פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לspinner013@gmail.com, 15/12/09 18:18)
כך הימין ההזוי מעודד סתימת פיות!
דוד סיון (יום שלישי, 15/12/2009 שעה 18:58)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב מלמד הוזמן לשימוע אצל שר הביטחון משום שיש חשד הוא מפר הסכם בין ראשי הישיבות ומערכת הביטחון; הוא חשוד בהפרת ההסכם על ידי עידוד הפרת החוק. על פי החשד זה כבר קרה וקורה. אם נכון הדבר אין צודק וראוי מביטול ההסדר עם הישיבה שהוא עומד בראשה.

360 המרצים שחתמו על העצומה שעוסקת באפשרויות לא אקטואליות, אין להם הסדר עם מערכת הביטחון ולכן אין לשר הביטחון כל עניין לזמן אותם לשימוע.

הטענה המרומזת ששני המקרים זהים כי הם ממליצים על סירוב דומה לטענה שתפוז זהה לעגבניה או לעץ.
_new_ הוספת תגובה



מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המילים ''שקט תעשייתי'' משמשות שלא במקומן . כשבמערכת בארץ יש רגיעה משתמשים בהן לתאור המצב . אף על פי שאין הנושא תעשייתי .
המילה ''שימוע'' מקומה בבירור עובדות אצל היעץ-המשפטי-לממשלה טרם הגשת כתב-אישום נגד בכיר במערכת הציבורית .

מר אהוד ברק אינו דמות משפטית , מר מלמד אינו איש ציבור . הראשון הוא שר השני הוא רב בישיבה . ביחסים בניהם אין מקום לשימוע . רק לבירור או דיון או משא-ומתן .
כאן זה מתחיל . מלמד אינו כפופו של ברק .

אין ביחסים בין ישיבות ההסדר ובין צהל יחסים שיפוטיים . אלה הם יחסים של זה-תמורת-זה . אפשר שהם מעוגנים במסמך כתוב .
כשאחד הצדדים אינו מרוצה , ותהייה הסיבה אשר תהייה , ניתן לנתק יחסים אלה . משהחליט ברק לנתקם - נותקו .
אינני חוזה בכדור בדולח , אך יש לי תחושה שדווקא ברק יהייה המפסיד עם חלוף הזמן .

ולמה אני סבור כך ?
כי לתופעה שמנסה ברק להשריש יש נטייה דווקא להשתרש . נכון הוא נוהג כשהוא פועל להציב עמדה בצורה של ''לצבא יש רק שדירת פיקוד אחת'' ולפקודות יש לציית בצבא . אך משקבע לפני עשרות שנים בית-המשפט-העליון כי אין לציית לפקודות שדגל שחור מתנוסס עליהן , מה שנשאר מרחף באויר הוא השאלה ''מהיא פקודה שדגל שחור מתנוסס עליה?''
יש אנשים שסבורים שהפקודה הצבאית לפינוי יהודים מבתיהם בארץ ישראל היא פקודה שדגל שחור מתנוסס עליה .

אין חולק על כך שצבא בכלל וצהל בפרט , ייעודו ללחום באוייבי המדינה ולא לקיים את הסדר הציבורי . לכן , יש מי שאומרים כי מעשה כזה הוא מלאכה שהמשטרה צריכה לעשותה ולא הצבא .
במצב הזה , שבו העמדה שפינוי יהודים ממגוריהם בארץ ישראל , היא מלאכה משטרתית ולא צבאית יגיע הדבר לפני בגץ . אמנם תושבי השטחים סולדים מבגץ ובמידה רבה בצדק , אך בכל זאת זה יגיע לשם . מה יעשה ברק אז ? כלום מובטח לו ניצחון משפטי ? תמהני .

מר ברק מחשיב עצמו לפיקח במיוחד . עדיף לו להיות חכם ולא להכנס למקום שדרושה פיקחות כדי לצאת ממנו !

אנו נראה אם ייצרו הנוטה לקונפליקטים וכוחנות ירוסן על ידי מעט תבונה .
_new_ הוספת תגובה



מי שחשוד בהפרת הסדר לא ראוי להסדר!
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש המון מילים וסיפורים העניין כאן הוא אכיפת החוק וחשד להפרת הסדר ולא בצורה מקרית. החוק הוא חוק המדינה וההסדר הוא בין מערכת הביטחון והישיבות. לכן ברור מה צריך לעשות לאכוף את החוק ולבטל את ההסדר אם הופר וההפרה נמשכת. הרי אין תוקף להסכם כאשר צד אחד מפר אותו.

מאחר שידועות העבירות על החוק (הן קיבלו במה בשידור החדשות) והן טופלו נשאר החשד לקשר בין העבירות והפרת ההסדר. לכן על שר הביטחון להחליט אם הוא מקיים את חלקו בהסדר. חלק מהבירור הוא שימוע. זה הסיפור. לאחר ששר הביטחון בירר את שדרוש בירור הוא צריך להחליט. אם הרבה מפר את ההסדר ראוי שגם שר הביטחון יבטל את חלקו.

אם אינך יודע ההסדר כולל גם מימון וגם תנאי שירות למשתתפים. לכן מי שלא מקיים את חלקו לא ראוי למימון ולתנאי השירות האלה. 
_new_ הוספת תגובה



קשקוש, שקרים והמשכו של קשקוש
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תנסה עוד פעם מההתחלה
כי אני עדין לא מצליח להגיע למצב
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:47)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:45)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שכל פעם אתה נכשל ומכשיל את עצמך מחוסר ידע.
שימוע הוא הליך של מתן הזדמנות ל''כפוף'' להשמיע את טענותיו בפני הממונים עליו או בעלי הסמכות להפעיל נגדו צעדים מסוימים, לפני שהנ''ל פועלים.
כך זה בפני הרשות השופטת, כך זה בפני מעביד בטרם פיטר עובד וכך זה במערכת הבטחון בטרם שר הבטחון נקט צעדים כנגד גוף שפועל למען מערכת הבטחון.
הרב מלמד, שהוכיח בימים האחרונים שהתואר רב תואם לו כמו לרב אליאור חן, החליט לסטות מההסכם שיש לישיבות ההסדר עם מערכת הבטחון (כל יתר מנהלי הישיבות הביעו תמיכה בעמדת מערכת הבטחון)וישיבתו צפויה להשעייה מהיותה ''ישיבת הסדר'' לדבר זה משמעויות כספיות גדולות גם לישיבה, גם לעובדיה וגם ללומדים בה.
זה הליך מקובל בטרם נקיטת צעדים מרחיקי לכת לתת לגוף העשוי להיפגע להשמיע את דברו.
מאחר ולפי דעתי הרב מלמד הוא ליצן לא קטן. הוא ניצל זאת להאדרת שמו בקרב ציבור מסוים, כאשר כל יתר במשמעויות הן כקליפת השום בעיניו.
אין לנהוג בתבונה בקליפות שום, יש להשליכן לאשפה.
ומי שמשליך אותן נוהג בתבונה ובאחריות רבה.
_new_ הוספת תגובה



מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי אם אתה מבין את ההגיון של דבריך
אנסה להסביר לך מה כתבת בעצם

יתר המשמעויות בעיניו ( עיני הרב) הן כקליפת השום
ולכן אין לנהוג בתבונה בקליפות השום ומי שמשליך אותן נוהג בתבונה
יוצא מדבריך שהרב הוא הנוהג בתבונה

אני מניח שאתה מתכוון לדבר הפוך מזה...
_new_ הוספת תגובה



מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:14)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צדקת, התכוונתי שהרב, דבריו ומעשיו שווים כקליפת השום.
נ.ב.
גם תוארו
_new_ הוספת תגובה



מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אתה במקום שלך
אני שונא הפתעות
_new_ הוספת תגובה



מילים מסויימות הן בעלות השפעה רבה .
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:19)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמחתי לשמוע.
_new_ הוספת תגובה



כקליפת השום
גלעד היפתחי (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 8:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טבחי גורמה נוהגים לבשל את השום בתבשילו עם הקליפה בשל ערכי בריאות וטעם שלהם.
לכן אני מציע לך לשקול מחדש את הביטוי ההולם למצב, מבחינתך.
_new_ הוספת תגובה



כקליפת השום
ע.צופיה (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 14:19)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויש טבחי גורמה שמשליכים את קליפת השום כמשהו מאוס.
שקלתי, הביטוי נעשה הולם יותר מיום ליום.
_new_ הוספת תגובה



כקליפת השום
גלעד היפתחי (יום רביעי, 23/12/2009 שעה 9:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, אני בכל זאת רוא שהאמת שלך היא כקליפת השום עבורך ..... (-:
_new_ הוספת תגובה



שני המקרים אכן אינם זהים
אבנרש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכן באוניברסיטה מסיתים לסרוב לפקודה צבאית בעליל, בעוד בישיבה מורים לסרב לנצול חיילים לצרכים בלתי מבצעיים.
אבל ההבדל המרכזי היה ונשאר, כמובן, שהמרצים הנזכרים מסיתים, כמוך, לפגיעה ביהודים ובבטחון המדינה, בעוד שהרב מלמד פועל בכל לבו ומאודו להעצמת היהדות והיהודים בארץ.

בכל אפן, צה''ל שולח מפקדים ללמודי מדעי המדינה באוניברסיטאות הללו, בלי להתחשב בתכנים הללו.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר בזדון!
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:34)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה משקר בזדון!
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב פועל בכל כוחו להאדרת יהודים
זה לא שקר - אתה משקר
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:55)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה משקר בזדון!
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 11:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:47)
בתשובה לspinner013@gmail.com הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 18:17)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר גם אוהב להדגיש בלי סוף את איוולתו!
_new_ הוספת תגובה



שני המקרים אכן אינם זהים
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 7:49)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שכל מנהלי ישיבות ההסדר, כולל הרב דרוקמן, הביעו תמיכה מלאה בעמדת שר הבטחון ואתה מזדהה רק עם הרב מלמד ששם משפחתו ממש לא תואם את עיסוקו.
הרב מלמד פועל להאדרת שמו בקרב ציבור מסוים ,כל היתר ממש לא מעניין אותו או שהבנתו בעניני דיומא צרה יותר מסיכה.
בין זה לבין העצמת היהדות והיהודים בארץ המרחק רב כמו מפה עד הסמבטיון.
_new_ הוספת תגובה



שני המקרים אכן אינם זהים
אבנרש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 8:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין ששנינו רואים אחרת את עמדת ראשי הישיבות.
מכל מקום, אם אתה צודק, זה רק מראה על רמת החפש האקדמי הנהוגה בפעל בעולם הישיבות.

על הבנתך בענייני דיומא כבר דנו בפורום הזה, וכך גם על הגדרותיך המעניינות מאד ל''יהדות''. טוב שהרב מלמד עוסק בהנחלת דעות מציאותיות וראויות יותר, לפני שנגיע לסמבטיון - כמו שהגענו בפעם הקודמת שמדינה יהודית באזור אמצה דעות כשלך.
_new_ הוספת תגובה



[•] שני המקרים אכן זהים
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:32)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים מתפתחים מהר מאוד
ובימים הקרובים נראה את אהוד ברק נופל על הפנים
בדיוק כפי שנפל אחרי שעראפת בעט בו בקמפ דויד והוא מיהר לחזור ארצה
ולהראות שהוא גיבור על הדתיים והדת היהודית
אבל מה לעשות
אנשי האמונה הם היום השדרה המרכזית של עם ישראל
[•]... - הם הרי נגד חופש הביטוי של האזרחים
אם האזרחים אינם הם עצמם
_new_ הוספת תגובה



שני המקרים אכן אינם זהים
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:18)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי הבנתך בעניני דיומא לא דנו בפורום,מסיבה פשוטה: אין במה לדון.
הגדרותך לגבי מהות החיים במדינה מודרנית נדחו גם על ידי האיראנים.
הרב מלמד שכח מה השנה ומה המאה,כדאי שמישהו שחפץ בשלומו ילחש לו זאת בשקט האוזן.
_new_ הוספת תגובה



שני המקרים אכן אינם זהים
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב המלים מרחיקות אותך
האם אתה באמת מאיים על שלומו של כבוד הרב?
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
אבנרש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 13:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך אינם אלא מיחזור של טענות, שהעלו כבר גדולים וטובים ממך לפני מאה שנה, לפני אלף שנה, ובפרט לפני כ-‏2180 שנה בימים ההם בזמן הזה.
כך שהשקפותיך אינן מורות בהכרח על מודרנה, ובודאי אינן מורות על הבנה גדולה ביהדות, במוסר, או במדיניות כלל עולמית. הן מורות רק על אידאולוגיה של דקדנס ועל פרובינציאליות תרבותית.
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 14:14)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולנו הרי תוצאה של מיחזור כלשהו.
חכמים כמוך פרחו בעת המצור על ירושלים בשנת 69.
וכנראה שתמיד יהיו לנו כמוך,רק בשביל שנדע ממה וממי להזהר.
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
אבנרש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 14:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראת את יוספוס?
אם כן, לא הבנת כלום. אם לא, תקרא ואז נדבר.

הקנאים הם אלה שנסו לשלוט ושיתפוצץ העולם. מזכיר לי כמה פוליטיקאים מקצועיים במדינה היום, שר הבטחון למשל.
גישתם הרעיונית לשלטון באה אחרי יותר ממאה וחמשים שנה של הנחלת הגשה הזו על ידי אנשים כמוך, אלה שהביאו את הרומאים להתערב בענייני ירושלים. אתה בטח היית מדליק בעצמך את המדורה כדי לשרוף את מתנגדי הורדוס, השלטון הלגיטימי. יש להניח שגם קדם לכן היית שמח לשרת בצבאו של אלכסנדר ינאי, המדכא כל נסיון מצד החכמים למתן את המלכות האבסולוטית שנטל לעצמו.

תלמידי החכמים של אז ידעו על מה מתפשרים ועל מה לא, ידעו להעריך נכונה את המציאות הבינלאומית באזור ואת היכולות לפעול בתוכה, וידעו איך להוביל את מי שרצה ללכת אחריהם - שגם ישאר יהודי, גם ישרוד, וגם ימשיך לאט להתקדם בחזרה ולכבוש לעצמו את יעדיו מקדם.
הבעיה, כאז כן היום, שלחכמים אין גייסות - הם לא הטפוסים האלה. ולכן רודפי השלוה ואוהדי הציות העוור ממסמסים כל דרך הצלה, עד שהסאוב פושה בשרשי המדינה, והיא נופלת בחרב האויב שכבר קרוב וחזק מכדי למגרו וכבר עצבני מכדי לרצותו.

מי שרואה את הנולד, מסוגל ללמוד גם מתקופות שקדמו לימי חרבן בפעל. בתקופות הללו עוד יש סכוי לשנות את המצב.
אדם שאינו רואה מעבר לקצה אפו, מבין רק מציאות סופית ומעוצבת, ולכן מביא דוגמאות רק מארועים שאינם תואמים את המציאות בימיו.
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 14:59)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מייחס לעצמך ולגרעין הקטן שאתה נמנה עליו (אלפית מהעם?, שתי אלפיות? מקסימום חצי אחוז!) את כל הדברים הטובים שקרו לעם ישראל.
לא פלא שאתם הן כגוף והן כבודדים כל כך מאוסים על הציבור בישראל, ההתנשאות שלכם, היוהרה שלכם, מילא אם היה לה על מה להתבסס?
אך בסיכומו של דבר אתם לא יותר מטפילים על ורידי ועורקי הציבור.
הסיבה שלא נותנים לכם בעיטה בתחת ומעיפים אותכם לקצווי ארץ היא סוג של משחק פוליטי שפעם בכמה שנים ניתן לנצל אתכם לתדמית מסוימת.
כך נהג בגין ההגון ושמיר הימני, נתניהו והגדול מכולם אריאל שרון.
הרי כאשר, לאחר הבחירות, כבר לא היה צורך בכם ( שאל את כצל'ה, הוא בטח עוד זוכר את הבטחות נתניהו)נישלחתם אי-שם לגבעות.
רק הבוקר שמעתי את ראש מועצת צופים מסביר לכתב הרדיו:''מה בסך הכל רצינו,להראות התנגדות נאותה וזהו''
כלומר: הכל הצגה לתקשורת אין שום דבר אמיתי ומהותי בהתנהגותכם.
המציאות היא הירושלים, בתל-אביב,בחיפה בבאר שבע ולא בכוך קטן על גבעה בחבל הנימין.
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
אבנרש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 15:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא יודע מהו הגרעין הקטן שאני נמנה עליו, ולא זכור לי שאי פעם ''נשלחתי'' לגבעות או לכל מקום אחר.
מה שברור, היהרה שלך מאוסה למדי, בעיקר כשאינך עונה לענין, וחוזר כל הזמן לנושא ''מה חושב רוב העם''.
מר צופיה, למה אתה גזעני? למה לא תבדוק מה חושב רוב _העולם_ על המדינה הקטנה והתקועה שהוקמה פה בלי שום מטרה ותכלית? וכי יש איזו עדיפות למחשבות של ''העם'' הזה?
מה גם, שאת ''העם'' הזה אתה מדמיין. הרי רוב העם לא הצביע למפלגה החביבה עליך, רוב העם סבור ששר הבטחון הנערץ עליך אינו ראוי לתפקידים שהוא ממליץ על עצמו להם.
איכשהו, רוב העם המדומיין שלך שונא ''אותנו'' ורוצה לבעוט ''בנו'', ולמרות זאת הפוליטיקאים, נבחרי העם הזה, חושבים ש''אנחנו'' טובים לתדמיות מסוימות ולכן שווה להם לפעול נגד דעת 99.5% מ''העם''.

אז אולי בעצם רוב העם חושב אחרת ממך?
רוב העם מגלה הבנה מסוימת להפגנות התנגדות נאותה (על אף שרוב המפגינים אינם שותפים לדעותיו של ''ראש מועצת צופים'' שצטטת. היות ואין דבר כזה ''ראש מועצת צופים'', אינני יודע למי בדיוק התכוונת. לפי צטוטיך החפשיים בעניינים אחרים, אני נוטה לחשוד בהבנת הנשמע שלך ממילא). רוב העם, מצד שני, מאס בהפגנות השרירים המיותרות של ממשלת ישראל, בדמות ''עופרת יצוקה'' וחברותיה, שאינן מביאות דבר.
רוב העם פוחד מפני דברים שאינו מכיר מקרוב, ולכן נוטה להאמין לשטויות שלך ושל עמיש על ''הדתיים'' (לשם ההגינות, לכל אחד מכם השטויות שלו, ואין בהכרח קשר). רוב העם לעולם אינו מוביל, אבל מוכן להצטרף למי שמוכיח את עצמו רציני, והלואי ונהיה ראויים.

אתה חושב שפתרון בעיותיה של ישראל טמון בציור קו בינך לבין אויביך. נראה לי שלא ממך נלמד מהי המציאות...
כשהקימו את תל אביב, היא היתה חסרת חשיבות יותר מהגבעות שאני מכיר - ''רוב העם'' לא טרח סביבה באותה אובססיביות שאתה מקדיש לגבעות. אנשים מציאותיים פועלים בתוך המציאות, לא נכנעים לכל רוח חולפת.
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
ע.צופיה (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 17:35)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם עדיין אינך מבין מה חושב העם אז באמת אינך נמצא בקרב העם הזה אלא באיזו ''הישרדות'' בחבל בנימין.
מאחר ואני די בטוח מה יקרה ביו''ש בעשרת השנים הקרובות,איני מודאג מהאנחות והגניחות שגרעין קטן בקרב יושבי יו''ש משמיעים. בדומה לפינוי בגוש קטיף, הכל יסוכם מראש עם הדרג הפוליטי ואנו תושבי גוש דן הפרובנצילים מדושני העונג נחזה בעוד הצגה של שבוע-שבועיים.
אותו אדם שהציג את עצמו הבוקר בפני כתב הרדיו כ''מוכתר''(איני זוכר את תוארו המדויק)של צופים שיקף בדבריו את המציאות המרה והנלעגת של הקבוצה הקטנה שיוצאת נגד החוק והממשלה.
לא ביקשתי שתלמד ממני מציאות מהי. די לי שעיניך יפקחו ואוזנך יזדקרו וראש יהיה פתוח לקלוט מה קורה סביבך.
_new_ הוספת תגובה



מהות החיים במדינה מודרנית
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 18:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השדרה המרכזית של עם ישראל היא אמונית
יתר השדרות זורמות לים
מהן במהירות ומהן באיטיות
תלוי בשיפוע ובמשפיע
_new_ הוספת תגובה



אם הוא לא קרא את יוספוס
עמיש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 15:27)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז יש לו עכשיו הזדמנות נוספת עם הופעת התרגום החדש למלחמת היהודים ברומאים.
_new_ הוספת תגובה



אם הוא לא קרא את יוספוס
אבנרש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 15:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרגום של מי? באיזו הוצאה?
_new_ הוספת תגובה



הוצאה מדעית מפוארת
עמיש (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 15:56)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתרגום של יזה אולמן עם פרשנות ומבואות של יונתן פרייס וישראל שצמן.
נדמה לי שזה בהוצאת כרמל.
_new_ הוספת תגובה



[•] ההתנחלות בשטחים מסבכת אותנו עם כל העולם
מיכאל שרון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 9:20)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומלבה אנטישמיות. נכון ששכבות עריצות מסויימות, [•]..., מעוניינים במצג של פגיעה בהתנחלות, למטרת המשך זרימת הכסף מהעולם לכיסיהם. זו אוליגרכייה מושחתת ומנוונת, שאינה משתפת את העם בנכסיה, ואותה צריך להוריד, ומכיוון שמדובר תכופות באנשים שמאות שנים עיוותו אותם, והם מפריעים לשאר העם להתפתח, יש במסגרת התחדשות לאומית http://www.faz.co.il/reply?id=5808&rep=143614&am... , ליזום כלפיהם טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי בכפייה, למטרת הפיכתם לקונסטרוקטיביים. אלא שזה עניין אחר.

אבל, גורלו של המפעל הציוני, תלוי בברית עם העולם הערבי, ואין עלינו להפוך עצמנו לגורם שנוא באיזור ובעולם, תוך הבאה לעליית האנטישמיות.

יהיה כבוד ליהודים, לא אם ינשלו ויפרעו, אלא אם יהיו מסוגלים ליצור מדינה דינמית המתפתחת בקצב מהיר, מדינה יצרנית, כדוגמת סין, נורווגיה או שוודיה.
_new_ הוספת תגובה



[•] ההתנחלות בשטחים מסבכת אותנו עם כל העולם
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:48)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני כן מצבנו עם העולם היה משופר?
במיוחד בשנים שבין דרייפוס לסטאלין...
_new_ הוספת תגובה



עכשו יש מדינה שהיא חלון ראווה
מיכאל שרון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 18:17)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכרגע היא לא נראית טוב. אם נהיה מעצמה יצרנית, יכבדו אותנו. והבעיות היו באירופה. עכשו אנחנו במזה''ת.
_new_ הוספת תגובה



[•] מיקי ידידי, המהפכה הבולשביקים נשרפה והעלתה עשן
חצי חציל (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 14:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שהיא לא הפתרון הראוי לכם.
אין לך משהו פחות פרוורטי?
_new_ הוספת תגובה



כך הימין ההזוי מעודד סתימת פיות!
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 10:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה היא של שני מקרים זהים לחלוטין
כי בשני המקרים מדובר
במוסד שנתמך ע''י מדינת ישראל.
אל תעלה אפילו על דעתך
שיש בהסכם עם המדינה סעיף שאוסר על הרב לומר את דעתו באופן חופשי
אפילו שאתה חושב שכך צריך להיות.
באזור הזה השמש עדין זורחת לעמים
היא לא ''שמש העמים''
_new_ הוספת תגובה



כך הימין ההזוי מנסה לעודד סתימת פיות!
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 11:15)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיון הבולשביקי שלך לקבוע מה מותר לי לחשוב מגעיל. הוא אולי מתאים למגרש של ''שמש העמים'' שכנראה על מצעו צמחת.

הטענה ששני המקרים זהים כי הם ממליצים על סירוב דומה לטענה שתפוז זהה לעגבניה או לעץ - מערבבת מין בשאינו מינו.
_new_ הוספת תגובה



כך הימין ההזוי מנסה לעודד סתימת פיות!
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 11:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שתפוז, זהה לעגבניה או לעץ
נכונה בהחלט
אם זה מה שממלא חלל ראשו של אדם
_new_ הוספת תגובה



זכותך להאמין בשטויות, אם זה מה שמעסיק אותך!
דוד סיון (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 12:51)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי