פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למילשטיין אורי, 14/01/03 11:56)
שרידות או לא שרידות?
הצבי ישראל (יום שלישי, 14/01/2003 שעה 19:50)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם גירוש רחל החולה, לשיטתך, לא אמור להתפרש כאקט שרידותי מהמעלה הראשונה? להבנתי, אתה בכלל אמור לשבח את אנשי דגניה, לא?
_new_ הוספת תגובה



הבעיה אינה רחל ושרידותה אלא התנועה הקיבוצית
מילשטיין אורי (יום שלישי, 14/01/2003 שעה 23:03)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וצביעותה,לרבות צביעותם והתממותם של ''מי שזוכר'' ושל שקד מפורום זה.
_new_ הוספת תגובה



הם נוהגים כמנהגם של אבות דגניה א'.לגרש ולא להתמודד
אבנר בן בסט (יום שלישי, 14/01/2003 שעה 23:27)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תטל''א
הצבי ישראל (יום רביעי, 15/01/2003 שעה 10:09)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(תשובה טובה לשאלה אחרת)

אני שאלתי לגבי ההיבט הצר (או רחב לשיטתך) של השרידות בגירושה של רחל. אחזור על מה שאמרתי - גירושה של רחל החולה, שהיוותה איום שרידותי ממעלה ראשונה על קיומם של מתיישבי דגניה, אמור, להבנתי, להתפרש על ידיך כאקט שרידותי בסיסי - הרחקת האיום על שרידות הקבוצה. לדעתי, קורא עקבי היה מצפה ממך לעקביות ולוויתור על הכאב האישי על מזבח התיאוריה, שאמורה להיות, כפי שלימדנו קרל פופר, כוללנית ככל האפשר, לא? יתרה מזאת, אם אני לוקח את זה צעד נוסף הרי שלאור מבחן השרידות, שאמורה להקיף את הכל, כולל המוסר, הרצון להשאיר את רחל החולה בקיבוץ אמור להתפרש לאור השרידות כעקרון מנחה, כאנטי-מוסרי בעליל, שכן הוא מחבל בהישרדות הקבוצה, לאור התנאים לפני כתשעים שנה.
_new_ הוספת תגובה



סיבכת אותו....
מי שזוכר (יום רביעי, 15/01/2003 שעה 10:12)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גירוש לשם שרידות=רצח לשם שרידות (באופן עקרוני)
מילשטיין אורי (יום רביעי, 15/01/2003 שעה 11:27)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרוש רחל המשוררת מדגניה א' תרם אמנם במשהו לשרידותו של הקיבוץ אך לא באופן משמעותי, לפי נסיבות אותם ימים. אפילו תרם, אין זה רלוונטי. לא רק רחל היתה חולה באותם ימים גם א. ד. גודון היה חולה במחלת השחפת ואנשי דגניה א' לא גרשוהו.

הרעיון המונח ביסוד התנועה הקיבוצית הוא עזרה הדדית, שמשמעותה המעשית היא עזרה בשעת צרה ומחלה. אם ניתן לגיטימצמיה לגרוש לשם שרידות, אשר שניתן לגיטימציה גם לרצח לשם שרידות לגניבה לשם שרידות ואז לא יהיה מוסר בעולם. על זה בוכה הנביא.

אשר לתיאוריה: עקרון השרידות איננו מציע לגרש אנשים מעיקים, לדוגמא את ילדך החולה או את אמך הזקנה, אם יש לך. עקרון השרידות מסביר מדוע אנשים עושים מה שעושים. ואכן אנשי דגניה א' גרשו את רחל המשוררת לשם שרידותם. אחר כך שמרו בסוד את דבר הגרוש בגלל רגשי אשמה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי