http://www.faz.co.il/thread?rep=101104 | |
כל אות וכל פסיק... | |
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 10:02) בתשובה לעמיש | |
כל סוגי הכתב שמוצאים הארכיאולוגים אינם הכתב של התורה בהכרח. אתה חייב להשוות רק עם ספר תורה, ואינך יכול להשוות עם איגרות או כתבים אחרים. כמו שחייבים לקרוא את התורה במדויק, כך חייבים לכותבה במדויק וללא שינויים. חוקי הכתיבה חלים רק על ספר תורה שבהיכל, ולא חלים אפילו על ספר תורה הנועד ללימוד, חוץ מהדיוק המילולי. מנהגי תפילה הם דבר אחד, וקריאת התורה זה משהו אחר. מנהגים ניתנים לשנויים קלים, קריאת התורה לא נתונה לשינויים. החוקים הפשוטים והקריאה בבית הכנסת יכולים ללמדך מעט, על ההקפדה הרבה ועל הדיוק הדרוש. עוד דוגמה: ההלכה מחייבת גם את הרב הגדול ביותר, לשנן את קטע הפרשה שעליו לקרוא בבית הכנסת כדי שלא יטעה. אם הוא לא משנן וטועה, הוא ביצע עבירה. בכל בית כנסת יש את זקן בית הכנסת. כאשר הוא נכנס כולם קמים לכבודו. המבוגר הזה הוא בדרך כלל הידען הגדול ביותר והכרתו את קריאת התורה כולה וההפטרות בעל פה, היא מדהימה. זכיתי לראות זקן בית כנסת שהוא עיוור, המעיר על כל טעות של אחד מהעולים לתורה, ושאר המתפללים מסכימים עם נכונות הערותיו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101109 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
שלמה יהורשביץ (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 12:16) בתשובה לצדק | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101110 | |
[•] מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 12:51) בתשובה לשלמה יהורשביץ | |
אז למה אתה סומך על פרס העיוור ההזוי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101114 | |
[•] מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
שלמה יהורשביץ (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 17:29) בתשובה לצדק | |
פרס גאון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101120 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 18:24) בתשובה לשלמה יהורשביץ | |
גאון שהביא לרצח 1500 יהודים גרם לפציעתם של עשרות אלפים, גרם לכלכלה נזק של עשרות מיליארדי דולרים, והביא לפריחת הטרור העולמי. גאונים כמוהו מביאים להשמדת עמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101127 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
שלמה יהורשביץ (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 23:16) בתשובה לצדק | |
הכיבוש גרם לכל העוולות הללו. הכיבוש גם יוריד אותנו לשאול. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101132 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
לוי (יום שישי, 20/07/2007 שעה 6:59) בתשובה לשלמה יהורשביץ | |
לפי התיאוריה שלך הקמת מדינת ישראל תובילו אותנו לשאול . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101221 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
שלמה יהורשביץ (יום ראשון, 22/07/2007 שעה 16:38) בתשובה ללוי | |
אין קשר בין מדינת ישראל לכיבוש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101136 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
צדק (יום שישי, 20/07/2007 שעה 7:20) בתשובה לשלמה יהורשביץ | |
את הכיבוש הערבי יש לחסל, אם לא נחסלו הוא יורידנו לשאול. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101230 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
שלמה יהורשביץ (יום ראשון, 22/07/2007 שעה 19:54) בתשובה לצדק | |
הכיבוש יחסל את הכובש . יהודי אמריקאי או ערבי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101236 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
לוי (יום שני, 23/07/2007 שעה 6:57) בתשובה לשלמה יהורשביץ | |
בעזרת האנטישמים הישראליים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101244 | |
מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק. | |
שלמה יהורשביץ (יום שני, 23/07/2007 שעה 9:19) בתשובה ללוי | |
לא . בעזרת משיחיות שקר יהודית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101111 | |
כל אות וכל פסיק... | |
עמיש (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 13:22) בתשובה לצדק | |
האם עלי להבין מדבריך כי ספרי התורה של היום נכתבים באותה אות ובאותו איות בה נכתבו לראשונה? האם עלי להבין כי הכתבים האחרים נכתבו בכתב שונה מזה של התורה? אם כן, אלו הן טענות חדשנית ביותר ומוזרות למדי. האם יש לך דרך להוכיח את זאת? באשר לקריאת התורה בבתי הכנסת. במקרים המעטים בהם הזדמן לי לשמוע קריאה בתורה - כל מקרה היה שונה מחברו, כל אחד בהגיה שלו ובמבטא שלו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=101112 | |
כל אות וכל פסיק... | |
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 13:42) בתשובה לעמיש | |
כל ספרי התורה נכתבים באותה הצורה כמו ספר התורה הראשון. לא כל הכתבים האחרים נכתבו בצורה שונה, למשל פרשיות התפילין נכתבות כמו ספר תורה. ניתן לכתוב כמו ספר תורה אך לא חייבים. ואל תשכח שכתיבת ספר תורה זו השקעה עצומה של זמן. ----------- מבטא שונה אין פירושו קריאה שונה. צריך לקרוא על פי הניקוד הנכון, ועל פי הטעמים הקובעים את ה''מנגינה''. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |