![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100239 | |
ישו? | |
זוהר בדשא (יום שני, 02/07/2007 שעה 17:53) בתשובה למיכאל שרון | |
היהודים לא רצחו את ישו כי אז ישו לא היה ''ישו'' במשמעות הנוצרית שאנו מכירים היום , אז ''ישו'' היה היהודי ישוע , והוא כנראה היה רב שאהב לעזור לחלכאים ולנדכאים זו הנחה בלבד והוא היה קצת רוחני ועשה כל מיני דברים נחמדים אבל גם מוזרים. ואז בטח הוא הרגיז מישהו במימסד היהודי הכהני שדומה כיום למימסד הרבני האטום , ואז המליצו לריבון שרק לו מותר לקחת חיים להרוג אותו , כלומר הרוצח הוא הריבון הרומאי שרצח בסגנון אכזרי שאינו מקובל על המסורת היהודית שהרגה בסליקה פה מדובר ברצח מסוג רומאי מובהק , הריבון לכן אינו יכול להסיר מעצמו את האחריות לרצח. בזמן ההוא באותה שיטה ממש נרצחו אלפי אנשים ועליהם אין העולם הנוצרי אבל, ולא נראה שיש מי שמנסה לאייקן (ליצר אייקון) את דמות הנרצחים הללו שהיו רבים לאלפים, גם הם מתו בצליבה, ישו היה אחד מיני רבים ומותו אינו שונה מרבבות הנרצחים, ובכל זאת אותו זוכרים ואת האחרים לא, מהיום ההוא ועד הזמן הזה נרצחו מיליוני יהודים בשמו של ישו, לא רק יהודים, בכל העולם מיליונים מתו במסעות צלב מאפריקה ועד אסיה, מאסיה ועד אמריקה. שום דבר לא נאמר על זה עד היום החשבון פתוח כי לנרצחים האלה יש שם שהעולם הנוצרי מנסה למחות מעל פני האדמה , אין מי שיביא אותם לבימת הנצרות ויצעק על דמם בנתיים אולי רק כשישו יקום לתחיה יבוא החשבון האמיתי עם הצוילזציה הנוצרית הרצחנית או שלעולם לא יגיע חשבון הדמים הזה. דבר אחד בטוח אם ישו הזה הוא בנו של אלוהים , אלוהים הזה הוא רשע מרושע, אלוהים שחור ונקמני, מעוות , פרמיטיבי , אשר על כן ובדיעבד אם ידעו זאת היהודים בדרך לא דרך אז באיזשהי פרוצדורה של חזיון העתיד שככה תתפתח דת רצחנית שלא היה דבר כזה בתולדות האדם, אני שמח כי ביקשו את נפשו של מי שעל בסיס מעוות ושקרי יביא לעולם את הרצח במקום האהבה ולא כפי שתועמלני הנצרות טענו הדבר האחרון לו מטיפה הנצרות הוא להגיש את הלחי השניה , או בשפה וולגרית בולשיט, רצח והרג עם תחילת הצוילזציה הנוצרית הם ה-עניין והרצח הפך לדבר שבשיגרה. העם היהודי לא עם נקי כפיים כפי שכולנו מכירים , אבל אם יש בכלל מקום להשוואות כאלו , אין ספק כלל כי לעומת תאוות הרצח הבלתי מרוסנת של העולם הנוצרי , העם היהודי הוא עם יחסית למרות המלעיזים הציונים ושאינם ציונים עם שלא שש לחרב ולרצוח , הפאזה הציונית מקלקלת את השורה , כי אכן עם כוננות המדינה הציונית רף הרצח עלה ועוד לא נרגעה הישות הציונית מהרצחנות שדומה אכן לרומאים דאז אפילו ברצון ''לברוא יהודי חדש'' שזו גם מטרת הנצרות אם אנחנו מבקשים באמת לעשות אנלוגיה מוזרה זו. החיבור בין ישו לרבין מקטין את ישו שבכל זאת לא היה גנרל ולא עסק ברצח והריגה בחייו , אולם האנשים סביב רבין יצרו מיתוס על איזה איש שלום , אייקנו את דמותו, ופתאום רבין שהיה איש של מלחמות ואינטרגות, צייתן ונאמן ללא כל פיקפוק לציונות כשנדרש לרצוח רצח וכשנדרש לטבוח טבח והכל בשם הציונות , פתאום הנבער הזה הפך לבן דמות היגון , כאילו שיש משהו בו שרדף שלום- הרי הוא היה ההפך מרודף שלום כל חייו הוקדשו להרג, אפילו בימיו האחרונים הוא היה קטנוני והתמקח עם שמעון פרס כמו רוכל קטן בשוק. בכל זאת ישו לא היה איש קטן מבחינה מוסרית כמו רבין. אז נדמה לי שלא ראוי לדבר על שניהם באותה נשימה הומניסטית. אבל הטכניקה של יצירת אייקון אכן כנראה נלקחה מהמיתולוגיה הנוצרית כך נוצרים מיתוסים שיקריים ועליהם מחנכים דורות של נבערים חסרי דעת וחלשי מצפון . דברי הבל מיכאל שרון , הבל הבלים. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100241 | |
זוהר, השטן נמצא בכל מקום, ולעיתים יכול לקנות אחיזה בלבבות של | |
מיכאל שרון (יום שני, 02/07/2007 שעה 18:12) בתשובה לזוהר בדשא | |
נוצרים רשמיים. לקיחתנו חלק בישוע ובחיי האלוהות אינה אוטומטית, ואינה מובטחת על ידי הטבילה וגם לא על ידי הסקרמנט של היוקריסט (סעודת האדון) מידי שבוע, אלא מחייבת הטהרות מתמדת משילטון החטא והמוות בחיים. שנית, לא כל הגויים במערב היו והינם נוצרים, היטלר למשל היה פגאני, האמין באלים הטבטוניים הקדומים, ואחד מרעיונותיו היה לכנס יום אחד את האפיפיור וכל הבישופים בבגדים ההדורים ביותר שלהם, בכיכר פטר הקדוש בותיקן, ולתלות את כולם, בספקטקל המוני. הכנסיה הקתולית בפולין היצילה יהודים רבים בתקופת השואה, מאות כמרים ונזירות נשלחו לאושוויץ על כך. הכנסייה היא שהעניקה חסות והגנה ליהודים באיטליה בימי הביניים. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100242 | |
זוהר, השטן נמצא בכל מקום, ולעיתים יכול לקנות אחיזה בלבבות של | |
זוהר בדשא (יום שני, 02/07/2007 שעה 18:21) בתשובה למיכאל שרון | |
כמובן רבים הם הנוצרים שהעניקו חסות ליהודים ואף ללא יהודים. אלא מה ..צריך להיות עיוור בכדי שלא לראות איזה רצח הביאה הנצרות לעולם , ו...זה חלק מאד חשוב בנצרות זה לא מיקרי שכך הם פני הדברים . אם היה יהודי אז שראה זאת אולי הוא חשב בטעות (טעות אומללה) כי ע''י הריגת הישו שעל דמותו נבנה המיתוס , יושיע את העולם מדרך הרצח שהביא העולם הנוצרי . לא היתה בתולדות האנושות דת רצחנית כל כך . הנוצרים חסידי אומות העולם הם לא העולם הנוצרי עליו אני מכוון, כמובן. דבר נוסף הציונות שאפה להידמות ולהתחבר לעולם הזה , ועובדה שהציונות רצחנית גם היא. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100245 | |
אני בכלל רציתי להיות בדואית מודרניסטית ומאז ומעולם לקחתי קורסים | |
עזית הכלבה השמאלנית הציונית (יום שני, 02/07/2007 שעה 19:01) בתשובה לזוהר בדשא | |
להגנה עצמית. דתות זה דבר דוחה. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100246 | |
חייך מתנהלים באופן סיזיפי, רדוף זמן וחרדה לסטטוס חברתי. | |
מיכאל שרון (יום שני, 02/07/2007 שעה 20:11) בתשובה לעזית הכלבה השמאלנית הציונית | |
אינך חופשי. אתה ראוי מעל לכל לחמלה, לא מתנשאת, אלא ליד רכה שתעבור על לחייך, לדמעה שתשפך בעדך. לתפילה בעבורך, שתזכה לחסד אמיתי. אתה אינך יודע פשוט ולא חש על מה אתה מדבר. שאון החיים, כנראה בעיר הגדולה, מצץ את נשמתך כשם שאומרים שחתול מוצץ נשמת תינוק רך. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100257 | |
אני מושבניקית, ואני בזה לחסד. | |
עזית הכלבה השמאלנית הציונית (יום שלישי, 03/07/2007 שעה 9:10) בתשובה למיכאל שרון | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100248 | |
דוחה שחטיאר מפנטז שהוא כלבה | |
זוהר בדשא (יום שני, 02/07/2007 שעה 21:36) בתשובה לעזית הכלבה השמאלנית הציונית | |
צנחנית. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100258 | |
אני אוהבת כלבים והומואים . אבל הומאים | |
עזית הכלבה השמאלנית הציונית (יום שלישי, 03/07/2007 שעה 9:12) בתשובה לזוהר בדשא | |
רק משנות התשעים המאוחרות. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100263 | |
למה דווקא משנות ה-90 המאוחרות ולא המוקדמות | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 03/07/2007 שעה 13:46) בתשובה לעזית הכלבה השמאלנית הציונית | |
או מלפני כן? מה הכוונה אגב? שיצאו מהארון בשנים הללו? או הסגנון אז? אנא נמק, הבהר, הסקרנות מתעוררת לה. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100265 | |
למה דווקא משנות ה-90 המאוחרות ולא המוקדמות | |
עזית הכלבה השמאלנית הציונית (יום שלישי, 03/07/2007 שעה 14:16) בתשובה למיכאל שרון | |
בתחילת שנות התשעים הייתי עדין שמרנית. אבותי המיסדים היו פוריטנים בנושאים אישיים. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100562 | |
זוהר, השטן נמצא בכל מקום, ולעיתים יכול לקנות אחיזה בלבבות של | |
א. פרקש (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 20:13) בתשובה למיכאל שרון | |
אינני מפקפק בכך שאתה נוצרי טוב ומאמין ושאתה נלחם מלחמת מאסף כדי להסביר לנו מהי הנצרות בעיניך, אולי כדי להצדיק בעיני עצמך את תהליך ההתנצרות שעברת. אבל הרשה לי לטעון שמירב טענותיך משוללות יסוד. אתה אומר שעד לנצרות ''אנשים עשו את אליליהם ואלוהיהם מתוך דחף פסיכולוגי ואלו מעשי ידיהם'' כלומר, אתה עושה דייסה עם אלוהים ואלילים יחדיו במקום להפריד בינהם. וזוהי המחלה הבסיסית של הנצרות שהם הפכו את אלוהים האחד, זה שהם השאילו מהיהודים, לפסל אבן ושיש. הישו הזה הוא לא מעשה ידינו אלא מעשה כלי זייננו. איזה מישהו שכב עם מרים אימו (אביו, חייל רומי או אלוהים, תלוי את מי שואלים) וישו בא לעולם. אין הסבר אחר להולדתו. הנסיון לומר שאלוהים דפק את מרים בחלום והביא את עצמו עלינו הוא מעשה פגאני חד משמעי. ישו הפך גם לבנו של אלוהים, גם למשיח אלוהים ולאחר מותו גם לאלוהים עצמו. כל שלושת הדמויות האלה מתערבבות בבן תמותה רגיל שבכלל לא ידע שהוא כזה. ישו היה יהודי פשוט מנצרת, שנולד יהודי, חי כיהודי ומת כיהודי, ו שההיסטוריה יצרה ממנו דמות שהוא בכלל היה בוחל בה. אילו חי היום ישו הנוצרים בודאי היו משמידים אותו במחנות ההשמדה של אירופה באשמת אדם נחות וטפיל חברתי. זוהי האירונייה של ההיסטוריה. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100565 | |
אני בעניין הזה שנים רבות, מגיל 5 או 6 | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 20:24) בתשובה לא. פרקש | |
ומאז 1979-80 קרוב ביתר שאת לקתוליות. להלן מעין וידוי אישי. איני יודע מדוע אני כותב זאת, אך יש לי משיכה חזקה לישוע ולקתוליות. שנים רבות מאד. כתינוק, בירושלים, אימי הצעירה (אבי למד רפואה בהר הצופים) נהגה לקחת אותי למנזר סמוך, עתיק יומין, ושם הנזירות שיחקו איתי, אחת אהבה אותי במיוחד. לפסלים שם קראתי בומבות (כמו בובות, אבל עם מ'). אולי יש בזה גורל מבחינתי שנחתך אז. מצד אבי, סבו, היה ראש ישיבה בירושלים, עלה לכאן במאה ה-19, יסד ישיבה, וקבור בהר הזיתים. משפחת רבנים ונגידים עשירים בפולין. סבי אימי, מאוריצ'י ויטלין, היה בעל אחוזת ענק בפולין, גליציה, בשם נובו-שלצ'ה. היה אהוב מאד על האיכרים, היה ברשותו כפר גדול, והוא בנה להם כנסיה. אימי, כילדה בתל אביב (צברית) נסעה עם הוריה כל שנה עד 1938 לאחוזה בפולין, שם עמדה לרשותה סוסה אצילה בשם ''ערבקה''. בן אחר של משפחת ויטלין, יוזף ויטלין, שגדל אף הוא באחוזה סמוכה בשם דימיטרב, היה מגדולי סופרי ומשוררי פולין. הסיפור על שבט הויטלינים, אצילים פולנים ממוצא יהודי בגליציה שנהגו להתחתן ביניהם (מאוריצ'י נשא לאשה את בת דודתו, דורה), אינו מוכר כאן. כיום אני גם אזרח פולני. בזמן לימודי בארה''ב היתה לי חברה קתולית בשם סוזן, ממוצא פורטוגזי. היתה זו מרפאה בתקשורת, תלמידה מצטיינת, השנייה בהישגיה בלימודי המ.א. באוניברסיטה, בחורה צנועה מאד עם זאת, יפה, רחומה, שטיפלה בהתנדבות בילד חולה לויקמייה, בין היתר.היא היתה, מהמשפחה העשירה ביותר בעיר מגורי, חקלאים בקנה מידה ענק. בעלי מחלבה, אלפי פרות וחזירים ומאות פועלים מקסיקנים. היא אהבה מאד דברים יהודים, כגון הסרט ''כנר על הגג'' והיתה בעלת נשמה יתירה. אהבה אותי מאד, היתה נבונה, מיעטה לדבר אך הערותיה היו חכמות ומלאות לב ונשמה. קידמתי בתקופת חברותינו עבודות חדשניות בשטח הפסיכולוגיה, ומשהו בדמותה ומידותיה התרומיות מאד קנה את ליבי ונישמתי, והתחלתי ביתר שאת להתעניין בקתוליות. אביה היה בעל מראה פורטוגלי מובהק, חוואי נמוך קומה עם כובע חוואים, שנהג לדבר על התנ''ך. הרביי הרפורמי, ישראלי לשעבר ממוצא עיראקי, איש תוסס, בעל דעות ובעל תואר דוקטור (שהיו לנו ויכוחים פוליטיים וגם לימדתי שם יהדות ועברית) אמר לי, למה לא תתחתן אתה, אמנם קתולית, אך נראית ובעלת נשמה כאחת מאיתנו. בכל מקרה החיים היפרידו בינינו, אך מאז הקתוליות מעניינת אותי יותר, באופן שאיני יכול להסבירו, ואני מוצא עצמי גם מפיק רעיונות והבנות בכוון התאולוגי והאמוני הזה וזה מפרה אותי לרעיונות חדשים. ונותן לי, ככל שאני חוזר לזה, מרכז גרויטצייה. שכן אני נוטה להיות איכפתי, אמביציוני, ולהכנס ללחצים, להעמיס על עצמי דברים, וזה נותן לי פרספקטיבות מאזנות. שלו אינני, ואיני מחפש שלווה, אלא השלמה, מן דבר שמחזיר אותי לממשות גדולה יותר, מבעד לדקירות הללו שמסביב. אינך אם כן יכול להניח, שמאחורי הדברים, אם האל הוא כל יכול, אין כוונה כלשהי, לכל אחד יש אולי הנתיב שלו. הדבר שעליו לעשות. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100571 | |
האמנתי תמיד וחיפשתי את ישוע, מגיל 5 או 6 | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 20:43) בתשובה לא. פרקש | |
האמנתי מגיל קטן שאני בקרבה אליו, ומקבל ממנו אור וכוח, תבונה ובעקר חסד, הגם שהיו הרבה זמנים שחשתי מגורש מחסד. חשתי זר בסיסית במחוזותינו, לעיתים, בארץ נוכרייה, לעיתים עויינת אינסטינקטיבית, במובן כלשהו. הקרבה הזאת, התחושה של ישוע כדבר האמיתי והנכון, מול מה שמזוייף ולא מחובר לממשות, מלווה אותי עוד מגיל רך. בגיל 30 ואילך, 1980, התחלתי לקרוא גם יותר חומר תאולוגי. לאחר התקף הלב ההאחרון שלי, בדצמבר 2006, שהיה הפעם לא פשוט, פעלתי מייד כשחזרתי מבית ההחלמה בכוון המהלך ה''פורמאלי'', שהובהר לי, בניגוד לתחושתי קודם, שאינו כלל פורמליזם, אלא עניין מהותי. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100576 | |
האמנתי תמיד וחיפשתי את יש''ו, מגיל 5 או 6 | |
צדק (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 21:16) בתשובה למיכאל שרון | |
כבר בגיל צעיר היו לך הזיות.....ממש רחמים עליך. הירגשת קירבה לגופה מפוררת ולעצמות של יהודי שחי לפני 2000 שנה, כל הכבוד על הרגישות הרבה. לרובנו קשה להרגיש קירבה כזו ליהודים שנרצחו ע''י חובבי יש''ו לפני עשרות או מאות שנים בלבד. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100586 | |
''מוות, היכן ניצחונך''? כך אומר השליח פאולוס | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 22:36) בתשובה לצדק | |
(שאול התרסי), כתגובת נגד לדבריך. ברור שחשוב לך להראות כאן את ניצחונו של המוות, את המלה האחרונה הניתנת לכאורה לשטן בענותו את הבשר, בכיליון הרוח, החידלון, האנטרופייה. מבלי לחוש, ניפלטה מגרונך התמיכה האינסטינקטיבית שלך ביסוד המכלה, בשטן. הנה, היופי, האור האלוהי אינו אלא גופה מפוררת. אבל, ישוע קם מן המתים, במיסתורין נפלא, נגלה לפני תלמידיו, שברגע הראשון לא היכירוהו. את תלמידו האוהב ביותר, שמעון כאיפה, הוא שואל, בשחרו של לילה בכנרת, בהגלותו לפניו: אתה אוהב אותי? שמעון עונה, כן, אני אוהב אותך. עונה ישוע, רעה את צאני. אלא שהוא שואל זאת שוב, פעמיים נוספות, שלוש פעמים, ובפעם השלישית כתוב ששמעון התעצב מאד, וענה, הרי אתה רואה מחשבותי, אתה יודע שאני אוהב אותך. ולמה ישוע שואל זאת שלוש פעמים? משום שהתכחשות כאיפה לישוע היתה שלוש פעמים אף היא, לאחר שניתפס, ובקרב המון שוחר לינץ', אדם אחד אומר, היי, זה לא אחד מתלמידיו שהיו לידו, ושמעון עונה, איני יודע על מה אתה מדבר, איני כלל מכיר אותו. לאחר מכן אשה זועמת צווחת, ראו, הנה פה אחד מתלמידיו, ואו טו טו יעשו בו שפטים, ושמעון כאיפה שוב אומר, לא, אני לא מכיר אותו, וכך בפעם השלישית. ואז באותו רגע, קורא התרנגול, עם שחר, לאחר ליל שימורים ופריעה. ושמעון כאיפה, לאחר קריאת התרנגול, הולך לאיזו פינה ופורץ בבכי מר. זאת כש-10 התלמידים האחרים, שוקעים בשנת תשישות נוראה, לאחר שישוע ניתפס ונידון. ולמה שמעון בוכה? כי בסעודה האחרונה כשישוע אמר כי הוא ילקח מהם, יעונה ויושבק, וחשוב שישמרו על אחדות ביניהם, ומסר להם באקט סימלי את בשרו ודמו, שמעון כאיפה אומר, כולם אולי יבגדו בך ויתכחשו לך אז, כל ההמון שקיבל אותך בכפות דקלים ושירת הושענה כשנכנסת אז לירושלים,, אך אני אשאר נאמן לך עד הסוף, אני אוהב אותך יותר מכולם עד בלי קץ, אקריב חיי בעדך אם צריך. וישוע עונה לו, לא, נדמה לך, ביום ההוא תתכחש לי 3 פעמים לפני שהתרנגול יקרא את קריאת השחר. וכך, ישוע, כשהתרחש המיסתורין של קימתו מן המתים, נצחון האלוהות והאור על המוות, החטא והשטן, שואל את כאיפה אז 3 פעמים אם הוא אוהב אותו, כתזכורת ל-3 הפעמים בהם התכחש לו, אף שאמר שיוהב אותו עד כלות. ואז, כשכאיפה רואה שאינו אחר הכל אלא בן אנוש על חולשותיו, כשמכיר בחולשותיו כבן אנוש חרף רצונו העז והצהרותיו, אז הוא למעשה גם בשל וחכם יותר, וכאן, בשלוש השאלות הללו, כשכל פעם ישוע אומר, אז ''רעה את צאני'', ''נהג את עמי'', הוא ממנה אותו למעשה לראש כנסייתו, corpus christi גוף המשיח, שהיא הכנסייה הקתולית, ושמעון נהיה האפיפיור הראשון. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100590 | |
''מוות, היכן ניצחונך''? כך אומר השליח פאולוס | |
צדק (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 22:58) בתשובה למיכאל שרון | |
יש''ו קם מן המתים...? ואתה קורא לעצמך אדם מלומד, מתגאה בתארים...? יש''ו מת, קאפוט, לא קם ולא יקום לעולם... (אולי לכמה שניות בתחית המתים..יקום, יראה מה הפסיד, ויחזור לקבר כמו כל הרשעים.) ''לֹא-כֵן הָרְשָׁעִים: כִּי אִם-כַּמֹּץ, אֲשֶׁר-תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ. עַל-כֵּן, לֹא-יָקֻמוּ רְשָׁעִים--בַּמִּשְׁפָּט; וְחַטָּאִים, בַּעֲדַת צַדִּיקִים. כִּי-יוֹדֵעַ יְהוָה, דֶּרֶךְ צַדִּיקִים; וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד'' | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100587 | |
אז מתי התנצרת פורמלית? | |
א. פרקש (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 22:43) בתשובה למיכאל שרון | |
האם יש לך כנסיית בית בארץ? נדמה לי שיש כמה כנסיות קתוליות ביפו. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100243 | |
זוהר, היו פרקטיקות רבות בעולם הקדום ומאוחר יותר | |
מיכאל שרון (יום שני, 02/07/2007 שעה 18:30) בתשובה לזוהר בדשא | |
כגון יצירת אייקונים, דמות האם והילד במיתולוגיה המיצרית הקדומה וכד'. נכון גם שהנסיבות ההסטוריות בתקופת ישוע, הדיכוי הרומי והתמיכה במתיישבים היוונים ברחבי יהודה מצד הנציבים הרומים, יצרו כמיהה יהודית לחזון אחרית הימים, של צדק שיעשה לבסוף. אבל, הנסיבות ההיסטוריות כולן, הסמלים ההיסטוריים שנוצרו במרוצת הדורות כתשובה לצרכים אנושיים כאלה ואחרים, כל אלה הינן חלק מתוכנית אלוהית, שהיכשירה את השלב הסופי, של ביאת המשיח ישוע. היו סמלים, היו אייקונים, היתה כמיהה לאחרית הימים בגלל אי הצדק בהווה, היתה הפסיכולוגיה האנושית, אלא שכל אלה, עוצבו כמו שהם על ידי האלוהים, כהכנה להתגלות בנקודה היסטורית בזמן, ובשביל שאותה התגלות תקנה אחיזה בלבבות. אנשים עד אז עשו את אליליהם ואלוהיהם מתוך דחף פסיכולוגי ואלו מעשי ידיהם. ישוע היה מתמיד, וזו אלוהות אונטולוגית, לא מעשה ידינו. זהו רז האמונה, מיסתורין האמונה הנוצרית-קתולית. הנה החלק הפותח לתרגומי לעקרונות הכנסייה, הקטסיזם, בנוסח מקוצר, הקומפנדיום, כפי שהוציא הותיקן. קרא ותראה שכרגיל, הוליכו אותנו שולל והנצרות היא בלי קשר לאסוסיאציות המתעוררות במוחך חלק 1 הצהרת האמונה סעיף 1 ''אני מאמין'' - ''אנו מאמינים'' 1. מהי תוכניתו של האלוהים עבור האדם? 1-25 האלוהים, מושלם עד לאין סוף ומקודש בעצמיותו, יצר את האדם מתוך חופש במגמה לשתפו בהווייתו המקודשת שלו עצמו , וזאת במסגרת תוכנית של טוב מוחלט. בתוככי מלאות הזמן, אלוהים האב, שלח את בנו בתורת הגואל ומושיע האנושות שנפלה אלי חטא. כך, בקריאתו לכל בני אנוש כלפי כנסייתו ודרך עבודת רוח הקודש הפכם לילדיה המאומצים ויורשיה של נחלת האושר הניצחי. פרק 1 קיבולת האדם לאלוהות 30 ''אתה עצום, הו אדון, ובעצימות תהולל [...] עשיתנו בעבורך, וליבנו חסר מנוח עד שבך ישכון'' (אוגוסטינוס הקדוש) 2. מדוע לאדם השתוקקות לאלוהים? 27-30 44-45 אלוהים עצמו, בבראו את האדם בצלמו, כתב על ליבו את ההשתוקקות לראותו. אף שתכופות מתעלמים מהשתוקקות זאת, לעולם לא מפסיק אלוהים למשוך את האדם כלפיו, שכן רק באלוהים ימצא האדם ויחיה את מלאות האמת והאושר, אותם לעולם אינו פוסק מלחפש. שעל כן מעצם טיבעו ועיסוקו, האדם הינו ישות דתית, המסוגלת להכנס לשיתוף (Communion) עם אלוהים. הקשר האינטימי ועתיר החיוניות עם האלוהים מעניק לאדם את מעלתו ואצילותו הבסיסית. 3. כיצד זה אפשרי לדעת את האלוהים רק לאור התבונה האנושית? 31-36 46-47 כשנקודת המוצא הינה הבריאה, דהיינו, העולם והבן-האדם, או אז באמצעות התבונה בלבד ניתן לדעת את אלוהים בוודאות, בבבחינת מקורו ואחריתו של היקום, בתור הטוב העילאי ביותר, האמת והיופי האין-סופיים. 4. האם אור התבונה לבדו מספיק להבנת רז (מיסתורין) האלוהים? 37-38 ההגעה לידיעת האלוהים באמצעות אור התבונה בלבד, כרוכה אצל האדם בקשיים רבים. למעשה, אין האדם בכוחות עצמו, יכול להכנס לקרבה אינטימית עם הרז האלוהי. מהטעם הזה, האדם מצוי בצורך להארה על ידי ההתגלות האלוהית, לא רק כלפי אותם הדברים הנמצאים מעבר להבנתו, אלא גם ביחס לאותן אמיתות הדתיות והמוסריות שלכשעצמן אינן מעבר לתפיסת התבונה האנושית – כך שאפילו במצב הנוכחי של המין האנושי, אמיתות אלו יוכלו להיות נהירות לכולם בקלות, בודאות איתנה וללא ערוב טעות. 5. כיצד יכולים אנו לדבר אודות האלוהים? 39-43 48-49 בלקחנו כנקודת מוצא את שלמות האדם ויצורים אחרים שהינם שיקוף – הגם ששיקוף מוגבל – של שלמותו האין-סופית של אלוהים, או אז אנו יכולים לדבר אודות האלוהים עם כל האנשים. אלא שאנו צריכים לטהר את שפתנו ללא הרף, שהרי היא תלויית-דימויים ולא מושלמת. זאת, תוך הבנתנו שלעולם לא נוכל להביע במלואו את הרז האינסופי של האלוהים. פרק 2 אלוהים בא לפגוש את האדם התגלות האלוהים 6. מה מגלה האלוהים לאדם? 50-53 68-69 האלוהים מגלה עצמו מתוך טובו וחוכמתו. במעשים ובמילים, הוא מגלה את עצמו ואת תוכנית הטוב האוהב שלו, אותה ציווה מהנצח כולו – במשיח. לפי תוכניתו, כל בני האדם, בחסד רוח הקודש, אמורים לקחת חלק בחיים האלוהיים, וזאת בתורת ''בנים'' מאומצים בבן המולד היחיד של אלוהים. 7. מהם השלבים הראשונים של התגלות האלוהים? 54-58 70-71 מייד עם עצם תחילת הדברים, אלוהים גילה עצמו להורינו הקדמונים, אדם וחווה, והזמין אותם לשיתוף אינטימי עם עצמיותו. לאחר הנפילה, נפילתם, הוא לא חדל מהתגלותו להם, אלא הבטיח גאולה לכל צאצאיהם. לאחר המבול, אלוהים כרת ברית עם נוח - ברית בינו ובין כל יצורי האנוש עלי אדמות. 8. מהם השלבים הבאים של התגלות האלוהים? 59-64 72 אלוהים בחר באברהם, בקראו לו אל מחוץ לארצו ובהפכו אותו לאב המון העמים (''והיית לאב המון גויים'', בראשית, יז', 5), ובהבטיחו לברך בו את כל העמים עלי אדמות (''ונברכו בך כל משפחות האדמה'', בראשית יב' 3). האנשים צאצאי אברהם יהיו נאמני ההבטחה האלוהית שנאצלה לאבות. אלוהים עיצב את ישראל כעמו הנבחר, בשחררו אותם מעבדות במצרים, בכוננו איתם את ברית הר סיני, ובנתנו להם, דרך משה, את חוק האלוהים. הנביאים בישרו על ישועה מן-היסוד (רדיקלית) של העם ועל גאולה שתקיף את כל העמים בברית חדשה שתמשך לנצח. מעם ישראל ומבית המלך דוד, יוולד המשיח, ישוע. 9. מהו השלב המלא, המוחלט והממצה של התגלות האלוהים? 65-66 73 השלב המלא והמוחלט של התגלות האלוהים מושג בדבר האלוהים (His Word) שנעשה וגולם בבשר, ישוע המשיח (Christ), המתווך, האמצעי, והמלאות של ההתגלות. הוא, בהיותו הבן המולד היחיד של אלוהים שנעשה אדם, הוא המלה-דבר (Word) המושלם, המוחלט והממצה של אלוהים האב. בשליחת בנו ובמתנת הרוח (Spirit), ההתגלות הושלמה עכשו לגמרי, למרות שהאמונה של הכנסיה צריכה בהדרגה לתפוס ולהשיג את מלוא משמעותה מעבר למהלך מאות שנות הזמן. ''בנתנו לנו את בנו, את דברו היחיד והמוחלט, אלוהים אמר לנו הכל באחת, בדברו היחיד, ואין עליו לומר עוד דבר נוסף.'' (הקדוש ג'והן איש הצלב). 10. מה ערכה של התגלות פרטית? 67 התגלויות פרטיות, הגם שאינן חלק מפיקדון האמונה, עשויות לעזור לאדם לחיות את האמונה, כל זמן שהן מוליכות אותנו למשיח. ההנחייה הגבוהה והמקודשת של הכנסייה (Magisterium of the Church), שעליה מושתתת החובה להעריך התגלויות פרטיות אלה, אינה יכולה לקבל את אלה הטוענים שהם מתעלים-מעבר או ''מתקנים'' את אותה התגלות מוחלטת וממצה שהינה המשיח (Christ). ההעברה-הלאה של התגלות אלוהית 11. מדוע ובאיזו דרך מועברת-הלאה ההתגלות האלוהית? 74 אלוהים ''משתוקק שכל האנשים יוושעו ויבואו לידע של האמת'' (1 טימותי , 2:4), כלומר, של ישוע המשיח. מטעם זה, המשיח (Christ) חייב להיות מבושר ומיודע לכולם, בהתאם לצו שלו עצמו, ''לכו הלאה ולמדו את כל האומות''. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100558 | |
תגיד לי שרון..... | |
א. פרקש (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 19:14) בתשובה למיכאל שרון | |
מאיפה קישקשת-תירגמת את כל הפרשנות הזחוחה הזאת? | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=100557 | |
דבריך איתנים | |
א. פרקש (יום שלישי, 10/07/2007 שעה 19:11) בתשובה לזוהר בדשא | |
אם כי לא הייתי שוב מאשים את אלוהים באשמת יצירת ישו ומכירתו בסם מרפא לגויים. אלוהים של היהודים הוא לא כמו אלוהים של הנוצרים (או המוסלמים). אלוהים של היהודים נותן לאדם וליהודי את הבחירה ביחד עם האחריות. היהדות גם מתנגדת ליצירת אייקונים אלוהיים ואנושיים ומציירת דווקא אל גדוליה מאברהם דרך משה, יהושוע, השופטים, שאול, דוד, שלמה, המלכים והנביאים כאחד האדם, גדלותם לצד חולשתם. אצל הנוצרים (והמוסלמים) גיבוריהם ''כלילי השלמות''. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |