתשובה למיכאל שרון | |
אבל הדעת לא מקבלת אותך כנוצרי. אז מעניין הוא איך אתה תופס את עצמך? האם אתה נוצרי שלם? או נוצרי נרדף ע''י הכמורה הזוטרה והפרו-ציונית? האם לדעתך יכול בן אדם באשר הוא לשמור על קשר ישיר עם מלך מלכי הישוע או הוא חייב לעבור סינון פורמלי של כנסיה כזו או אחרת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121757 | |
אני יהודי ארץ ישראלי החש את ישוע והבשורה | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 11:54) בתשובה למודי בלוז | |
אולי באותו אופן מעט יחודי וקולע כשם שבן המקום הקדוש הזה ובן עם זה יכול להבינם. כאן גם ירדה על האנושות רוח הקודש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121760 | |
השאלה היא אם אתה | |
מודי בלוז (יום שני, 01/09/2008 שעה 12:23) בתשובה למיכאל שרון | |
מנשק לצלב? האם מבחינתך לא מספיק את כל נביאי ישראל כדי לחוש ש''כאן ירדה על האנושות רוח הקודש'' במשך 2000 שנה לפני לידת ישו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121778 | |
קיימת התפתחות. את נישוקי אני נותן לזוגתי החמודה והטובה | |
מיכאל שרון (יום שני, 01/09/2008 שעה 15:41) בתשובה למודי בלוז | |
ולחתולי, לאימי ולאנשים טובים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121877 | |
יהודים היזהרו מפני הגויים המסיונרים | |
[*] (יום שישי, 05/09/2008 שעה 11:22) בתשובה למיכאל שרון | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |