http://www.faz.co.il/thread?rep=114902 | |
לפני שעירן מתחיל לפלות את הכינים של יוסלה כדאי שיבדוק את עצמו | |
יוסלה (שבת, 05/04/2008 שעה 9:49) בתשובה לאריה עירן | |
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין (ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו): א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות. ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם. ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות. ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי באמנות השונות. ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'', מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם. ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר. בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם. ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה. וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב' ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר' דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות' כלל אין קיום אצל עירן. לכן כתב יוסלה 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין' מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים. [סעיף 'זין/אחד'] ''מתוך התחשבות וחמלה אני מציע פיצוי לפלסטינים שיעזבו את ארץ ישראל מרצונם.'' מה זו ההתחסדות הזאת? הרי עירן מטיף מזה חדשים לטרנספר 'גדול, לא קטן' ול'ניקנוק עזה פרוסות פרוסות'. עירן כותב משהו בהתלהבות רבה על חיילי צה''ל שירו חופשי בתושבי הרצועה (בלי להוריד את האצבע מההדק) אם אלה ינסו לחצות את הגבול מעזה לתוך ישראל, ואחר כך מעמיד פני ליברל מתחשב ומלא חמלה. איכסה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114905 | |
[•] | |
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 12:03) בתשובה ליוסלה | |
1- השואה לפני שהיא פשע נגד האנושות היא פשע נגד היהודים . 2- באופן יחסי פינוי תוך פיצוי מתגמד אל מול רצח . 3- המוסר נועד לתפקוד האדם בתוך החברה ואין מוסר בין חברה לחברה . 4- לחברות שונות מוסר שונה ואין מוסר אוניברסאלי . אל תכניס מילים לפי . 5- לא קראתי מוסר אלוהי בשום מקום . אל תכניס מילים לפי . 6- אין כפל מוסר . הערבים הם התוקפן ועל כך הם נענשים . 7- לפי המוסר המוסלמי משא ומתן הוא לצורך יתרון למוסלמים . 8- אין חובת משא ומתן במוסר היהודי . 9- את המוסר שלי לא הצגתי . דברים אלה על המוסר הועתקו מהויקיפדיה והם דעת אחרים . 10- לענין הטראנספר של הפלסטינים . א- אני מציע פיצוי בעיקביות . ב- טראנספר נעשה במקומות רבים וללא פיצוי . ג- החלטת האום להקמת 2 מדינות כאן התקבלה רק חודשיים אחרי הטראנספר בתת-היבשת של הודו . ד- ההחלטות להקים 2 מדינות ערביות בחלק מארץ ישראל הן החלטות נפשעות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114906 | |
אתה חוזר על עצמך ועדיין לא לענין | |
יוסלה (שבת, 05/04/2008 שעה 12:38) בתשובה לאריה עירן | |
מהמשפט שכתבת, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .'' ניתן להסיק ללא מאמץ, א. שאתה מודע לאי-מוסריות של לפחות חלק ממעשיה של ישראל כלפי הפלסטינים. ב. שקנה המידה שלך הוא עקרונות מוסר אוניברסליים כהנחת יסוד. ג. שבחרת להתכחש לעקרונות אלה. אי-אפשר להכחיש את א, ב, ו-ג, כשקוראים את המשפט הנ''ל, וכל ההתפתלויות שלך, והגידופים, לא ישנו את זה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |