http://www.faz.co.il/thread?rep=118699 | |
חלק קטן מן הערבים בארץ | |
חכם ציון (שבת, 05/07/2008 שעה 17:25) בתשובה לע.צופיה | |
בבית ראשון ושני היו אלה הנבטים שמקורם מהרי מואב (המואבים בלשון ספרי התנ''ך הראשונים) ודרומה והם היו סוחרים שעבדו על ציר חצי האי ערב - פטרה (המרכז שלהם), צפון הנגב וצפון סיני. זה היה ציר תנועתם כאשר עם התגלגל התקופות הם גם התיישבו במרחב הזה. אלה לא היו ערבים אלא הם התאסלמו עם המהפיכה האסלאמית במאה ה-7, והפכו לערבים כמה מאות שנים מאוחר יותר (כמו כל המזרח הקדום שקודם התאסלם מכוח או מרצון ואחר גם איבד את נפש לאומיותו לדעת ע''י ההסתערבות - שקרה הרבה יותר מאוחר - במאות ה-18-20). אלא ערבים בני המקום. הבדואים זה משהו בכלל אחר, הבדואים הם ערבים מקוריים מבני-ערב שנקראת כיום ערב הסעודית. אופי החיים שלהם עוד מזמן הג'האלייה היה של נדודים, בשל תנאי רוב השטח במדברי בחצי האי ערב. הללו באו עם הכיבוש המוסלמי כחיילים בצבא הדת וחלקם נשרו לאורך ציר ההתקדמות של המהפיכה. אלא שבכל מקרה הם שמרו על דפוסי החיים שלהם גם במקומות החדשים אליהם הגיעו ומוכרים לנו נדודי בדואים מאזור הנגב הצפוני לעיראק ולסוריה והגעת בדואים ממצרים לשפלת החוף, בכל מיני זמנים. אותם בדואים תמיד גרו באוהלים בשל אופי נדידותיהם בעונתיות. שרידים לאופי חייהם הנייד אפשר לראות הים גם באוהלי ופחוני הקבע שלהם בנגב הצפוני שהופכים עם הזמן לבתי אבן עם צבעי תכלת, ירוק ואדום. הגירת העבודה מכל המרחב האסלאמי (לא רק העברי) החל בחצי השני של המאה ה-19 והם כללו בעיקר מהגרים נורמטיביים שחיפשו עבודה או ברחו מרדיפות בארצות המקור שלהם. כמובן שגם בדאואים המשיכו להגיע וגם לצאת. אם כי במאה ה-19 גם הבדואים התחילו להתמתן בהגירותיהם, ככל שערי הארץ התפתחו וסיפקו להם מקורות פרנסה חלופיים / נוספים. אתה צודק כשאתה אומר שמבחינה מספרית ההגירה הזאת היא עיקרו של מה שאנחנו מכנים היום ''העם הפלסטיני''. ערפאת גם הוא היה בן למשפחה קהירית שאימו היגרה למשפחת אחותה (שגם היא היגרה לירושלים) ואח''כ חזרה עם ערפאת הקטן לקהיר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118702 | |
חלק קטן מן הערבים בארץ | |
ע.צופיה (שבת, 05/07/2008 שעה 18:03) בתשובה לחכם ציון | |
לכן אני טענתי וטוען שלספר אין כל משמעות פוליטית. הוא מעניין לכשעצמו לחקר תולדות ארץ ישראל במאות הרלוונטיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118752 | |
חלק קטן מן הערבים בארץ | |
חכם ציון (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 14:02) בתשובה לע.צופיה | |
לספר יש משמעות היסטורית ובתנאי שהוא יהיה ידוע לכולנו. וכמו שאנחנו יודעים, ההיסטוריה משפיעה על הפוליטיקה הנוכחית. הפלסטינים מבינים זאת ולכן בנו היסטוריה חדשה ושיקרית שתתאים לנרטיב האקטואלי שלהם. לצערי יותר ויותר אנשים קונים את השקר הזה ככל שמלעיטים אותם בו. לכן יש לברך על יוזמתו של גולדרייך להביא לידי הקוראים את המידה הראשוני על הספר, כדי שלא נלך שבי אחר שיקרי הפלסטינים ועוזריהם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118755 | |
השאלה היא על איזו מאה מדובר | |
עמיש (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 14:12) בתשובה לע.צופיה | |
אם זו אכן המאה ה 17 אז לספר יש רלוונטיות אקטואלית. אולם, במקרה הזה מדובר על עידנים רחוקים מאד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118763 | |
השאלה היא על איזו מאה מדובר | |
ע.צופיה (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 18:00) בתשובה לעמיש | |
מדוע למאה ה-17 יש חשיבות רלוונטית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118764 | |
השאלה היא על איזו מאה מדובר | |
עמיש (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 18:03) בתשובה לע.צופיה | |
משום שהיא בהחלט יכולה להעיד על מצב האוכלוסיה בארץ ישראל בעבר הלא רחוק וניתן להקיש ממנה על מקורות האוכלוסיה בארץ ישראל גם במאה העשרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118766 | |
השאלה היא על איזו מאה מדובר | |
ע.צופיה (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 19:38) בתשובה לעמיש | |
שלוש מאות שנה זה זמן ארוך מאוד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=118812 | |
השאלה היא על איזו מאה מדובר | |
הבלש עם האף הגדול !!!!!!!! (יום שני, 07/07/2008 שעה 19:53) בתשובה לעמיש | |
כן זה ממש רחוק המאה ה-17 וה-19.... יש אנשים שגם 1948 זה רחוק להם...... | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |