פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לא. פרקש, 30/08/06 8:22)
חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 14:45)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרתי ואמרתי בכל הזדמנות כי אני נגד כל סרבנות שהיא.לבוא ולהגיד שיש סרבנות רק בשמאל ולהתעלם מעשרות ומאות א ל פ י , סרבני השרות הצבאי , החרדים,שהזדהותם הפוליטית היא ימנית, זה לדעתי קצת בריחה מהמציאות.
להשתמש נגד השמאל (בצורה כוללנית) במילה ''נטישת קרב'' כאשר מנגד עומדים מעשי מנהיגי הליכוד לדורותיו,שאינם מצטיינים באומץ לב מיוחד במינו ועמידה נוקשה על דעותיהם ועמדותיהם,זה כבר מעשה בת-היענה.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
צדק (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 15:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ''מאות א ל פ י , סרבני השרות הצבאי , החרדים'',
מליוני סרבני השרות החרדים, או אולי מיליארדי...
מי מוסיף לעלילת דם אנטישמית?
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
Israeli101 (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 21:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא ''מאות א ל פ י , סרבני השרות הצבאי , החרדים''

מכיוון שפטור משירות צבאי מעוגן בחוק - אין זו סרבנות!
אלא מה: לדידם של יתר 90% מהאוכלוסיה, החוק נחקק 'ונשמר' אך ורק בכדי לאפשר הקמת קואליציה ממשלתית!

החוק אינפנטילי, ויש להקיא חוק גזעני/לקק זה.

נב. אני מאמין שב-‏60 השנים האחרונות, עשרות אם לא מאות
אלפים חסו בצל קורת החוק הדבילי הז!
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
צדק (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 23:52)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר החוק חוקק החרדים לא היו נחוצים לשום קואליציה.
מאיפה המצאת את הסיפור הזה?

בן גוריון רצה לשמור על עולם הישיבות הקטן,
לאחר החורבן בשואה,
והסכים שיהיו לומדי תורה פטורים משרות.

החוק איננו גזעני. זהו חוק יהודי חשוב.
חייבים להיות יהודים השומרים על המורשת היהודית האדירה.
המצב החמור בישראל והאנטישמיות החולנית הנפוצה כאן,
רק מחזקת את דעתי שאסור לשנות את החוק הזה.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
Israeli101 (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 2:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''חייבים להיות יהודים השומרים על המורשת היהודית האדירה''

אמת! אבל 3 שנים בחיי אדם להנציח תרומתו לנצח
ישראל, מהווה 2.5% ממשך חיינו! ולא יפגע באמונת איש/ה.

יתרה מזאת, שירות שכזה יסיר סטיגמה חברתית, ויתרום
רבות לשיפור מערכת הייחסים הבין יהודית.

אני מצפה מכל ישראלי/יהודי באשר הינו, לתרום שווה
ללא כחל וסרק!
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
Israeli101 (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 2:55)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''בן גוריון רצה לשמור על עולם הישיבות הקטן''.

בן גוריון גם כיזב!? לאבי ויתר מתישבי מושב ''תימורים''
הבטיח קרקעות מסויימות, מאוחר יותר(תחילת שנות ה-‏60)
כאשר נלחץ ע''י אבי לעמוד בדבריו, אמר באנגלית ''My Word is for me to give, and for me to take!!''. ולכן, למרות
גדולתו, עשה טעויות, וחוק פטור לחרדים, טעות אינפנטילית מאכזבת ומכזבת.
_new_ הוספת תגובה



המורשת היהודית כוללת את החיים כולם
צדק (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 10:11)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהדות היא לא רק לימודים.
לומדים כדי לדעת וכדי ליישם את הנלמד.
לחיות על פי המורשת היהודית.
זה לא משהו שאפשר לתחום אותו בזמן.

היחסים ישתפרו רק כאשר כל יהודי יבין ויקבל
שהיהדות היא הבסיס היחיד המאחד בין כולם.
ולא שום דבר מלאכותי אחר.

יחסים לא יכולים להשתפר לעולם כל עוד יש
יהודים המצהירים על רצונם בחיסולה של היהדות.
כמו שעם הערבים הקוראים להשמדת ישראל,
לא יהיו לעולם יחסים נורמליים.

-----------

על פשעיו של בן גוריון אפשר לכתוב אנציקלופדיה,
שקרים הם הקטנים שבהם.
אבל יש לו גם כמה זכויות. הפטור הוא אחד מהם.
_new_ הוספת תגובה



מה זה קואליציה
נסים ישעיהו (יום שישי, 01/09/2006 שעה 8:03)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

בן גוריון לא היה זקוק לחרדים לשום קואליציה? אולי, בכנסת. אבל הוא ידע שאם יסתכסך עם החרדים, ספק אם יהיו לו עולים.

הרי עלו לארץ מיליוני יהודים כן ירבו, שהאמינו למצג השווא שמדובר במדינה יהודית.

סכסוך עם החרדים על רקע גיוס אברכים, ויותר חמור – גיוס בנות לצבא, היה משאיר אותם בחו''ל, ומזה חשש בן גוריון לענ''ד.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות
ע.צופיה (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 2:43)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דהיינו: מאות אלפי חרדים חמקו משרות צבאי במסגרת חוק ''אינפנטילי''- מסקנה סרבני שרות צבאי חוקיים ,אך עדיין סרבני שירות!!!
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
א. פרקש (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 17:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מתעלם מאי גיוס חרדים. אבל אני לא קורא להם ימנים - כי הם לא. השקפותי הפוליטיות שונות לגמרה מהשקפותיהם, כפי שכבר אמרתי. כי הם לא ימין אלא הגוש החרדי.

להזכירך, כשבן גוריון החרים את הימין החרדים היו המשענת של הקואליציה שלו. כלומר, גם לפי בן גוריון הם לא היו ימין. לחרדים יש נקודות משיקות לימין ולשמאל, י ת כ ן שיש להם יותר נקודות משיקות לימין (ושוב, זה בכלל לא בטוח), אבל זו אינה הוכחה שהם ימין. להם יש את האג'נדה שלהם - בתי תפילות, אברכי ישיבות, טבילה, שכר לימוד תורה, קצבאות ילדים ושמירת שבת וזה העיקר שמקיים אותם. עניין השטחים הוא שולי אצלם וניתן לשינויים בהתאם לקואליציות הפוליטיות, כמו שעניין החינוך ותנאי העבודה/שכר הם נושאים לספקולציות פוליטיות של העבודה כשהיא באה להשתתף בקואליציה.

* אילו מנהיגי ליכוד ''אינם מצטיינים באומץ לב מיוחד במינו ועמידה נוקשה על דעותיהם ועמדותיהם''? כולם עמדו על דעתם, ניהלו מדיניות שפויה, יצאו מראש נגד מחטף אוסלו, נתנו פחות לפלסטינים (כי האמינו שלא יקבלו כלום בחזרה). אם כי אינני מבין כיצד אתה מחבר את הסוגיה הזו לענייננו - ועדת חקירה ממשלתית - כן או לא?!
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 18:59)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאמין שלכל אדם חרדי יש גם דעה פוליטית,זה אינו נוגד את התנהגותו הדתית. הרי הוא חי פה בארץ.אני מאמין שרובם המוחץ הם בעלי דעות ימיניות,זהות פחות או יותר להשקפותך הפוליטיות בנושאים מדיניים.רוצה דוגמא במיקרוקוסמוס: ראה את נטיותהם הפוליטיות של המשתתפים החרדים בפורום(צדק,דוכן).
מאז בן-גוריון עד היום עברו 2 דורות, דברים השתנו,כולל נטיות פוליטיות.נכון שעבור הטבות סקטוריאליות הם מוכנים להקריב דעות פוליטיות,אך זה לדעתי,בגלל שאינם מאמינים כי יקרה משהו בשטח זה. לקבל כנגד כלום,תמיד כדאי.
ההמנעות מלשרת בצבא ולאחר מכן במילואים שווה הרבה
(בכסף ובהנאות חיים אחרות),אני יודע זאת לפי מה ש''הפסדתי'' עקב שרותי בצבא והמילואים שעשיתי במשך 30 שנה.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 21:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

אתה כנראה עברת שטיפת מוח רצינית בילדותך, חבל שבבגרותך אינך מצליח להשתחרר ממנה.

אנני מבין מדוע אינך מסוגל לנהל ויכוח ללא דמגוגיה -
'' ראה את נטיותיהם הפוליטיות של המשתתפים החרדים בפורום (צדק,דוכן)''

הלא אני חוזר ומגדיר בכל הזדמנות את השמאל ואת ה-י-מ-י-ן כנבלה וכטריפה, איך אתה ''מצליח'' לשייך אותי לאחת מהן - לקב''ה פיתרונים.

ניסית לשבת פעם 14 ו-‏16 שעות בכולל וללמוד? אני מבטיחך שהיית מוכן לשרת במילואים 30 יום ולא לשבת בכולל שבוע אחד.

ראה,אם המפלגות החרדיות היו מקבלות את התקציב המגיע להן על פי חוק, מבלי שישימו להן רגליים בכל פעם,הן לא היו נזקקות ל''קומבינות'' פוליטיות.

ובעניין המשפט האחרון שלך - אני מכיר כמה אנשים שאת ''הנאות החיים'' שלהם עשו דווקא בעת השירות במילואים.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
Israeli101 (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 21:48)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני חוזר ומגדיר בכל הזדמנות את השמאל ואת ה-י-מ-י-ן כנבלה וכטריפה''.

רע השימוש במונח ''נבלה'' להגדיר חלק בעם היהודי.
טריפה, מילא, אבל ''נבלה''!!? (מי מת לדידך?) נראה לי שהקב''ה סולד מהשמצה נאלחת זו.

שָל ''נאלחת'' זו מדל שפתיך.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 2:49)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תרחיב את הדיבור בענין שטיפות מוח,אחרים בפורום כבר הגדירו ענין זה אצלך.
אני קורא את דבריך ואני מזהה, ואיני אומר זאת לגנאי,הזדהות עם מה שנקרא הדעות הימניות בציבור.זה אינו אמור לפגום כהוא-זה באורח חייך היומיומי.
אם הכולל כל כך קשה לך, תמנע ממנו. הרי זו אינה גזרה משמיים.
ולגבי הנאות החיים במילואים-אתה מוזמן!
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 13:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

'' אל תרחיב את הדיבור בעניין שטיפות מוח,אחרים בפורום כבר הגדירו עניין זה אצלך'' - מי הם אותם ''אחרים בפורום'' אם לא שטופי המוח מבית היוצר של החילונות הכופרת?

אם לא שמת לב אנני נרתע מלהתמודד עם דמגוגים.

בחמישים שנותי כחילוני נחשפתי ליותר מ-‏70.000 שעות של תשקורת חילונית כופרת -רדיו,עיתונות וטמבלוויזיה. אף אחד לא העיר לי אז שאני עובר שטיפת מוח.
כשחלטתי לבדוק את עניין אמיתות הדת והתורה,קראתי חומר בנושא ושמעתי מס' הרצאות ומיד קפצו עלי בקריאות קרב - ''שטיפת מוח,שטיפת מוח''.

מה קרה? מדוע אין יהודי,במדינת היהודים,יכול ללמוד יהדות מבלי שיתנפלו עליו יהודים כאילו שהוא עבריין מסוכן?

מדוע שעתיים של יהדות הם שטיפת מוח ושבעים אלף שעות של כפירה לא?

האין זו דמגוגיה לשמה?

לידיעתך - שרתתי שלוש שנים כחייל סדיר בחיל האוויר ועשרים וחמש שנים כמילואימניק בשיריון.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 14:13)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי כלום נגד זה שחזרת בתשובה, הכרתי בימי חיי לא מעטים.התרעומת ,בד''כ,היא כי במחי יד אתה מוחק 50 שנות חיים כאילו היו זבל.איני בא ח''וח, לפסוק מה נכון ומה לא. אבל ה''מחיקה'' הטוטלית הזו אינה הגיונית ולטעמי גם לא נכונה. לכן אנשים שחוזים את ה''תופעה'' של חזרה בתשובה נוטים לראות בזה שטיפת מח.
זה שאינך נרתע מלהתווכח אינו הופך את יריבך לויכוח לדמגוגים,אינו מעיד על טיב טיעונך ועל נכונותם.דוקא אליצור סגל שמיטב ידיעתי הוא אדם דתי, העיר לך מספר פעמים בעדינות ובנימוס על ''איכות '' הויכוח שלך.
אני שמח שמילאת את חובותך האזרחיים למדינה. אני דוקא הייתי שלוש שנים בתותחנים ושלושים שנה מילואימניק בחיל האויר.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 21:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

אם (רק לשם דוגמא) היה עבריין מגיל צעיר מחליט לחזור בו מפשעיו,להיות אדם הגון ו''למחוק טוטאלית'' את עברו - גם אז היית טוען שזה ''לא הגיוני ולא נכון?''.

צריך להבין,לגבי היהודי המאמין וירא שמיים,חילול שבת גרוע מכל עבירה ''חילונית'' שאתה מכיר. על רצח למשל יכול אדם לקבל עונש מוות ואז מקסימום הוא מחזיר את נשמתו כמה שנים בטרם עת (אם כי אף אחד אינו יודע מהי העת שנקבעה לו). על חילול שבת אחד יש עונש כרת מחיי העולם הבא לנצח.

האם יש עולם הבא? את זאת צריך לחקור ולברר,כמו למשל לראות את הסרט שהצעתי פה מס' פעמים.

נקודות המוצא השונות שלנו כנראה שלא תאפשרנה לנו להגיע לעמק השווה בעניין השרות הצבאי.

אני שב וטוען - עם ישראל לא שרד אלפי שנים בזכות טנקים ומטוסים,עם ישראל חי וקיים למרות שאימפריות גדולות ועצומות נכחדו ונעלמו כלעומת שבאו. העם היהודי שרד רק בזכות שמירת תורה ומצוות. לקח לי 50 שנה להבין זאת, אני מאחל לך שתזכה לכך כל עוד אתה יכול עדיין ''למחוק טוטאלית'' את עברך.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 23:05)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשואה שאתה עושה ,היא לא במקומה.פשעים שעבריין עושה הם חלק זעיר מכלל מערך חייו. הפסקת העיסוק בפשע היא שינוי מפן אחד במכלול. החזרה בתשובה כפי שאתה מגדיר אותה וכפי שהיא מתבצעת בפועל,היא מחיקה טוטלית של החיים לפני.אני חושב שמי שגורם זאת לאדם ,לעשות מעשה כזה הוא אדם רע מאוד-מאוד.אבל זו דעתי האישית בלבד ואיני מנסה לשכנע אותך בכך.
אם חילול שבת כל כך חמור,אז אל תחלל שבת.לגבי אין משמעות לשבת כפי שהיא בעיניך,אך ,שוב, אין לי בעיה עם זה-אל תחלל!
עם ישראל שרד בזכות הרבה סיבות ונסיבות ,בין היתר גם מה שאתה ציינת.וגם בגלל סיבות שאינן קשורות כלל לתורה ומצוות.אם אתה מאמין כי בחזרתך בתשובה אתה עוזר לשרידותו של העם ,אז טוב שחזרת,אך אנא ממך,כבד גם אחרים שחושבים שונה ממך.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (שבת, 02/09/2006 שעה 21:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

פשעים שעבריין עושה אינם ''חלק זעיר מכלל מערך חייו'', כמעט כל דבר שעבריין עושה, נוגד את החוק (ברוב המקרים הוא פשוט לא נתפס).

''אני חושב שמי שגורם זאת לאדם,לעשות מעשה כזה הוא אדם רע מאוד- מאוד'' - אין לי אלא להצטער שזו דעתו של יהודי על היהדות. זוהי עדות חיה לנזק העצום שגרמו ה''ציונים'' הכופרים לעם ישראל ושבגינו אנו סובלים עד היום ונסבול עוד יותר בעתיד.

לכבד את רצונו של יהודי שלא לשמור תורה ומצוות זה כמו לכבד את הנוסע באוניה מלאת נוסעים שמחליט לקדוח חור ברצפת תאו.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (שבת, 02/09/2006 שעה 22:41)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זו דעתו של יהודי על היהדות. זו דעתו של יהודי על יהודי אחר שבהחלט אינו נוהג לפי דת ישראל.
לכבד את רצונו ודעתו של יהודי אחר זה ,לפי הלל הזקן, תמצית היהדות כולה. קיום תורה ומצוות זו דרך חיים אישית של כל אחד ואחד. אף אחד לא שם אותך, או מישהו אחר בן תמותה,לקבוע מה מותר ומה אסור. תעשה מה שאתה מוצא לנכון ותהיה שמח בחלקך.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 0:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

סליחה על דברי הבוטים - דבריך הם קישקוש של יהודי המנסה לתרץ את העובדה שאינו מקיים תורה ומצוות. לו היית כנה היית מודה בזה ללא לוליינות מיותרת.

אנני בא לומר לך כיצד לנהוג, אני מקיים את המצווה - הוכח תוכיח את עמיתך. תרצה תשמע - לא תרצה לא תשמע.

את דברי הלל הזקן צריך להבין לאשורם ולא לפרש אותם כיד הדמיון החילוני הפרוע. כשבא גוי אחד לבקש משמאי שילמד אותו את כל התורה ''על רגל אחת'' הוא השליך אותו מהמדרגות. כשאותו גוי פנה להלל הזקן אמר לו הלל - מה ששנוא עליך לא תעשה לרעך. שאל אותו הגוי - זאת כל התורה כולה? זה המפתח- ענה לו הלל הזקן - ועכשיו לך ולמד!

כדאי לשמוע לעצת הלל הזקן והחכם.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 6:57)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מתרץ כלום. איני חייב לתרץ כלום(כי אני שלם עם עצמי),בטח שאיני חייב לתרץ משהו לאנשים שאיני מכירם כלל.
מעולם לא ניסיתי להגיד דברים שונים.
כפי שאמרתי קודם, קיום מצוות הוא ענין אישי של כל אחד ואחד.ולא אני זה שאמרתי שקיום מצוות אינו נמדד לפי כמות וטכניקה,אלא לפי כוונות אישיות.
איני מכיר ולא שמעתי על המצווה '' הוכח תוכיח את עמיתך''(אולי תאיר את עיניי מאין היא באה). אך (בציניות) אני יכול לטעון כי אני מקיים מצווה זו כלפיך.
ולגבי הלל הזקן-אני מסכים לחלוטין ,אחרי שתקיים את ה''מפתח'' לך ולמד!!
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 9:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

''האם אתה מתחרט על מעשיך?''- שאל השופט את הרוצח.
'' לא''-היתה התשובה
''מדוע ?''- הקשה השופט
''כי אני שלם עם עצמי'' - ענה הרוצח.

''האם אתה מתחרט על מעשיך?''-שאל השופט את האנס
''לא''
''מדוע?''
''כי אני שלם עם עצמי'' .

איזה מן טיעון זה ''כי אני שלם עם עצמי''? האם היית טוען כך לשוטר שעצר אותך לאחר שעברת באור אדום?
האם היית אומר לו ''איני חייב לתרץ כלום''?

נכון הוא שאינך צריך לתרץ לשום אדם מדוע אינך שומר תורה ומצוות אולם לפחות אל תשתמש בטיעונים מגוחכים.

את המפתח שנתן לנו הלל הזקן אני מנסה לקיים ולפי תשובותיך אני מניח שאיבדת אותו עוד לפני שמצאת את הדלת.

''הוכח תוכיח את עמיתך'' היא מצווה מן התורה, שמעת על הספר הזה? ואין הכוונה שעל האדם להוכיח את חברו על שלא הזמין אותו למסיבה או ששכח לבוא לפגישה שקבעו.

אני הצעתי לך 'מפתח' שבו תוכל להשתמש כדי להכנס בדלת הראשונה שתוביל אותך להבנת עצם המצאותך ותכליתך בעולם, משום מה אתה מסרב עד עתה להשתמש בו ומעדיף דמגוגיה על פניו.

אפשר להכריח את הסוס להגיע עד השוקת,אולם אי אפשר להכריח אותו לשתות ממנה.

שיהיה לך שבוע טוב.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 15:40)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוגמאות שאתה מביא מראות כי יש לך בעיה לענות לענין. כשכתבתי שאני שלם עם עצמי,הכוונה שאיני מרגיש כי עשיתי או עושה משהו לא טוב. מה אענה לשופט?מה שייך לענין,אני לא מבצע כל פשע ,איני עומד למשפט ואיני צריך לדמיין מה אענה לשופט.קבל את זה,(נכון שזה קשה)כי יש אנשים,יהודים בדתם ובלאומיותם,שאינם מסכימים לדעתך, לדרכך, לאורח חייך.אינם פוסלים אותו,אך אינם מקבלים אותו בא-רבתי.קשה לך לקבל זאת,אך אילו הם החיים עלי האדמה. ''שם'', זה ענין אחר וממש לא מעניין אותי.
כפי שכתבתי לך בתגובה קודמת לגבי עשרת הדיברות,כך לגבי הגותו של הלל הזקן. אני בהחלט מקבל אותה ומקיים אותה.
אולי אתה מוכן,להאיר את עיני, ולציין היכן בתורה כתובה המצווה ''הוכח תוכיח את עמיתך''?
להבדיל ממך, איני מחפש להוביל אותך לשום שוקת ובטח ובטח לשתות ממנה.
_new_ הוספת תגובה



הוכח תוכיח
צדק (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 15:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לֹא-תִשְׂנָא אֶת-אָחִיךָ, בִּלְבָבֶךָ; הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת-עֲמִיתֶךָ, וְלֹא-תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא.

ויקרא פרק יט, יז
_new_ הוספת תגובה



הוכח תוכיח
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 17:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לא תשנא את-אחיך,בלבבך!!
ב. לא תקם ולא תטר את בני-עמך!!!
ג.ואהבת לרעך כמוך!!

שלוש דברים(לפחות) שאתה צריך להכות על חטא לגביהם!
_new_ הוספת תגובה



הוכח תוכיח
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 21:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

מדוע אתה מתעקש להפגין את בורותך בתורה?

אחיך,עמיתך,רעך,חברך,בני עמך....אלה אינן ''סתם'' מילים נרדפות,לכל אחת יש משמעות שונה.
את האפיקורוס (יהודי המכיר בקב''ה ומורד בו) יש אפילו חובה להוקיע ולנדות.

חובה על כל יהודי ירא שמים להוכיח את אלה מבני ישראל שאינם הולכים בדרכי השם.

אני בטוח שאם אחד מילדיך היה עוזב את הבית ויוצא לתרבות רעה היית מצפה ושמח אילו אחיו היה מוכיח אותו,מחזירו לדרך הישר ומשיבו הביתה. אולי אינך רואה זאת כך אבל זוהי היהדות.
_new_ הוספת תגובה



הוכח תוכיח
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 22:37)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בורותי בתורה אינה נופלת משלך.זה שאתה נאחז בקרנות מזבח וירטואליות ומשתמש בכל מיני ביטויים כגון:אפיקורס,ירא שמים ואחרים אינם הופכים אותך ליהודי טוב יותר או מאמין יותר,,(אלא בעיני עצמך בלבד).בסך הכל אתה מצטט אחרים מבלי להבין מה אתה אומר.
לא אתה ולא אחרים המחזיקים בכל מיני תארים דתיים מטעם הציבור ומטעם עצמם יקבעו מיהו יהודי טוב ומי לא.כך שאת חובותך להוכיח ולהוקיע תשמור לידידך ולמי שמוכן להקשיב לך מרצון.
לעניני משפחה: איני מטיל על ילדיי את חובותיי כאב. אם צריך להוקיע אני עושה זאת בעצמי ולא מחפש עזר מאחרים,אפילו אם הם קרובים לי ביותר.
יהדות אינה מסיונריות,ומה שאתה עושה זה מסיונריות, לכן כל כך ''אוהבים'' אותכם.
_new_ הוספת תגובה



הוכח תוכיח
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 04/09/2006 שעה 12:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

עקשנותך לדבוק בבורותך מעוררת ''כבוד'' כמו גם הדמגוגיה שאתה נזקק לה כדי ''להוכיח'' את צדקתך - ''בסך הכל אתה מצטט אחרים מבלי להבין מה אתה אומר''.

הרשל'ה חזר הביתה מביה'ס ואמו שואלת אותו:''מה למדת היום?'' עונה לה הרשל'ה: ''היום לימד אותנו המורה ששתיים ועוד שתיים הם ארבע'', ''אה'' אומרת האמא ''אתה בסך הכל מצטט את דברי המורה''.
ככה זה,כל מה שאנחנו לומדים זה מאחרים, אם אני מבין את שאני לומד-זה ישפטו אחרים (אובייקטיבים).

''לכן כל כך ''אוהבים'' אותכם'' - גם אני כחילוני ''אהבתי'' מאוד דתיים,עד כדי כך שהייתי מוכן להעבירם לגן עדן בו במקום. בדיעבד אני מבין שהם הפריעו לי בעצם נוכחותם גם אם לא דברו עמי מילה, זה היה כאילו הם הציבו בפניי מראה האומרת - אתה רואה? כך צריך להראות יהודי!

יתכן שזו גם הרגשתך ויתכן שלא,בכל מקרה דבר ידוע הוא שחילונים ''אוהבים'' דתיים בערך כמו שגנבים ''אוהבים'' שוטרים.
_new_ הוספת תגובה



הוכח תוכיח
ע.צופיה (יום שני, 04/09/2006 שעה 16:46)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מתחרה איתך ב''ידע'' דתי, מהירות קיום מיצוות וכמותן,או ציטטטות ערטילאיות שאין מאחוריהן כלום מעצמך.
כשכתבתי ש''אוהבים '' אחכם, זה היה במשפט שהתייחס לתופעה מסוימת וזו תופעת המיסיונריות אצל חלק מהציבור הדתי. אני לא ייחסתי את המילה ''אוהבים'' אתכם לכלל הציבור הדתי, אתה זה שמייחס זאת (מדעת או שלא מדעת). אני מתייחס לאדם דתי (מכל הזרמים) כאדם ותו לו. אני איני מייחס כל חשיבות לצורת לבושו,לאורח חייו או לדעותיו. לגבי הוא אדם ככל אדם אחר בתבל.
רוב החילוניים שאני מכיר(והם רבים מאוד)נוהגים כך.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 20:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

התגובות שלך לדוגמאות שאני מביא מראות שאין אתה מבין אותן,כפי שאינך מין דבר וחצי דבר מדברי התורה. אתה לוקח פסוקים ''שנראים'' לך כאילו שעונים לצרכיך ועושה מהם סלט שלם.

אתה מקיים את עשרת הדברות? גם את הארבע הראשונות?

אינך יכול להוביל אותי לשום שוקת משום שאני נמצא לידה ושותה ממנה בצמאון. אם אתה מסרב- זו בעיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 21:04)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותן המילים בדיוק כולל הפסוק ''שאתה לוקח פסוקים ש''נראים'' לך כאילו שעונים לצרכך''ניתן להגיד עליך. ממש בלי לשנות מילה.
ההבדל ביני לבינך הוא שאני מכבד את מה שאתה עושה אך אתה אינך מכבד אותי כאדם, כיהודי וכישראלי. וזה מחזיר אותך ל''מפתח'' של הלל הזקן שאין לך אותו ולכן כל לימודך ופטפוטך על עניני מצוות חסרי בסיס.
אם חס ווחלילה פגעתי בך, אני מתנצל מראש,אך ראיתי צורך להגיד לך את דעתי ללא כחל ושרק.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 21:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

הפסוקים שאני מביא וכן הפירושים שלהם אינם לקוחים מראשי אלא מגדולי תורה בכל הזמנים ובוודאי שלא מפרשנות של חילונים ש''מבינים'' בתורה בערך כמו רועה צאן בחלליות.

אין לי שום בעיה להעריך אותך כאדם.

כיהודי?- הגדר לי מיהו יהודי לדעתך. מתי עם ישראל נקראו לראשונה יהודים ומדוע?

כישראלי? - מה זה?

בכל לילה לפני לכתי לישון אני קורא קריאת 'שמע' שעל המיטה וחלק ממנה אומר -

''ריבונו של העולם,הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקניט אותי או שחָטָא כנגדי,בין בגופי בין בממוני בין בכבודי בין בכל אשר לי....ולא יענש שום אדם בסִבָּתִי...''

גם אתה כלול בברכה זו.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 22:48)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרו גדולים וחכמים: 70 פנים לתורה. דהיינו על כל פירוש,יש 69 נוספים וכל אחד ,כולל אתה, בוחר את הפירוש המתאים לו.אל תזלזל בחילוניים, הם 70% מהעם היהודי. ''מאמינים'' כמוך,הם מיעוט מבוטל.
יהודי? מבלי להכנס עמוק מדי, אף אחד מאיתנו לא בחר להיות יהודי,נקבע שהוא יהיה יהודי על ידי הוריו,על ידי עצם הולדתו להורים יהודים וע''י מעשה ברית המילה,וזוהי ההגדרה היחידה למיהו יהודי.אף אחד' עלי אדמות לא יכול לשלול זאת ממנו!!קיום המצוות זה צורך אישי של כל אחד ואינו קובע כהוא זה לגבי יהדותו.
ישראלי? אותו יהודי שחי בארץ ישראל.
אני מאמין לך שאתה קורא את התפילה הזו,אך האם אתה גם ב א מ ת מוחל וסולח?זה רק אתה יודע.
ממש לא אכפת לי אם אני כלול או לא בתפילה זו. אני מעריך את הויכוח הזה כי הוא נעשה בנועם-דברים וכבר בזכות זה הרווחת משהו.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 04/09/2006 שעה 13:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

''..70 פנים לתורה''- אכן,אלא שאתה כנראה הוספת את הפן ה-‏71.

''אל תזלזל בחילוניים,הם 70% מהעם היהודי'' - אכן,אך העם היהודי מעולם לא העריך את הכמות אלא את האיכות. זה בערך כמו היחס שבין ערך החול וערך היהלומים.

אתה צודק שאף אחד לא יכול לשלול מהיהודי את יהדותו אולם איזה משמעות יש ליהדותו ללא קיום מצוות היהדות?

איזה הגיון יש בהשתייכות לעם הנרדף ביותר בהסטוריה, על היותו העם הנבחר ע'י הקב''ה,מבלי שתהיה לך בסופו של דבר הזכות לזכות בשכר הניצחי דווקא בשל כך?

הקב''ה חנן את האדם בחוכמה,דעת ובינה - עם שתי התכונות הראשונות אין לך בעיה. מה עם השלישית?
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום שני, 04/09/2006 שעה 16:55)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.תודה על המחמאה שהוספתי היבט נוסף לתורה.זו באמת מחמאה,לא רבים זוכים לה.
ב.70% מהעם היהודי גורסים שיתר ה-‏30% הם חול. זה כמובן לא משכנע אותך,אך אין לזה כל חשיבות בעיני.
ג. יהדות זו יהדות. קיום מצוות זה ענין אישי של כל אחד.
בוא ואגיד לך משהו,שאתה בטח תחלוק עליו, כל אדם מקיים את המצוות למענו בלבד,לכן זה ענינו כמה ולמה.
ד. איני רוצה להיות יותר העם הנרדף ביותר בהיסטוריה,אמרתי לך שעניני העולם הבא אינם מענינים אותי כלל.
ה.לגבי הבינה-איך כתבת בתגובה אחרת: אחרים (אובייקטיביים) ישפטו!
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 04/09/2006 שעה 21:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

א. זאת לא היתה מחמאה אלא בחינת -כל המוסיף גורע.

ב. דמגוגיה לא תעזור כאן- יש יותר חול מיהלומים.

ג. יהדות מתבטאת בקיום מצוותיה. גם אזרח העובר על חוקי המדינה הוא עדיין אזרח, אולם לא הייתי מכנה אותו אזרח טוב ונאמן.

ד.רצונך בעניין אינו רלוונטי. ענייני העולם הבא צריכים לעניין כל אדם חושב,אלא אם כן הוא לא חושב.

ה. צודק.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום שלישי, 05/09/2006 שעה 6:40)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בכלל לא מפריע לי.
ב. יש יותר חול מיהלומים בכל העולם, לא בטוח שאצל העם היהודי זה נכון.
ג.מצוות זה ענין אישי. מצוות אינן חוק(אלא בעיני מי שרוצה לראות בהם חוק)ולכן (כמו כל ההשואות שלך) ההשוואה אינה במקומה.
ד. יבושם לך!.
ה. מסכים.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
Israeli101 (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 3:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם שאלה? חזרת בשאלה?(על משקל חזר בתשובה)
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
ע.צופיה (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 6:42)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה שואל?
_new_ הוספת תגובה



שמאלני שטוף תמיד טועה
צדק (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 23:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך הגעת למסקנתך המטופשת שאני חרדי?

אני משער שבאותה הדרך בה הסקת שאפשר להגיע לשלום עם ערבים.

שמאלנים, אל תכנסו למקום בו אתם תמיד מובסים.
_new_ הוספת תגובה



חצאי אמיתות
א. פרקש (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 0:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני מאמין שלכל אדם חרדי יש גם דעה פוליטית,זה אינו נוגד את התנהגותו הדתית'' הצהרה זו לא מזכה אותך בנקודות. אני מאמין שלכל אדם יש גם דיעה פוליטית. אז מה זה אומר בדיוק?

אני שוב אומר, חוזר ואומר, לחרדים יש השקפות פוליטיות הנובעות מאמונתם הדתית. לימנים אין השקפות פ]וליטיות הנובעות מן הדת כי אם מן הלאומיות. ואני חוזר ואומר שישנה חפיה בין דיעות חרדיות, ימניות ושמאלניות בחלק מן העניינים שעל הפרק, בחלק הם חופפים יותר לימין ובחלק אחר יותר לשמאל. אין זה המדד לקביעת מיהו חרדי, אלא האמונה וקיום המצוות בלבד.

מאז ימי בן גוריון חלו שינויים קלים בלבד ביחסים בין הימין - שמאל - חרדים - המגזר הערבי אבל הבסיס נשאר כשהיה. הימין והשמאל נזקקים כל אחד בתורו לבניית שלטונם בסיוע החרדים והערבים נותרים באופוזיציה. מכאן שהם מקבלים ''הטבות סקטוריאליות'' כדי לתמוך בקואליציה, כמו שכל מפלגה קואליציונית אחרת מקבלת. אין בזה שום דר חריג מהמקובל בישראל.

אינני יודע מה הפסדת בגלל שירותך הצבאי. אני יודע שאני הרווחתי הרבה (ואין הכוונה רק לכסף).
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי