|
עם כל הכבוד ''צדק'' הוא נושא הדיון | |||
| |||
גם מיכאל שרון הוא לא הנושא. כדאי שנחדול מכך. | |||
_new_ |
עם כל הכבוד ''צדק'' הוא נושא הדיון | |||
|
|||
משהו לא מובן לי, ואשמח אם ה''מערכת'' תבהיר לי זאת. בכותרת נאמר, שנושא הדיון הינו ''צדק'', ומכך אני מסיק, שנינתן לקיים דיון שנושאו אחד המשתתפים. ואולם, בגוף ההודעה נאמר ''גם מיכאל שרון הוא לא הנושא'' ואח''ב משהו שנשמע לי כמו איום ''כדאי שנחדול מכך''. ואני מבין מכך, שבקשת ה''מערכת'' הינה לחדול מדיון ב*מיכאל שרון* כנושא. אם הבנתי נכון, מדוע ב''צדק'' מותר לדון ובמיכאל שרון לאו? אתמה. | |||
_new_ |
עם כל הכבוד לא ''צדק'' הוא נושא הדיון | |||
| |||
צר לנו שאתה מתביית על טעות דפוס במקום על העיקרון שמשתתפי הפורום הם לא נושא לדיון. זהו סימן לכך שכנראה אינך מכיר את כללי המערכת. מסתבר שעדין אינך מכיר גם את הכלל שלא מתדיינים עם המערכת על גבי הפורום. אנא קרא את הכללים לחץ על הכפתור ''אודות ארץ הצבי'' (דיון 1510) ונהג בהתאם לכללים. | |||
_new_ |
יש השתלחות בי באופן קשה על בסיס אישי | |||
|
|||
באופן שקרי, אגב. דהרי מנצל את התנופה הזאת ברגע מסויים, מבליט דוגמא (אחת מ-5 שנתתי), הלקוחה מהחיים בישראל (בה לא תמיד שוררת אהבה גדולה של מזרחים לאשכנזים ולהיפך), וקורא להחרמתי אף שאם יפשפש ויפשפש, עדיין לא ימצא בדוגמא ההיא צל של גזענות (יחוס נחיתות על בסיס ''גזע'' לקבוצה אתנית כלשהי), אלא רק הסתכלות פרגמטית. בכך הוא גם פועל לאפס רשימות נירחבות בהם הושעקה חשיבה לא מועטה ומאמץ, רשימות רבות שהיצבתי כאן. אז מה יש לנו כאן? מחד השקעה, מאמץ, טירחה ורשימות מעניינות המאירות נושאים שונים מזויות לא שגרתיות. כנגד זה באה השתלחות, נאוץ לא הוגן תוך סילוף או אף שקר והטיית משמעות הדברים, קריאה להחרמה. הלקח ברור: למדת משהו, אף שהדברים אולי לא תמיד ערבים לאוזניך (והרי זו טיבעה של ביקורת, שאינה רק ביקורת, אלא גם מקדמת מושגים ומידע חדש), אז רמוס ובעט בפרצוף הוגה הדברים ותורם הידע, וקרא לחרם עליו. סאוב קשה כבר אמרנו? אז סביר שיש כאלה שיש בהם מספיק יושר בשביל שהנבלה הזאת (כן, יש לקרוא לילד בשמו) תקומם אותם. וינסו מעט לרסן את פראות הבעיטות, ההכפשה והקריאה החשוכה והעריצה להחרמתי. ומאידך, אכן נושא הדיון היה צדק, אך לא הוא כאדם, לא ''תכונות'' מגונות ודוחות כאלה ואחרות המיוחסות לו (כפי שעשו לי), אלא הגישות המקוממות שהיציג. והרי הגישות שהיציג צדק הם התרסה בוטה לא כלפי גישות מנוגדות דווקא, אלא התרסה, בפשטות, כלפי השכל הישר, מידת הסבירות וחוש הצדק הטיבעי. כך, אני רואה כאן ניסיון, הפעם בלשון ''אנשים מן הישוב'' של דהרי להראות שהבלתי קביל באופן קיצוני, התרסתו של צדק שההשמדת יהדות אירופה היא ''עונש על חטאים'', להראות שהתרסה זאת היא ''סבירה'' ומקובלת בחוגים רחבים, הגם ''שהוא, דהרי, לא ממש דוגל בה'', מוסיף דהרי במה שניראה כחלקלקות וגלגול עיניים. להזכיר לדהרי, גדולי הדור כרב שך, היתה להם מספיק הגינות ונשמה יהודית לאמר שמבחינת האל, היה כאן הסתר פנים. אלוהים לא היה שם, כפי שאמרו כמה גדולי רוח. יהדות אירופה הושמדה על ידי מנגנון ההשמדה הנאצי, ולא על ידי האלוהים, שדומה שלא ממש היתה לו סיבה סבירה להוסיף מכה איומה על סבל העם הזה במשך 2000 שנה. ואגב, רק היהודים חוטאים, אם נניח שחטאו? ועמים אחרים תמיד צדיקי הדור, ומאמינים בקב''ה בלב טהור, ולכן לא פגעה בהם הרעה? ומדוע הושמדו דווקא יהודי פולין, שרבים בתוכם היו יראי אלוהים והיו שם קהילות מפוארות, ולא יהודי בולגריה, שהיו כמעט כולם חילונים גמורים, או יהודי דנמרק המתבוללים, מדוע בהם לא פגע הזעם האלוהי? ובכן אנו רואים דעות פרע שאין להעלות על הדעת (גם מבחינת מופרכותם וחוסר סבירותם) את הנבלה שבהם, שמתיז צדק, ודהרי בנימה ''מהורהרת'' נותן להם גוון של ''גישות סבירות''... ובמקום לנסות להעמיד את הגישות הללו שמעלה צדק בפרופורציה סבירה, במקום זה מוסיף דהרי חטא על פשע לנבלה הקשה, ומסיח את דעת המתדיינים כלפי בעייה מדומה ''גזענותו ואישיותו של שרון'' תוך קריאה לחרם. לא הכל סובל האינטרנט. | |||
_new_ |
השואה לא באה מעצמה | |||
|
|||
מיכאל יקירי אנחנו אומרים ''אין עוד מלבדו'' גם דברים טובים וגם רעים הכל בא מהשם יתברך ויתברך בתורה כתוב ''עץ החיים טוב ורע'' אתה מיצג עמדה של הערב רב: אתה רוצה שהשם יתברך יעבוד אותך יספק לך את כל תאבותיך יגדיל אותך וישרת אותך ימלא משאלות לבך על זה כתוב בתורה ''תוהו ובוהו'' כמו חור שחור שבולע ובולע עד בלי די. השואה באה מסיבה שלא פה המקום לדבר עליה אבל מבטיחך אני שבאה מהשם יתברך. וחס וחלילה להעלות שיש בעולם כוחות נוספים שלא נתונים לבורא יתברך ויתעלה. ובאשר לצורת כתיבתך אזי הרבה פה מאנשי הפורום לא מבינים אותך אבל לי ניראה שאתה דוגל בשיטת הפוך על הפוך. אתה רוצה שכולם יהיו כמוך, אולי, אבל כמו שפרצופיהם של הבריות שונים אחד מהשני גם דעותיהם שונות ואין זה מיקרה כלל ואין להאריך פה. כלל גדול בתורה: ואהבת לרעך כמוך. וככל שנבין זאת יותר מהר ונתקן(נעשה ונישמע) את דרכנו אז נקצר את דרך היסורים והאור העליון במהרה יופיע. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |