|
[•] | |||
|
|||
דוד סיון הגדיר עקרון פרטי שלו: ''העיקרון שאין פועלים בחו''ל נגד מדיניות הממשלה.'' לא עקרון ולא מלפפון. אין עיקרון כזה, היות ואין התיאור של סיון אוניברסלי או עקרוני במידה מספקת כדי להיות ראוי לכינוי 'עקרון'. הטענה ש'אין פועלים בחו''ל נגד מדיניות הממשלה' דומה לטענה שאין להזדיין ביום חמישי בין 2 ל-4 אחה''צ. מדוע בדיוק אסור לפי דעתו של סיון לפעול, בין היתר בחו''ל נגד מדיניות הממשלה? המבחן העיקרי של הצהרתו המוזרה בעניין זה הוא השאלה: היכן מותר אם כך (לפי דוד סיון) לפעול נגד מדיניות הממשלה: בחיפה מותר אך בקפריסין על החוף אסור? העניין הופך לעוד יותר אבסורדי אם נשאל את דוד סיון באיזה אתרים ברשת מותר לבקר את מדיניות הממשלה ובאיזה אסור לפי דעתו: האם בארץ הצבי מותר לבקר את מדיניות הממשלה אך באתרים דוברי אנגלית אסור? בוודאי שאיני מקבל את ההצהרה הזאת כ'עקרון' היות ואין לה המאפיינים ההכרחיים כדי להיות עקרון. הנקודה השניה בעניין זה היא הטענה של דוד סיון שאין ''לגלוש לעיסוק בסיבה או בתוכן לאותן פעולות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה.'' גם זה טיעון שאין לו כיסוי, היות וברור שיש ביקורת מוצדקת נגד פעולות שהמדינה מבצעת ויש ביקורת שאינה מוצדקת על פעולות של המדינה. זו הרי השאלה המוסרית: האם יש שוויון ערך בין הפגנות וביקורת על המדינה מצד אלה המטיפים לפגיעות נוספות בזכויות האדם בישראל, לבין הביקורת נגד המדינה מצד אלה הנאבקים על השמירה על זכויות האדם בישראל ובשטחים? ומי שטוען כפי שטוען סיון שיש שוויון ערך בין שני המחנות, טועה טעות מרה, ומסלף את הדינמיקה הטבעית של ההבחנה הערכית בין טוב לרע, בין ערכים שעליהם הושתתה המדינה (כפי שהם מופיעים במגילת העצמאות) לבין שלילה והרס מכוון של ערכים אלה על ידי מי שמטיפים לטרנספר, לחיסול, ולהמשך הפרות זכויות האדם כדרך שיגרה. שוויון הערך שאתה מציע דוד סיון הוא שוויון הערך ההרסני ביותר הידוע לאדם: זהו שוויון ערך כפוי ושרירותי בין טוב לרע. היכן בדיוק מושמעת הביקורת, ומידת הפגיעה של הביקורת במדיניות הממשלה, והפורום בו הושמעה הביקורת, - כל אלה הם גורמים שוליים. ואין כל דרך, ביחוד בעידן האינטרנט לכפות על ביקורת לגיטימית של מדינה המפרה את הזכויות הפוליטיות של תושביה גיאוגרפיה כזו או אחרת. בעצם הנסיון לתאר ביקורת בנושאים אלה (והנושא אכן קובע) כלא לגיטימית אם אינה מושמעת בדיוק מעל במת הכנסת בירושלים בזמן קצוב, בעצם הנסיון יש לא רק משום בורות מסוימת אלא פגיעה נוספת בזכויות הפוליטיות של כולנו. [•]... הטענה של דוד סיון שאין לפעול בחו''ל נגד מדיניות הממשלה דומה לטענה שאין לפעול בפורום אחר נגד מדיניות פורום 'ארץ הצבי' למשל. זה רק מראה עד כמה הנסיון להגביל את הביקורת ל'משפחה' או ל'שבט' אינו הגיוני. זו מנטליות ישראלית, בסגנון 'כל העם צבא'. אך הרבה מים עברו בירקון מאז, ולמזלנו גידלנו בישראל מספר דורות של אנשים צעירים שמבינים שעל פשעים נגד האנושות אין עוברים לסדר היום. | |||
_new_ |
חפש את העקרונות שלך ברמאללה, בטח תמצא אותם בפח האשפה | |||
|
|||
_new_ |
קשקשנות פילוסופית ושקרים | |||
|
|||
העיקרון עליו כתבתי אינו עיקרון פרטי כי יש לפחות עוד אדם אחד שתומך בעיקרון הזה. טענה מופרכת של יוסלה: ''... אין התיאור של סיון אוניברסלי או עקרוני במידה מספקת כדי להיות ראוי לכינוי 'עקרון'''. עיקרון הוא אוניברסלי כאשר הוא מקובל באופן רחב. לכן אם העיקרון שניסחתי אינו כזה הרי שהוא אינו אוניברסלי. עדין הוא עיקרון ולכן הטענה שלך, לא ''עקרוני במידה מספקת'' מופרכת. הבעיה שלך, כמו של אריה עירן שאינכם מוכנים לקבל את העיקרון הזה. רק לא מובן למה אתם מספרים כל מיני תירוצים - קשקשנות פילוסופית - במקום פשוט להגיד שאינכם מקבלים אותו.. השקר העיקרי של יוסלה בסיפור התירוצים הזה בשרות הדמגוגיה: ''ומי שטוען כפי שטוען סיון שיש שוויון ערך בין שני המחנות,...'' | |||
_new_ |
|
|||
לכנות אותי 'שקרן' לא יעזור. העובדה היא שלא עקרון ולא מלפפון. | |||
_new_ |
|
|||
הוא צודק. לתעמולתן מקצועי אין שקר ואין אמת,הוא יגיד הכול כנגד תמורה מתאימה. ובככל, לא נמאס לך לנסות לשכנע תעמולתן? מילא התמים הזה עירן,אך גם אתה? | |||
_new_ |
התשובה מיועדת לדוד סיון. | |||
|
|||
_new_ |
התשובה מיועדת לדוד סיון. | |||
|
|||
זה לא עניין לשכנע אותו אלא להציג הפרכה לטענותיו ולתגובותיו השקריות-דמגוגיות. | |||
_new_ |
התשובה מיועדת לדוד סיון. | |||
|
|||
ההפרכה מעניינת אותו כמו השלג דאשתקד העיקר אצלו היא תשומת הלב. | |||
_new_ |
השאלה החשובה היא: האם אי-תגובה שלי תמנע את הדמגוגיה? | |||
|
|||
_new_ |
השאלה החשובה היא: האם אי-תגובה שלי תמנע את הדמגוגיה? | |||
|
|||
היא תהפוך אותה לחסרת ערך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |