http://www.faz.co.il/thread?rep=120179 | |
הפתרון: ''חייל נורמטיבי | |
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:05) | |
כאשר עבריין חוזר פעם אחר פעם על פשעו כלפי החברה בסופו של דבר השופט קוצב לו עונש שבמבט ראשון אינו עומד בשום יחס לטיב העבירה האחרונה. זה מצער,אך החברה צריכה להגן על עצמה אחרת היא תגרר אחר מעשי העבריין. כאשר עורכים הפגנות אלימות ,עם המבט לתקשורת ובתמיכה ועידוד מסיבי של אנשים שהקשר היחיד שלהם להפגנות הוא השקפת עולמם האנרכיסטית,הרי זה ,לעיתים,וחבל על כך, מגיע לשלב שהתגובה האחרונה אינה עומדת במבחן המעשה האחרון,אך מובנת על רקע המכלול כולו. לכן, איני מצדיק את החייל שירה ובטח ובטח את המג''ד שהורה, אך איני בין הצדקנים נוסח שפירו וזהבה גלאון שרואים רק את שקיעת השמש,אך,מעולם לא את זריחתה. מזל טוב, גדעון ספירו,אני מקוה ומאחל לנכדתך שתקבל בעתיד חינוך ליברלי יותר ממה שאתה משדר לקוראיך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120180 | |
שאלות | |
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:14) בתשובה לע.צופיה | |
למה בדיוק התכוונת בקטע, ''... אך מובנת על רקע המכלול כולו''? מה משמעות הביטוי כאשר נזכרים באנרכיסטים מימין? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120185 | |
שאלות | |
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:27) בתשובה לדוד סיון | |
הרי לשם כך הבאתי את הדוגמה של העבריין החוזר שוב ושוב על עבירתו. לאחר דיונים שונים בבתי המשפט ,כולל בג''ץ. הוחלט על המיקום המדויק של גדר ההפרדה באזור נעלין. תושבי נעלין בגיבוי ובעידוד והייתי אומר אפילו בהסתה,של גורמי חוץ,אינם מקבלים את החלטת בג''ץ ומפגינים כמעט כל יום כנגד הקמת הגדר. הפגנות שלעיתים, ולטעמי,אך ורק בפרובוקציה של גורמים מחוץ לכפר,גולשות לאלימות קשה. האם מר ספירו תומך בהפגנות כנגד החלטת בג''ץ? אם כן, פירושו של דבר ששלטון ראוי בעיניו אך ורק כאשר הוא תואם את דעותיו הפוליטיות, אך פסול כשאינו פוסק בהתאם. המכלול הוא,תמיכה בהפגנות אלימות למען ענין שנפסק סופית משפטית ולהפך לחוקי. במצב כזה לגורמי האכיפה לא נותר אלא להפעיל את כוחם בכדי להפסיק את האלימות ולקיים את החוק אחרת נגרר אחר דרכם של העבריינים (המקרה הזה,מפגיני נעלין)וכל דמפגין-אלים גבר! לטעמי, אין הבדל עקרוני ורעיוני בין האנרכיסטים משמאל ומימין. שניהם חדורי שנאה עזה לממסד (מאמרו של ספירו שמשווה את מעשי ממשלת ישראל למעשי הנאצים חושפים את השנאה הזו ומבחינה זו אין הבדל בינו לבין הכותב ''צדק'' והכותב ''לוי'') וכל אחד מתרגם בהתאם לכוחו ויכולתו שנאה זו למציאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120188 | |
תודה והערה | |
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:54) בתשובה לע.צופיה | |
מתמונות שראיתי השבוע הטיפול גורמי האכיפה (צה''ל) במפגינים היה אלים למדי. נכון שלא ראיתי את התמונה כפי שראו וחשו החיילים. לכן צריך להיזהר לפני שמחליטים אם הבנו את המכלול או לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120200 | |
תודה והערה | |
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 14:58) בתשובה לדוד סיון | |
גם מה שראית אינו בהכרח תמונה נאמנה (לכאן או לכאן)של ההתרחשויות. השאלה מי צילם את זה ושנית זה ב ט ו ח עבר עריכה. לכן לעדות זה די מפוקפק אך זה מה יש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120203 | |
תודה והערה | |
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:17) בתשובה לע.צופיה | |
אני לא בטוח בכלום אבל כאשר אני רואה קטע בו גוררים אזרח באמצעות השערות שעל ראשו או שאני רואה בהמשך חייל מכה בחורה בגבה זה מעורר את תסכולי. הפגנות ואלימות זה דבר מתסכל אבל אם זה בא מכיוון רשויות החוק זה עוד יותר מתסכל. אני אומר זאת לפני שבדקתי את ההקשר הרחב. דבר אחד בטוח כאשר הרשות נוהגת אלימות כלפי האזרח הקטן אני מגלה הרבה פחות הבנה ויותר תיסכול. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120215 | |
תודה והערה | |
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 20:31) בתשובה לדוד סיון | |
כוחות הבטחון מפעילים כוח סביר ומידתי כנגד האיום של המפגינים האלימים ומפירי החוק. רשויות האכיפה נכשלות בללכוד את העבריינים ולהעמידם למשפט בהליך מקוצר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120219 | |
אני לא מקבל את דעתך | |
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:01) בתשובה לחכם ציון | |
גרירת אדם בשערות ראשו לא נקראת כוח סביר. רשויות האכיפה לא נכשלות בלכידת עבריינים בעלי מוטיבציה פוליטית; במקרים רבים לא מנסים כלל ללכוד אותם. זה נכון מאד גם כאשר מדובר בעבריינים מבין המתנחלים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120221 | |
אני לא מקבל את דעתך | |
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:14) בתשובה לדוד סיון | |
כוח סביר הוא כוח נגדי שנדרש להשתלט על המתפרע. כל הכפותים האלה התפרעו, זרקו אבנים ואם היה להם נשק היו גם בחזקת יורים (כמו שכבר ירו בעבר). החיילים והשוטרים מתמודדים תקופות ארוכות עם אלימות מקומית שלא מצולמת ע''י מצלמות שלום עכשיו ובצלם. צילום של מספר דקות בהן מישהו מצידנו מגיב בצורה חריגה, כמה שיהיה הדבר לא ראוי, אינו תמונת האירוע כולו. אתה צודק שרשויות האכיפה צריכות פשוט לתפוס את עברייני ההפגנות נגד הגדר, וגם את העבריינים מבין המתנחלים. אני הייתי רק מעיר שהלואי והיו תופסים עברייני גדר בקצב שתופסים את העבריינים מבין המתנחלים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120237 | |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:56) בתשובה לחכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120359 | |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |
גידי לוי נשטיין (שבת, 02/08/2008 שעה 19:28) בתשובה לדוד סיון | |
איזו פעולה חריגה. המתנחלים תמיד מתפרעים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120433 | |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:34) בתשובה לדוד סיון | |
אתה מתנהג כמו תלמיד חלש ופגוע. הרי אני אמרתי שזו היתה פעולה חריגה מלכתחילה. אז מה פתאום אתה קופייץ ומגלה לי שגם אתה חושב כך? מ.ש.ל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120440 | |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:51) בתשובה לחכם ציון | |
אתה מומחה בדבר והיפוכו קודם טענת שמדובר בפעולה סבירה אחר כך בעקבות טענותי תיקנת וטענת שיתכן וזו היתה פעולה חריגה. אני מהתחלה טענתי שהפעולות הללו אינן סבירות. התרגלני כבר לטריק הנדוש הזה שלך ששמו בישראל דבר והיפוכו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120447 | |
[•] אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 20:34) בתשובה לדוד סיון | |
[•]... פעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים, אם טרם ידעת. לא תיקנתי דבר בדברי, אתה פשוט או שלא טורח לקרוא לפני שאתה מגיב או שאתה פשוט לא מבין. בכל מקרה, אתה כמו היוסלה שלך (על שני ניקיו) לא מתכוון להתווכח או להתדיין אלא רק להטיף, להשמיץ, לקלל ולהכפיש. לצערך אתה לא ממש מצליח, לפחות לא נגד החכם ציון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120461 | |
אני את שלי אמרתי בתגובה 120440! | |
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 5:38) בתשובה לחכם ציון | |
השקרים, ההשמצות, וכל שאר טיעוני הגנון שלך לא ישנו זאת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120462 | |
יוסלה (יום שני, 04/08/2008 שעה 6:25) בתשובה לחכם ציון | |
כפי שהחכמולוג אינו מצליח להבין שיוסלה יש רק אחד, כך גם המושג 'דבר והיפוכו' הוא בגדר תעלומה עבורו. הוא קצת מזכיר ליוסלה את אריה עירן שהיה מסיים את הודעותיו באתר בכל הזדמנות בהכרזות ניצחון בוסריות. גם הנטיה להיסטריה דומה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120496 | |
תגיד לי, יוסלה | |
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:16) בתשובה ליוסלה | |
לך ולעמיש יש MA אחד בהסטוריה של רומי העתיקה או לכל אחד מכם לחוד? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120538 | |
החכם יודע את אשר הוא כותב | |
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:02) בתשובה ליוסלה | |
החכם לא אמר שיוסלה הוא שניים, אלא שיוסלה הוא ניק אחד לבעליו לצד ניק נוסף. יוסלה הוא רק ניק פסאדה אחת ועם הניק השני יחדיו הם יוצרים נקניק. ומכאן שטענת החכם שונה מטענת השווא של יוסלה. עדיין חכמי השמאל שלנו יוֹסִיוָן לא מצליחים להבין שפעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים זה לזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120573 | |
החכם יודע את אשר הוא כותב | |
יוסלה (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:04) בתשובה לחכם ציון | |
עדיין מזכיר את אריה עירן. ההיסטריה, המילוי הנקניקי של טקסטים, הכרזות הנצחון המגלומניות, שפע הדימויים המיניים, ותיאור גירוש תושבי יהודה ושומרון הפלסטינים כפיקניק ביום חג. ואיך אומרים היהודים: 'אז הוא אומייר שהוא חכם'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120578 | |
החכם יודע את אשר הוא כותב | |
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:53) בתשובה ליוסלה | |
כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.לפעמים גם דקדוקית-דקדנטית.אבל מבחינת ההגיון אתה לא משהו.ממש רואים שקשה לך להתרכז בעניני הגיון ואתה לא עקבי.בעניני רוח זה נקרא מצוין וחדשני.גם סיוון מתקשה להרכיב פאזל.זה לא חדש.תמשיך.אל תחשוב שהגיון נחוץ למשהו מלבד לחשב את עלותו של העוף בסופרמרקט.אם החכם מתקיף אותך בהגיון - תגיד לו שזה מתחת לחגורה.פשוט תשים את החגורה על הצואר.זה אולי לא הגיוני - אבל מרשים. אם לא הייתי חושב שאתה יהודי - הייתי בטוח שאתה כזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120580 | |
מי ניסה להרכיב את הפאזלים שלך? | |
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:05) בתשובה לספינר | |
אפילו ביקורות ספרותיות אינך יכול לחבר בצורה עניינית. כמה עצוב! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120585 | |
יוסלה (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 1:34) בתשובה לדוד סיון | |
יש קו משותף ל'טרנספריסטים העליזים' באתר: הבוז שהם רוחשים למבקרי הספרות והפילוסופים. כבר אריה עירן דאג להסביר לנו שאין טעם בפילוסופיה ובספרות, כי הביולוגיה קודמת לכל. וכבר הדוקטור ברנדשטטר פירסם כאן כתב פלסתר נגד עמוס עוז - כתב קינאת סופרים 'מגובה' בקלישאות שיטנה פוליטיות. עכשיו, לאחר שאיבד את אחיזתו בטיעונים המופרכים שכל מטרתם ל'הוכיח' שיש לגרש את תושבי ארץ ישראל הפלסטיניים לעבר הירדן, קם לנו 'גיבור תרבות' חדש, המסתובב מרעננה ('ספינר') ותוקף את יוסלה במילים: ''כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.'' בינגו! אכן יוסלה מתמקד בעיקר באופן הכתיבה והשיח של המשתתפים באתר, היות וזה המפתח להבנת מניעיהם ואמצעי בדוק לחשיפת מבנה הטיעון והדיעות הקדומות (אם ישנן) בבסיס הטיעונים. עם היהודים בעלי קומפלקס הגטו הרואים בכל פינה 'אנטישמים' ו'ערבים רוצחים' קשה להתמודד ברמת התוכן של דבריהם: - מה תענה ליהודי הטוען בנימה גזענית מובהקת, כדוגמת עירן בזמנו, ש'הערבים רוצחים', או מה תענה ליהודי המכנה עצמו משום מה 'צדק' הטוען שכל אנשי השמאל הם 'אנטישמים'? אפילו זה המגדיר עצמו כ'חכם' אינו חורג כלל מהמסה הקריטית של יהודים התומכים בגניבה ובעושק הממוסדים של רכוש פלסטיני בשטחים. והמפתח לחשיפת המבנה הרעוע של כל הטיעונים והתירוצים להמשך הכיבוש אינו ברמה ה'תוכנית' של התגובות - היות ושם ההגיון מצטמצם, גם אצל שאינם דתיים, ל-'אלוהים נתן לנו את ארץ ישראל'. לכן נותר ליוסלה רק אפיק תגובה אחד: ביקורת סגנון הכתיבה וממנו, ביקורת מבנה הטיעון (השניים קשורים קשר בל יינתק). והבחירה במה שהמסובב מכנה 'ביקורת ספרות' הוכיחה את עצמה כמכשיר רב עוצמה, היות וביקורת אופן הכתיבה עוקפת את המכשיר העיקרי של מכחישי הכיבוש 'אנשי העובדות' של הימין המשיחי אשר מפרקים למוות כל שאלה מוסרית, כולל שאלת הכיבוש, באמצעות גיבוב עובדות רלוונטיות ולא רלוונטיות. הקריטריון היחידי שנותר לבדיקת התקפות של הטענות השונות התומכות בפשעי הכיבוש הישראלי, נמצא דווקא בניתוח אופני הכתיבה השונים של הטוענים טענות אלה. והסיבה לכך פשוטה: השפה היא החלק העיקרי של הטבע האנושי שאינו נותן עצמו בקלות לזיהום או לעיוות. כל עיוות בשימוש בשפה מורה על עיוות או סטייה מדרך ההגיון הפנימי בטיעון עבורו עיוות השפה נוצר. לכן קשה מאד לטעון למשל שגניבת אדמות היא מעשה אצילי, מבלי לשבש לחלוטין, לא רק את הקוד המוסרי היהודי, אלא את השפה עצמה. 'ספינר' במובן הזה אינו תורם מאומה לדיון, היות והמודעות שלו למצב הטקסט עצמו מינימלית. זה המכנה עצמו 'חכם' למשל מודע יותר לדגם הטקסטואלי, אך כל שביכולתו לעשות בתגובה למציאות הכיבוש (ובתגובה ליוסלה) מסתכם בתגובות חקייניות בצורה ובתוכן לתגובות של יוסלה, תוך היפוך כל משפט ומשפט - עבודה סיזיפית לכל הדיעות. כאשר זה מגיע לעניין בו אנו דנים השכם והערב באתר - מציאות החיים בישראל ובשטחים והאפשרות למציאת פתרון מדיני למצב - הטקסטים של מכחישי הכיבוש הרבים והמגוונים שבכאן לא רק שאינם משכנעים אלא נחשפים שוב ושוב במערומיהם ובהיעדר מבנה טיעון יציב. והמכשיר העיקרי לחשיפת המופרכות של העמדה הבלתי מוסרית בעליל של תומכי נפולת ההתנחלויות הוא דווקא 'ביקורת הספרות' של יוסלה. תחי השפה, תחי הספרות, תחי הפילוסופיה! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120586 | |
תיקון | |
יוסלה (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 1:38) בתשובה ליוסלה | |
למען הסדר הטוב, במקום, ''והמכשיר העיקרי...הוא דווקא 'ביקורת הספרות' של יוסלה'', צריך להיות, ''והמכשיר העיקרי... היא 'ביקורת הספרות...'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120588 | |
עוף-טופיק | |
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 2:13) בתשובה ליוסלה | |
יוסף, אינני בטוח שאתה צודק, שכן – ''המכשיר העיקרי.....הוא ביקורת'' מקיים להבנתי תחביר עברי נכון ביחס למשפט – ''המכשיר העיקרי..... היא ביקורת'' לשון אחר: ''הנושא הוא הביקורת'' ולאו דווקא ''הנושא היא הביקורת''. החיבור (Kuplung) – עד כמה שידיעתי המחלידה מעלה מנבכי זכרוני – מחוייב לצדה הראשון של המשוואה בעברית; דוגמא נוספת: ''היצירה.... היא עונש לציבור'', ולאו דווקא ''היצירה.... הוא עונש לציבור''. אגב, גם במקרה של משפט משני, היינו Nebensatz – המשוואה תתאים במין ובמספר לנושא שמצוי במשפט המרכזי. במידה ולהבנתך אני טועה באבחנה זו, אנא הסבר לי מדוע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120591 | |
עוף-טופיק (או התיקון לתיקון) | |
יוסלה (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:26) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
נראה לי שטעיתי בתיקון. אמרתי לעצמי ש'ביקורת' היא הנושא של המשפט, ולכן 'הביקורת היא המכשיר העיקרי'. אך היות ונושא המשפט הוא 'המכשיר העיקרי', צ''ל 'המכשיר העיקרי... הוא ביקורת הספרות.' ותודה לשמעון מנדס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120592 | |
עוף-טופיק (או התיקון לתיקון) + עוד תיקון | |
יוסלה (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:30) בתשובה ליוסלה | |
ותודה לאלכסנדר מאן כמובן. הסטריאו של יוסלה עבד בזמן האחרון שעות נוספות, ו'מאן' ו'מנדס' התבלבלו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120855 | |
אוקיי יוסי | |
אמנטל (יום שני, 11/08/2008 שעה 21:50) בתשובה ליוסלה | |
תחי השפה, תחי הספרות, תחי הפילוסופיה! אבל מה זה קשור אליך? מה יתרונך על הימנמנים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120627 | |
כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו | |
ספינר (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 21:16) בתשובה לחכם ציון | |
לא התכוונתי לומר שיש לו נפש.אבל כשאתה מביא דברים עם מקורות ונספחים וארגומנטציה לפני דבילים - הם בכלל לא מתייחסים לזה.הם מחפשים את הרווחים שבין השינים וכל מטרתם להפיץ ריח רע.מה שצריך לעשות זה לקחת מברשת עם משחת שינים ולהבריש. כמו כן, כשאתה מביא ארגומנטציה ערוכה ומסודרת בויכוח איתו אנשים עלולים לחשוב שהוא בעצם מבין את הענין כמוך והוא בעצם ברמה של הענין המדובר והם מתחילים לייחס לו חשיבות.באידיש יש ביטוי,''אתה מדבר איתו - אתה עושה אותו חכם.'' אם תשאל אחד כמו יוסלה ,אפילו שהוא יוסלה לפעמים,אם הוא מוכן להודות בכך בינו לבין עצמו - מה אתה בעצם מציע? הוא לא יענה לך על שאלה ישירה כזאת כי אין לו תשובה, כי גם הוא אינו מאמין בעצם בצד הערבי והכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.הוא גם לעולם לא יודה כי לפי שיטתו גם הוא מוסרי בעיני הערבים בדיוק כמו כל מתנחל ממוצע,וכי בעיניהם הוא מוסרי ובעל חשיבות כמו חרא של יונים שנפל על הכביש ולא על השדה כדי לזבלו. אין מה לעשות עם אנשים כאלה.זה אבוד.כל מה שהוא יענה לך בתשובה - והוא עושה זאת חזור ועשה מאז נתקלתי בו לראשונה - הוא יחכה שאתה תאמר מה לדעתך הפתרון ואז הוא יתקוף אותך ויצעק שאתה לא מוסרי בעיניו ובעיני הערבים.(הוא כן,אתה מבין) מה יש לו להציע? כן יש לו הרבה להציע והוא אומר את זה חזור ואמור: שאתה תציע! אני מתנצל אם פגעתי בך.אנא המשך מפה,בבקשה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120630 | |
ספינר מגדף כי אתה אפס בהתמודדות | |
דוד סיון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:07) בתשובה לספינר | |
במקום להתמודד אתה לא מפסיק לנסות לפגוע ברמה האישית. לפני שאתה מקשקש על דבילים כדאי לך להסתכל בראי... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120684 | |
סיוון בועט ברגליו הפעוטות | |
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:44) בתשובה לדוד סיון | |
גם הילדים שלי כשהיו קטנים נהגו לתת לי מכות מתחת לשולחן אם נראה להם ששתיתי יותר מדי כאשר התארחנו.זה נחמד,אבל זה לא הפך אותם למפרנסים של המשפחה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120691 | |
ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות | |
דוד סיון (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 19:33) בתשובה לספינר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120696 | |
ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות | |
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 20:17) בתשובה לדוד סיון | |
אנחנו מתמודדים על מה? לא ידעתי אני גם ככה אפס.בלי שתאמר לי.גם אברהם אבינו היה עפר ואפר.תיכנס פעם למיקווה ותרגיש כמה אתה מבוטל תלמידי חכמים בדורות הקודמים נקראו בטלנים.האבא של הסבא שלי היה כזה.היו לו מאות חסידים. אז עכשיו, אולי אתה יודע על מה ההתמודדות? ועם מי? אני שוב מרגיש את הבעיטות הקטנות מתחת לשולחן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120632 | |
כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו | |
חכם ציון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:13) בתשובה לספינר | |
אתה בהחלט צודק ביותר, וכמובן שלא היתה לי כל סיבה להיפגע מדבריך. נהפוך הוא, אני חושב עליו פחות או יותר מה שאתה חושב, אבל אני תמים פחות. אני דווקא נהנה להשיב ליוסלה, על אף שאני יודע על מגבלותיו לענות בצורה סדורה, אחראית ותבונית. הוא פשוט, כמו ידידיו השמאלנים בפורום, מבינים שההגיות והאמת נטשו אותם. אלא שלדעתי הם מאמינים במה שהם אומרים, כמו ילד קטן שמשקר במצח נחושה ובהכרה מלאה, ועוד חושבים שהם צודקים, למרות המציאות שטופחת על פניהם. הם מתהדרים בלימודי היסטוריה של רומי וקצת פילוסופיה למתחילים וחושבים שהם תפסו את העולם בביצים, ועוד מתיימרים לדבר בשם ''הפילוסופים'' וה''סופרים'' (לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה מממנות להם את אלימותם על הגדר). לשמאלנים יש ''אג'נדה'' כמו שלנו יש את התנ''ך, הציונות, התקומה. אני בהחלט מבין את הברוך שהם מכניסים את עצמם לתוכו, אבל אני דווקא נהנה לחבוט בהם בכלי ההגיון והמציאות ומתחזק בדעתי שהם טועים בגדול ושדרכי צודקת, בעיקר כשהם בורחים מדיון בנושאי ליבה של הסכסוך. הם חשודים באי ידיעת ידידיהם הפלסטינים ויותר מכך באי ידיעת הציונות ופישרה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120659 | |
אכן הגיע הזמן לפנות את ההתנחלויות | |
יוסלה (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 7:00) בתשובה לספינר | |
'סביבון' מה הוא אומר? ''הכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.'' 'חכם' מה הוא אומר? ''לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה מממנות להם את אלימותם על הגדר.'' משיח הכאילו-אינטלקטואלים הזה קשה ללמוד משהו אמיתי, לבד מהעובדה שיש להם עניין משותף בגירוש תושבי ארץ ישראל הפלסטינים. וכבר אמר רבי אליעזר: ''לא לחינם הלך זרזיר וישב אצל עורב אלא מפני שהוא מינו'' (בבלי, בבא קמא צב ע''ב) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120683 | |
פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד - | |
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:41) בתשובה ליוסלה | |
מה הם מבינים שם? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120716 | |
פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד - | |
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:11) בתשובה לספינר | |
יוסלה משנה להשתמש בנשק שלנו נגדנו. הוא שקול לחייל שנשבה ומשחק עם עצמו משחקי מלחמה. למזלו, הוא אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה על שהגדיל את ידיו ואת רגליו ככלים לקידום הטרור של שותפי דרכו לשלום. חלקו של יוסלה ביהדות הוא כחלקם של הכמרים - לצטט את מה שהם חושבים שטוב לעצמם ואת היתר לקפל ולזרוק לפח, לדרוך ולירוק ויש המרבים ואומרים גם לרצוח את היהודים. ראה את חיבוק החגב שלהם עם הפיליסטינים, סינדרום הפיליסטינין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120720 | |
פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד - | |
צדק (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:25) בתשובה לספינר | |
הכמרים לא מבינים שום דבר. עבורם כל טקסט נראה אותו דבר. איך כמרים הרגילים לקרוא טקסטים נוצריים מגוחכים, יכולים להבין את שיא המחשבה האנושית? זה כמו איש המערות המעיין בספר פיזיקה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120767 | |
וכי לא כתוב: חוכמה בגויים, תאמין? | |
מיכאל שרון (שבת, 09/08/2008 שעה 14:09) בתשובה לצדק | |
יש כמרים חכמים, ויש גם ערמומיים, בעלי אמביציית כוח ורעים. פגשתי כומר כזה, הדומה כשתי טיפות מים למעביד נוכל שפעם עבדתי אצלו. טיפוסי אנשים דומים זה לזה, ואני מתכוון לקאוקזים - אנשים ''לבנים'' בניגוד לצהובי עור או שחורים - הרי קיים גיוון בסוגים אנושיים. יש ''מארגנים'' -בעלי חלוקת קשב גבוהה, ויש לא מארגנים. רק שכומר בינוני, שאתה כאדם מבריק הגבוה בחלוקת קשב מאפיל עליו, יגייס לשיקום הערכתו העצמית את האנטישמיות אותה הוא מכיר, לשכנע עצמו ואחרים שהוא בכל זאת עולה עליך מבחינות חשובות. ואילו לרשותך למטרות הדרה והנמכת האחר, האנטישמיות אינה קיימת. אך קיימים לרשותך סוגים אחרים של סטיגמות מוכנות, להנמכת והדרת האחר. ככה זה עם בני אדם... נכון שלא תמיד כמרים זה החומר האנושי הכי טוב, אנשים מוצלחים ילכו למדע, מקצועות חופשיים או לעסקים ולא יקבלו עליהם נדר התנזרות ממין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120724 | |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |
יוסלה (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:55) בתשובה לספינר | |
אכן דין יוסלה כדין כל הגויים האנטישמים. זו חוכמה כה עמוקה, עד שרק בירא עמיקתא נמוכה ממנה. לך אל ה'חכם' סביבון עצל, ולמד ממנו איך לא לומר מאומה בהרבה מהומה: ''למזלו, הוא [יוסלה] אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה...'' זה ממש פוגע. יוסלה אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית, אך מלומדינו השניים, מסובבנו מימים והטרנספריסט המתנצל, שניהם פאר המוסר היהודי העכשווי - נופחי הרוח הגבית ב'מפעל' הגניבה של ההתנחלויות, - להם נהירה התבונה היהודית, כי הרי יהודים כשרים הם בעיני עצמם. אך זו, ידידי, בדיוק 'תבונה' מסוג אותה ה'חכמה' שה'חכם' מייחס לעצמו. החכמה אינה נחלתם של הדיוטות המנכסים לעצמם כינויי האדרה. וכדי להאיר את עיני הקוראים החפצים בהעשרת סוף שבוע משמים, הנה ידיעה שהתקבלה בסוף שנה שעברה - להזכירכם שנושא המאמר הוא המצב בשטחים [קטע מידיעה באתר בצלם]: ''בסוף שנת 2007, סגרה ישראל את מעברי ג'בע וחוסאן למעבר פועלים. מאז, נאלצים אלפי פועלים פלסטינים בעלי היתרי כניסה העובדים בישראל לבלות את מחצית הלילה במעברים. זאת כיוון שהם מורשים להיכנס דרך שלושה מעברים בלבד, בהם משתרכים תורים ארוכים: מחסום תרקומיא, מחסום 300, מצפון לבית לחם, ומעבר סנסנה, בדרומה של הגדה.'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120730 | |
יוסלה שופך סירטוניו לשווא | |
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 13:21) בתשובה ליוסלה | |
וכי מה הואיל לך הסרטון הזה? אנחנו יודעים שהפיליסטינים ברובם תומכי טרור וחלק גדול מהם גם עוסקים בטרור. הרי לכבודם הוקמו המחסומים, והללו הצילו, למצילת לבבו, הרבה יהודים ממיתת שלום שווא. אבל יוסלה רוצה לתת להם עוד נשק ועוד מדינה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120778 | |
מודל לחיקוי | |
ספינר (שבת, 09/08/2008 שעה 22:50) בתשובה ליוסלה | |
בסופו של דבר כל המשקע הנוצר מהרתיחה היומיומית של חיינו הוא דבר אחד - מי הם המודלים לחיקוי של ימי ילדותנו. שלך - עראפאת ואבנרי שלי - הרבי מולבאביץ ולפיכך ,כל מה שאמרת ועוד תאמר מתנקז לזה המקום. אולי תתנער? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120698 | |
ויוסלה מה הוא אומר? | |
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 20:29) בתשובה ליוסלה | |
תגידו אתם ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120560 | |
אני לא מקבל את דעתך | |
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 18:04) בתשובה לדוד סיון | |
גרירת אדם בשערות או הכאת אדם במוט היא כוח סביר אם אותו אדם הפעיל לפני כן כוח כנגד כוחות הבטחון. אני מקווה שתרסנו את הפלסטינים בהפגנות שלכם כדי שהן לא יעלו כל ערב במסכי הטלויזיה שלנו. אני רוצה שהמדינה תגמור את פרוייקט הגדר הכושל והשערורייתי שלה כמה שיותר מהר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120192 | |
משפט ומוסר | |
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 10:54) בתשובה לע.צופיה | |
האם לדעתך קבוצה שלמה (תושבי הכפר במקרה זה) צריכה לוותר כאשר בית משפט מאשר חסר צדק? אני מבין שיחיד - שמגבל מאד בראיית המציאות הכללית סביבו - צריך לקבל על עצמו את הדין בדרך כלל, אבל כאשר קבוצה שלמה (נעלין, ובמקביל אליהם עוד עשרות כפרים אחרים) חשה שהיא מקופחת, שבית המשפט נגוע פוליטית (וזה טבעי וכנראה גם נכון - ככלות הכל, זהו בית המשפט העליון של הכובשים), שהמאבק הקרקעי הזה אינו אלא חוליה קטנה בשרשרת מאבקים דומים בעשרות השנים האחרונות, ש''קויתי למשפט והנה משפח'' וש''שרייך סוררים, וחברי גנבים--כולו אוהב שוחד, ורודף שלמונים; יתום לא ישפוטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם'' - איזו ברירה יש להם חוץ מהפגנות אלימות מתמשכות? האשמת את ספירו בחסר עקביות, אבל לא נראה לי שלדעת מר ספירו השלטון הנוכחי _ראוי_, גם אם לעתים פסיקת בג''ץ מתיישבת עם הצדק (לדעת ספירו). ספירו תומך בהשבת הצדק (לדעתו) על כנו בכל דרך - שקטה (בג''ץ) עד כמה שאפשר, ואלימה יותר במקרים שהשקטה לא נשאה פרי. האם אתה מאושר מהתנהלות כל הממסדים שאתה בא איתם במגע? ממסד הוא צרך, אבל לא ערך. בטח לא הרכב מסוים של הממסד הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120202 | |
משפט ומוסר | |
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:16) בתשובה לאבנרש | |
תושבי יו''ש הערבים יכולים להחליט,הן כיחידים, הן כקבוצות והן כגוש אחד שהם מקבלים את מרות החוק הישראלי שהבג''ץ הוא אחד מיסודותיו ,או שהם מתבדלים מהחוק הישראלי ופונים לדרכים אחרות,כנראה אלימות ברמה זו או אחרת. צדק זה ענין אישי, מדינתי,לאומי וגיאוגרפי. לכן אם החלטת לשייך את עצמך לחוק הישרלי פסיקת בתי המשפט הישראלים זה הצדק! בית המשפט אינו נגוע פוליטית. מי שדעתו אינה נוחה מפסיקותיו נגוע פוליטית. אתה פשוט הופך את היוצרות או מתמימות או מערמומיות,אך בכל מקרה-בית המשפט א י נ ו נגוע פוליטית! אם אותה קבוצה, נניח אנשי נעלין ,בחרו בדרכים אלימות, אין להם מה להלין על תגובת השלטונות. לא האשמתי את ספירו בחוסר עקביות-נהפוך הוא. הוא עקבי מאוד בהתיחסותו לבג''ץ. אם הפסיקה מתאימה הוא מעלה אותו על נס,אם לא הוא מתעלם ממנו. לאור ציפיותי מהממסדים- בדרך כלל התיחסותם משביעה את רצוני. ממסד הוא הראי שבו משתקף בעיניך הצלחתך בחיים עם כל המורכבויות האישיות,משפחתיות,עדתיות וגיאוגרפיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120204 | |
משפט ומוסר | |
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:21) בתשובה לע.צופיה | |
אז לדעתך בית משפט פשוט א י נ ו יכול להיות טועה או מעוות דין? הוא _מגדיר_ את הצדק? טוב. זה סוג של פילוסופיה של המוסר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120367 | |
משפט ומוסר | |
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 21:50) בתשובה לע.צופיה | |
אין ספק שצריכים לאכוף את החוק על מתפרעי נעלין. ומעבר לכך, אני מצפה ששמות המשת''פים הישראלים והזרים יפורסמו בעמודי החדשות כמו ששמות אנסים אנסים מבני ברק מתפרסמים בעיתונים. אני מצפה שגם החברה הישראלית תיקח חלק פעיל בויכוח על הנעלין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120368 | |
משפט ומוסר | |
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 21:52) בתשובה לפופקורן | |
אני שולל את פרסום שמות מפגיני נעלין מפני זכות הציבור לא לדעת. פרסום שמות יכול להוביל למעשה אלימות כנגדם ע''י גורמי ימין קיצוניים. במקרה זה החוק תפקידו להגן עליהם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120369 | |
משפט ומוסר | |
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 21:55) בתשובה לצימרשטיין דוד | |
עם כל הכבוד צימר, זכות הציבור לדעת קודמת, ולו גם מפני שאין סכנה מיידית וסבירה לשלום המפגינים. לא שאני כל כך דואג לשלומם, אבל גם הם לא כל כך. עוהדה שהם פוגמים בהקמת הגדר ושלומם בסכנה. מעבר לכך, אצל הקומנדו של הימין הימני הם רשומים, ידועים ומסומנים וכל פרסום נוסף לא ישנה דבר. הימין לא מטריד את עצמו באספסוף בוהה, תוהה וטועה הזה, אלא שם יעדו להשפעה על הציפור הרחב השפוי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=120370 | |
משפט ומוסר | |
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 22:09) בתשובה לפופקורן | |
בכל מקרה החוק צריך להגן על אנשי השלום שכל רצונם להביא שלום. צריך לתת להם את ההחלטה אם להיחשף אויך. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |