פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדור לוי, 12/09/02 16:35)

http://www.faz.co.il/thread?rep=10789
שלושת הכותבים הם שמסתירים זהותם (כרגע)
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/09/2002 שעה 16:40)
בתשובה לדור לוי

למה כתבתי כרגע? כי חלק מ''תיחכום'' ההכפשות היתה אנונימיות ראשונית, ואחר הוצגה כתובת. יש המייצרים ויש ---

http://www.faz.co.il/thread?rep=10795
עומק אינו בהכרח סגנון נשגב. רטוריקה חגיגית מהדהדת
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 12/09/2002 שעה 17:58)
בתשובה למיכאל מ. שרון

מכובדת מאד. אבל אם יש כאן דבר מה בעל ערך, למה חגיגיות-יתר מילולית?
יש מקום לשפה יפה, הדבר יוצר אקלים של עידון. ועידון מקדם נישה יצירתית, בניגוד לסגנון בוטה, העשוי לאפיין סביבה בריונית רועמת בה המוזות שותקות.
- מוזות? תשורר לך.

- רגע. מדובר במאמץ, שכן עומק הינו קודם כל מאמץ. ומוזות? כבר נאמר בצרפתית ''כל המחפש -מוצא. גם כישורים גבוהים אינם במיוחד מזיקים, אך ללא מאמץ - כלום.

אבל השגב עשוי ליצור הידהוד של הדבר עצמו, בבחינת
''נשמע חגיגי? כאן שורה המוזה''. ומשתמע - כאן דבר מה בעל ערך.
אבל רגע - מה הקשר בין חגיגיות לערך? האם אין הרטוריקה מחפה תכופות על היפוכה - חוסר הערך?

וגם מחפה על עוד דברים.

אין נובע מכאן שלשון פשוטה היא שמייצרת ערך (דבר בעל ערך). אך גם לא ששגב חגיגי מייצר אותו.

- האם לשון לעומת יצירת ערך והכשרים והמאמץ המאפשרים זאת הינם בלתי קשורים זה בזה?
- אכן. יש תהליכים מוחיים כלליים שהם תנאי ללשון ו''קודמים'' לה.

כך, לא נובע שיכולות מוחיות עיליות המאפשרות יצירת ערך, אינן יכולות גם לשבח את הלשון על ידי איפנון (שיבוח) תהליכים מוחיים כלליים אלה (המאפשרים גם את הלשון). תהליכים מוחיים ותיפקודים מוחיים ''ניבדלים'' מאפננים זה את זה, לא כן?

נחזור לשאלה הזאת בראשיתה:
- האם לשון לעומת יצירת ערך והכשרים והמאמץ המאפשרים זאת הינם בלתי קשורים זה בזה?

- אכן. אבל נראה כאילו הם קשורים -
זאת כשם שכשרון ומאמץ עשויים לאפשר הכנת אוכל מעולה, ומאפשרים, אבל במקביל, לעטר את השולחן וההגשה באופן מרהיב - לא קשורים לאוכל וטיבו, אבל מוסיפים.

- מוסיפים מה?
-נישה קטנטונת של עידון.
- למה זה טוב?
- זאת מאפשרת סביבת חשיבה אפקטיבית. במקורותינו נאמר - הרחבת דעת.

- נשמע לי מוכר כבר. לא אמרת משהו דומה אודות נישה של עידון למעלה?

- רק שאל תסתבך לי ב-loop . אבל יש תהליכים מחזוריים. עידון מחייה יכולות עילאיות וגם רצון למאמץ, ואלה מאפשרים ערך. נישה של ערך מחזירה אותנו - רגע, למעשה לא ממש מחזירה אלא מציבה סביבה של עידון.

יש גם גורמים חיצוניים השואפים להטות אותנו לרגרסיה ולקטום/לגדום סביבה של ערך.
על עידון צריך להגן, וזה היוצר דברים בעלי ערך יכול תכופות לגלות יתר תושייה בהגנה. והרי הוא רגיל גם במאמץ, שמצידו כרוך במידה של חוסן אם ייצר ערך - כלומר הצליח בעבר להגן ולשמר נישה של ערך המאפשרת יצירת ערך.

- רגע, חכה. יוצא שלמען עידון צריך לפעמים להלחם?
- לא. למען היכולת לייצר ערכים (דברים בעלי ערך) ולהקים נישה המאפשרת יצרנות עילאית צריך לפעמים להלחם.

-מה אעשה עם כל זה?
חזור בבקשה להתחלה, או רפרף כרצונך, ובמקום להכנס ל-loop נסה לראות מה מתגבש במוחך מכל זה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10830
סייג לשתיקה - חסם פה
אבנר בן בסט (יום שישי, 13/09/2002 שעה 1:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון

סייג לחוכמה שתיקה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10848
והמשכיל ... ידום
ארץ הבצ (יום שישי, 13/09/2002 שעה 6:51)
בתשובה לאבנר בן בסט


http://www.faz.co.il/thread?rep=10849
משפט קצר. לפחות אינך מאריך למה ''המשכיל בעת -''
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 13/09/2002 שעה 7:59)
בתשובה לארץ הבצ


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.