|
''עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב'' | |||
|
|||
אז מי אלה שמציפים את הארץ בחיפוש אחרי ''מקומות עבודה''? חייזרים? הם נדבקים אליך כמו עלוקות וימשיכו לעשות זאת עוד הרבה שנים, ואתה בשלך ''עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב'' . . . שיהיה לך לבריאות. | |||
_new_ |
תאילנדים וסוינים,,,,,,,, | |||
|
|||
הפעם דייקת בתיאור העובדות, ללא הזדקקות לאמצעים מיותרים.... | |||
_new_ |
רואים שאתה חי בגולה הרבה שנים | |||
|
|||
פלשתינים כבר מזמן לא ''תצחפים את הארץ אלא רק בדמיונך הגזעני | |||
_new_ |
אתה צודק | |||
|
|||
באמת נזכרתי שבביקורי האחרון בארץ, כשעמדתי במחסום ארז , כל התורים הארוכים היו מורכבים מחייזרים עם קרניים ולא היה ביניהם אף פלשתינאי אחד לרפואה. תופעה דומה היתה יותר מאוחר כשלקחו אותי למעבר קרני. סליחה על הטעות. ''דימיוני הגיזעני'' הוא זה שהביא אותי לכנות אותם פלשתינאים. | |||
_new_ |
אתה משקר כרגיל אצלך | |||
|
|||
אני ממש לא מאמין לך שהיית במחסום ארז.. מספר העובדים הפלשתינים בארץ הוא זעום ואין ביניהם טרור | |||
_new_ |
אתה רשאי להאמין למה שאתה רוצה | |||
|
|||
וגם לשפוט אחרים ע''פ הסטנדרטים שלך. אני הייתי במקומות האלה יותר מפעם, כי זה היה חלק מהעבודה שלי לפני שפרשתי. ולא סתם במיסגרת ביקור תיירים, היה לי ליווי אח''ם של קצין מישטרה בדרגת ניצב מישנה ונציג מטעם הממונה על הלוחמה בטרור בכל אחד מהמקומות האלה, כדי ללמוד ביסודיות את כל הלוגיסטיקה הנהוגה שם. יש הרבה דברים שאתה לא יודע. אבל לפסוק הלכה על סמך בורות וחוסר ידיעה זה רק טבעי אצל מי שהאמונה היא מה שמנחה אותו. זה לא שונה אצל הרב עובדיה. כמו שנאמר ''צדיק באמונתו יחיה''. אתה אולי לא עונה בדיוק על ההגדרה של ''צדיק'', אבל זה חל עליך באותה מידה. | |||
_new_ |
אתה רשאי להאמין למה שאתה רוצה | |||
|
|||
ספור נורא מענין על כמה אתה חשוב וכ''ו וכ''ו, אבל הייתי בארץ לפני 6 חודשים והתפעלתי שלא נתקלתי בשום ערבי. זו היתה אווירה שאי אפשר להתעלם ממנה. נסענו מקרית שמונה לאילת, לאט לאט, ולא היו ערבים. לא משוטטים ברחובות כמו פעם. לאמי היום יש גנן ישראלי. | |||
_new_ |
אני מודה ומתוודה | |||
|
|||
שביקורי האחרון בארץ היה לפני קצת יותר משישה חודשים. כנראה שדברים השתנו, ועל כך יש לברך. אגב, אני לא דברתי על ''מיספר הערבים בארץ'', כי על הנתון הזה אין לי מושג. אני התייחסתי לתורים הארוכים שהשתרכו במעברים. מאחר ולא ראיתי רבים שהמעבר נמנע מהם, הסקתי שכל אלה שעמדו בתור אכן זכו להכנס לארץ הקודש. נקווה רק שעכשיו משניתנה לפרס הסמכות לעסוק בעינייני הרצועה לא תחול בדרדרות. | |||
_new_ |
אני מודה ומתוודה | |||
|
|||
אין סוף להפתעות! פרס עדין חי? ועדין מרותק לכסא, תיק או שולחן כתיבה? ולא כסא גלגלים? לא יאומן! היו לי שני פַלִים שעבדו במיון באיכילוב, שניהם היו מעזה. כשביקרתי את הקולגים שלי באיכילוב בבקורי האחרון, הנימה היתה אופטימית וערבים לא נמצאו במיון או טיפול נמרץ לב. אני לא יודעת לגבי התורים במעברים, אני מקוה שלא יתנו להם להכנס. די עם ג'סטות חד צדדיות. די עם היהודי שפל הנפש. די עם היהודי המתנצל. | |||
_new_ |
את רוצה להגיד לי | |||
|
|||
שאת חיה בארץ ולא ידעת שפרס עדיין במיטבו? הוא סגן (סליחה מישנה) לראש הממשלה, ולפי התסריט של אהוד ברק הוא עומד להנהיג את מיפלגת העבודה ''לניצחון בבחירות הבאות'' . . . בהזדמנות זאת, אם את עובדת באיכילוב, תמסרי ד''ש לד''ר דויד גולדריי (אם הוא עדיין שם) ותנסי להשיג עבורי את הדוא''ל שלו, אם יש לו. תודה מראש, ישראל בר-ניר | |||
_new_ |
את רוצה להגיד לי | |||
|
|||
לא. אני לא גרה בארץ. ואני תמיד מתפלאת מחדש שפרס חי. כשאני מגיעה ארצה, אני מתנדבת לעבוד באיכילוב. עכשיו הדאגת אותי שוב עם פרס. תפסיק, נו. | |||
_new_ |
דחילק ישראל | |||
|
|||
מה אתה לו, ל'דיברי הימים'. | |||
_new_ |
''עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב'' | |||
|
|||
''הם נדבקים אליך כמו עלוקות''. אמת. | |||
_new_ |
מזרח תיכון חדש לא? | |||
|
|||
רפובליקת הבננות היא מדינה ככל העמים אם רק תחלק ויזה לכל דיכפין אתה תיראה מי ישאר פה. על פניו הבעיה הדמוגרפית תיפתר מאליה בעוד אולי 30 שנה או אז לא תהיה מדינה ליהודים המתיוונים כי אם משהו חדש לא משנה מה יכתבו פה בפורום זה או אחר זה לא יביא מזור כלל הבעיה האמיתית הסיבה למחלה היא חוסר אמונה והתבוללת גם כאן ברפובליקה. ועל זה נכתבו הרבה נבואות בתורה. שלום רב | |||
_new_ |
מזרח תיכון חדש לא? | |||
|
|||
''ועל זה נכתבו הרבה נבואות בתורה''. אם כוונתך ל: ''ויעשו הרע בעיני ה'...... '' אזי יתכן שצדק בדבריך. | |||
_new_ |
את היודע בודאי לאן לתקוע | |||
|
|||
את כל הנבואות שבתורה שלך. אנחנו היהודים החדשים, בין אם זה מוצא חן בעיניך ובין אם לאו. | |||
_new_ |
אתם היהודים החדשים | |||
|
|||
כמו שהנוצרים מכנים את עצמם היהודים האמיתיים. אתם סתם אבק פורח שימחק מהעולם ואף אחד לא ידע שהוא היה כאן אי פעם. | |||
_new_ |
הבלים | |||
|
|||
גורלנו יהיה כגורלם של דורות קודמים ביהדות. ישארו ניירות, ישארו רעיונות, ישארו אבנים, ישארו ספרים, תמונות. כמו כולם, לא פחות ולא יותר. | |||
_new_ |
אמר הנקניק חסר החיים | |||
|
|||
אין לך מושג מה הם חיים, השמאלנים והגויים אינם שונים מכלב רחוב בערך החיים. לכן כתבת את מה שכתבת. היהודים חיים כולם תמיד ולנצח, אנו קוראים היום את תורתינו שקראו אבותינו לפני 3300 שנה, אנו קוראים ומקיימים את תורתם והלכותיהם מדי יום ביומו. וכך הם חיים איתנו יום יום רגע רגע, הם חיים הרבה יותר מכל שמאלני נבוב שרק חושב שהוא חי, אבל למעשה הוא מת מזמן. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
הקשר בינך לבין היהודים שחיו דורות לפניך אינו גדול יותר מהקשר שבין כל יהודי ישראלי אחר לבין אותם דורות. זה שאתה חושב שאתה יותר דומה להם זו בעיה חמורה, אבל היא בעיה שלך - לא שלי. | |||
_new_ |
אני מעריך שהדיון ההזוי הזה כאן | |||
|
|||
לא ממש יענין את הדורות הבאים | |||
_new_ |
לכל יהודי שומר מצוות יש קשר ישיר | |||
|
|||
לדורות הקודמים עד לאברהם אבינו. אם יופיע היום לפנינו יהושע בן נון נוכל לדבר איתו, נתפלל איתו ביחד שחרית מנחה וערבית, נניח תפילין, נקדש את החודש, נאכל כשר, נברך על המזון, נקרא מאותה התורה, וכך כל פרט ופרט מחיי היהודי יהיה משותף לנו וליהושע בן נון. ויהושע בן נון הוא אחד מאלו שהעבירו לנו את התורה שבעל פה שניתנה בהר סיני. אלו החיים וזו ההוכחה לחיים האמיתיים. ההבלים שעושים שמאלנים וגויים הם אכן חסרי חשיבות לחלוטין, לכן הם נעלמים ומשאירים אחריהם אבק בלבד. רק יהודים משאירים דברים נצחיים. | |||
_new_ |
אתה באמת חושב שיהושע בן נון | |||
|
|||
היה נותן חצי מבט בפסיקות של מרן יוסף ? | |||
_new_ |
לכל יהודי יש אותו קשר לאבותיו | |||
|
|||
גם אם הם לא מניחים תפילין או לא מברכים על המזון. יש מקום לסברה כי אבותינו עשו עוד דברים מלבד מה שהזכרת. ולהזכירך, היו מיליוני יהודים בכל הדורות שלא עשו את כל הדברים הללו ועם זאת השאירו זכר וחותם על העם היהודי ואף על האנושות כולה. | |||
_new_ |
צדק, אתה באמת מאמין שיהושוע בן נון | |||
|
|||
הניח תפילין? ואם במיקרה כן, אתה בטוח שאלה היו אותם תפילין בהם אתה משתמש היום? בחפירות ארכיאולוגיות מתקופת הבית השני (יותר מאלף שנה אחרי תקופת יהושוע) נמצאו תפילין שכלל אינם דומים, לא בצורתם ולא בתוכנם, לאלה שבשימוש היום. לפי כל הסימנים, גם לא היה נהוג ''להניח'' אותם בבוקר ואח''כ להחזירם לארון, אלא ללכת אתם כשהם ''מונחים'' כל היום. כדאי שתעיין במחקריו של יגאל ידין על הנושא. הרבנים של ימינו לא היא ''מאושרים'' מהמימצאים שלו (בלשון המעטה), אבל הם לא יכלו לסתור את אמיתותם. | |||
_new_ |
לא זו בלבד שהניח תפילין | |||
|
|||
אלא גם שם מזוזה, שינן נחנחנחנחמן מאונן וצחצח שיניים בפסח במשחת שיניים ללא חשש חמץ, טבל, שביעית וערלה | |||
_new_ |
נו טוף | |||
|
|||
בנושא אחד לפחות יש בינינו הסכמה (אני מקווה שזה לא יפגע במוניטין שלך . . .) | |||
_new_ |
במאה אחוזים, אותן התפילין בדיוק | |||
|
|||
וכבר יגאל ידין מצא תפילין במערות קומראן, תפילין בני 2000 שנה, ובתוכן אותן 4 הפרשיות הכתובות בידי סופר, אותו מבנה פנימי (חלוקה ל-4), הכל על פי ההלכה. ויגאל ידין סיפר על התרגשותו העצומה מהתגלית הזו, המוכיחה על הקשר הרציף של העם היהודי למקורותיו. ואוסיף לך את מקווה הטהרה שהתגלה במצדה והוא עשוי על פי ההלכה, הלכות בנית מקווה הטהרה הן מסובכות, ואת המקווה במצדה בחן הרב מינצברג שפסק לאחר הבדיקה: מקווה טהרה הוא, ''משופרא דשופרא שבע פעמים'' כיצד בנוי מקווה טהרה? דבר זה מומחש בתכנית. לפי ההלכה חייב מקווה הטהרה – שבלעדיו לא יכול לחיות שום יהודי שומר מצוות, בפרט בימים ההם – להיות בעיקרו מקווה של מים לא שאובים, המשוכים ישירות אל הבריכה. דבר זה אינו ניתן כמובן, לביצוע ברוב חודשי השנה בארץ ישראל – וההלכה קובעת, כי די אם חלק מן המים יהיה כנ''ל, ואילו את המים הנוספים אפשר להכשיר לפי הצורך ע''י השקתם, כלומר ע''י הבאתם במגע עם מים טהורים אלה. לשם כך נוצרו שתי הבריכות. באחת – במקרה הנידון זו הקרובה לפתח – נאצרו המים הטהורים, הלא שאובים, בשעת הגשם, ואילו השניה שימשה כבריכת הטבילה. לפני השימוש היו פותחים את הנקב – ה''אביק'' בלשון המשנה – המחבר את שתי הבריכות ובגעת קצת מן המים הטהורים במי בריכת הטבילה – הוכשרו מימיה של זו. הבריכה השלישית, הקטנה, שאינה מחוברת אל שתי הבריכות האחרות נועדה לרחיצה ממש, רחיצת ידיים ורגליים, לפני הטבילה במקווה.כי מקווה זה לא היה יחיד במצדה, וכי ההלכות שלפיהן נבנה היו הלכות של קבע, יכולנו להיווכח, לאחר זמן, בסוף עונת החפירה ובקצה השני של מצדה, כשגילינו מקווה שני בפינה הצפונית מזרחית של הבניין המנהלי הגדול שממערב למחסנים. כזכור, היה בניין זה בשימוש גם בתקופת הקנאים וגם לאחר מכן, בזמן חיל המצב הרומאי, והנה בחצרו מצאנו מקווה דומה כמעט לחלוטין למקווה שבחומה הדרומית. אף כאן ניתן לראות יפה את העמל הרב שהושקע בבניית האביק להשקה. תגלית זאת זורעת אור על כמה עניינים סתומים בהלכות שבמשנה, ובדומה לכתובות העוסקות בענייני תרומות ומעשרות (שכבר הזכרנו) מעידה אף היא על דבקותם הדתית של מגיני מצדה, שאפילו כאן, במצדה, הצחיחה, טרחו כל-כך בבניין המקוואות לפי חוקי ההלכה. מן הראוי לציין כי המקווה וכל הלכותיה הנם מתורה שבעל פה, שכן בתורה נאמר רק: ''וטבל במים וטהר'' או ''ובא במים וטהר''. וכל ההלכות: כמות המים (40 סאה – כ-750 ליטר), ועוד הלכות רבות, כולן מדרבנן. וכאן יש עדות לקיום הלכות אלו כבר לפני כאלפיים שנה! גם היום יש כאלו הנוהגים ללכת עם התפילין במשך היום, אל תדאג לרבנים, שום תגלית ארכיאולוגית לא תפגע באמונתם, כי אין ''תגלית'' כזו בעולם כולו. ופרשנות של חוקרים לממצאים בודאי שלא תפגע כמלוא הנימה. היהדות והיהודים זה קשר ישיר ונצחי מאז ועד סוף הדורות. | |||
_new_ |
''ויגאל ידין סיפר על התרגשותו העצומה מהתגלית הזו'' | |||
|
|||
אני לא יודע ממי ומתי שמעת את הדברים האלה, אבל בהרצאה שאני שמעתי מפיו של הפרופ' ידין הדברים נשמעו קצת אחרת . . . | |||
_new_ |
''ויגאל ידין סיפר על התרגשותו העצומה מהתגלית הזו'' | |||
|
|||
אני קראתי את הדברים בפרסומים של יגאל ידין . אגב , באחד ממאמריו באנגלית המליץ לכל סטודנט הרוצה להתמחות בארכיאולוגיה ללמוד היטב את התנך . | |||
_new_ |
חזק וברוך | |||
|
|||
_new_ |
ן | |||
|
|||
גם אני יכולה להניח (תפילין) עם יהושוע בן נון? בס''ה הדת שלנו כפי שהיא היום, נורא משעממת לנשים. היא גם לא דת למשפחה. היא דת לגברים. הולכים לבית כנסת, נשים וילדים במחלקת נשים וילדים. הגברים במחלקת גברים. לכן מחלקת נשים כמעט תמיד ריקה. כי לרדוף אחרי ילדים יותר קל בבית, ואנחנו אף פעם לא על אותו עמוד בין כה. צריך לתת לנשים (אלה שמעונינות כמובן) חלק יותר פעיל בבית הכנסת. אולי כל המשפחה שתשב בצותא ותתפלל יחד, מאותו עמוד. זה גם יחזיר המון בחורים לחיק הדת, כשאשתו וילדיו חווים את החוויה ביחד. משהו בסגנון: ''the family who prays together, stays together.'' שלא כולם יצעקו בבת אחת. | |||
_new_ |
את רוצה להשתתף בדת כבקשתך | |||
|
|||
יש בעיה קטנה, היהדות אינה דת כבקשתך. היהדות היא דת מרתקת ואיכותית שאין כדוגמתה בשום נושא אחר בעולם, היא מורכבת מרבדים המתאימים לכל אדם, מהפשוט ביותר ועד הגאון והמתוחכם ביותר. השעמום נובע רק מהאדם עצמו, ואני יכול להעיד עלי שמעולם לא חויתי את המושג שעמום, הדבר הקרוב ביותר לשעמום שחויתי הוא ברגעים שבא לי סתם לשבת זמן קצר ולא לעשות כלום, מתוך בחירה. ועבור אשה השעמום הוא כמעט בלתי אפשרי, הרי רק עבודות בית ניתן לעשות 25 שעות ביממה ולא לסיימן, ואם האשה אוהבת לקרוא וללמוד אז אין סיבה בעולם שיהיה לה רגע אחד של שעמום. | |||
_new_ |
את רוצה להשתתף בדת כבקשתך | |||
|
|||
יפה מצדך לדבר על עבודות הבית המעשירות רוחנית כל אשה. אבל אני דברתי על פעילותה ותפקידה של אשה בבית הכנסת. משעמם!! אגב, אם היית טורח לחקור ביהדות, היית מוצא שהיא דת דינמית. עד הגלות השניה, וחורבן בית שני, הכוהנים היו ''ראשי'' ההווי הרוחני, הדתי, הכלכלי וכו. אבל לפי ''בקשת'' כמה גברים באיזה עיירה יהודית באירופה, ה''כח'' נלקח מהכוהנים, ורבנים נכנסו לתמונה. לכהנים ניתנו תפקידים סמליים בלבד. בכלל אין להגיב לדברך לגבי ''אשה אוהבת לקרוא וללמוד...'' אין לזה קשר לחלקה ותפקידה בבית הכנסת. עשינו שנויים בעבר (שכנראה מקובלים עליך) אולי הגיע הזמן לעשות שנויים ולעדכן לפי ההווה. | |||
_new_ |
בבית הכנסת האשה אינה שונה בהרבה מהגבר | |||
|
|||
ההבדל העיקרי הוא במיקום, אבל את זה גם הגבר יכול לטעון. את יכולה להתפלל, לקרוא, ללמוד, כל מה שהגבר עושה. בית כנסת הוא מקום קדוש בו האדם עומד מול מלך העולם, במעמד כזה כל מחשבותיו וריכוזו חייבים להיות מופנים כלפי הבורא בלי כל סטיה. אף אדם נורמלי לא יעז לעסוק בדבר משני וקטן ככל שיהיה, כאשר יעמוד מול מלך בשר ודם או אפילו אדם מכובד במיוחד, קל וחומר כאשר עומדים מול מלך מלכי המלכים. בית כנסת אינו מקום לבילוי חברתי. היהדות היא דינמית בהחלט, היא דת חיה ומגיבה למה שקורה מסביבה. מנהיגי העדה צריכים להתאים הלכות לטכנולוגיה המתפתחת, לשמור על העם מהסביבה המסוכנת ע''י הנחת סייגים וגדרות, ולענות על שאלות של יהודים בנושאי היומיום הרבים. אבל כל הדינמיות הזו היא בתחום ההלכה בלבד, אין לאף אחד זכות לפרוץ את גבולות ההלכה, ומי שעושה זאת, כמו הרפורמים, נמחק מהעם היהודי. | |||
_new_ |
ומי מוחק מהעם היהודי? | |||
|
|||
אתם מיעוט עלוב גם בין היהודים | |||
_new_ |
ומי מוחק מהעם היהודי? | |||
|
|||
עמיש ; ''אתם מיעוט עלוב גם בין היהודים''. משפט דוחה מהדרגה הראשונה! | |||
_new_ |
ומי מוחק מהעם היהודי? | |||
|
|||
מובן שלא צריך להיעלב. זה בסך הכל עמיש, האיש שאמר למישהו כאן בפורום שאמא שלו היא כלבה. זה בסך הכל עוד דיון הגורם לו להפריש פרש. אפשר היה לנסות לנתח את הדברים, לראות מהו מיעוט עלוב מול מיעוט רגיל וכן הלאה. אבל היות שלא מדובר כאן במבנה לוגי מסודר שאפשר לדון עליו, חבל על המאמץ. | |||
_new_ |
ומי מוחק מהעם היהודי? | |||
|
|||
על כך אין עוררין. | |||
_new_ |
בבית הכנסת האשה אינה שונה בהרבה מהגבר | |||
|
|||
אך מה בדבר השינוי העצום שחל ביהדות כשבית המקדש השני נחרב, היהודים הוגלו מארצם בשלשלאות ולכוהני בית המקדש לא היה ג'וב יותר? הרי עד הגלות השניה לא היו לנו ''רבנים'' במתקונת הקיימת היום. משך השנים הוחלט שלכוהנים (שהיה להם כח דתי ופוליטי עצום) ישמרו תפקידים סמליים בלבד, ורבנים הפכו למובילי העדה. מי פרץ גבולות אלה אם לא יהודים כמונו? אני משוכנעת שכשדנו בשינויים אלה לפני 1000 שנים, היו אנשים שעירערו על כך. והנה היום שינוי (אדיר) זה מקובל עליך ללא עירעור. ואם אכן כל המטרה בבית הכנסת היא תפילה וריכוז כלפי הבורא, אז לאו דוקא צריך בית כנסת. זאת אפשר לעשות מכל מקום. אבל אם עלינו להתכנס ולתת קולנו בתפילה, אז למה שאשתך וילדיך לא ישבו לצדך ותתפללו כולם ביחד? | |||
_new_ |
לא היו רבנים ? | |||
|
|||
אז מי היו התנאים והאמוראים ? ומה היה תפקידם של השופטים והנביאים לפניהם ? תמיד היו מורים בעם ישראל , רק כינוים השתנה. הכהנים והלויים עבדו בבית המקדש, אין בית מקדש אז תפקידם לא קיים בינתיים. שינויים עקב אירועים בלתי נשלטים הם מחויבי המציאות, כמו שאמר רב מפורסם: ''אם אין לך ראש אתה פטור מהנחת תפילין''. בקיצור, אין כאן שום פריצת גבול, וכל מה שנעשה במסגרת ההלכה היהודית הוא ראוי ומקובל. למה צריך בית כנסת ? כי ההלכה קובעת תפילה במנין, עשרה מתפללים מינימום. ילדים מותר, אבל הם לא נחשבים במנין. למה לא נשים ביחד ? כמו שציינתי, כדי שהגברים יתרכזו בתפילה. ובכלל לא נהוג לערבב נשים וגברים בכל סוג של כינוס. | |||
_new_ |
לא היו רבנים ? | |||
|
|||
התנאים, האמוראים והדווקאים היו ישיבות. הם לא היו רבנים. כל פסקי ההלכה כל עיטרי תורה כל החוק ומשפט היו בידי הכהן הגדול והכהנים שניהלו את בית המקדש. לא היו רבנים כמו הרבנים של 1400 והלאה. | |||
_new_ |
התנאים והאמוראים היו מורים ורבנים | |||
|
|||
הם ניהלו ישיבות, כל ההלכות עליהן אנו מתבססים הם של התנאים והאמוראים, הלכות אלו והדיונים סביבם כתובים במשנה ובגמרא. והלכותיהם הם תורה מסיני שלאף יהודי אסור לעבור עליהן. התנאים פעלו גם בזמן בית המקדש כאשר היה קיים והכוהנים כיהנו. | |||
_new_ |
התנאים והאמוראים היו מורים ורבנים | |||
|
|||
הם בכ''ז לא היו רבנים. בימי בית המקדש הסנהדרין היה הגוף המחוקק והכהן הגדול אישר או לא. | |||
_new_ |
אתה מתעקש לשחק בתארים | |||
|
|||
כשהעיקר הוא התפקיד אותו הם מילאו, וכבר הסברתי לך שהתארים והשמות משתנים, אבל התפקיד היה קיים תמיד, מאז משה רבינו, שהיה המורה הראשון, ועד ימינו אלו. | |||
_new_ |
אתה מתעקש לשחק בתארים | |||
|
|||
אני לא מתעקשת. אם, לפי דברך תארים ושמות משתנים, אזי למה לא חוקים ונוהגים? למה אני לא יכולה ללכת לבית כנסת, לשבת עם בעלי ולהתפלל ביחד? לי נראה שאתה בורר ובוחר הנוח לך. ואם זה לא נוח לך, אתה מצטט את ההלכה. It is called an intelectual dishonesty!! | |||
_new_ |
תגיד לי מר צדק המאובן | |||
|
|||
למה אתה בדיוק מתגאה בזה שאתה ושכמותך לא התפתחתם במשך שלושת אלפים שנה? או שאולי אימוץ השטריימלים והקפוטות של אצילים פולנים מהמאה ה16 הם שיא הקדמה בעיניך? למזלך אתה כותב את שטויותיך על גבי מקלדת המחוברת למחשב, שהומצא למרות , ולא בגלל אכילת הבשר כשר והנחת התפילין שלך. ילדיך חיים ובריאים בזכות התרופות ואמצעי הסניטציה שהומצאו למרות ולא בגלל, הנחת התפילין ומלמול פסוקי התפילה. הציבילזציה התפתחה בגלל פועלם של חכמי יוון ורומי, אנשי הרנסנס ומדעני אנגליה וגרמניה, כולם גויים להכעיס ועובדי ימח שמו וזכרו, אם כי פה ושם היה להם איזה סייען יהודי שאינו שומר תורה ומצוות. לו זה היה תלוי באנשים החושבים כמוך, האדם לא היה יוצא מן המערה | |||
_new_ |
המאובנים היחידים הם אנשים כמוך | |||
|
|||
מעניין איך מאובנים כמונו שורדים במשך אלפי שנים את כל תהפוכות העולם, ו''מפותחים'' כמוך נעלמים מהנוף לאחר שעשו הרבה רעש וצלצולים. ילדינו בריאים בגלל התרופות ? אולי ילדינו חולים בגלל זיהום האויר של המפותחים, והאוכל המזוהם והמהונדס של המתקדמים ? ומה עם 2000 איש בשנה המתים בישראל רק בגלל תרופות ''מתקדמות'' ? אל תתלהב מהקידמה הטכנולוגית, בחישוב רווח והפסד אמיתי האדם הפסיד מהטכנולוגיה יותר מאשר הרויח ממנה, והמרויחים ממנה באמת הם מעטים מאד. היהדות מתיחסת לאדם ולא כמו ה''מפותחים'' המתיחסים לצעצועים סביב האדם, צעצועים באים וצעצועים הולכים, אך האדם במהותו אינו שונה בגרם אחד מהאדם לפני 5000 שנה. | |||
_new_ |
המאובנים היחידים הם אנשים כמוך | |||
|
|||
עד לפני כ-200 שנה, כ-80% מהילדים מתו לפני גיל 5. | |||
_new_ |
אצל הגויים ולא אצל יהודים | |||
|
|||
יהודים שונים מהגויים בזכות מצוות התורה, וחלק מהמצוות גורמות לשמירה טובה על הבריאות וההיגינה. אצל הגויים האשה היא חמור עבודה ללא הפסקה, אצל היהודים האשה מקבלת עזרה ובתקופת ההיריון מפנקים אותה במיוחד. ואם אתה בודק את הסטטיסטיקה קצת יותר לעומק, אז תבדוק כמה מהנולדים היום הם פגים שיסחבו בעיות רפואיות כל חייהם, כמה מהם נכים קשים, כמה נפגעים בלידה המודרנית, הם חיים, אבל אלו חיים בדיוק? וגם אם יש הפרש הרי שהחילוניים לא רק שסוגרים אותו אלא אף עוברים אותו ע''י רצח תינוקות הנקרא ''הפלה''. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |