|
כן, ואשאל שוב | |||
|
|||
*דבר* הגניבה ייוודע לאדם שממנו נגנבה המזוודה. רק זהות הגנב תישאר עלומה. האדם שממנו נגנבה המזוודה יֵדע שהוא חי בחברה שבה כללי המוסר נפגעו. הוא עלול, בתורו, לעשות מעשים לא-מוסריים. בטווח הארוך זה גורם נזק לחברה. | |||
_new_ |
כן, ואשאל שוב | |||
|
|||
1. כיצד מתיישבת טענתך, כי ''הוא (הנגנב) עלול, בתורו, לעשות מעשים לא-מוסריים'', עם העובדה, שמעשי גניבה קיימים,ככל הנראה, מיום בריאת האדם? 3. האם אתה טוען, שאם בנך ייפול קרבן לגניבה, זה יצדיק את גניבת המזוודה על ידו (או גניבה אחרת)? 4. מדוע שדווקא גניבת המזוודה, דווקא היא, תגרום לחברה בכללותה נזק לטווח הארוך? 4. מהו הנזק, לטענתך, שייגרם לחברה לטווח הארוך *רק* כתוצאה מגניבת המזוודה? | |||
_new_ |
כן, ואשאל שוב | |||
|
|||
1. מתיישבים היטב דוקא בגלל זה. המטרה היא לשנות את המצב הזה. 3. לא יצדיק, אבל עלול לגרום לכך שהוא יטעה ויחטא. 4א. לא *דווקא* היא, אלא *גם* היא. 4ב. לא יכול לבודד את הנזק. סביר שאדם מר נפש שנפל קורבן לעבירה הזו יכביד על החברה בצורות שונות ואולי יחטא בעתיד. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |