פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 30/04/09 18:57)
עירן סיון
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 4:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה מתפלא על שדוד סיון יוצא למסע שכזה
ללא ציוד מתאים, ובחפזה שאינה אופיינית לו כלל:

אריה עירן כתב במרץ 2008
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון 'דין אחד לכולם'.''
ומוסיף מיד ש''יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה''.
[ראה הנוסח המלא של ההודעה למטה]

מזה ברור שעירן בעד 'דין אחד לכולם'.

אך לפני יומיים, בתגובה ליוסלה, כותב
עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה.''
[ראה הנוסח המלא של ההודעה למטה]

גם בעל קשיי למידה כעירן חייב להודות
שיש כאן סתירה מוחלטת.

אך לא, - עירן יוצא למסע הכחשה, הדחקה והכפשה,
ומשום מה, דוד סיון מצטרף אליו באופן האומר דרשני,
אולי משום שהוא רואה במקרה הזה הזדמנות 'להוכיח'
שיוסלה אכן 'דמגוג' כפי שסיון ניסה לטעון בעבר.
היילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו (או משהו כזה)?

הכי מצחיקה בכל האירוע הזה היא התגובה
של הצופיה, אשר מוצא כאן אמתלה לחזור ולפזר
סימני קריאה ביד נדיבה וברוח ההסטרית המוכרת
לנו מתגובותיו לטבח האוכלוסיה הפלסטינית של עזה
בדצמבר 2008.

את מה שצריך להוכיח,
יוסלה אכן הוכיח.
אך כדי שעירן, סיון, לא ירגישו מקופחים,
הנה בית משיר שכתב
א. אמיתן, והלחין יצחק לוי:

במדינת הגמדים רעש מהומה
הצבא לבוש מדים יוצא למלחמה
ובראש הגדוד צועד אצבעוני המפקד,
הוא לבוש כובע פלדה ובידו סיכה חדה
לה לה לה לה...

והנה להנאתכם שתי התגובות
של אריה עירן במלואן (כדי להסיר
כל ספק), האחת ממרץ 2008, והשניה
מאפריל 2009. בשתי ההודעות
אריה עירן מנהל קרב כושל נגד יוסלה
בנושא המוסר - עד כדי הסתבכותו
בסתירה גמורה:
בהודעה הראשונה
עירן מציג את הכלל 'דין אחד לכולם' כככל
המייצג את תפישתו, ועוד נוזף ביוסלה על
שכביכול אינו חפץ לקיים את הכלל.
בהודעה השניה דוחה עירן את הכלל
לחלוטין, והפעם בגלל שיוסלה
לפי דעתו של עירן כן שואף לקיים
את הכלל.

המסקנה די פשוטה:
אריה עירן טוען שהוא פועל לפי הכלל 'דין אחד לכולם'
כאשר נדמה לו שיוסלה אינו פועל לפי הכלל,
ואריה עירן טוען שהוא אינו מאמין בכלל 'דין אחד לכולם'
כאשר נדמה לו שיוסלה אכן פועל לפי הכלל.

יוצא מכך שאריה עירן מצהיר על דבר והיפוכו
רק בגלל שיוסלה עושה כך או אחרת.
בקיצור עמוד שדרה מוסרי של סביבון,
או סתם סחבה רטובה.

והנה שתי ההודעות בהן מדובר במלואן:
-------
קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 18:31)
בתשובה למיכאל שרון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' .
יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .
כדי לחמוק מזה הוא פתח במיתקפה על אישיותי ועל המבנה הנפשי שלי . אתה משתתף בזה ואני מציע לך לחדול מזה .
אם אתה סבור שהערבים בכלל והפלסטינים בפרט אינם מפריעים להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל , כתוב על זה . אם אתה חושב שהם אינם מיכשול או ''דלת'' כפי שכתבתי תראה שדעתי שגויה . לאישיותי אין קשר לדיון .

-------
יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 12:46)
בתשובה לסתם אחד הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה ,
על פי הכללים שלך חשוב מאד מ-א-ד
מה עושים האחרים .
על פי הכלל שלך כשהערבים רוצחים
הם ראויים שיירצחום .
ואם הצו הקטגורי של קאנט מקובל עליך
לא עלי
הרי שמעשיהם השפלים של הערבים
ראוי שיהיו חוק אוניברסלי .
כך שאני מבין את הדברים מצויין . זה אתה שעיוור לכללים שלך .
את המוסר שלי פשוט אינך יודע כי לא כתבתי ולא הסברתי .

-------

קשה לעיתים להדגים את היעדר העקביות
הלוגית והמוסרית אצל אריה עירן, גם כאשר
מדובר בהודעות סותרות בבירור, כי אצלו גם
ההפכים אינם מדויקים - הכל, כולל השימוש
בשפה, מבולגן כבמין עיסה שיצאה ממטחנת
בשר ישנה. וחזרנו לניקנוק.

גם הפרשנות שעירן נותן לעקרונות אותם הוא
מזכיר בשם, מוזרה עד מגוחכת. בעקרון 'דין אחד
לכולם' הוא משתמש לעיתים כדי לדבר על
שוויון משפטי של אנשים שונים, אך ברוב המקרים כדי
לטעון שאם 'הערבים רוצחים' אז גם לנו מותר
לרצוח - דין שווה לכולם.

שוכח עירן (ואולי לא הבין זאת מעולם) שהעקרון
'דין אחד לכולם' לא נועד להבטיח 'התנהגות שווה'
לטוב או לרע של בני עם או תושבי מדינה,
אלא שוויון בפני החוק.

עירן לוקח עקרון שנועד למנוע אפליה בפני השופט,
ומשתמש בו כדי להצדיק פשיעה נוספת (תוך שימוש
פרברטי במונח 'שוויון').
וזה כמובן עיוות מוחלט של העקרון.

הבלבול המושגי העמוק שאופייני לדברי עירן,
פושה לכל טקסט שהוא כותב, וקצרה היריעה
מלנתח את הסתירות הפנימיות והחיצוניות
בתגובותיו של הנ''ל. אך נדמה לי שעיון בתגובותיו
של יוסלה בשנתיים האחרונות להודעותיו של אריה
עירן יכול לספק ביקורת ואנאליזה די מקיפות של
עבודתו של עירן ומשמעותה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה לא הבין , לא מבין ולא יבין לעולם .
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 5:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השירשור ההזוי הנוכחי מענין מעט מאד קוראים . את יוסלה האובססיבי להשחיר אותי ואותי מעט , כמי שניסה להראות שיוסלה טועה .
כפי שאני רואה את הדברים , יוסלה הסבור שהוא בעל עקרונות מוסריים גבוהים תקף את התייחסויותי לפלסטינים . אני ניסיתי להראות שהעקרונות המוסריים הללו שגוים .
מייד כשהתברר ליוסלה שלא יוכל להתמודד הוא פתח בסידרה של סילופים , חצאי אמיתות , שקרים והכפשות , כולל התייחסות לגופי במקום לדברי ועד להערות כתיב .
אפילו הערות של דוד סיון שאינו מאוהדי לא זכו להבנה אצל יוסלה . הוא אינו רוצה להבין ולזה אין תרופה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 7:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,
אם עוד לא שמעת, אז אין הנחתום מעיד על עיסתו,
והערות כגון: ''השירשור ההזוי הנוכחי מענין מעט מאד קוראים''
מעידות יותר עליך מאשר על תגובות הקוראים באתר.

מתגובותיך הנזעמות-מתלהמות לחשיפה של סתירה
כה ברורה בדבריך, אפשר רק להסיק שמצאת ענין רב
בדברי יוסלה.

גם צופיה הגיב בהתלהבות רבה, אם גם בקיצור נמרץ
שהסתכם בחרחורים קלים וריבוי סימני קריאה.

מההערות של דוד סיון ניתן היה להבין בעיקר שבראותו
מה שנראה לו כהזדמנות 'להוכיח' שיוסלה הוא אכן 'דמגוג'
קפץ על ההזדמנות כמוצא שלל רב, אך שכח לקרוא את
הטקסטים הנוגעים בדבר בתשומת לב מספקת.

אני מאמין שכך התרשמו רוב הקוראים מחילופי הדברים,
ואם אני טועה בהערכתי אשמח לשמוע גידופים נוספים
ממכחישי הטבח בעזה המסתופפים ב'ארץ הצבי'.

אתה רואה, אריה, יוסלה ממשיך לכתוב בגלל שראשית, הכתיבה גורמת
לו הנאה, ושנית, יש סיפוק מסוים בלראות את ההתפתלויות של גזענים
יהודיים ישראלים אשר אינם מודעים לעצמם ברמות שלא תתוארנה.

ובין החברה שאינם מודעים לעצמם, לא בכתיבתם ולא במעשיהם האחרים,
ולא בעמדותיהם הפוליטיות-חברתיות, אתה אריה זכית כבר מזמן במקום
הראשון. תגובותיך הן כר נרחב לאנאליזה ספרותית ופסיכולוגית של הנפש
הישראלית ותחלואיה.

באופן פראדוקסאלי ניתן לומר שאריה עירן האיש כלל אינו הנושא כאן,
אך הדרך היחידה לדון בנושא היא לדון באריה עירן. והסיבה לכך היא
בעיקר העובדה שכל מעשיו ומאמריו של אריה עירן סובבים סביב לו ולאישיותו.
והסיבה המשנית לכך שאנו מוצאים עצמנו דנים שוב ושוב באריה עירן היא
שאופן הכתיבה וההתנסחות של עירן מלאים במוקשי הגיון המתפוצצים לך
בידיים בכל פעם שאתה ניגש עם מיטב הכוונות לדון בנושא כל שהוא. הכתיבה
והסגנון והסתירות הפנימיות הפכים בלית ברירה לנושא הדיון, ומיד כמובן
זה גורר את אישיותו של הכותב אל תוך הדיון - מדוע הוא כותב כך, ומה קרה
לו בדרך לפורום.

אכן, עדיין רב הנסתר על הנגלה,
ויוסלה לא הבין, לא מבין ולא יבין לעולם עד תום.
זה טבעו של עולם.

עירן, המתימר לדעת דברים עד תומם ובהחלטיות
גוזר את הקופון של הקיום הישראלי (ושלו בכלל זה)
קצר מדי. לגייס את דארווין ומלתוס וכל מעשה טרנספר
ורצח עם בהסטוריה לעיצוב העתיד של ישראל, זה
חלום בלהות ערפדי מסרט סוג ב'.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131596, תגובה 131622)!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יוסלה איפה הסמירקלקעס?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 9:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני מאמין שכך התרשמו רוב הקוראים מחילופי הדברים,
ואם אני טועה בהערכתי אשמח לשמוע גידופים נוספים
ממכחישי הטבח בעזה המסתופפים ב'ארץ הצבי'.''

איפה ההגיון במה שכתבת למעלה?
- אתה מאמין שרוב הקוראים התרשמו שאתה צודק בויכוח האינסופי עם עצמך והעולם
- אבל אם אתה טועה והם לא התרשמו ממך לטובה - אזי הם מכחישי הטבח בעזה....
נו,באמת?
מציע שתפסיק לכבות סיגריות על כפות ידיך
_new_ הוספת תגובה



קשה ליוסלה בלי שקר ודמגוגיה (תגובה 131622), אז הוא ממשיך!!!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 131622
_new_ הוספת תגובה



יוסופי !
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חשפתי אותך מזמן, עירן, סיון ואחרים, לאט לאט מבינים מי אתה.
האמת תמיד מתגלה.
_new_ הוספת תגובה



לא חשפת ולא בטטה. סתם חרטטה, - ואולי בלטה?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 7:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא חשפת ולא בטטה. סתם חרטטה, - ואולי בלטה?
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אהלן חוואג'ה יוסוף, כיף חאלק?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי