פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לנמרוד ברנע, 21/10/02 9:53)
קדושת האליטות וזילות החיים
אריה פרלמן (יום שני, 21/10/2002 שעה 14:08)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סרבנים המוכנים להפוך לכוכבי תקשורת בינלאומיים ומקומיים, להינשא על גלי האתר ולזכות למחמאות מקצינים בכירים ואף יועץ משפטי לשעבר, ולפעמים גם לשבת חודש בכלא כאשר אחרים משרתים ומתים במקומם - הם באמת גיבורי המצפון והצדק. כה לחי!

סרבנים מפונקים שלא נוח להם לשרת בקו זה או בקו אחר, המפקירים את אחיהם בכל מקום למלתעות הטרור, ועוד מאיימים על שרי וקציני ישראל באיומי מלשינות בינלאומית, הם אבירי הדמוקרטיה, שלטון החוק, והמצפון.

פרס נובל, דחוף.
_new_ הוספת תגובה



מצטער מר פרלמן, כאשר יש פסק הלכה של ''רב''
מי שזוכר (יום שני, 21/10/2002 שעה 16:27)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו מלמד, נפתחה הדלת לכל סוגי הסרבנות.

חבל שלא היה לו שכל להבין את זה.
_new_ הוספת תגובה



(ללא נושא)
דוד סיון (יום שני, 21/10/2002 שעה 16:58)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נכון. מי שמסרב לבצע את המוטל עליו על ידי שלטון דמוקרטי עובר על החוק. הרי החוק אמור להבטיח שנוכל לחיות ביחד גם אם לא נסכים בדעותינו.

לכן, מאחר שהרב לא הוסמך על ידי הרשות להנחות סרבנות וגם משם שסרבנות היא נזק אסור לאפשר זאת
_new_ הוספת תגובה



''הרב'' הוסמך על ידי חסידיו השוטים
מי שזוכר (יום שני, 21/10/2002 שעה 17:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכל אחד מותר שיהיו חסידים שוטים
_new_ הוספת תגובה



חסידים שוטים, ורב
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 2:29)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינם משנים את העובדה שבפועל הפקודות בוצעו. חיילי צה''ל ביצעו את ההוראות למרות שזה היה כרוך בחילול שבת שלא לצורך, ובידיעה ברורה שעושים מהם צחוק בנושא.
כדאי שתזכור איך סרבני השרות של השמאל חוזרים השכם והערב על ההצגות שלהם בפני העיתונות הבינלאומית, לפני שאתה מיתלהם על דברים שעדיין לא קרו בפועל.
_new_ הוספת תגובה



סרבני שירות נכנסים לכלא, אבל מעתה הדברים יהיו
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 9:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שונים, נראה לי כי הם יכולים להודות ''לרב'' מלמד.

מי אמר שאין תועלת ברבנים?
_new_ הוספת תגובה



לכל ''רב'' השוטים שלו. גם שוטי 'אוסלו' הסרבנים
אברהמי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 10:55)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכנסו לכלא וילמדו תורה מ'שוטי' ה'רב'.
_new_ הוספת תגובה



אתה מאיים עלי ?
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 10:57)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כל כך מהר אתה מודה באשמה?
אברהמי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 11:19)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עדיין לא הבנתי מה הקשר.
אריה פרלמן (יום שני, 21/10/2002 שעה 23:21)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשעתו, פרופ' משה צימרמן כינה את גנדי ז''ל ''העתק נאצי'', הורשע בבית-משפט בהוצאת לשון הרע וחוייב בתשלום פיצויים של 20,000.

אז יופי. ישנה חותמת מבית המשפט שהוא מנוול.
מנוול ונבזי - אבל עדיין פרופסור.

כל עוד לא נשלל ממנו התואר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה, או מוסד אחר המוסמך לכך.

אתה חושב שהרב זלמן מלמד הוא טיפש? מנוול? נבזי?

תגיד.

אבל אין לכך שום קשר להיותו רב. הוא רב.
_new_ הוספת תגובה



אריה, האם ''רב'' זה רק תואר, או שיש בו...
יוסי (יום שני, 21/10/2002 שעה 23:53)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר מה נוסף ?
_new_ הוספת תגובה



רב זה קודם כל תואר
אריה פרלמן (יום שני, 21/10/2002 שעה 23:57)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשם סמיכה לרבנות יש צורך לעמוד במדדים ברורים ומובהקים.

אין מדובר בכינוי כבוד בלתי-רשמי, כמו ''פאפא'', או ''רועה רוחני''. תואר כבוד מאולתר שכזה, אפשר ''לשלול'' בהבל פה.

תואר של רב מעוגן גם בקריטריונים מדידים.

ברור לחלוטין, שאם רב יתנהג חלילה וחס בצורה בלתי מוסרית, והבה ניקח לדוגמא משל המוסכם על שנינו: רב שמתהולל עם ''שיקסעס'' בעודו נשוי, בפומבי -

אתה יכול לטעון שהוא לא ראוי לתואר, לדעתך. אבל לא לשים במרכאות. זלמן מלמד לא רימה ולא קנה את תוארו בשקר.
_new_ הוספת תגובה



כלומר שההשוואה - או הזהות - בין רב...
יוסי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 0:07)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבין פרופסור לא ממש תקפה.
רב - מעבר להשכלתו הפורמלית - מחוייב גם לאורח חיים מסויים.
כלומר, שמעשיו של רב - גם אם הוא חכם מופלג - נבחנים אל מול אורח החיים המסויים שהוא מחוייב לו.

שאלה היא - בהקשר לענייננו - מה הוא אותו אורח חיים, והאם אותו רב הפר אותו.
_new_ הוספת תגובה



אני מסרב להתרגש
אריה פרלמן (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 0:39)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרב שקורא לסירוב פקודה.

זה עניין חמור, שיש לטפל בו כמו בכל עניין שקשור בגילויי מרי בלתי-נאותים.

אבל זה עדיין רחוק מאוד מלשלול ממנו את התואר, לדעתי.

אתה יודע מה? פרופסור לא מחוייב לאורח חיים מסויים, נניח, אבל הוא לפחות מחוייב להיות נאמן לקני-מידה של מחקר וביסוס נאות של טיעוניו, כי הוא הרי אקדמאי מדופלם.

אז כשאני שומע פרופסורים שמפריחים לחלל האוויר שטויות, כזבים, שקרים וסתם בלונים של בערות ובורות, אני מתמלא בוז וסלידה, אבל לא עולה על דעתי לשים מרכאות מסביב לתוארם האקדמי.

לכל היותר אני אגיד שעם פרופסורים כאלה, עדיף מוכרי עגבניות בשוק, שחוכמתם רבה שבעתיים.
_new_ הוספת תגובה



אריה, כמדומה שדבריו ומעשיו של
יוסי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 1:05)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם - כל אדם - צריכים להיבחן, בין היתר, עפ''י כוח השפעתם על הציבור.
כוח השפעתו של פרופסור מצטמצם - בדר''כ - אל התחום המסויים שהוא מומחה בו, וגם כאן - כיוון שבמדע עסקינן - יש אפשרות לבחון אותו על פי פרמטרים די מוגדרים.
מה שאין כן לגבי רב; רב הינו בעל כוח השפעה החורג מעבר לענייני הלכה.
כיוון שרב - בניגוד לפרופסור -עוסק גם בעניינים שבאמונה, גדלה יכולת השפעתו על זולתו.
כיוון שכך, רב - בניגוד לפרופסור - צריך להיזהר שבעתיים לבל יוליך את זולתו למחוזות מסוכנים.
יכולת הבנייה - וההרס - של רב עצומה.
ואם רב פלוני משתמש בכוחו העצום למטרות לא ראויות - יש לנקוט כלפיו אמות מידה שונות מאלו הננקטות כלפי כל מי שעומד על ארגז וצועק.
_new_ הוספת תגובה



יוסי, מילותיך בסלע
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 9:45)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ליוסי - כשאתה אומר- ''מטרות לא ראויות'' למה...
אודי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 10:30)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...אתה מתכוון? מי קובע מהי מטרה ראויה ומה לא? מה שניראה לך לא ראוי יכול להראות לאחר מאוד מאוד ראוי.
_new_ הוספת תגובה



אודי, לא ראוי בעיני החוק (שגם אתה פוחד להפר).
יוסי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 12:59)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שאלת המבחן היא שאלה חוקית. האם עבר הרב
אברהמי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 11:23)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על חוק מדינה כלשהו והאם גרם לעשיית עבירה פלילית. ולא מספר תלמידיו, זה כלל לא רלוונטי לענייננו.
_new_ הוספת תגובה



אני לא עורך דין ולא שופט
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 11:28)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המלמד הזה עשה דבר חמור, מבחינתי הוא אינו יכול להיות סמכות רוחנית, ואסור לשלם לו משכורת מקופת הציבור.
שיתעסק בשחיטה ובדיקת מזוזות, זה לא יפריע לי.
_new_ הוספת תגובה



זו לא שאלה של עו''ד או שופט
אברהמי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 11:32)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו שאלה אזרחית פשוטה ועל פיה אנחנו חיים את היומיום.

לך ולי הוא לא סמכות רוחנית, הוא לא התיימר לכך וגם לא התבקשנו לכך. גם יוסי שריד, זהבה גלאון או ביילין הם לא סמכויות מוסריות בשבילי. אפילו שהם מתיימרים לכך.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא עורך דין ולא שופט...
אריה פרלמן (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 16:18)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אתה כן יושב ראש בית הדין הרבני הגדול.

אגב, בטעות, לגמרי בטעות - הערת הערה בעלת טעם: השאלה האם יש לשלם לרבנים מקופת הציבור או לא היא לגיטימית.

שלילת תואר רשמי על-ידי מי שאיננו מוסמך לכך, איננה לגיטימית.

מי יודע? אולי בשלב הבא, אחרי שיימאס לך להדיח רבנים, תעלה דרגה ותחליט מיהו בעל צלם אנוש ומי לא?
_new_ הוספת תגובה



לא הדחתי אותו, הוא נאה להם והם נאים לו
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 16:47)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב.
ובהחלט אני רואה את עצמי מוסמך להחליט אם לטעמי יש למישהו צלם אנוש.
איך זה אצלך?
_new_ הוספת תגובה



אתה מוסמך?
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 0:10)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה יופי.

אז מי שאין לו צלם אנוש הוא לא אנושי.

ומי שלא אנושי, לא בן-אדם, אין לו גם זכויות אדם.

בראש ובראשונה - הזכות לחיות.

ניקית כבר את האבק מהלוע של ''התותח הקדוש''?
_new_ הוספת תגובה



מה אתה ממהר כל כך להרוג?
מי שזוכר (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 9:13)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קורה בנשמה שלך מר פרלמן?
בהודעה אחת אתה מגרש אנשים מארצם, בהודעה שכאן אתה ממהר להרוג.
קבל ממני עצת חינם, תתחיל לבדוק את עצמך.
_new_ הוספת תגובה



אני לא הורג אף אחד
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 15:14)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתריע מפני אנשים מגאלומנים שמחליטים על דעת עצמם, מיהו אנושי וזכאי לזכויות אנוש - ומיהו בלתי-אנושי.
_new_ הוספת תגובה



אברהמי הנכבד, המבחן לגבי העמדה לדין פלילי...
יוסי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 12:51)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כפול:
1. אם נעברה עבירה (כלומר אם יש ראיות לכך).
2. אם יש עניין ציבורי להגיש כתב אישום.
כך למשל:
אם תגרן בשוק יצרח בקולי קולות שיש לסרב למלא פקודה בצבא - סביר שלא יוגש נגדו כתב אישום מחוסר עניין ציבורי.
ולעומת זאת, אם רב, במהלך דרשה שישא בקרב תלמידיו (העומדים לפני גיוס למשל), יחזור - מילה במילה - על דברי התגרן מהשוק - או אז אותו רב נמצא בבעייה כלפי החוק.
ואם אותו רב יטען שהופלה לרעה לעומת התגרן מהשוק - לא ישמעו לו.
כל כך פשוט, לא ?
_new_ הוספת תגובה



במדינה שבה ישעיהו לייבוביץ' הוא ''נביא זעם'',
מנשביק (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 12:46)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שולמית אלוני היא ''הכוהנת הגדולה של זכויות האדם'' ועמוס עוז זוכה לזמן מסך ומיקרופון רב יותר מזה של כל רבני יש''ע כולם ביחד, זה קצת מגוחך לייחס לרבנים השפעה ''מאיימת'' (שלא לדבר על שופרות ביטוי). אבל מי בכל זאת מצייר תמונה כזאת? מי שמעוניין למחוק כל התבטאות של רב שאינו מוצא חן בעיניו ולחסל כל אפשאות ביטוי של יריביו הפוליטיים. כך לפחות זה היה אצלנו בגן-העדן הקומוניסטי, בעת שלוט הבולשביקים.
_new_ הוספת תגובה



מנשביק: ומעשה שהיה כך היה עם הרב של גייסות השריון
מוטקה צביאלי (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 16:54)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהיה אחר כך הרב של חיל האוויר וראש קשר למשפחות השכולות ומועמד רציני לתפקיד הרב הראשי לצה''ל. כשלעצמי היה לי קשר איתו בצבא במסגרת תפקידי בשיריון בשנות שלפני מלחמת כיפור,תןך כדי ולאחריה, והיה ממש תענוג לעבוד איתו. לאחר שהוא פרש בדרגת אל''מ עם זקן לבן ושאר אותות ומופתים, התמנה לרב של ''איחוד שבי ציון'' בתל-אביב. הוא היה כל כך מרוצה על הציבור עד אשר כל ערב היה עורך חו''ק לאיזה זוג של חבר זה או אחר. לא נתנו לו לנשום..
על כל פנים, את האיש המכובד הזה ראיינו בערוץ מסויים ברדיו..טיעונים וטענות נענו בספר פנים יפות. שאלות ותשובות נענו בארוך רוח ובהבנה. לפתע.. ''צר לי, אבל אני חייב לקטוע את הרב בגלל פרסומת..טוב שכבוד הרב הואיל לתת מזמנו ובזה הגיעה תכניתנו לסיומה''. עד כאן דבר הקריין.
בין לבין כשהמיקרופון כבר כבה שאל הרב את המנחה,''מה קרה?'' למה לא הקציבו את הזמן כמו שדברנו?הרי התכנית לא נגמרת אלא בעוד כעשר דקות''.. ענה הקריין:''הייתי חייב לקטוע אותך כי אתם,הדתיים והלאומיים, צודקים ואתם מנצחים אותנו במערכה על ארץ ישראל. ריבוי טבעי, אהבת הארץ, מסירות נפש באמונה.. אהבת הארץ..לנו,החילונים אין את זה .וודאי לא באותה הצורה...וחוששני שאתה צודק בעמדתך,כבוד הרב''.
אבל לשידור הוא לא חזר. נו,תקשורת. זה מה יש!
_new_ הוספת תגובה



מוטקה, היום כבר לא היו סוגרים לו את המיקרופון
מנשביק (יום חמישי, 24/10/2002 שעה 14:16)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באמתלה של ''פרסומת, פרסומת'', אלא בטענה שדבריו הם דברי הסתה. איך שזמנים משתנים.
_new_ הוספת תגובה



מאה וחמישים בני ישיבות דתיים
אריה פרלמן (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 16:14)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חתמו על עצומה נגד הרב זלמן מלמד, שבמהלכה לא רק שהביעו התנגדות לסרבנות, בנימוק שמדובר בסכנה לפירוק הצבא, אלא הדגישו שהם חולקים עליו במישור ההלכתי!

ממתי מאה וחמישים בחורי ישיבה, שחלקם בוודאי אינם רבנים ונמצאים על כן בדרגה הלכתית נמוכה יותר, מעיזים לחלוק על רב, ועוד רב ידוע ומכובד?

ללמדך, שגם לאנשים דתיים, ואפילו לדתיים ימניים, ישנה יכולת שיפוט ומחשבה עצמאית.

האם מאה וחמישים סטודנטים למשפטים חתמו נגד הצהרת התמיכה של מיכאל בן-יאיר בסרבנים?

לא שמעתי על כך, כי נדמה לי שהם הרבה יותר מפחדים למתוח ביקורת על משפטן בכיר מאשר בני ישיבות על רב.
_new_ הוספת תגובה



אני מסיר את הכובע בפניהם
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 16:50)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וההודעה מרגשת אותי.

ואל תתבלבל מר פרלמן, אצל חילוניים אם מישהו מדבר שטויות פשוט מתייחסים אליו כערכו, מה טעם לצאת חוצץ נגד דמות כמו בן יאיר?

כאן הדברים שונים ולדעתי גם אתה מבין זאת
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר, תשובתך נכונה אבל צמחונית משהו.
יוסי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 16:54)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האמת שדי מפליא אותי שמישהו סבור כי יש לצאת
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 16:58)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נגד איש אפרפר כמו בן יאיר, אבל יתכן שאתה צודק.
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר, הכיוון של תגובתך היה נכון, אבל
יוסי (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 17:14)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא העוצמה.
כלומר, האפשרות שפרלמן העלה, שאנשים לא יצאו חוצץ כנגד בן יאיר עקב פחד למתוח ביקורת על משפטן בכיר - מעלה חשש שפרלמן לא ממש מחובר ל''כאן ועכשיו''.
_new_ הוספת תגובה



אההה, אבל את זה כבר תפסנו ממזמן, לא?
מי שזוכר (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 17:44)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פרופסור משה צימרמן
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 1:01)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמר במפורש שהוא יקשה על מילואימניקים, ש''משרתים בצבא הכיבוש'' או משהו כזה כדבריו, ויקל עם סרבנים.

די נדיר למצוא חוצפה כל כך תהומית וגסות רוח כה קיצונית וגלויה, אבל לא מן הנמנע שמרצים אחרים דופקים בשקט. לא תמיד, לא כל אחד, לא בכל מקום, אבל כולנו הרי בני אדם, והויכוח הפוליטי מעורר רגשות עזים, כולל שנאה ונקמנות.
_new_ הוספת תגובה



וצימרמן גם חטף באבי אביו
מי שזוכר (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 9:16)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להזכירך אם שכחת
_new_ הוספת תגובה



איך היה אומר על זה גטניו? בסוף גם תאכל את הכובע
מנשביק (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 18:42)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה טעם לצאת חוצץ כנגד בן-יאיר?
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 0:51)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנגד יועץ משפטי(!) לשעבר, שמדבר דברי המרדה בוטים, לכאורה כמובן?!

ואולי לא כדאי לסטודנטים למשפטים לצאת נגדו בגלוי, כי יכול להיות שחלק נכבד מהמרצים חושבים בדיוק כמוהו, והם עלולים להתנכל להם, ואולי חלק מהשפוטים הבכירים גם כן, והם עלולים להתקשות במציאת משרד טוב ובכיר לצורך התמחות.

רק אולי.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חי במציאות הישראלית מר פרלמן, חבל
מי שזוכר (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 9:17)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל זה המצב.
מתי אתה עולה לארץ?
_new_ הוספת תגובה



אני עולה לארץ ברגע שאתה יורד מהירח
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 15:16)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה, אל תתרגש כל כך...
יוסי (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 10:08)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם רוני בראון יועץ משפטי (!!) לשעבר...
_new_ הוספת תגובה



יוסי, אתה לא רציני
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 15:18)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה בפולין מלך יהודי... ליום אחד.

קוריוז הוא קוריוז.

תמיכה של שרת חינוך לשעבר וכלת פרס ישראל; יועץ משפטי וראש שב''כ לשעבר, ועוד אישים נכבדים/מפורסמים שאינם נושאים במשרה רשמית, וכן במה אוהדת ונרחבת בעיתונות, אינם דבר של מה-בכך.
_new_ הוספת תגובה



אריה, אם חשבת לרגע שאני מקל ראש...
יוסי (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 18:38)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתופעת הסירוב - טעות בידך.
שאלה היא אם בן יאיר - עם כל הוד יועמ''שיותו - הוא האיש להפגין נגדו.
כמדומני שבן יאיר עצמו - אילו היו מפגינים נגדו - היה שואל את עצמו במה זכה.
הלא כן ?
_new_ הוספת תגובה



לא נראה לי שהוא חושב על עצמו מה שאתה חושב עליו
נסים ישעיהו (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 19:19)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אם אנשים היו חושבים על עצמם מה שאחרים חושבים
מי שזוכר (יום רביעי, 23/10/2002 שעה 21:27)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עליהם היה נוצר תור ארוך לקפיצה ממגדל שלום
_new_ הוספת תגובה



לא להפגין
אריה פרלמן (יום חמישי, 24/10/2002 שעה 0:55)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכתוב עצומה.

מאה וחמישים סטודנטים למשפטים שיכתבו: ''אנו מוחים בתוקף על תמיכתו של היועץ המשפטי לשעבר, פרופ'(?) מיכאל בן-יאיר, בסרבנים ובתופעת הסרבנות.

על פי מיטב הכשרתנו המשפטית החלקית, אנו סבורים כי יש בדברים אלו משום המרדה לכאורה, וזאת בעת מלחמה לישראל.

אנו מצרים על כך שמשפטן בכיר בישראל, מוצא לנכון להעניק גיבוי להתארגנות גלויה שהיא בלתי-חוקית על פניה.

אנו רואים בכך מעילה בשליחותו של הפרופ'(?) בן-יאיר, שכל חייו המקצועיים היו מוקדשים לכיבוד ושמירת עקרון שלטון החוק''.

מי יחתום על עצומה כזאת?
_new_ הוספת תגובה



אריה ויוסי, מהו רב?
נסים ישעיהו (יום שלישי, 22/10/2002 שעה 21:43)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'רב' זו מלה בארמית ופירושה בעברית 'גדול'.

לא נסקור, במסגרת זו, את ההיסטוריה הרבנית ורק נציין כי במדינת ישראל קיים מצב בו הפוליטיקה והרבנות התחברו עד שלא תמיד ברור הגבול ביניהן.

היו מצבים כאלה בעבר ותמיד התופעה נשללה מכל וכל; כאן, לראשונה מתקבל מצב זה כתקין בעוד שזה רע גמור.

די לזכור את הכיעור שהקיף את תהליך הבחירות לרבנות הראשית לישראל לפני כתשע שנים. תופעות דומות עלולות לשוב בכל מקום בו מתפנה משרת רב שכן מדובר בכבוד, כסף ועוד ועוד.

ממילא נפגע מעמדו של הרב ואין להאריך בגנותן של ישראל.

כאשר רב ''מתערב בעניין פוליטי'', הוא ממלא את תפקידו. במערכת הקיימת, אין זה שונה מהותית מאמירה של יוסי שריד או של עמוס עוז (וחבל שכך).

מי שנושא בתפקיד רבני, בלי קשר לתעודה שהיא חסרת משמעות מבחינה מהותית, להבדיל מן הבחינה המנהלתית-נוהלית, מחויב למערכת ערכים שחוקי המדינה הם חלק ממנה אבל הם לא היא.

מערכת הערכים שרב מחויב לה מתמצית בראשי תיבות ער''ך: עשה רצונו (של הבורא) כרצונך. רב שפועל על פי מערכת ערכים אחרת - אינו רב הוא זעיר.

וכל הנ''ל בלי להביע עמדה בעד או נגד דברי הרב מלמד.

בברכה,
נסים.

קישורים:
מקור הסמכות: תגובה 14878
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי