|
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
כן, יש לבנות את ההלכות, משום שזה שיצר את התורה לא היה מספיק כשרוני כדי להבהיר את כוונותיו. לכן אנחנו נזקקים לאוראקל מדלפי. | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
אתה דומה לאותו ילד שרצה להצטרף למשחק ומשלא הצליח להבין את כללי המשחק טען שהמשחק טפשי ושהוא לא מעוניין לשחק. ובכלל,כל מי שמשחק הוא סתם טפש. זה קצת טפשי לטעון כך,לא? | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
כללי המשחק ברורים. הכללים הם שמי שלא מסכים אתך הוא טיפש וגם כל מי שלא רוצה לשחק אתך במשחק הוא טיפש. אז אני טיפש. | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
סוף סוף אנחנו תמימי דעים. | |||
_new_ |
לאו דווקא | |||
|
|||
השיטה שתיארתי תקפה לכל מערכת משפטית, לא רק להלכה היהודית. שופטים פוסקים הלכה ויוצרים תקדימים גם במשפט חילוני. מי שיצר את החוקה במקרה ה''חילוני'' איננו בחיים היום, ועל המשפטנים והמחוקקים של הדור הנוכחי מוטלת האחריות לפרש את החוקה ולקבוע הלכות תקדימיות וחוקים חדשים על פי הבנתם את כוונת היוצר, אבל בגבולות המסגרת המשפטית שנקבעה עבור המערכת, גם היא בשיטת התקדימים. אין הבדל עקרוני בין אופן יצירת ההלכה ה''דתית'' להלכה ה''חילונית''. ביהדות העיקרון המדריך הוא ''בל תסור'' (דברים פרק יז פסוק יא) כלומר יש לקבל את פסקיהם של חכמי הדור, בשם שמקבלים את פסקיהם של בתי המשפט והמחוקקים בכל חברה מתוקנת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |