|
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
קודם תביא לנו את הציטוט המלא בכדי שניוכח שאכן חרמוני טעה, שנית תסביר לנו את ''הקודים'' שאתה מתימר להבין כדי שכולנו נוכל לשפוט אם אכן חרמוני טועה. חוץ מזה ''גדולתך''(שלא הוכחה בינתים) בתורה ובתפילות ובמצוות עדיין אינה מוכיחה שאתה דובר אמת, עושה צדק ונוהג ביושר. בסך הכל, עד עכשיו, היית סתם משמיצן. ''קבלות'' להוכחת טענותך לא הבאת. | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
חביבי לך ללמוד בישיבה ותבין או שלח את נכדך לשם והוא יבוא הביתה ויסביר לך מסופר על הרבי מקוצק שפעם בא אליו חסיד ושאל אותו מה לעשות בבנו אמר הצדיק, שלח אותו להיות מורה, אולי יפגוש יום אחד תלמיד חכם וילמד משהו ממנו.... לא מאוחר ללמוד זה גם מה שאני מנסה לעשות | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
בגיל שמונה דחיתי בבוז את הרעיון הזה וטוב עשיתי. לא גדלתי טיפש. את נכדי לא אשלח לשם כי עלולים לאנוס אותו בשרותים או שהרב המדריך יתחיל ללטף את אבריו המוצנעים. תשלח אתה את נכדך לישיבה אם אתה כזה חכם.חכם הוא בטח לא יצא משם. מסופר על אותו רב, או דומה לו, כי בתפילת יום שישי הגיע עגלון המזדמן לעיתים לעיירה. כאשר כעבור מספר ימים קרה שם נס , הסביר הרב לתלמידיו החכמים כי זה קרה בזכות אותו עגלון שבגלל חוסר בקיאותו בתפילה הוא השקיע בה הרבה רגש וזה חזק יותר מתפילתם המונוטונית של תלמידי החכמים. אז אל תרשם מהקנקן אלה מה שהוא מכיל. | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
יפה הבנתי אותך אבל למה אתה מתיימר להבין מה שאומרים וכותבים הדתיים? אתה בסך הכל פרשן של מעשיך וחלומותיך ופחדיך | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
אני איני מתיימר להבין מה אומרים הדתיים. זה בכל לא מעניין אותי כל זמן שלא מנאצים אותי. וזה מה שאתה עושה כל הזמן. אין לא לך ולא לרבניך בלעדיות על שום דבר ביהדות. אתם בסך הכול קומץ קטן, מתנשא ויהיר שרוצה להכתיב לכולם את הפרשנות שלך לדת. חוץ מבוז אין משהו אחר שאפשר לחוש לקומץ הזה. חוץ מזה שבת שלום | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
אתה סותר את עצמך ללא הרף אם אינך מתיימר וגם לא מבין מה הדתיים אומרים ועושים איך זה שאתה יודע שהם מנאצים אותך? מהיכן המסקנות שלך לקוחות? ולכן אמרתי, אלה הם פחדיך, שנאתך ויהירותך שלך חוץ מזה, תנסה להבין | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
לימדו אותי שכאשר עף עלי משהו רטוב אזי יתכן שיורקים עלי. לכן איני צריך להתעמק בדתיים בשביל לחוש שמנאצים אותי. חוץ מזה, מה לנסות ולהבין? את השנאה, היהירות, ההתנשאות האוילות של ההטפות הדתיות שלך ושל אחרים בפורום? | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
כאשר עף עליך משהו רטוב זה יכול להיות גם ציפור גדולה שמחרבנת עליך. אבל אתה כהרגלך , שונא יהודים ודתיים מעדיף לחשוב שדוס יורק עליך. אלה הקודים שלך, ואתה מתנהג לפיהם=זכותך | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
אלו ''קודים סמויים'' שדתי כמוך לא יבינם אלא אם היה חילוני זמן רב. | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
תגובה לעיין צופיה ולדוד ואף לאריה . מי שמתיימר להבין את ''הקודים הסמויים'' של הדתיים זה חרמוני במאמרו . הוא כותב: כל מה שנאמר בהלכה ובתפילה על הבוגדים ועל המוסרות, על המינים ועל המלשינים - הכל נאמר עליהם [הדגשות שלי, י.ח]. בלשון ה'קודים הסמויים' של יהודי דתי זוהי אמירה שפירושה כי דין אנשי 'שלום עכשיו' הוא מוות. כך - על פי הרמב''ם - את המינים (כופרים) ''מצוה להורגן'', ישירות בסיף, או בתחבולה. בעקבות הרמב''ם אומר גם השולחן ערוך כי את המינים יש להרוג, ואף ללא בית דין, ''וכל הקודם זוכה''. על המינים ועל המוסרים אמר הרמב''ם כי מצוה לאבדן [להורגם] ביד, ולהורידן עד באר שחת. על המינים והמלשינים מקלל כל מתפלל יהודי, פעמים אחדות מדי יום: ''למינים ולמלשינים אל תהי תקוה וכל הזדים כרגע יאבדו''. כשישים שנה אני מצוי בחוגים דתיים פחות או יותר אמנם אינני חרדי, אך למדתי בחינוך הדתי ובישיבה ועדיין אינני מבין את כל ''הקודים הסמויים '' שאותם מתיימר מבין חרמוני בלי להתבלבל למרות שלא למד לדעתי אפילו יום אחד באיזור של הקודים האלה. את אותם הקודים כמובן שמבין חרמוני ומתיימר לפרשם בשעטנז עלוב של דידקטיקה טועה ומבולבלת את הקודים הסמויים של ה''דתיים'' יש ללמוד בפועל לאחר שהות מרובה בלימוד בישיבות שונות, כי כל זרם והקודים שלו. בדיוק כמו שאת ה''קודים'' הסמויים'' של הקיבוצניק, מבינים רק לאחר שהות מרובה בקיבוץ .ושעות רבות של שהיה בחברת אנשי הקיבוץ. מי יגלה עפר מעל עינו של מר חרמוני, ויבהיר לו כי הוא רואה את הקודים הסמויים שלו עצמו , את הקוד שלמד בילדותו בקיבוץ , ולפיהם מפרש את הכתוב התורת ישראל. עוד דוגמאות להבנה שונה של הקודים: אדם שגדל באיזור החילוני מבחינתו חג השבועות מתן תורה זה ''חג הביכורים'' ששרים סלינו על כתפינו ונוסעים בעגלה עם נערות מחוללות לפני הטרקטור עם סלי פרות , מה לו ולתיקון ליל שבועות, הערב בעל המשמעות הדתית העמוקה של לימוד כל הלילה. וכשאדם מאחל לי תוך מבט מרחם ''צום קל'' לפני יום כפור , אני מסיק מזה שאינו מבין כלל את משמעותו של יום כפור כי הצום אינו העיקר, ובסך הכל מדובר בחג שמח וממרק. | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
אני מבקש שתסביר לי ''מצאנו לאורך ההיסטוריה את שבט לוי משתבח במלחמת אחים לעיתים בצדק, [כמו] לאחר חטא העגל, ולאחר מיתת אהרון ובזמן מתתיהו'' האם צריך או לא צריך להרוג במלחמת אחים ? | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
כנראה שלא רק אנחנו משוחחים על בעית אי ההבנה של לשון הקודש | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
האם יהודים חרדים צריכים להרוג יהודים חילוניים במלחמת קודש ? | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
אני מקווה שאתה מבין שמדובר בשטות של שמאלנית חולנית . תעמולת זוועה גבלסית. | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
עד כה לא הראית שהציטוטים אינם מראי מקום לאירועי מלחמת אחים , שהם אינם המלצות לפגיעה בחילוניים או ענישתם או הריגתם . אני אקבל את הטיעון שלך בתנאי שתראה שלא לזה מתכוונים המצוטטים . | |||
_new_ |
סלט הפירות של יענקלה | |||
|
|||
א. אני נוטה לקבל את טענתך שכדי לדעת את הקודים סמויים של קהילה צריך להתנסות מעשית באורחות חיי אותה הקהילה. אם זה נכון שזה אומר שהות מרובה בלימוד, אז זה נכון לגבי כל קהילה. ב. אם כך מאחר ואני מניח שלא למדת בחברה הקיבוצית ובודאי לא בשהות מרובה הרי שאינך מוסמך לטעון טענות משמעותיות על מהות הקהילה הקיבוצית. בכל זאת קראתי דברים שכתבת שלא הראו שיש לך על מה לבססם. לשיטתך אותם דברים שכתבת הם ''סלט פירות''. ג. גם אם מקבלים את הסבר שלך, עדין לא הראית מה לא נכון בפרשנות של חרמוני לדברי הלל וייס. בהקשר הזה אשמח אם תבהיר את המשמעות של הקטע מהרמב''ם (הלכות עבודה זרה פרק י): ''... מצוה לאבדן ביד, ולהורידן עד באר שחת...'' | |||
_new_ |
סלט הפירות של דוד | |||
|
|||
את חלק מהבורות של חרמוני ואפילו, במחילה שלך ניתן לראות אפילו בהפניה ששלחת לי. אפילו מראה מקום בכתבים אינכם יודעים להראות. אני מניח שמדובר במשנה תורה להרמב''ם ספר המדע, פרק י' הלכות עבודת כוכבים וחוקות עובדיה לא כן? הייתי מציע לך לא לפנות אלי, אינני מורה, אינני פרשן ואף אינני מתיימר להבין כדי ללמד בניגוד לחרמוני ודומיו שקוראים בניקוד עברית כמה מילים והופ חרופ מבינים ויודעים הכל. מוטב שתשאל רב על העניין , אני אינני בעל ידע כל כך גדול ונרחב כדי שאוכל להעמיד בפניך את כל הקונטקסט. אינני מסכים עם השיטה של חרמוני בה הוא שולף פסוק ובונה עליו תיאוריה שלמה. | |||
_new_ |
אם באמת יש כאן מקרה | |||
|
|||
חד משמעי של הוצאת דברים מהקשרם, אנא הראה לנו זאת ונחכים. אם יש כאן טעויות בעברית, אנא האר את עינינו, אם יש טעות של פרשנות והבנת הנקרא, אודה לך אם תוכיח. אחרת דבריך אינם לעניין. | |||
_new_ |
אם באמת יש כאן מקרה | |||
|
|||
בחוק האנגלי שנחקק ב1780 ישנם 380 עבירות שדינם תליה, בין היתר ציד על אדמות האציל. בחוק התורכי מ1918 450 בחוק האמריקאי מ1810 200 בחוק של הצהיונים שליטי פלסטין הכבושה (איסראיל ) מ1948 10-12. בחוק היהודי יש גם כמה מאות עבירות שדינם מוות . מוות נגזר על ידי בית דין בלבד . וכשיבוא מצב בו נזכה שמדינת ישראל תהיה יהודית עם בתי דין יהודיים כנראה שיהיה צורך לבצע את החוקים המוסריים ביותר בעולם גם אם הם לא מוצאים חן בעיני חברי השמאלנים המזדקנים. החל משמיטת חובות , איסור הלוואה בריבית וכלה בדין מוות לבוגדים. ואתה יכול להזדעדע עד מחר. | |||
_new_ |
אני רואה שהתקדמנו קצת | |||
|
|||
ואתה אינך מכחיש שהדברים שנכתבו הם בעצם נכונים. אתה רק מנסה להשוות אותם לחוקי התורכים או האנגלים. אכפת לך אם אני אשווה אותם לחוקים של היטלר והימלר? | |||
_new_ |
אני רואה שהתקדמנו קצת | |||
|
|||
אתה כמובן יכול לעשות כל השוואה אבל זה מראה במה אתה עדין משחק למרות גילך המתקדם אל תכניס את זה לפה אתה יכול לחטוף בילהרציה | |||
_new_ |
אני רואה שהתקדמנו קצת | |||
|
|||
הדברים שנכתבו על ידי חרמוני ואף על ידך נובעים משנאה תהומית ליהודים וליהדות. בכוונה הבאתי לך מקבץ של חוקים ממדינות שונות. אפילו לא התייחסת לעובדה שעונש התליה ''מככב'' בחוקים האלה. משום מה ההתפלפלות שלך (או של חרמוני) היא להתעסק בחוקים, או בדיון בחוקים כדי לגנות ולרדוף עד חורמה עם שלם שאלו הם חוקיו. בערך כמו לגנות את האנגלים, בגלל חוקי הוד מלכותה שלא בוטלו ומדברים על גזרי דין מוות על נואפים למשל. ובכלל מדוע לא תפסיק להתקרצץ על היהודים לומדי תורתם וחוקיהם ותיטפל קצת על צוארם של מאות או לאלפי הפרופסורים באקדמיות השונות בכל העולם שלומדים ומתפלפלים לגבי החוקים בעולם הרחב? אתה הרי איש העולם הגדול לא?. אלה החוקים חביבי ואף אחד לא מתנצל . יש חוקים שמטרתם להעניש גנבים, בוגדים, נוכלים ונבלות אחרות יש לאנגלים, לשבדים לצהיונים וליהודים . היטלר והימלר בראש המעוות שלך בלבד ולא נראה לי שיצאו משם במהרה.ניחא שישארו שם זו בעיה שלך בלבד.. אולי נראה אותך מגנה קצת את חוקי השאריעה? משום מה השמאלנים נוהגים לגדף, ולהשמיץ את חוקי היהדות כדי להשיג איזה ייתרון מוסרי לכאורע, כדי להיראות צדקנים. היטלר היה גאה בך. | |||
_new_ |
אתה זורה חול בעינינו | |||
|
|||
בכל האומות ובכל המדינות ובכל הדורות היו שטויות, טפשויות, מעשי אכזריות, מעשי נבלה וכל תועבה שניתן להעלות על הדעת. אולם, רוב החברות והתרבויות הללו מנסות לברוח מן הרוע שאפיין אותן, מנסות לברוח מן הפיגור, מן הרשע, מן האכזריות ומן הטפשות והבורות. ובקיצור - רוב תרבויות העולם מנסות להסתכל קדימה, פרט לשתיים. אני מכיר שתי תרבויות שמנסות ללכת אחורה ולהשליט עלינו את עולם המושגים הפרימיטיבי והאטאויסטי שלהם. האחת היא האיסלאם למיניו וסוגיו והשניה היא היהדות הדתית. כוהני שתי הדתות הללו מנסים בכוח להשליט עלינו את העולם החשוך ממנו הם הגיחו לכלותנו. ועל כן, ההשואות הללו אינן מיטיבות אתך אלא להפך. אנגליה עשתה כברת דרך עצומה מאז שנהגו בה החוקים בהם אתה מנופף. רק הדת שלך שוקעת יותר ויותר לתוך פיגור מוטרף והזוי. יאה לכם להדמות לבן לאדנים והאייאטולות האיסלאמיות.כי לא לחינם הלך הזרזיר וגו' | |||
_new_ |
אתה זורה חול בעינינו | |||
|
|||
שאלתי אותך מדוע לפרופסורים באוניברסיטאות אנגליה מותר ללמד וללמוד את חוקיהם , וליהודי אסור? כבר לפני אלפיים ומשהו שנה קביעת גזר דין מוות בישראל היתה כרובה בהסתמכות על רוב מוחלט בסנהדרין . גזר דין מוות היה נגזר בממוצע אחת לשבעים שנה והסנהדרין שגזרה אותו נקראה סנהדרין קטלנית ויושביה גונו בשל כך. כך שאל תמכור לאף אחד את תעמולת השנאה שלך ליהדות וליהודים במסווה של הומניות . התובנות שלך שגויות ומתלהמות. | |||
_new_ |
אל תתמם | |||
|
|||
אין כאן ''לימוד'', יש כאן פסיקת הלכה. ואת סיפורי הסנהדרין תמכור לאחרים. הייצוג האמיתי של היהדות שלך ושל עמיתיך היא בקנאות החשמונאית או הסיקיריקית. | |||
_new_ |
אל תתמם | |||
|
|||
הרמבם פסק הלכות לפני כמעט אלף שנה ולא נזקק לרשותו של אף עמיש בעולם. נקווה שבבוא היום ההלכות האלה יהיו חוקי מדינת ישראל. ומדיניותה של מדינת ישראל תהיה לפי תורת ישראל. בניגוד למדיניות של אנשי השמאל המבוססת על פראזות שדופות. ==================================================== דרכו של השמאל בנויה מכרעי התרנגולת של האימרות שדופות אותם ממציאים הפוליטרוקים ,האיסטרטגיה בנויה. פתגמים ריקים ,פתגמים שסביבם נבנית איסטרטגיה המדינית וצבאית וכך מוליכים אותנו לאבדון. למשל : עם חזק עושה שלום, שלום של אמיצים, קורבנות השלום, אויבי השלום, מורשת רבין, מזרח תיכון חדש, לא צריך ללמוד היסטוריה, שתי מדינות לשני עמים, שלום חבר, ואם נלך אחורה נבין שכל המדיניות מבוססת סביב פראזות או פתגמים חסרי כל יסוד. | |||
_new_ |
ואני לא זקוק לשום רשות | |||
|
|||
על מנת לשים קצוץ על ההלכות של הרמבם ושל כל שאר כהני הדת למיניהם וסוגיהם, ככה שלפחות מבחינה זו אני והרמבם משתווים. כל שאר דבריך הם סתם קשקשת שלא ראוי לטרוח עליה. | |||
_new_ |
ואני לא זקוק לשום רשות | |||
|
|||
נחמד מאוד שאתה חושב שאתה שווה לרמב''ם. אתה יכול לכתוב על זה משהו? | |||
_new_ |
אל תתמם | |||
|
|||
קראתי אצל אבשלום אליצור באתר שלו שהוא מתאר איך מדענים דגולים, כמה מהם חתני פרס נובל, עכבו את התפתחות המדע וגרמו לסטגנציה הרסנית כאשר דחו עובדות שהצביעו על חולשת התיאוריות המקובלות שלהם. זה חומר מדהים ומאלף וזה מה שקורה עם חילונים רבים שאינם מוכנים לפתוח דלת ללמוד תורה בתוך בית פעמון הזכוכית של דחיה מוחלטת של היהדות בית דין לא יעזור פה. | |||
_new_ |
אם באמת יש כאן מקרה | |||
|
|||
בשביל עונש מוות לא מספיק בתי דין צריך סנהדרין שבת שלום | |||
_new_ |
אם באמת יש כאן מקרה | |||
|
|||
כדי להתווכח עם איזה היסטוריון אתה הולך ללמוד באוניברסיטה כדי להתווכח עם נושא דתי מספיק שעלעלת בו לפני השינה בצהרים לך ללמוד! יש ידע | |||
_new_ |
סלט הפירות של יענקלה | |||
|
|||
אתה מחלק ציונים ''בורות'' בקלות רבה מידי. הצגתי הפניה מספיק ברורה, כי חשבתי בכנות שתדע איך למצוא את המקור. אכן הוכחת שצדקתי. פניתי אליך כי על פי הכעס שלך כלפי חרמוני היה ברור לי שאתה יודע יותר ממני ויש ביכולתך להסביר את עמדתך. העובדה הזאת היא סיבה טובה מדוע לא היית צריך לגייס את המושג בורות. | |||
_new_ |
סלט הפירות של דוד סיוון | |||
|
|||
בורות זה להגיד אני כלכלן כי אני קונה כל יום במרכול. וגם לאמר אני חכם דת כי ישנתי היום צהריים | |||
_new_ |
אתה ממשיך לרקוח סלט לא מכובד!!! | |||
|
|||
לפי גישתך הייתי צריך לייחס לך בורות... דבר נוסף: למען הסדר הטוב כדאי שתשים לב שלא רק עמיש עירב כאן את היטלר והימלר. | |||
_new_ |
אתה ממשיך לרקוח סלט לא מכובד!!! | |||
|
|||
אתה שוגה שבת שלום, | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
א. אתה שוגה באיות שמי ולשיטתך ראוי לכנות זאת בורות. אם לא מה ההבדל בין זה ובין הצגת הפניה לא מלאה. ב. ראה את תגובה 155153 ואת תגובה 155240 ואולי תתקן את שגיאתך בעניין הזכרת היטלר, הימלר, הנאצים והשואה. שבת שלום! | |||
_new_ |
לא נכון | |||
|
|||
איני מוצא כל פגם בהזכרתו של היטלר והימלר מי שרוצה שיזכיר מתי וכמה שהוא רוצה. . | |||
_new_ |
|
|||
לגבי שאלתך בסעיף ג' בררתי העניין במשך השבת ואף עיינתי בספר ובמפרשים. קיימת הוראה חוקית להרוג מלשינים מוסרים ומינים. מלשינים מוסרים ומינים לפי המפרשים נמנים על כת, שמסרה לגויים יהודים במודע וברצון - למוות , או כדי שהגויים ישתלטו על רכושם. ..................................................... זה חוק יהודי . מן הסתם קיים חוק דומה גם בחוקי מדינת ישראל. אם הלל וייס חושב שאנשי שלום עכשו הם כמו אותם מוסרים ומינים ויש לאבדם זכותו המלאה לחשוב כך. נראה לי כי בקונסטלציה מסויימת גם חוקי מדינת ישראל קובעים שאנשי שלום עכשו, דינם כדין בוגדים- שדינם מוות. יש חלונים מוצהרים שמגדירים אנשי שלום עכשו או אנשי NIF שמסרו נתונים לגולדסטון כדי לגרום נזק הסברתי ומדיני למדינת ישראל. אין ספק שפעולתם של אנשי שלום עכשו וNIF שנויה במחלוקת . ==================================================== המסקנה של חרמוני שהתיחסות לאנשי שלום עכשו כבוגדים שדינם מוות משמעותה שיש להרוג את החילונים היא הסתה מרושעת.מני שאשמתם לא נובעת מחלוניותם אלא מבוגדנותם. דרך אגב ישנם גם אנשי שלום עכשו רבים שהם דתיים . | |||
_new_ |
כן כן | |||
|
|||
את החילוניים ממילא מצווה להרוג בשל חילול שבת או איזו שטות אחרת. אבל כאמור, הבעיה אינה בכך שלומדים כאן את החוק הדתי אלא שמתכוונים ליישם אותו. | |||
_new_ |
כן כן | |||
|
|||
ברור שאם המפד''ל או החרדים או ש''ס יהוו רוב דמוקרטי בכנסת ויגיעו לשלטון, יהיו קולות להחיל את חוקי ישראל ובהם הריגת מחללי השבת או סקילת שמאלנים (כי כך רוצה הרוב הדמוקרטי ) אני מניח שבזמן הזה שמאלנים וחילונים יחזרו בתשובה , או שיעזבו את הארץ, ולא יהיה כל צורך לסקלם אבל עד אז מן הסתם מיים רבים מאוד מאוד יעברו בירדן. | |||
_new_ |
לפי דבריך פרשנותו של חרמוני נכונה! | |||
|
|||
א. ראשית הבהרת שפרשנותו של חרמוני לגבי הלל וייס נכונה. ב. אין שום קונסטלציה שחוקי מדינת ישראל קובעים שאנשי שלום עכשיו הם בוגדים. ג. מאחר ושלום עכשיו הוא אירגון על בסיס עקרונות חילוניים יש אמת בדבריו של חרמוני. ד. ראשית אם יש בשלום עכשיו חילונים הרי שהלל וייס פסק על חילונים. שנית, חרמוני הציג עוד אמירות שמהן עולה שיש להרוג חילונים. ה. ברוב המקרים הנתונים עליהם הסתמך הדו''ח של גולסטון נלקחו על ידי אנשיו מרשת האינטרנט. חלקם העיקרי מדברי בכירי צה''ל ב-עיתונות האינטרנט (NRG, YNET ועוד). | |||
_new_ |
להפך- אנשי שלום עכשו הם בעד רצח יהודים | |||
|
|||
פרשנותו של חרמוני מעוותת לחלוטין ואופן הסקת המסקנות מעלה מחשבות נוגות . אמר פרופ הלל ויס את דעתו על אנשי שלום עכשו שהם בוגדים. חילונים רבים שותפים לדעתו של פרופ וייס.. אנשי שלום עכשו , וחבורת קרן חדשה לישראל נקראים בוגדים על ידי חוגים רבים במדינת ישראל. התסיסה נגדם חוצה גבולות של דת או חילוניות. אנשי אם תרצו רובם חילונים. ודעתם ברורה הם טוענים שקרן חדשה ואנשי שלום עכשו בוגדים. הסיוע לדוח גולדסטון השיקרי הוא מעשה בגידה מובהק. להזכירך,קיימות אימרות רבות דומות של ראשי שלום עכשו שהצהירו הצהרות כמו ''צריך לעלות על עפרה בטנקים'' או - ''אני מבין את הנאצים שהרגו יהודים , אם כך אנשי שלום עכשו בעד רצח יהודים. | |||
_new_ |
להפך- אנשי שלום עכשו הם בעד רצח יהודים | |||
|
|||
ראשי השמאל בעד רצח יהודים חיסול צהל והרג חייליו: אהוד ברק: ''אנו דורשים מעראפת להנמיך את רמת האלימות.'' מראיינת: ''להנמיך או להפסיק?'' אהוד ברק: ''להנמיך. לא נרדוף אחרי כל מי שיירה ברובה בספר המדבר.'' ( הכל דיבורים קול ישראל יום חמישי 16.11.00 ) ח''כ רן כהן: ''ישיבות ההסדר מהוות איום יותר גרוע על הצבא מאשר החמאס'' ( 17.07.05 NRG ) ''אתם וצה''ל צריכים להציב מארבים ואפילו לירות במי שמבצע את הפשע של גדיעת עצים, מפני שמדובר במעשה טרור נגד המדינה'' ( לדיסקין ראש השב''כ, ינואר 2006 ) אברהם בורג: ''מדינת ישראל נשענת על שחיתות ועל יסודות של עושק וחוסר צדק, כך שסוף המעשה הציוני כבר בפתח. מדינה נטולת צדק, שמחזיקה רוב פלסטיני תחת מגף ישראלי לא יכולה להיחשב דמוקרטיה. לישראל שלא אכפת לה מילד פלסטיני, שלא תתפלא כשהוא בא ספוג שנאה ומתאבד בשמחה בכל מוקדי האסקפיזם הישראלי. הם מרטירים במקומות הבילוי שלנו כי חייהם הם עינוי. הם שופכים את דמם במסעדות, כדי להרוס לנו את התיאבון''. יצחק רבין: ''בגוש אמונים ראיתי תופעה חמורה ביותר, סרטן בגופה של הדמוקרטיה הישראלית'' ( 'פנקס שירות', עמ' 550 ) בנימין בן-אליעזר: ''ביום פקודה יוציאו המתנחלים להורג חברי כנסת וקציני צה''ל'' ( 'דבר', 1.6.89 ) דדי צוקר (מר''ץ): ''הם (המתנחלים) צריכים את דמה של עפרה מוזס, הם שותים אותו'' ( בהרצאה, יום לאחר הירצחה של עופרה מוזס ) אפי אושעיה (עבודה): ''צריך להפשיל שרוולים, להוריד כפפות, לרדת מהממלכתיות ולקפד את ראשו של נתניהו'' ( מעריב 6.8.97 ) שולמית אלוני: ''…נתניהו הזכיר לי את מוסוליני והוא תלמיד מצטיין של גבלס…הוא פשוט יודע שפחד, אי שקט בגבולות וקצת רצח יוצרים אחדות סביב המנהיג'' ( הארץ, 4.6.99 ) אורנן יקותיאלי: ''צריך להיכנס למאה שערים עם זחלמים ומקלעים אפס-חמש ולרסס אותם'' ( ''ערב חדש'' 22.12.85 ) ח''כ אפרים סנה: ''אם מספר המפגינים עולה על מספר השוטרים או כחות הבטחון, בעולם פותחים באש. הברירה היא דמוקרטיה או שפיכות דמים. אין להרתע מ'אלטלנה' שניה''. ( שבוע ההפגנה בכפר מימון, בתמוז תשס''ה ) עמוס עוז: על גוש אמונים: ''כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה... מתוך פינה אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב... על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף.'' ( ידיעות אחרונות, 8.6.89 ) ישעיהו לייבוביץ': ''למרצחים מעבר לקו הירוק, שהתנחלו ביהודה ושומרון, יש נשק. לכן אני קורא לכם להחזיק בנשק נגדם'' ( הארץ, 27.9.85 ) זאב שטרנהל: ''אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונליים. את זה עוצרים רק בכח. וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעופרה או באלון-מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסף הפאשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית''. ( ''דבר'' 1988) ''אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו היתה בפלשתינאים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות...כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק...'' ( ''הארץ'' 2001 ) דוד גרוסמן: ''אני מבין את אנשי החמאס. הם מתנגדים לכיבוש, והייתי נוהג כמוהם אילו חייתי תחת כיבוש'' (הארץ, 12.3.03) מאיר שלו: ''רק כלי נשק אחד חסר היום בארסנל הנשק של צה''ל, והוא התותח הקדוש'' ( ידיעות אחרונות, י''ט בחשון תשס''ג ) * ''התותח הקדוש'' - כך כונה התותח בו השתמשו לרצח 16 יהודים באניה אלטלנה. יהונתן גפן: ''…שלוש שנים, ויצחק עדיין נרצח. הוא עדיין נרצח משום שאלה שהסיתו נגדו בנאומי בחירות כשארון המתים שלו עובר ברקע, בעוד האיש חי ורודף שלום, ומשום כך הם אחראים לפחות מבחינה מוסרית וציבורית להירצחו, לא תאמינו, עדיין מכהנים בממשלת ישראל ומנהיגים אתכם'' ( סופשבוע, מעריב, 30.10.98 ) עו''ד לאה צמל: ''זה לא יהיה נכון כי אני בעד פגיעה במתנחלים.'' ( מעריב, 30.4.93 ) יגאל תומרקין: ''הציירים, המשוררים, כל האמנים יפי הנפש אינם מחנכים. המחנכים האמיתיים הם כהנא, רפול וגנדי. תרומתי האמיתית תהיה אם אקח תת-מקלע במקום עט ועיפרון ואהרוג אותם.'' ( חדשות, 28.9.88 ) יורם קניוק: ''אחרי הטבח במעלות הצעתי לחברים ערבים, סופרים ומשוררים וציירים, לפרסם הודעת גינוי משותפת על טבח, ובה בעת על התקפות חיל-האוויר שלנו בלבנון. הם לא הסכימו, כי אמרו שהפלסטינים שביצעו את הטבח הם לוחמי גרילה, ואילו ישראל היא מדינת טרור. שנים לא הבנתי את זה. אבל כאשר הלוחמים בכיבוש הישראלי מריעים לחיזבאללה, אני מבין היטב.'' ( YNET, 23.07.06 ) מאיר פעיל: '' הפלסטינים מתנהלים בדרך הטרור כדי להשיג הישגים מדיניים. עם זאת, אני מתנגד לאופן הפעולה שלהם.הם יכולים לפעול נגד מטרות צבאיות ונגד מתנחלים, אבל אני לא יכול להשלים עם זה ששמים פצצות נגד ילדים ואזרחים'' אביב גפן: ''אני חושב שאנחנו מתייחסים לפלסטינים כמו חרא... אם אמא שלי היתה במחסום, והיו דוחפים אותה, שואלים אותה שאלות ומכריחים אותה להתפשט וצועקים עליה... אולי הייתי המחבל המתאבד הבא. אני מבין את ההרגשה'' ''בואו נחזור לקווי 67' ונחזיר את כל המתנחלים - חיים או מתים – ונתחיל מחדש''. ( ואללה, 15 במאי 2005 ) חדש > ירון לונדון: במהלך תוכנית 'לונדון את קירשנבאום' בערוץ 10 ביום שני בערב, ערב פינוי היהודים בחברון, שאל העיתונאי ירון לונדון את האורחים בתוכנית ח''כ אריה אלדד והאלוף במיל' יעקב עמידרור מה דעתם שכוחות הבטחון יפתחו באש כדי להשליט מרות בתושבי חברון שיושבים על קרקע שדודה במקום להביא 3000 איש לצורך הפינוי. http://www.inn.co.il/News/News.aspx/165517 עודד בן-עמי: ''אני רוצה לשאול אותך כרמי גילון לגבי המעשים מעבר למילים אומר ראש השב''כ דהיום, 'שימו לב, יש הקצנה בימין'. האם לא ניתן כפי שנוהג השב''כ למשל ביחס לגורמים בכירים בחמאס ובג''יהאד האיסלמי, שהם מסומנים, מבצעים עליהם סיכולים ממוקדים, האם לא ניתן במודיעין שנמצא וביכולות של שב''כ בקרב אותו ציבור שנקרא הימין הקיצוני, לאתר את אותם פוטנציאל פיגוע ולבצע מולם מעשים, ולא רק דיבורים?'' ( יולי 2004, ערוץ 2, בתכנית ''שש עם'' ) אמנון אברמוביץ: ''בוש טיפל באל-קאעידה, אחר כך בסאדם חוסיין ואחריהם יבואו מועצת יש''ע וההתנחלויות''. ( אפריל 2003, ערוץ1 ) מדור ההומור: ''שבוע של רגיעה בשטחים: חמישה מתנחלים נרגעו ממטעני צד'' ( מעריב, 13 יולי 2001 ) ''היתה לי התנחלות של כינים על הראש עד שאמא גילתה מכשיר מהפכני'' ומתחתיה ציור של המכשיר : גיליוטינה. ומתחתיה כתובת ''זבנג וזה עובר'' ( מעריב 11.10.91 ) צילום של שר השיכון אפרים סנה ומתחתיו כתובת: ''מיבש - נגד תרביות של חיידקים אלימים'' (שבח לשר השיכון שמייבש את ההתנחלויות שהן תרביות של חיידקים אלימים ) ( מעריב , מוסף שבת 11.3.94 ) עלי מוהר: ''…החלפתו של נתניהו אינה רק, ואולי כבר אינה כלל, מעשה פוליטי: היא שייכת לתחום איכות החיים ואיכות הסביבה, לדאגה לאווירה שבתוכה אנו חיים והאוויר שאותו אנו נושמים, העכור והמזוהם היום יותר משהיה אי פעם'' ( העיר 14.5.99 ) גדעון ספירו: '' אני מאמין שבמלחמת לבנון ביצע הצבא פשעי מלחמה ... אני רואה במתנחלים החמושים חלק מכוחות הכיבוש ובהתנחלויות מיבצרים המהווים יעד לגיטימי להתנגדות הפלסטינית, ואני סבור כי חיסול מתנחלים אינו רצח'' ( גדעון רייכר, מעריב 25.1.85 ) ''משה לשם , העומד בראש אחד הארגונים של הקנאים שבמתנחלים, אמר בראיון עיתונאי כי את המתנחלים 'יוציאו רק בארונות'. הבה נניח כי זה מה שיקרה. האם זה לא מחיר נמוך יחסית, אם תמורת 200 אלף ארונות נקבל הסכם שלום וכך נחסוך שרשרת מלחמות שעלולות להתפתח למלחמות גרעיניות, כימיות וביולוגיות שבהן יושמדו מיליוני ישראלים והמדינה תימוג לתוך מדבר המות האטומי?''. ( מעריב 9.3.2001 ) דן שביט: ''משגב עם הוא כפר יהודי מיושב על ידי יהודים שהקימוהו ובנוהו במו ידיהם'' ''בחברון היהודים שהתישבו על קצה אפה חולמים חלומות מיסטיים '' ''בחברון פלשו היהודים אל תוך לבה של העיר הזאת . יריותיהם של הערבים במקרה זה לא היו יריות עיוורות אל יהודי באשר הוא יהודי (אלא) אל כתובתם של היהודים המסוימים הללו שזהותם והשקפתם היתה מוכרת שנוכחותם היתה נוכחות של התגרות'' ( דבר, 17 מאי 80 ) * הכותב מסביר למה רצח יהודים במשגב עם אסור, ורצח יהודים בחברון מותר. ''הקיבוץ'': ''אלה לא האחים שלי...מלחמת אחים תהיה המלחמה...אני ארוץ לשם...ואדוש את בשרם במכות נאמנות להניס אותם... אצא אל היריב כדי להלחם פעם אחת במלחמה צודקת...יירד הרבה דם'' ( אוגוסט 1995) 'קורמורן', כתב עת, קיבוץ נירים: ''...אבל יש משהו שאני יותר שונא מהדברים האלה, את המדים הירוקים מחורבנים ואת המילה הזאת שכתובה עליהם ואני לא יכול למחוק אותה. לאט לאט היא נרשמת לי על המצח, אות הקין שלי צ-ה-ל. ברגע זה אני הדבר היחיד שמפריד בין הבסיס לקבוצת מחבלים רצחנית שבשם אללה יתנו לכולנו כדור בראש, ולי אין ממש בעיה עם זה. אני מקווה שהמחבלים יגיעו, יעשו מה שהם רוצים לפלוגה (מרצח ועד מעשי סדום) ויקחו אותי איתם''. הכותב הופך למחבל וממשיך: ''ואני אצא רק בלילה, ואפתח תחביבים חדשים כמו צליפה בנשים מתנחלות, ואני אהפוך להיות מכור לרעש הגולגולת המתנפצת שלהן...אח! הצליל הזה, הספלאש... ורסיסי המוח שהיו מתפזרים באוויר הלילה הדליל... זאת תהיה אמנות נשגבת, מין יצירת מופת סאדיסטית ומעוותת, זאת תהיה הפעם הראשונה שפשוט ארגיש שלם עם עצמי''. ''ואז, יום אחד, בהיתקלות שגרתית ברצועת עזה, אני ארים את ראשי מעל סלע מחוספס ואראה את העיניים המוכרות של המפקד שלי... לצחצח את השירותים? ואני אוכל לראות את הפחד בעיניו, בשעה שכדור מתכת מושלם יעשה את דרכו לכיוון המצח המקומט שלו, ויצבע את הסלע מאחוריו באדום בוהק''. ( ינואר 2002 ) אתר ''אינדימדיה'': ''חלמתי חלום מדהים ובחלום שרון מתמוטט מכדור בין העיניים'' ''חלמתי חלום מדהים ובחלום שרון מתפוצץ לאלפי רסיסים, ההיית או חלמת חלום?'' ( דצמבר 2004, גולש המכונה ''אנרכיסט נגד שרון'' ) אלוף שלמה גזית: ''הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים'' ( ידיעות אחרונות, 8.3.98 ) אברהם שלום (ראש השב''כ לשעבר): ''בואו נפתור את הבעיה כאילו הם ערבים'' ( ידיעות אחרונות, 14 נובמבר 2003 ) רב אלוף בר לב: ''מי אמר להם להימצא שם''. ( מיד לאחר הטבח בבית הדסה בחברון ) איך מפנים מתנחלים? סרן ד. ר. מ''פ בגולני: ''אין שום בעיה לפנות מתנחלים. בתור התחלה לוקחים אחד ודופקים לו אחד בראש. אחר כך לוקחים את המשפחה שלו, דופקים גם להם אחד בראש, אחד לכל ראש. אחר כך מובילים מסק''רים (מסוקי קרב) לכיוון המאחז ומורידים עליהם 20 מילימטרים וולקאן, עד שמפסיקות הצרחות. אחר כך מביאים שופל ומפנים את המתנחלים. עשינו את זה בג'נין אין סיבה שלא נעשה את זה גם עכשיו.'' סרן ד''ר ש.צ., רופא בשלישות: ''הבעיה היא שלא מקשיבים לדרגים הנמוכים. אני אישית הצעתי למח''ט גזרה שנתפוש את הארבעה הראשונים שמתקוממים, המח''ט יחזיק אותם מאחורי הגב ואני מכניס להם 20cc חומר הרדמה בעורק של הגרון. מהפחד הם נופלים. השאר מתפנים לבד. עשיתי את זה אתמול בחאן יונס, אין סיבה שלא נעשה את זה מחר''. חדש > רס''ן מת''א: ''מבחינתי, המילואים שהכי אשמח לבוא אליהם, זה כשיגידו לי לפנות את המתנחלים. אבל, יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר, שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם... צריך לתפוס את האנשים האלה ולעשות להם כמו בשואה. קרובי משפחה שלי נרצחו בשואה, ומותר לי להשתמש במושג הזה. חוץ מזה, מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני-אדם, אלא רק חיסול עשבים שוטים''. ( ידיעות ל' באב תשנט 12.8.99 ) | |||
_new_ |
להפך, לפעמים דמגוגיה מצליחה | |||
|
|||
א. מצטער אבל אתה כותב כותרות ביחס לחרמוני ולא מבהיר או מראה שאכן הוא מעוות. ב. הלל וייס לא רק אמר את דעתו הוא גם הוציא פסק דין. ג. דו''ח גולדסטון מבוסס על חומר שנמצא חופשי באינטרנט ולכן להאשים את אלה שכתבו אותה יהיה כמו להאשים שדברים ''לא נכונים'' שכתבת כאן, בפורום, שירתו מישהו כמו גולדסטון. מה שעשו אנשי אם תרצו הוא סילוף של המציאות על הצגת מספר הערות שולים כגורם עיקרי במסקנות הדו''ח בעוד שהמסקנות הקשות נגד ישראל נולדו בהסתמכות על דברים שאמרו בכירי צה''ל והממשלה לעיתונות. התחקיר שהם עשו הוא הכפשה באמצעות דו''ח גולדסטון (דיון 5885). גם הם וגם ועדת גולדסטון קבעו תוצאה לפני שיצאו לברר את העובדות. אז יש רבים בציבור שלא קראו את דוח גולדסטון או את הדו''ח של אם תרצו ומאמינים לכותרות העיתונים. זה קורה הרבה ולעיתים מצליח במיוחד כאשר המטרה היא הכפשה. לשקר ולעוות את המציאות באמצעות דו''ח שקרי הוא על פי דבריך בגידה. ד. מסתובבות בימין רשימות ציטוטים שמטרתן השמצה והכפשה ולעיתים קרובות הן מופיעות בעיתות מצוקה (כאשר מישהו מאמר לא מחמיא על עמדות אנשי ימין קיצוני). הצגת אוסף ציטוטים מחוץ להקשרם הוא מעשה לא מכובד וזה נאמר בלשון המעטה. הבעיה מתחילה בבחירת הכותרת ונמשכת כאשר מייחסים אמירות כאלה לאנשים שלא אמרו אותן (במשפט האחרון שלך יש ייחוס כזה). מצד שני אם באמת תנסה, אם תנסה בכנות תמצא ציטוטים כאלה באמירות ובמאמרים של אנשי ימין קיצוני. ה. בניגוד לרשימה שהצגת המאמר של חרמוני מציג גם את ההקשר ואת הפרשנות שלו לדברים. ----- בוקר טוב ושבוע טוב. | |||
_new_ |
סלט הפירות של חרמוני. | |||
|
|||
ולפעמים סלט פירות לא מצליח. הלל וייס אמר משהו, רב כזה או אחר אומר משהו אחר, ומכאן רוקח חרמוני תבשיל ומסקנתו היא שיש להרוג חילונים. הבל ורעות רוח. כל המאמר מטרתו הסתה, וזריעת ריב ומדון. | |||
_new_ |
יש לך בעיה | |||
|
|||
לא הראית שיש בסיס לביקורת שלך על חרמוני. לכן אין בסיס לשמות התואר שאתה מייחס למאמר. אם אתה מכיר בכך או לא, רשימת ציטוטים שהצגת כאן נולדה כדי לזרוע מדון ולהסית. | |||
_new_ |
יש לך בעיה | |||
|
|||
אני הראתי גם הראיתי . מי שלא הראה כלום אלא רק הסית על ידי רקיחת סלט שלם ללא בסיס וללא שמץ של הבנה במטריה זה דווקא חרמוני. | |||
_new_ |
יש לך בעיה | |||
|
|||
למה לדעתך יענקלה הוא מסית ומדיח וחרמוני צדיק תמים? | |||
_new_ |
יש לך בעיה | |||
|
|||
הגיע הזמן שתפסיק לשגר ''האשמות'' או טענות מופרכות בצורת שאלות. לא טענתי שיענקלה מסית ומדיח ולכן שאלתך לא מנוסחת כראוי. אף אחד מהאנשים שאני מכיר אינו צדיק. יש הבדל איכותי מהותי בין מה שעושה חרמוני שלוקח ציטוט או אמירה ומנתח אותם, לבין מי שטוען כמו יענקלה בלי להציג כל ביסוס. לטעמי איכות הביקורת כפי שניסח אותה יענקלה נמוכה יותר ובמיוחד לא מלמדת את הקורא דבר חוץ מזה שהיא מסמנת שהוא כועס מאד על מהות המאמר ועל מחברו. מכיוון שיש לי נסיון גם עם אנשים מסוגו של יענקלה, אני יודע שהם בעלי יכולת אינטלקטואלית, וזה בלשון המעטה. לכן טרחתי וביקשתי שיבהיר את עמדתו על ידי כך שיפריך או יראה שניתן להפריך את טענותיו של חרמוני. הוא בחר לנהוג אחרת וחבל. | |||
_new_ |
יש לך בעיה | |||
|
|||
''אף אחד מהאנשים שאני מכיר אינו צדיק''. כיוון שאינך מכיר צדיק - אל תנסה לדבר על צדק אינך תופס, מבין ומרגיש מהו. תמצא לך צדיק ותוכל לצאת לדרך | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |