http://www.faz.co.il/thread?rep=106159 | |
תרחישים חילופיים למקטעים בחייכם | |
מיכאל שרון (יום שישי, 02/11/2007 שעה 6:52) | |
ישבתי פעם בקפה בנתנייה, על שפת הים בלילה, בקיץ 1988, עם בחורה מדאבלין, אדומת שיער ונמשים, תמירה, פנים אמיצות, בשם רוז מאקמורוו (שחייתי איתה בביתי ברעננה תקופת מה קודם שעזבה לקהיר ואחר חזרה לעולמה בדאבלין. אביה אגב היה בעל מפעל ליצור חלקי מטוסים). לקחתי בשלב מסויים מפיות נייר שנחו במשולש אלומיניום על שולחננו, והתחלתי לשרבט בזו אחר זו דמויות אנשים שישבו סביבנו. מה זה? שאלה. השבתי, אלה תרחישים אפשריים בחייך, ואם תרצי, החל משנייה זו, אם תרצי לחרוג מהאינרצייה בחייך. כל מה שעלייך לעשות הוא לגייס ברגע זה אנרגייה ורעננות, ולגשת כמה מטר מכאן לאיש שדיוקנו כאן. וכאן הצמדתי תאור דימיוני מסתבר לאנשים הללו, לרקעם, מעשיהם, גישותיהם - הבודהה תמיד מצוי בפרטים הקטנים, נסו אתם, אנשים טובים, משחק זה של מה שמכונה בלוגיקה מודלית מתקדמת - העלאת עולמות אפשריים (מציגי הלוגיקה המתימטית הזאת בשנות ה-60 - סאול קריפקה מארה''ב, יאאקו הינטיקה מפינלנד). ואחר תארתי לה את תרחיש התפתחות חייה איתם, ומה תוכל היא לתרום להוציאם מנתיבי האינרצייה בהם חייהם שלהם מתנהלים. היא היתה בחורה קתולית כמובן, ובמשחק הזה יש מוטיב קתולי נוצרי -נהיה זה לזו מקור זימון חסד אלוהי, ולא נחפש את ישענו בנפשות מתות, אלא בחיים. זאת כשם שישוע בקומו, לפי המסופר, מהמתים ובפוגשו בלילה בדרך גלילית בתלמידיו האבלים, שלא היכירוהו, ושספרו לשאלתו, כי מורם ניצלב, ועוד נעלם מקברו, גער בהם קלות: מה אתם מחפשים את החיים בקרב המתים? הפעילו דימיונכם במשחקי תרחישי חיים משחררים אלה, זכרו כי ססמת הסטודנטים המורדים בסורבון, 68, היתה, הדימיון לשילטון. ולהלן עוד תרחיש אפשרי, שכתבתי ב-2002 באתר התרבות ליטרטורה, נימחק שם במעשה פרע של אנשים רעים, ואחר היצבתי באתרי לפני זמן מה: וידויו של פובליציסט ימין קיצוני | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=106160 | |
מה הקשר בכלל לנושא הדיון? | |
noga182 (יום שישי, 02/11/2007 שעה 7:03) בתשובה למיכאל שרון | |
אין אפילו קשר אסוציאטיבי. תפסיק להטריח בבקשה את הקוראים בהגיגך שאינם מענינים, אינם תופסים, ואינם קשורים לנושא הנדון. כמו אותו חתול הנוהג להשפריץ את שיתנו לכל עבר כאומר: אני כאן!! | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |