פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לקלאוס פון מאוס, 03/11/07 12:41)

http://www.faz.co.il/thread?rep=106263
חזי; להיפך
חזי (שבת, 03/11/2007 שעה 13:23)
בתשובה לקלאוס פון מאוס

אנחנו נכנסים לבעיה עקרונית:
אם בית הספר צריך ''לחנך'' או ללמד.
במשך כל ההסטוריה האנושית,
תפקיד בית הספר היה להקנות ''ידע''.
כלומר: להלעיט באינפורמציה, אשר היה קשה להשיג אותה מחוץ לכותלי בית הספר.

לימוד לטינית, היה אחד מסימני השינון.

בימינו, עידן המחשב, אין כל בעיה להשיג אינפורמציה (גוגל, למשל).
תפקידו של המורה מצטמצם לחינוך, בלימוד איך לברור את המוץ מהתבן.

בשביל זה מספיק לתלמיד פחות מחצי מהזמן שהיה דרוש לו בחברת המורה בשנים שעברו...

http://www.faz.co.il/thread?rep=106265
חזי; להיפך
קלאוס פון מאוס (שבת, 03/11/2007 שעה 13:54)
בתשובה לחזי

אין סתירה בין השניים!
תפקידו של בית הספר הוא לחנך וללמד!

בית הספר צ ר י ך ללמד את הילד איך ללמוד ותוך כדי זה גם ללמד אותו בתבניות הבסיס של ההשכלה האקדמאית. אי אפשר ללמד ''איך ללמוד'' ללא לימוד ה''מה'', ''מתי'', ''כמה''ו''למה''. עצם עשיית הפרדה (ובעצם מי שעושה זאת. כי לא כולם בדעתך) מעידה על כך שמשהו לקוי בחברה שלנו בעניין החינוך.

שינון זו לא מילה מגונה, אלא מילה שיש לה מקום גם בחינוך וגם בהשכלה. פשוט אסור לנו לראות את בית הספר כמכונה שמדביקה נתונים לילד במשך 10 שנים. כי פריטי המידע האלה יהיו כרכיבי לגו שלא מתחברים יחדיו וכל ''מגדל בבל'' של החינוך יקרוס.
ככל שנלמד יותר ''איך ללמוד'' ====> לוגיקה, הסקת מסקנות, בדיקת איכות ואמינות האינפורמציה, פירוש מסודר ומנומק לדברים ===>כך יתחזק הדבק שיחבר בין איי המידע של הילד לבין תמונת המציאת, שתהיה גם אמינה, מוכחת ויציבה.

מאחד שכיום ידע יש והרבה והוא נגיד ביותר, הרי שביה''ס צריך להגדיל את החלק החסר שהוא ה''איך ללמוד'', יצירת הכלים לחשיבה לוגית, ביקורת המידע והשימוש המושכל והמידתי בו. וזה ה''דבק'' שחסר לנו היום יותר ויותר במערכת החינוך ואותו צריך לשפר (בגדול אומר שצריך ללמד מגני הילדים ועד סוף התיכון יותר פילוסופיה, לוגיקה, מתימטיקה, שפות, כתיבה ספרותית ומקצועית) וכמובן מה שחסר ביותר: הילכות נימוס וכיבוד המורה (הבן אדם = ההורים = החברה שבסביבה = הזר), תרומה קהילתית לאחר שעות הלימוד (וזה הופך ליותר ויותר נפוץ בבתי הספר).

http://www.faz.co.il/thread?rep=106282
חזי; להיפך
חזי (שבת, 03/11/2007 שעה 15:26)
בתשובה לקלאוס פון מאוס

אני רואה סטודנטים באוניברסיטאות,
באולמות ענקיים,
יושבים וכותבים כל מילה שהמרצה מוציא מפיו.
אני שואל את עצמי, האם אותו מרצה לא יכול לשכפל את מה שהוא מדקלם לחוברת אשר תופץ בין התלמידים,
ואת זמנו הוא לא יקדיש ''להכתבה'' אלא לדו-שיח עם הסטודנטים ?

אם השיטה הפסולה הזו קיימת עדיין באוניברסיטאות,
האם היא אינה קיימת עדיין בבתי הספר התיכוניים ?
ודאי שהיא קיימת.

צריכים להגיע למסקנה חד-משמעית שבית הספר אינו אמור להקנות ידע לתלמיד.
כי ידע זה מתיישן מהר, וברוב המקרים הוא כבר מיושן.

קח דוגמא: בבתי הספר מלמדים עדיין את תיאוריית ''המפץ הגדול'' (שלדעתי היא תיאוריה שגויה, אבל זה לא העניין כאן),
והם מלמדים גם כי הייקום יקרוס בעתיד בגלל ''כוח המשיכה''.

לפני כשנתיים התגלה כי זו טעות.
לא רק שהייקום לא יקרוס, אלא מהירות בריחת הגלקסיות זו-מזו הולכת וגדלה...

כמה מורים ילמדו את הגרסה הנכונה ???

http://www.faz.co.il/thread?rep=106313
חזי; להיפך
קלאוס פון מאוס (יום ראשון, 04/11/2007 שעה 2:29)
בתשובה לחזי

בהרצאה פרונטלית באוניברסיטה יש הרבה מה להעביר לסטודנט מעבר לקריאת החובה שלהם לשיעור. דיון על נושא הלימוד בכיתה הוא חיוני אבל זה אפשרי רק בכיתות קטנות. לפני אולם מלא סטודנטים אין אפשרות אחרת ללמד אלא בהרצאת המדריך.

בית ספר חייב להקנות ידע שהוא כמו הבשר בתנאי שקודם ובמקביל הוא מלמד גם את ה''איך'' לרכוש ידע, שזה השלד. וכל אורגן חייב גם את זה וגם את זה ביחד. עם שלד נכון, כל אחד יכול חא''כ לעדכן את הידע בכוחות עצמו, כפי שזה נעשה לכל בוגרי האוניברסיטאות שעובדים בענייני לימודם. אינני חושב שאתה צודק שה''ידע'' מתיישן במהירות. אבל מעבר לזה, לעיתים כדי להבין ''ידע'' חדש אנחנו חייבים לדעת את ה''ידע'' הקודם. כי אנחנו מדברים על בניית מבנה ידע שבוני על בסיס רחב שהולך ומצטמצם ככל שאנחנו מגביהים לחקור. ושום מידע חדש לא יכול לעמוד בפני עצמו ללא כל בסיס הידע שמתחתיו, כי אחרת ''מגדל בבל'' של הידע יקרוס.

לא שמעתי שתיאוריית ''המפץ הגדול'' שגוייה, כי היא עדיין בחזקת השערה. ואני מכיר שיש גם השערות אחרות. אבל תלמידי האסטרונומיה חייבים להכיר את התיאוריה הזאת גם אם היא תישלל בעתיד כדי להבין למה שללו אותה ומה המשמעות המדעית של השלילה (גם כדי לא לחזור ולהישען על ההנחות שהיו בבסיס תיאוריית המפץ).

תאוריית הקריסה של היקום בגלל ''כוח המשיכה'' היא נכונה, כל עוד אנחנו מכירים את העולם כמו שאנחנו מכירים אותו היום. תסתכל על תופעת ה''חורים השחורים'' שקורסים פנימה לתוך עצמם ב''כוח משיכה'' עצום שמושך לתוכו גם את קרינת האור. תחזיות של תיאוריית המפץ הגדול מדברות שהעולם הולך ומתנפח במהירות עצומה משניית המפץ ושבעוד כמה מיליוני שנים הכוח השלילי ייגבר על הכוח החיובי ואז העולם יתחיל להתכנס פנימה אל תוך עצמו, כמו בלון שמוציאים ממנו את האויר, ואחרי כמה מיליארדי שנים יהיה מפץ גדול נוסף כאשר כל החומר והאנרגיה של העולם ייפגשו במרכז הכדור של היקום. ואז שוב יתרחש מפץ גדול מההיתוך והתנועה פנימה וחוזר חלילה. כל מהלך הלוך ושוב כזה אורך כמה מיליארדי שנים, כך שאנחנו לא צריכים לחשוש.
יש לך תיאוריה אחרת? זה בינתיים התיאוריה המקובלת על המדעני היקום והאסטרונומיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=106318
חזי; להיפך
חזי (יום ראשון, 04/11/2007 שעה 9:43)
בתשובה לקלאוס פון מאוס

''לא שמעתי שתיאוריית ''המפץ הגדול'' שגוייה''

ה צרה שמלמדים את התיאוריה הזו גם בבתי-ספר וגם באוניברסיטאות,
כאילו זו עובדה מוכחת.

אני מפנה אותכה לתיאוריה מקורית שלי מלפני 4 שנים,
שעדיין אף אחד לא הצליח לסתור אותה:


http://www.faz.co.il/thread?rep=106323
חזי; להיפך
חושף שקרנים (יום ראשון, 04/11/2007 שעה 10:34)
בתשובה לחזי

השאלה היא אם אתה כאן הצלחת לבסס תיאוריה חלופית?

האם יש לך אסמכתאות מאנשי מדע שונים שתומכים בטענותיך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=106327
חזי; להיפך
חזי (יום ראשון, 04/11/2007 שעה 13:07)
בתשובה לחושף שקרנים

הקושי בהחדרת התיאוריה,
בגלל שהיא מתבססת על תצלומים ממשיים מהחלל ולא על נוסחאות מתמטיות.

''המדענים'' מסתמכים היום רק על מוניפולציות מתמטיות ולא על הוכחות חזותיות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=106476
חזי; להיפך
יונה הנביאה (יום שלישי, 06/11/2007 שעה 18:58)
בתשובה לחזי

אתה בנית תיאוריה של ראשית היקום רק ''מתצלומים ממשיים מהחלל''? אתה צוחק עלינו? מה? אתה מפענח תצ''לים כישרוני כל כך?
אתה נשמע מה זה לא רציני.........

http://www.faz.co.il/thread?rep=106579
חזי; להיפך
חזי (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 8:13)
בתשובה ליונה הנביאה

את נשמעת יותר רצינית בחוסר ההבנה שלך.

אני ''מת'' למצוא בחורה עם מחשבה לוגית נכונה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=106581
יונה, אני בטוח שאת בכלל לא מבינה במה מדובר
חזי (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 9:28)
בתשובה ליונה הנביאה

ועוד יותר,
אני בטוח שאת לא מכירה אפילו את החוקים הפיזיקליים הבסיסיים שהתיאוריה שלי מסתמכת עליהם.

בורות היא יותר ממחלה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=106592
יונה, עוד הערה קטנה
חזי (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 10:01)
בתשובה לחזי

אני כועס על טפשותן של נשים,
ובמיוחד אני כועס כשהן מתגאות בטפשות זאת...

http://www.faz.co.il/thread?rep=106604
חזי, עוד הערה קטנה
אוברמישמישפוץ (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 11:29)
בתשובה לחזי

והכי הרבה אתה כועס על טיפשותך
אם כי אתה לא מודה בה

אותך לבעלך !!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=106582
יונה, אני בטוח שאת בכלל לא מבינה במה מדובר
חזי (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 9:29)
בתשובה ליונה הנביאה

ועוד יותר,
אני בטוח שאת לא מכירה אפילו את החוקים הפיזיקליים הבסיסיים שהתיאוריה שלי מסתמכת עליהם.

בורות היא יותר ממחלה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=106590
יונה, אני בטוח שאת בכלל לא מבינה במה מדובר
אוברמישמישפוץ (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 9:49)
בתשובה לחזי

טוב אז חמה שלוש פעמים,אתה לא יכול במכה אחת?
הבננו שהיא לא מבינה כלום (כילו איך אתה יודע?), אבל
אתה הוכחת לנו ממש שאתה יודע הכל על כלום
אז מה ההבדל?

http://www.faz.co.il/thread?rep=106626
יונה, אני בטוח שאת בכלל לא מבינה במה מדובר
חזי (יום חמישי, 08/11/2007 שעה 14:11)
בתשובה לאוברמישמישפוץ

עוד קשקשן בגרוש...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.