פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למדריך ליונה עיוורת, 14/03/05 12:19)
דהיינו ''הארץ אשר-אתה רואה, לך אתננה, ולזרעך, עד-עולם''
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 13:04)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה סתם?

כל ההתפתחויות העתידיות של היהדות לצורותיה נובעות מהיותה ארוכת ימים עד מאד (בניגוד לנאציזם שנולד וגווע במהירות.)

אז אנחנו רואים קשר בין אדם וזרעו (העם היהודי) לבין כברת ארץ ברורה ומוגדרת. האם היעדר האוטוכטוניות הוא הקובע בעיניך?

וכמובן - האם הרעיון הנאצי היה הראשון בהיסטוריה? האם כולו תוצרת הנאציזם? אם כן איך אתה מסביר את השקפת האתונאים בנושא?
_new_ הוספת תגובה



דהיינו ''הארץ אשר-אתה רואה, לך אתננה, ולזרעך, עד-עולם''
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 13:36)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב, עמיש, שאתה פורץ לדלת פתוחה. כנראה בגלל שאתה לא ממש מכיר את המיטוס האוטוכטוני, אז אולי כמה מילים עליו ואז להבדל בינו לבין הפסוק שציטטת. בני העיר אתונה ראו עצמם תושבים טבעיים של ארצם - שלא הונחלה להם בצו עליון כמו בפסוק שהבאת. הם כינו עצמם אטוכטונים על שם ייצורים מיתיים שנקרא כך. מבנה גופם של הייצורים האלה היה חצוי: חציים העליון היה אנושי ואילו פלג גופם התחתון היה נחשי. על פי המיתוס הזה קיקרופס, המלך הראשון של אתונה היה ייצור כזה. הקשר של הייצורים האלו לאדמה שילדה אותם היה באמצעות הצד הנחשי שלהם. מיתוס זה התפתח באופן דומה בעיר תבי, בה אצולת העיר ראתה עצמה כצאצי ילידי זרע הדרקון שטמן הגיבור המיתולגי קדמוס באדמה. לאמור כאשר משתמשים במונח 'אוטוכטוני' מדברים על ארץ היולדת את בניה. לא על אל המנחיל לאדם ולזרעו ארץ בתורתו. לגבי 'לך ולזרעך', כידוע לך אין בכך שום גזענות, שכן דבר ידוע ומפורסם הוא שהיהדות עוברת לאדם בשני אופנים: 1. אדם שנולד לאם יהודיה (בת כל גזע שהוא) ללא כל התחשבות בשייכות הגזעית או הדתית של האב.
2. אדם בן לאב ואם לא יהודיים, השייך לכל גזע אליו הוא שייך (לא בהכרח שמי) המתגייר.
יש כאן הכל חוץ מגזענות ואוטכטוניה. זה גם עונה להסבר שלי להשקפת האתונאים בנושא המרתק הזה, שלא כל כך קשור לעניין אבל בכל זאת.
ולהגדרת גזע: ''...קיבוץ של אנשים ועמים שיש להם מוצא אחד''. אנחנו והערבים בני הגזע השמי אבל אין אנו בני עם אחד או דת אחת.
לסיכום: הקשר בין העם היהודי לארצו נקבע בתורה ע''י האל, ואילו על פי המיתוס האוטוכטוני הקשר בין האדמה המסויימת לאנשים החיים עליה הוא קשר אורגני - הם נולדו על האדמה הזאת והם בניה מבחינה ביולוגית, דבר שהוא אלילות בתנ''ך.
_new_ הוספת תגובה



דהיינו ''הארץ אשר-אתה רואה, לך אתננה, ולזרעך, עד-עולם''
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 14:02)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תמהר כל כך להסיק מה אני כן יודע ומה אני לא יודע.

שאלתי היתה אם רק נושא האוטוכתוניות מפריע לך בהשואה בין זיהוי העם היהודי עם ארץ ישראל לבין התורה הנאצית, וכן שאלתי אותך מדוע אתה אומר כי הנאצים היו הראשונים בעוד שהמיתוס הזה קיים בעולם העתיק (כגון האתונאים).

וכן ציינתי כי אתה מעניק פרשנות אנאכרוניסטית למושג בני ישראל-יהודים]עבריים או איך שתקרא להם. בתורה כתוב במפורש - לך ולזרעך, מה שקרה אחר כך זה כבר עניין אחר לחלוטין הקשור למימוש הרעיון הבסיסי של זרע - תורשה - דם.
וכהערת אגב ציינתי כי לנוכח חיין הקצרים נמנע מן הנאציזם להתפתח ולהשתנות כפי שתורות קדומות כמו היהדות זכו להתפתח ולהשתנות.
_new_ הוספת תגובה



דהיינו ''הארץ אשר-אתה רואה, לך אתננה, ולזרעך, עד-עולם''
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 14:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האוטוכטוניה פחות מרגיזה אותי. תורת הגזע היא שמרגיזה אותי. הנאצים לא היו ראשונים בעניין זה. אני טענתי שבעת החדשה הם היו הראשונים לזהות 'לאומיות' עם גזע מסויים 'הגזע הארי'. לאומיות היא תוכן של תודעה וזהות המחייבת שייכות לחברה ולמוסדותיה המדיניים. גזע המגדיר לאומיות זה דבר גנטי!. שום תוכן תודעתי לא יכול לשנות זהות גזעית! לפי זה הגזענות השמית או הארית פירושה שלא תכנים של תרבות ודת מגדירים חברה ומכוננים סולידאריות בין בניה כי אם שייכות גזעית גנטית למוצא משותף. בזה הנאצים היו ראשונים. אנכרוניזם זה שאתה מייחס לי איננו מובן לי. אני דיברתי על היהדות לעיל, ואתה הבאת 'הוכחה' מן המקרא. אני השבתי לך בנימוקים מקראיים: הפס' הראשון 'בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ' שולל את המיתוס האוטוכטוני לפיו האדמה היא האם העליונה של העולם ויושביו ולא האל. יתר על כן, הפס' שאתה עצמך הבאתי לפיו האל מבטיח בתורה את האדמה לאברהם ולזרעו (קודם היות יהדות בעולם) הוא עצמו שולל את המיתוס האוטוכטוני שאיננו מכיר בשייכות ילידים מסויימים לארץ מסויימת דרך 'ציווי האל' או דרת 'תורה'. פשוט משום שהוא מניח קשר ביולוגי בין האדמה לבניה - 'אמה אדמה'.ואילו בפס' שהבאת האל מנחיל לאברהם ולזרעו ארץ בתורה. לעיניין לך ולזרעך התייחסתי לעיל בהקשר הרחב של היהדות, אבל גם בהקשר המקראי המקומי של אברהם אין דעתך תופסת, שכן אברהם התכוון להוריש את אדמתו לאליעזר בראשונה שלא היה מזרעו. שנית, הוא שלח אותו לחפש אשה לבנו בארץ נוכרייה, שוב לא מבנות המקום (נגד האוטוכטוניה). ובמהלך השנים התקבלו בישראל גרים, וערב רב, מימי אברהם ואילך בלי סוף. כמובן שאם אתה מבקש לעשות רדוקציה של כל ההשקפה התנ''כית בנושא לחצי הפס' שהבאת זאת זכותך אבל גם אז כאמור אין להנחותיך ביסוס. 'בתורה כתוב לך ולזרעך ומה שכתוב אח''כ זה כבר עניין אחר' כך אתה כותב, למה, מה שכתוב אח''כ זה לא חלק מן התורה? משה שנשא את האשה הכושית זה לא חלק מן התורה, ראומה פילגש אברהם וצאצאיה זה לא חלק מן התורה, הגר המצרית זה לא חלק מן התורה, פילגשי יעקב מהן נולדו שבטים בעמנו זה לא חלק מן התורה... ועוד ועוד. כל מה שבתורה זה חלק מן התורה, והשקפה מקראית לומדים מן המכלול המפרש את החלקים השונים ולא מפרשים את המכלול באמצעות פרשנות שנותנים לחצי פס' שאף הוא כאמור נתון לפרשנות אחרת. לנאציזם לא היו חיים כל כך קצרים והוא מתמיד עד ימינו בשינויי צורה - זאת המסקנה העיקרית של אבנרי בספרו צלב הקרס ואני מסכים איתו לחלוטין כפי שאתה רואה לאורך דברי.
_new_ הוספת תגובה



הלו הלו הלו הלו אל תתרגש
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 14:36)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה לא קורא את מה שאני כותב? בהחלט קבלתי את ההבדל בין גישה אוטוכתונית לבין גישת התורה.

אני גם בהחלט מסכים כי היהדות ביסודה אינה גזענית והיא נכונה לקבל לקרבה כל מי שרוצה בלי סיבוכים מיותרים.

אבל, עם שובו של האטאויזם היהודי אנחנו בהחלט רואים שמוש מופלג וקשר הדוק בעניין הגזע, הזרע והורשת הארץ, אל תעצום את עיניך.

בנוסף, בכל האמור בעולם העתיק, אנחנו בהחלט רואים ייחוד בשיוך הטריטוריאלי של עם ישראל לארץ ישראל שלא בדומה לעמים רבים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



הלו הלו הלו הלו אל תתרגש
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 15:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מתרגש. לא אמרתי שאתה סבור שהיהדות היא גזענות. אני שולל את דבריך על 'קשר הדוק בעניין גזע הזרע והורשת הארץ', גם אנשים שלא שייכים לגזענו או לזרענו והצטרפו לעם היהודי בדרך גיור, ועפ''י התורה ישנן גם קטגוריות נוספות של אנשים מחוץ לעם היהודי (כמו גר תושב הנלחם ומקריב את חייו בעבור יהודים בארץ הזאת) זכאים לרשת את הארץ. יש שייכות בין עם ישראל לארץ ישראל, אבל זו איננה אוטוכטונית אלא תרבותית דתית.
_new_ הוספת תגובה



קרו הרבה דברים בעם היהודי
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 16:00)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במהלך אלפי שנים, יש גם יהודים רבים, וכך היה גם בעבר הרחוק, שגרים במקומות רבים ומרגישים שייכות לארץ בה הם גרים ועם זאת שומרים על קשר רוחני - תרבותי עם ארץ ישראל. למעשה גם בכל תקופת בית שני היו מאות אלפי יהודים בכל אגן הים התיכון שלא העלו כלל בדעתם לגור בארץ ישראל ועם זאת חשו אליה קשר כאל מרכז היהדות, ממש בדומה לעידן המודרני.

ועם זאת הטרמינולוגיה היהודית, ובוודאי שטרמינולוגיה העכשוית של חלק מתושבי המדינה, מדגישה את הקשר שלהם לארץ במונחים של דם ואש. יש גם המקשרים אותם עם אידאולוגיה נאצית. כדאי להזהר בהגדרות מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה



בעניין אורי אבנרי
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 14:37)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לסיכום כללי של חלק מהדיון עד כה אני מרשה לעצמי לכתוב לך את הדברים הבאים, לפחות בכל הנוגע לדבריך על אורי אבנרי.

אמנם הגענו בדרך לא דרך לשיחה על כמה וכמה נושאים אך ההתחלה היתה דבריך על אבנרי ודומני כי ראוי לחזור אליהם.

השנאה היא יועץ גרוע מאד לחוקרים. למעשה לא רק השנאה אלא כל רגש חזק כמו אהבה או הערצה או דעה קדומה, כל אלה פוגמים קשות ביכולתו של חוקר להבין את מושא מחקרו או להביא בפני אחרים תמונה ופרשנות הוגנת של מושא המחקר. הדבר ידוע גם במדעי הטבע וגם במדעי החברה ועל אחת כמה וכמה במדעי הרוח.

אתה שונא את אורי אבנרי, מתעב אותו, גם אישית וגם בשל דעותיו ופעלו. גם חלק גדול מהמקורות עליהם אתה מסתמך הם של אנשים שיש להם חשבונות אישיים היסטוריים עם אורי אבנרי, כמו שלום כהן או אהרן בכר ואולי אף אחרים.

אורי אבנרי הוא אחד מאנשי המפתח במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות. לטוב או לרע זוהי עובדה. אבנרי לא הפך להיות איש כה מרכזי בגלל שהוא נחמד וסימפטי, ההפך הוא הנכון – כאדם פרטי הוא אגואיסט, נפוח בחשיבות עצמית, חסר רגישות לזולת, כפוי טובה ועוד כהנה וכהנה תכונות טובות שכל מכריו מעידים עליהן. (ואגב כך גם על אנשי ציבור רבים אחרים שברובם הם אגו מניאקים לא פחות מאבנרי)

אבנרי הפך לאיש חשוב בזכות מתת האלוהים שיש לו בכשרון כתיבה, פוריות כתיבה חסרת תקדים הנמשכת כבר עשרות שנים, מקוריות מחשבתית, חריצות ואומץ ללכת נגד הזרם, או ליתר דיוק – כשרון להפיק את המירב מהליכה נגד הזרם.

אין ספק, אורי אבנרי הוא תופעה אישית וציבורית הראויה ביותר להערכה כוללת של האיש ופעלו אולם אתה – קצרה ידך מלבצע זאת ובין השאר משום יחסך המוקדם אל האיש אותו אתה מבקש להבין ואשר את תורתו אתה מנסה להסביר.

אני אומר ''בין השאר'' כי בהחלט יתכן שיש לך חסרונות אחרים כחוקר וביוגראף אבל את זאת אינני יודע. יש בידך מצבור גדול של מידע אבל יכולתך לאינטגרציה של הידע הזה עדיין לא הוכחה בעיני ובכל מקרה ברור כי אתה נוטה להכליל ולכתוב דברים שטעונים לכל הפחות בדיקה נוספת, שלא לומר שהם שגויים לחלוטין.

אבנרי כמושא מחקר אינו משימה פשוטה מאחר ועיקר המחקר צריך להתבסס על דבריו הכתובים. תולדות חייו הם פשוטים יחסית, הסיבוך נובע מכך שאבנרי כתב יותר פובליציסטיקה ישראלית מכל עתונאי אחר בדורנו.

בחקר כתביו ורעיונותיו של אדם חובה לבדוק אותם לאורך כל תקופת חייו על מנת להסיק את המסקנות, לא ניתן להסתפק בשליפת פרפראות מכאן ומשם, חובה להציג את הרצף, את ההתפתחות ובעיקר את ההקשר. אבנרי אינו הוגה דעות, אבנרי הוא בראש ובראשונה עיתונאי ופובליציסט המגיב לסביבתו הפוליטית והחברתית, אם לא בודקים את ההקשרים לרוב דבריו אין ערך בפני עצמם. כך יש לבדוק את דבריו בצעירותו (הרוויים בדם ואש), את משנתו הפוליטית בשנות החמישים, את מלחמתו לזכויות האדם, את מאבקו בממשל הצבאי, את תמיכתו בערפאת ועוד מגוון נושאים. אפשר כמובן לעסוק גם בפעלו כחבר כנסת וכפוליטיקאי כושל, אבל אלו הם דברים משניים במסכת חייו.

אבנרי התפתח במשך השנים, מימי שחרותו ועד הגיעו לגבורות, אנו מדברים על כמעט שבעים שנות כתיבה! התפתחות זו ראויה לעיון. אף אחד לא נשאר בן עשרים, כל אדם משתנה במהלך חייו, כך גם אבנרי.

ולבסוף, בהערכה הוגנת של אבנרי אין להסתפק רק בחסרונותיו הרבים ובטעויותיו הגדולות. חובה לעמוד גם על יתרונותיו וגם על הישגיו. חובה לציין את אומץ לבו להתייצב מול הממסדים בכל חייו הציבוריים, את כשרונותיו, את יזמותיו ושאר הדברים המאפשרים לבנות דמות שלמה.

עד כאן בקשר לדמותו של אבנרי והאופן שבו יש לטעמי לחקור אותה אם ימצא אי פעם מי שירצה ויהיה מסוגל לעשות זאת.

לגבי הקישור המאולץ לנאציזם כבר אמרתי את דעתי, לדעתי _אם להתבטא בנימוס) אתה מחבר בין מחט לתחת. אבל זה כבר נושא אחר.
_new_ הוספת תגובה



בעניין אורי אבנרי
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 16:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אכן מסכים שאבנרי הוא מן הסופרים הפוריים ביותר. הוא גם עיתונאי מוכשר מאוד. בניגוד למה שאתה סבור אני כלל לא שונא את אבנרי. לא כתבתי עליו את מה שאתה כתבת 'איגואיסט' 'נפוח בחשיבות עצמית' וכו'. זה לא שייך. לא השמצתי אותו ברמה האישית התייחסתי רק לדעותיו. אני קראתי את כל כתביו והראיתי את הקו הנציונאל סוציאליסטי העקבי בכתביו, ונראה ששאר המגיבים לדברי הסכימו איתי ולא איתך ועם סיוון. זאת אומרת: אפשר להעריך את אבנרי, ואני אכן מעריך אותו. אפשר לאהוב את כתיבתו, ואני אכן אוהב אותה. אבל אפשר לעמוד על קו מסויים המלווה את כתביו לאורך השנים, ומן הדיון שעבר ושבו השתתפו גם אחרים עולה בבירור שאין לי חסך בידע או ביכולת סינטזה אלא שלשני מגיבים יש יכולת קליטה והפנה מוגבלת. אתה טוען 'אבנרי התפתח במשך השנים' אבל התפתחות זו מוגבלת ביותר וכך עולה מכתבי אבנרי. מה שכן התפתח הוא הרטוריקה המסבירה: בעבר הוא השתמש ברטוריקה נאצית ממש ('רוויים בדם ואש' כלשונך) כדי להסביר ולקדם את מה שהוא מקדם היום ברטוריקה של אחוות עמים וכו' ('מלחמתו לזכויות אדם' כלשונך. אגב איזה זכויות אדם? נפגעי טרור או מחוללי טרור?).
_new_ הוספת תגובה



ילה שיהיה...
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 16:33)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אם אתה שואל איזה זכויות אדם כנראה שלא קראת הכל.
קח לידך כמה כרכים של העולם הזה ותחפש.
_new_ הוספת תגובה



ילה שיהיה...
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 20:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקרא את כל מה שבסוגריים. זכויות אדם יהודי נפגע טרור בשום מקום לא זכו להגנה מצד אבנרי. זכויות ערבים וטרוריסטים נפגעי פעולות ההגנה של צבא הגנה לישראל, בהחלט זוכים להגנה ממנו, מצמל, מפלדמן, משמאי ליבוביץ' ומעוד חובבי ציון.
_new_ הוספת תגובה



אתה פשוט חסר הבנה וגם מתרברב
דוד סיון (יום שני, 14/03/2005 שעה 17:33)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כנראה שכחת חלק מן המצוות החשובות ותמשיך להתרברב: ''...שאר המגיבים הסכימו איתי ולא איתך ועם סיוון.''.

1. שכחת מצווה חשובה: יהללך זר ולא פיך.

-----

במקביל האמירה הרברבנית שלך מוכיחה שאינך קולט את משמעות דברי. כפי שמשתמע מדבריך בפתיל הזה אתה מונחה על ידי עמדה ''פוליטית'' (להיות ציוני, ומאבק באימפריאליזם האירופי) יותר מאשר על ידי האמת. הניתוח שאתה עושה והמסקנות שלך נועדו לשרת את העמדה ''הפוליטית'' שלך לפני הכל. הגישה הזאת מפריעה לך להגיע לחקר האמת ועוד יותר להראות זאת לאחרים.

היו עוד שני משתתפים שלא הסכימו עם הביקורת שלי על הגישה הלא מבוססת שלך. אתה מתעקש להראות שלא הבנת.

2. אתה לוקה בקשיי הבנה, ולא נראה שיש סיכוי רציני שאתה מתכוון לתקן תקלה זאת.

האמירה שלך על עמדתי היא גם לא הוגנת כי כבר כתבתי זאת יותר מפעם אחת. כנראה שבחרת לחזור על ''הטעות'' שלך במודע וזה כבר עושה ההתנהלות שלך להתנהלות של שקרן.

3. עדיף שתגייס את תעצומות הנפש שלך כדי לא למסך את האמת.
_new_ הוספת תגובה



אתה פשוט חסר הבנה וגם מתרברב
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 20:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בהחלט לא צנוע. זאת אכן מגרעה שלי שאני מנסה להיתמודד איתה ולא תמיד בהצלחה ובזה אתה צודק. בייחוד ששני ברי פלוגתה מסתובבים סביב עמדותי ולא מצליחים אפילו לקרוא ולהבין. 'התנהלות של שקרן'... כדי שלא להיכנע לייצרי אני לא אענה לך על זה. במגרעותי אני מודה, להשמצות של אדם שמפגין כזו רמה אני לא מתייחס כלל. בעניין זה אין ספק שאתה עקבי ואם יצאת משיווי משקל אני שמח. זה מעורר ולעיתים אף משחרר. גם לי זה קרה לא פעם, ברגעים שמשהו גדול איים על האמת הפנימית שלי ועירער אותה עד היסוד. אני גדלתי במקום ריק מכל הגות ומחשבה, וכשנתקלתי לראשונה בחובות הלבבות של רבנו בחיי איבן פקודה, מו''נ לרמב''ם, אמונות ודעות לרס''ג, ביקורת התבונה הטהורה של קאנט, ניטשה כל הביטחון שהיה לי בעצמי ובהכרה התערערה. לאט לאט השכלתי ולמדתי שזה לא נכון לפחד כאשר מתעוררים לעולם הידע. אתה ודאי מכיר את משל המערה של אפלטון, עם אור השמש הצורב את עיני היוצאים ממערת הצללים.
עמדתך באשר לקשיי ההבנה שלי אפילו לא מצחיקה. ואכן את 'קשיי ההבנה שלי' אני לא מתכוון לתקן, שכן אם אתה הפגנת הבנה יתירה אני רוצה לחיות ולחשוב בצד ההפוך - חוסר הבנה מוחלט...
לגבי תעצומות הנפש, אותם גייסתי כדי להודות בפניך על כך שאני בהחלט לא צנוע וזה לא דבר טוב. לקרוא לי 'שקרן' זה פשוט לא מנומס.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר לנו ואולי אף לעצמך
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 19:01)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאתה אומר ''אני כלל לא שונא את אבנרי... . לא השמצתי אותו ברמה האישית התייחסתי רק לדעותיו''

להלן אי אלו מובאות קצרות מדבריך עד כה. יש בהם שנאה, בוז, הכפשה, זלזול ולטעמי גם לשון הרע.

בבקשה:

האיש המסוכן הזה

מיישם את הפרקטיקה הנאצית (לא פחות ולא יותר - הפרקטיקה הנאצית...)

העיתון שלו, 'העולם הזה' הוא הקים עפ''י הז'אנר של העיתון המרכזי של הנאצים בגרמניה 'דר שטירמר',

מהיום כשתראו את אבנרי מרים יד למצעדי נוער השאהידים של ערפאת אז תבינו - זה הנאציזם העברי בלי מרכאות...

אוסטרמן/אבנרי

אבנרי ראה עצמו כהיטלר

אבנרי דגל בתורת גזע ואימץ את הרטוריקה של אלפרד רוזנברג

האיש הזה תומך במאבק המזויין שנועד להשמיד יהודים בלי כל קשר לדעותיהם

מתאים להגיד עליו: ''אויביך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש, אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד. כי נועצו לב יחדיו, עליך ברית יכרותו. אהלי אדום וישמעאלים מואב והגרים. גבל ועמון ועמלק פלשת (אפרופו בשדות פלשת) עם יושבי צור. גם אשור נילוה עמם היו זרוע לבני לוט...אשר אמרו נירשה לנו את נאות אלהים...''.

בן הברית של הארכי טרוריסט ערפאת, מר אבנרי שאף נושל מצוואת אמו

עמדת אבנרי אודות הגושים הגדולים נולדה בבית הגידול הנציונאל סוציאליסטי

חשוב שתקרא את זה במבטא גרמני כבד, כשאתה לבוש מדים ושפמפם קטן מעל פיך ''מתעוררת הקריאה הגדולה להתמרדות הדם העברי...היא דורשת את מחיקת פרק היהדות מלוחות הפלדה של הגזע העברי!!! היא דורשת את הרנסנס הנשגב את התחדשות הגזע העברי!!!''. (שלח ועט בידו עמ' 182).

אבנרי נציג נאמן של האימפריאליזם האירופי

הרעיון של היטלר על איחוד אירופי המתפשט מזרחה באמצעות כיבושיו של רומל, הפך מציאות מאיימת דווקא ע''י אירופה של שנות השמונים וע''י כיבושיו הכלכליים של האיחוד באמצעות יהודי החסות שלו - אבנרי, ביילין, פרס ושות'

נציגי הקולוניאליזם האירופי - אבנרי ושו''ת

אין מה לדבר, יש כאן ברירה קפדנית של מילים וביטויים המעידים על הערכה, אהדה, אובייקטיביות ושיקול דעת מופלא של חוקר דגול.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר לנו ואולי אף לעצמך
מדריך ליונה עיוורת (יום שני, 14/03/2005 שעה 20:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש גם אתה קורא לי שקרן? אני לא שונא את אבנרי. מה שהבאתה זה אכן רשימה שאני חותם בה על כל מילה. אין בה שום התייחסויות אישיות, כמו שאתה נוהג לעשות : 'איגואיסט', 'שקרן', 'מנופח'. להגיד על היטלר שהוא נאצי זאת עובדה לא השמצה. להביא ציטוט נאצי של אבנרי ולהגיד שהוא נאצי זה ציון עובדה לא השמצה. לקרוא לאדם שתןמך בערפת 'מסוכן' זה ציון עובדה לא השמצה. ערפאת היה ונשאר כל חייו טרוריסט צמא דם ואבנרי תמך בו לאורך כל הדרך. ציון עובדה שאבנרי נושל מצוואת אימו שפורסמה ברבים, על ידי המשפחה לא על ידי באמצעות העיתונאי גלילי, בגלל שבמקום לטפל בה הוא הלך לחברו הטוב ערפאת זאת עובדה. לא השמצה. אדם שמקבל כסף מן האיחוד המממן אותו על כל פעולותיו האנטי ציוניות הוא נציג של האימפריאליזם האירופי. אלא אם כן אתה מאמין האיחוד מחלק כספים סתם כך, כגוף פילנטרופי, אם כן אז אני לא שותף לדעותיך. אובייקטיביות ושיקול דעת מופלא אלו מילים מפוצצות אשר ביחס אליהן אני מעדיף להיות זהיר: אני סובייקט בעל זהות ציונית ואבנרי מאיים עלי ועל ילדי במעשיו ובדעותיו. אני קורא את כתביו ואני סבור שהוא מוכשר מאוד. אני לא מסכים עם רוב דעותיו של האיש ואני מביע את ביקורתי לא כאדם אובייקטיבי אלא קציוני מוצהר. נאמנות לעובדות ולאמת - נדמה לי שאתה וסיון יכולים לחזור אל דברי לעיל וללמוד משהו בנושא. גם שאר הדברים שהבאת הם ציון עובדה ולא השמצה, את הציטוט מתהילים הבאתי בתגובה לציטוט שלך שנועד לתאר את מעשי אנשי אוסלו במה שאתה מכנה 'שלום' לא את אבנרי (כדאי שתחזור ותראה'. אבל כאמור זה גם מתאים לאבנרי ואין כאן כלל השמצה אלא ציטוט מתהילים המבטא את המציאות האלימה שהשמאל הקיצוני הביא על ראשנו. הטענה 'אבנרי ראה עצמו כהיטלר' נמצאת בעדותו של רטוש אשר טען שאבנרי ביקש ממנו להיות אלפרד רוזנברג שלו. רוזנברג היה האידיאולוג של היטלר. אם רטוש היה אמור להיות רוזנברג של אבנרי אז מה אבנרי בשביל רוזנברג/רטוש?... וכך הלאה כמובן אין שום חדש בחוסר השחר שבדבריך אבל כאמור הדיון כשלעמו חשוב
_new_ הוספת תגובה



כן אתה משקר
עמיש (יום שני, 14/03/2005 שעה 22:23)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השנאה לאיש בולטת בכל שורה ושורה מדבריך.
זו אינה רק התרשמות כללית מהתכנים אלא ציטוטים נבזיים ומכוערים שאינם מביאים עובדות אלא הערכות אישיות שלהן אתה מחפש אחר כך הצדקה.
החל מהאזכור הלגלגני של שם ילדותו, האמירה שהוא מיישם פרקטיקות (!!) נאציות ועד להמטרת קללות מהתנך.

צר לי, זו אינה עבודת חקר אלא כתב פלסתר מגוחך.

הדבר היחיד שניתן להגיד בזכות הדברים זה שהם מצאו לעצמם אכסניא נאה בהחלט.
_new_ הוספת תגובה



כן אתה משקר [•]
יונה מיתפקחת (יום שני, 14/03/2005 שעה 22:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש אתה פשוט [•]. מה ההתנפלות הזאת על כולם מה עובר עליך, אולי כדאי
שתרגע. המדריך היה סבלני כלפיך לאורך כל הדיון, אני לא הייתי משקיע בך מילה,
רק בגלל שמדובר בתלמיד חכם אני מגיב כי אתם לא מסוגלים להעריך ידע

[•] הוסר ביטוי לגופו של כותב. המערכת.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי