http://www.faz.co.il/thread?rep=109903 | |
פסק הדין: קישור ישיר | |
אריה עירן (יום שני, 31/12/2007 שעה 9:32) בתשובה לy 7 0 0 0 | |
אני רוצה לדעת , מה קורה כאן ? איפה יוסלה ? איפה אבנרי ? איפה דוד סיון ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=109918 | |
איפה יוסלה? | |
יוסלה (יום שני, 31/12/2007 שעה 16:19) בתשובה לאריה עירן | |
אריה עירן לא קרא בשמו של יוסלה לשווא. יוסלה תמיד מוכן. עירן, המעיד על עצמו שהוא איש פשוט (ויוסלה מאמין לו), אוהב מרקים של טעם אחיד. הבעיה של העם היהודי היא פיסית-גופנית בלבד: הגברת הילודה, והמשך השליטה על יהודה ושומרון כטריטוריה העתידית של ה'פרו ורבו'. וחוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר. ובכן, יוסלה מאמין לאריה עירן, שאין לאחרון מושג מה קורה: ''אני רוצה לדעת , מה קורה כאן ?'' ויוסלה גם רואה שמאז תחילת השתתפותו באתר אריה עירן לא עשה הבחנה אתית אחת עקבית. זה אומר דרשני. לא פלא שדוד סיוון חש שאריה עירן מטה את קנה המידה האתי שלו לפי הנושא. אבל האמת היא שאריה עירן דוחה את המימד המוסרי-אתי על הסף - כי הכרה באספקט הזה של הדיון בכיבוש משמיטה את הקרקע מתחת רוב הטיעונים שאריה עירן מעלה. במובן הזה אריה עירן מעניין (ולכן יוסלה גם מגיב לקריאתו הנואשת של עירן לעזרה), כי הוא מייצג 'זרם' ביהדות החילונית שבדרך כלל כלל אינו מוגדר כזרם: האוסף המיקרי כביכול של יהודים ישראליים בני המעמד הבינוני שמודעותם ללקחי השואה נעצרת או נגמרת במקום בו מתחילה האובססיה שלהם לטריטוריה ולחיזוקים פיזיים של היהדות. בכל חברה במצב אזרחי נורמלי המגמה הזו או ה'זרם' הזה היו נטמעים לתוך המעמד הבינוני כמעט ללא תוצאה פוליטית מוחשית, אולי במקרים קיצוניים זה היה מתבטא כמגפה של קונפורמיזם פוליטי-אזרחי מנוון. אך במציאות הישראלית ה'נכות' האתית-פוליטית הזאת באה לידי ביטוי ביצירת קבוצה פוליטית שהשפעתה משמעותית בבחירות למרות ערכה המספרי הקטן יחסית. אלה הם האנשים שבשל 'ספקנותם'-כביכול העלו לשלטון את בנימין נתניהו אחרי רצח רבין. אלה הם ה'קונפורמיסטים' היהודיים שלא למדו את לקח הקונפורמיזם הפוליטי תחת שלטון הפשיזם באיטליה ובגרמניה. וזה בדיוק האופן שבו אריה עירן פועל: ישראל 'מעל לכל' (über alles). הריבוי היהודי, הטריטוריה היהודית, העתיד היהודי בעולם שאין בו אף אחד אחר. הסטוריה עתידית שכולה מלחמת הישרדות. לא ספרות, לא אמנות, לא תרבות, לא פוליטיקה. אפילו בשיעורי אזרחות כבר לא יהיה צורך - כי הרי לפי הקריטריונים של עירן הכל מותר בשם הקיום היהודי [בשם מה שעירן רואה כמלחמת הישרדות, כאשר למעשה מדובר בבצע ולא בהישרדות]. מותר לרצוח (סליחה, 'לחסל'), מותר לגנוב ('להפקיע'), מותר לעקור יבולים ואנשים ממקומם ('פינוי-פיצוי'), ורצוי להשהות את השמירה על זכויות אזרחיות (זכויות אדם) עד להודעה חדשה. מה נותר ללמד בכיתה בשיעור האזרחות של אריה עירן? איזה ערכים אפשר להנחיל לנוער לפי שיטתו? יוסלה חושב שכל הדיון בנושא 'שלום עכשיו' משמש הזדמנות נאותה לכל ה'קונפורמיסטים' לפרט את מה שהם רואים ככשלון מוסרי או משפטי של גוף המייצג חלק של השמאל. ויוסלה, שלא היה חסיד גדול של 'שלום עכשיו מלכתחילה, חושב שאם אכן היתה עבירה על החוק, יש להעניש את העוברים על החוק בהתאם. אבל כשמסתכלים על ההתלהבות שבה עירן (כמעט נופלות לו המכנסיים מרוב התלהבות) מתנפל על החטאים של 'שלום עכשיו', אפשר לחשוב שעירן 'המיר את דתו' והפך להיות איש אתי, איש שערכי המוסר הכלליים והיהודיים נר לרגליו. אך הרי מהיכרותנו עם הנ''ל אנו כבר יודעים שגס ליבו בשיקולי מוסר בכל הנוגע להתנהלות של ישראל בשטחים, ואנו כבר יודעים שלפי שיטתו גם העתיד של ישראל הוא עתיד שאין בו מקום לשיקולים אתיים, אלא רק שיקולים ביולוגיים. הרי לפי תכניתו העם היהודי הוא הגולם- הפרנקנשטיין - של האומות, יצור חסר בינה ותואר. עירן מייצג את היהודי החדש בארץ ישראל, היהודי שיוסלה היה מעדיף לשכוח - היהודי התומך בכל מעשה עוולה כלפי הזר והגר וכל מי שאיננו יהודי, היהודי שבכל פעם שמזכירים לו את עברו כקורבן השואה רק משתמש בהזדמנות כדי להציע פשעים באותו סגנון ('טרנספר גדול, לא קטן'). יוסלה מקווה שדברים אלה יביאו את אריה עירן על סיפוקו. אם אתה שוב חש מצוקה, אמור בקול את השם 'יוסלה' ותיענה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |