http://www.faz.co.il/thread?rep=112667 | |
דרישות ליצניות | |
לחמניה חמה (שבת, 23/02/2008 שעה 9:52) בתשובה לאריק פ. | |
התנ''ך הוא לא קושאן? למה נייר קטן אחד עם חתימה של תורכי גדול היא בשבילך הכל בעוד ספר שלם ומלא עם אלפי דפים הוא בשבילך סתם אבק היסטוריה? אם אתה מדבר על קושאן אז גם לערבים, גם לתורכים, גם לצלבנים, גם לביזנטים ואפילו למונגולים אין שום קושאן על ארץ ישראל. הם בעלו את הארץ או חלקים ממנה בכיבושי דמים. אבל את כיבושיהם אתה מקבל בסיפוק רב ובהכנעה. בעוד את כיבושי היהודים אתה דוחה על הסף ורואה בהם לא מוסריים? אתה גם מפלה בין כיבושי היהודים - כיבוש הנגב ב-1948-9 הוא בסדר מבחינתך אבל כיבוש ירושלים, חברון וענתות ב-1967 הוא לא מוסרי משום מה?! מה קרה? יהודים כבר לא טובים בשבילך? האם יהודים הם לא בני אדם? האין ליהודי פה בשביל לאכול? האין לו עיניים בשביל לראות? ואם ייעצב היהודי האם לא יזיל דימעה? לגבי היבוסים דעתך השתבשה עד כדי גיחוך. א. תביא לי יבוסי אחד היום ואתן לו את חצי ירושלים (גם כשאני בכלל לא חייב לו מאומה). ב. למרות זאת ויחד עם זאת, כל 7 עמי כנען (כולל בפלישתים) הובסו בקרב על כיבוש הארץ. רבים מהם נהרגו בקרבות ובין הקרבות. אבל.... אלה ששרדו או לא נטשו את הארץ התבוללו בשיבטי ישראל. גם הפלישתים שנלחמו בשיבטי ישראל בתחילת ההתנחלות ובתחילת הממלכתיות של בית ראשון, לקראת סופו של בית ראשון התמזגו ונמוגו במרחב. רבים התבוללו בשבטי ישראל, בעיקר ביהודה, שמעון, חצי דן, בנימין, חצי המנשה. אחרים גם ירדו למרכז התרבותי, אמריקה של תקופת הברזל - אלכסנדריה. אליהם הצטרפו גם יהודים רבים שהתרבו והתפשטו בסביבה (במאה הראשונה לפני הספירה כבר היו כחצי מיליון יהודים כולל פלישתים באלכסנדריה). הטאבו על ירושלים וארץ ישראל רשום על שם העם היהודי והוא מוכר בתרבויות העולם שגדלו והתפתחו מתוך התרבות היהודית והדת היהודית - הנוצרים והמוסלמים. רק מוטציות ויראליות אצל נוצרים ומוסלמים מוססו את הקשר והזהות הזאת בתקופות מסויימות. לצערנו האסלאם החולה הפונדמנטליסטי נתקף בוירוסים חיצוניים במהלך המאה ה-20 והוא מתנהג כחיה שרירנית, מסוממת ואלימה, שגם שוכחת את חלקם של היהודים בזהותם הרוחנית-דתית של הערבים. נקווה שזה יעבור למוסלמים, אם כי אני פסימי. כי אם ועד שזה אולי יעבור, יכולות להתרחש כאן קטסטרופות שיפגעו בכל עמי האזור. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |