פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסימיאן, 14/03/05 18:56)
אני אמנם לא מומחה
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 20:33)
בתשובה לסימיאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חוזר לדברי. גרמניה וצרפת היו במתיחות תמיד על ההגמוניה באירופה. גם מדברי ברור שמלחמות העולם, שאת שתיהן גרמה אירופה ובשתיהן היו מעורבות צרפת וגרמניה, לא כללו רק את צרפת וגרמניה הרי הן היו מלחמות עולם... אבל צרפת וגרמניה אף פעם לא הצליחו להגיע להסכמה על יחסי הכוח ביניהן באשר לשליטה, לא באיזורי המנדאט ולא בתוך אירופה ולכן הן הגיעו למסקנה שרק ע''י איחוד הן תצלחנה לתפקד. יש מאמר מצויין של פייר מנון בתכלת על זה וכדאי לך לקרוא אותו. זה שאתה מסכים איתי על הסכנות מאירופה זה טוב ויפה, אבל זה שאתה סבור שאין שם 'עבדים סלאבים לאדונים ארים' זאת אשליה שאין לה אחיזה במציאות. כתוצאה מן הגלובליזציה ומהתפנות ברה''מ לשעבר מאיזורי החסות שלה החל תהליך של העברת פסי ייצור מאירופה למדינות עולם שלישי (מיקור חוץ). זה הפך את המזה''ת בחלקו לשוק העבדים של האיחוד. המעמד הנמוך בארצות אירופה קרס דווקא כשהכנסות אירופה גדלו מהקטנת עלות הייצור שנבעה מאותו מהלך. קריסת המעמד הנמוך ועלותו היקרה באירופה הביאה רבים ממנהיגי מדינות האיחוד לפתוח את שערי אירופה למהגרים ממדינות עולם שלישי שיבואו לעבוד בעבודות כפיים כפועלים שחורים נטולי זכויות. ברלין היא העיר הטורקית הגדולה בגודלה בעולם אחרי איסטנבול. ומה אתה חושב הטורקים שם, אם לא 'עבדים סלבים לאדונים ארים'? הם נטולי זכויות ומוחזקים בתנאי העסקה קשים ביותר. יתר על כן, מיקור חוץ פירושו שכל פסי הייצור עוברים מן המערב אל מדינות העולם השלישי, ומדינות אלה מתמלאות בסדנאות יזע בהם הגיל הממוצע של העובדים הוא 7 - 10. תחשןב על זה כשאתה קונה נייק מסינגפור או משהו כזה. (ראה נעמי קליין NO LOGO, וכן ראה סמואל הנטינגטון, התנגשות הציביליזציות).
לגבי ביטול הלאומיות: כל תורה אוניברסאלית המבקשת לכונן מציאות מחוקת זהויות לאומיות פירושה שיכנסו למקומות ולאיזורים שלמים בהם הזהות היא חזקה וינסו להכריח בכוח את האנשים לנטוש אותה. באופן יותר פלסטי: תאר לך מוחקי זהויות כאלה נכנסים למקום כמו מאה שערים ודורשים מכולם להיראות 'פוסט יהודים' לא עוד שטריימל והקץ לפאות. איך יעשו זאת? יבקשו יפה? הם יעשו זאת בכוח. או למשל מוחקי זהויות מעין אלו נכנסים לעזה ומבקשים מן הערבים להפסיק להיות ערבים? איך יעשו זאת? בכוח! זאת הייתה התוכנית הרוסית שדכאה עד עפר לאומים רבים תחת האימפריה הזאת ובסוף האימפריה התמוטטה והלאומים מתעוררים לתחייה מחודשת.. אני מקווה שהשבתי לך.
_new_ הוספת תגובה



אני אמנם לא מומחה
סימיאן (יום שני, 14/03/2005 שעה 22:12)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאתה מתאר בחלק הראשון הן הסכנות והחסרונות של הגלובליזציה. הכלכלות החזקות הן לא רק ארופאיות אלא גם אמריקאיות ככה שזו לא דוגמא טובה. אני גם לא חושב שיש או שהיתה איזו תכנית על שגרמה למצב הזה, אלא פשוט חוקי הכלכלה והטכנולוגיה. ברור שאפשר וצריך לשפר אותו, אבל תסכים איתי שאין כאן סיפור של אידיאולוגיה, כובשים ונכבשים ומעמדות קבועים. עקרונית, לכל אדם יש אפשרות לשפר את המצב הכלכלי שלו.
בגדול אני (שוב - לא מומחה) מבין את הרעות בגלובליזציה, אבל אני לא חושב שזה הגשמת החזון הנאצי.

בקשר לחזון ביטול הלאומיות, אני לא בטוח שאתה צודק ושכל תורה אוניברסלית כנל תפעל כך. אולי הדבר יבוא באופן טבעי אחרי מאות שנים של כלכלה משותפת ושל אינטרסים משותפים. כמו כן הדתות לא חייבות להתבטל, וגם לא רגש הלאומיות, אבל הביטוי של רגש זה יהיה יותר בסגנון של אהדה של קבוצת כדורגל, בלי כוח ממשי. אין הכרח שהדבר יקרה בסגנון ברוטלי כמו שאתה מתאר, וברור שלכך אני מתנגד.
_new_ הוספת תגובה



אני אמנם לא מומחה
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 23:08)
בתשובה לסימיאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה בכך שאתה סבור שאין כאן אידיאולוגיה. בהקשר המזרח תיכוני אני מפנה אותך לספר הטוב ביותר שנכתב בתחום, ע''י מצדדי הגלובליזציה!:

Clement M. Henry and Sprinborg Robert, ''Globalization and the Politics of Development in the Middle East''

שם הפרדיגמה שנבחרה כדי לתאר את עיקרון ההשתלטות הגלובליסטי על מדינות העולם השלישי נשען על היגל, בחלק בפילוסופיה שלו המתאר את היחסים בין אדונים לעבדים! וזה ע''י המצדדים בתהליך. אכן גם ארה''ב שותפה למהלך המטורף הזה ולכן הצעתי לך לעיל לפנות לספרה של נעומי קליין שעוסק בתהליך בצד האמריקאי, אלא שארה''ב השתלטה בברוטאליות על המזרח הרחוק והיא פחות מטרידה אותנו כאן.

באשר לקשר של הדברים לקולוניאליזם האירופי - גרמני, צרפתי, אנגלי או אחר, על כך אומרים המחברים בפירוש בעמ'15:
''The drama of Globalization is a continuation of a colonial dialectic played out by earlier generetions of indigenous elites''.

כלומר החוקרים האלה, המצדדים בגלובליזציה רואים עצמם כממשיכים ישירים של המפעל הקולוניאליסטי של עמי אירופה. מאחר וזה איננו ספר המבקש לערער את הגלובליזציה ההערות הללו נחשבות עדינות. בספרי ביקורת נוקשים יותר ההשוואה לנאציזם בצורת ההתאגדות החונקת והאימפריאלית ובדרכי השיווק שלה נשמעת בבירור ובמוצהר, אבל אני בחרתי לצטט דווקא את התומכים כדי שתלמד קל וחומר.
_new_ הוספת תגובה



ירחם השם איזה הבלים
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 22:19)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נייק מסינגפור בעבודת עבדים בני 7-10.
נראה שאינך מכיר אפילו עובדות בסיסיות על סינגפור.
_new_ הוספת תגובה



ירחם השם איזה הבלים
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 22:54)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק, קורה שמתבלבלים בשם מקום, אני התכוונתי לסרי לנקה ולסין. וכאמור הפניתי לספר של נעמי קליין, אולי תקרא בו ותחכים.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי